Lapsuuden traumat

d3123f123fd

-Minut mm uhattiin tappaa lapsena (kaadettiin maahan ja olin hirveän peloissani).
-Turvaa ei silloin ollut kenestäkään, äitini hylkäsi minut murros ikäisenä
tämän takia minulle kehittyi vale-persoona, jonka ylläpito tuhosi yhteyden oikeaan
persoonallisuuteeni.
-maailma on minulle aina ollut hyvin uhkaava enkä ole koskaan tuntenut aitoa
turvallisuutta
-en pysty luomaan luottamuksellisia ihmissuhteita aikuisena, olen aina yksin

55

891

Vastaukset

• Lähtikö äitisi pois?

• eiku äiti asui uusio perheen kanssa ja en sopinu kuvioihin (menin isän luo miehistymään) joka joi alkoa ja uhkasi tappaa

• Pakenitko traumaa toiseen maailmaan niinsanotusti? Ehkä se oli selviytymiskeinosi.
      Millainen on oikea persoonallisuutesi ja miten se poikkeaa nykypersoonastasi? Hassu kysymys, jos yhteyttä ei ole oikeaan persoonaan, niin miten voit tietää, millainen on oikea persoonasi. Muotoilen uudelleen.
      Mistä tiedät, ettei tämänhetkinen persoonasi ole se oikea?

• mulla oli silloin kavereita niihin aikoihin ja ne ei enää tunnista mua samaksi ihmiseksi. mulle tuli ns rakenteellinen vaurio päähän.

• 123d123f231f3 kirjoitti:

mulla oli silloin kavereita niihin aikoihin ja ne ei enää tunnista mua samaksi ihmiseksi. mulle tuli ns rakenteellinen vaurio päähän.

Persoonallisuus rakentuu myös kokemuksista. Vauriot voivat korjaantua osittain, ei se tarkoita, että olisit menettänyt persoonasi, vaan että se on muuttunut ja muuttuu koko ajan.
        Miten vaurio on vaikuttanut persoonallisuuteesi? Muuttanut sitä?

• 123d123f231f3 kirjoitti:

mulla oli silloin kavereita niihin aikoihin ja ne ei enää tunnista mua samaksi ihmiseksi. mulle tuli ns rakenteellinen vaurio päähän.

Kirjoitat dissosiaatiohäiriöstä ilmeisesti. Se on minän keino puolustautua mahdottomaksi koettua uhkaa vastaan. Ihminen hajoaa sisäisesti eri osiin selvitäkseen.Tunteet eriytyvät. Rakenteellista dissosiaatiohäiriötä on eri muotoisena pahoin traumatisoituneilla ihmisillä. Terapiassa näitä persoonallisuuden osia tuodaan lähemmäksi toisiaan. Terapia on haastavaa, koska ihminen välttelee vaikeita kokemuksia ja luottamuksen rakentaminen terapeuttiin vie aikaa. Terapia saatetaan keskeyttää.

• Beenthere kirjoitti:

Kirjoitat dissosiaatiohäiriöstä ilmeisesti. Se on minän keino puolustautua mahdottomaksi koettua uhkaa vastaan. Ihminen hajoaa sisäisesti eri osiin selvitäkseen.Tunteet eriytyvät. Rakenteellista dissosiaatiohäiriötä on eri muotoisena pahoin traumatisoituneilla ihmisillä. Terapiassa näitä persoonallisuuden osia tuodaan lähemmäksi toisiaan. Terapia on haastavaa, koska ihminen välttelee vaikeita kokemuksia ja luottamuksen rakentaminen terapeuttiin vie aikaa. Terapia saatetaan keskeyttää.

Ihmiset esim big brotheriin osallistuneet muokkasivat jatkuvan tarkkailun alla käytöstään, kunnes tarkkailusta tuli välinpitämätön osa olemista, ja vaikutti vain siihen miten maksimoivat tilanteen tuoman edun (oman itsensä korostamista liioitellusti ja tiettyjen osa-alueiden peittoon jäämistä, koska tilanteet siinä korostuksessa ovat yksipuolisia).

Show vaihe jää päälle. Kertovat korostetusti sen asian minkä haluavat jäädä näkyväksi. Ihmiset hajoilevat tarkkailussa, koska ihmisillä on tarve suojella omaa ydintä väärinleimautuksilta.

Väärin se on tuollaisten pohjalta päätelmiä tehdä. Tai kuulijat saa syyttää itseään.

Hyviä pohdintoja, tosin en usko että ihmiset jotka kokevat luottamuspulaa muita kohtaa ajattelisivat, että muut ovat lopulta itsekeskeisiä p. Ja sen takia jäisi pitempiaikaiset suhteet syntymättä. Niinkuin aina sanotaan, syy ei ole sinussa. Ei vaan lisäksi asiaan liittyy myös se, miten maailmaansa jäsentelee, näkee kokemustensa, oman persoonansa kautta. Jos useimmilla ole hajuakaan miten erilailla ihmiset tapahtumia sisäistävät ja pystyykö niihin samaan minkäänlaista samaistumista, ymmärrystä, uppoamatta niihin, ei kestäviä ihmissuhteita synny. Viisastua, jättää taakseen.

• Poityyu kirjoitti:

Ihmiset esim big brotheriin osallistuneet muokkasivat jatkuvan tarkkailun alla käytöstään, kunnes tarkkailusta tuli välinpitämätön osa olemista, ja vaikutti vain siihen miten maksimoivat tilanteen tuoman edun (oman itsensä korostamista liioitellusti ja tiettyjen osa-alueiden peittoon jäämistä, koska tilanteet siinä korostuksessa ovat yksipuolisia).

Show vaihe jää päälle. Kertovat korostetusti sen asian minkä haluavat jäädä näkyväksi. Ihmiset hajoilevat tarkkailussa, koska ihmisillä on tarve suojella omaa ydintä väärinleimautuksilta.

Väärin se on tuollaisten pohjalta päätelmiä tehdä. Tai kuulijat saa syyttää itseään.

Hyviä pohdintoja, tosin en usko että ihmiset jotka kokevat luottamuspulaa muita kohtaa ajattelisivat, että muut ovat lopulta itsekeskeisiä p. Ja sen takia jäisi pitempiaikaiset suhteet syntymättä. Niinkuin aina sanotaan, syy ei ole sinussa. Ei vaan lisäksi asiaan liittyy myös se, miten maailmaansa jäsentelee, näkee kokemustensa, oman persoonansa kautta. Jos useimmilla ole hajuakaan miten erilailla ihmiset tapahtumia sisäistävät ja pystyykö niihin samaan minkäänlaista samaistumista, ymmärrystä, uppoamatta niihin, ei kestäviä ihmissuhteita synny. Viisastua, jättää taakseen.

Täällä oli joitakin ulkopuolisia syitä tuotu esille, mitkä ovat saaneet ihmisen toimimaan tietyllä tavalla ja siitä on nouden ulkopuolisten tekijöiden myötä muodostunut olemukseen, reaktioihin vallitseva tila. Jos ja kun ulkopuoliset tekijät poistuu, ja merkitys vähenee ihmisellä on mahdollisuus hahmottaa itsensä, toimintamallinsa toisella tavalla, hakea perimmäisten syiden kautta ulospääsyä.

Ei pitäisi arvostaa (tai sallia) ihmisiä jotka varta vasten tuovat ihmisten elämään ulkopuolelta syitä ja kapuloita, jotta ihminen näyttäytyisi yksioikoisissa tilanteissa väärältä.

Mennä mukaan vääristelevään toimintaan.

• Ppiiyt kirjoitti:

Täällä oli joitakin ulkopuolisia syitä tuotu esille, mitkä ovat saaneet ihmisen toimimaan tietyllä tavalla ja siitä on nouden ulkopuolisten tekijöiden myötä muodostunut olemukseen, reaktioihin vallitseva tila. Jos ja kun ulkopuoliset tekijät poistuu, ja merkitys vähenee ihmisellä on mahdollisuus hahmottaa itsensä, toimintamallinsa toisella tavalla, hakea perimmäisten syiden kautta ulospääsyä.

Ei pitäisi arvostaa (tai sallia) ihmisiä jotka varta vasten tuovat ihmisten elämään ulkopuolelta syitä ja kapuloita, jotta ihminen näyttäytyisi yksioikoisissa tilanteissa väärältä.

Mennä mukaan vääristelevään toimintaan.

Ja jos huono päivä sattuisi niin vihaahan tuollainen synnyttää. Vääristelevä, sairas toiminta ihmistä kohtaan.

Yksi Psykologian haara ei koskaan näe ulkopuolisia tekijöitä, ihminen nähdään vain reaktioina, jotka ovat joko heidän näkökulmastaan tilanteeseen sopivia tai ei. Pakottavat hakemaan sopeutumista, ja siitähän se pää ihmisillä viimeistään poksahtaa. Ihan varmasti.

Näkemykset, sisäiset tiedostamattomatkin arvot ym tekijät vaikuttavat hyvin paljon ihmisten reaktioihin, ja niitä pitäisi kuunnella mitä tapahtuu, miten asioista voi luoda muutakin kuin opittua mallinnusta.

Älkää kuunnelko psykologiaa sellaisenaan. On syitä ja seuraamuksia, suuriakin vääryyksiä. Siihen ei halit auta.

• Ppoiytr kirjoitti:

Ja jos huono päivä sattuisi niin vihaahan tuollainen synnyttää. Vääristelevä, sairas toiminta ihmistä kohtaan.

Yksi Psykologian haara ei koskaan näe ulkopuolisia tekijöitä, ihminen nähdään vain reaktioina, jotka ovat joko heidän näkökulmastaan tilanteeseen sopivia tai ei. Pakottavat hakemaan sopeutumista, ja siitähän se pää ihmisillä viimeistään poksahtaa. Ihan varmasti.

Näkemykset, sisäiset tiedostamattomatkin arvot ym tekijät vaikuttavat hyvin paljon ihmisten reaktioihin, ja niitä pitäisi kuunnella mitä tapahtuu, miten asioista voi luoda muutakin kuin opittua mallinnusta.

Älkää kuunnelko psykologiaa sellaisenaan. On syitä ja seuraamuksia, suuriakin vääryyksiä. Siihen ei halit auta.

Kolmannekseen syyllistävä leimaaminen ihmisen reaktioista on yksi haara jos ja kun sopeutumista ei tapahdu.

Normaali ihminen vihaa ensin syyllistämistä reaktioistaan jos ja kun joutuu väärän, vääristelevän toiminnan kohteeksi, kunnes joutuu hakemaan oman tavan sopeutua vallitseviin olosuhteisiin, kukin tavallaan, jotkut antaantuvat täysillä vääryyksiin mukaan, osana omaa sopeutumista, mukautuen ihmisenä, osa etäältä tarkkailee omalla tavallaan, sallien, pyrkien joutumasta mukaan.

Kukin tavoillaan. Kukaan sen täydellisempi osassaan toista tai ehjempi.

• ”tosin en usko että ihmiset jotka kokevat luottamuspulaa muita kohtaa ajattelisivat, että muut ovat lopulta itsekeskeisiä p. Ja sen takia jäisi pitempiaikaiset suhteet syntymättä”
        En tietenkään väitä, että kaikki ajattelisivat näin. Kuitenkin luottamuspulan takana on usein jotain negatiivisia kokemuksia, jotka ovat aiheuttaneet mm. pelkoa muita ihmisiä kohtaan. Kuvasin lähinnä omaa kokemustani ihmisistä, joita pidän lähinnä kuvatun kaltaisina.

• Beenthere kirjoitti:

”tosin en usko että ihmiset jotka kokevat luottamuspulaa muita kohtaa ajattelisivat, että muut ovat lopulta itsekeskeisiä p. Ja sen takia jäisi pitempiaikaiset suhteet syntymättä”
        En tietenkään väitä, että kaikki ajattelisivat näin. Kuitenkin luottamuspulan takana on usein jotain negatiivisia kokemuksia, jotka ovat aiheuttaneet mm. pelkoa muita ihmisiä kohtaan. Kuvasin lähinnä omaa kokemustani ihmisistä, joita pidän lähinnä kuvatun kaltaisina.

Hmmm, luulen että siinä on kyse kuitenkin enempi omista sisäisistä mieltymyksistä, mitkä ovat syntyneet omista kokemuksista lapsuudesta lähtien. Ihmiset sinänsä aiheuta varmaankaan pelkoa, vaan he eivät vahvista toisen sisäistä olemusta, ydintä. Ja koska yleensä kokemuksien takia omat sisäiset arvot vahvistuu ja oman itsensä tiettyjen puolien vahvistamisten(vahvistuksen) tarve on suurempaa, ei samantyyppisiä suhdekokemuksia esiinny kuin muilla, jotka hakevat egoistisesti toisiin tarpeisiin ihmisiä, mukautuvat perinteisiin ym.

• Ppouyr kirjoitti:

Hmmm, luulen että siinä on kyse kuitenkin enempi omista sisäisistä mieltymyksistä, mitkä ovat syntyneet omista kokemuksista lapsuudesta lähtien. Ihmiset sinänsä aiheuta varmaankaan pelkoa, vaan he eivät vahvista toisen sisäistä olemusta, ydintä. Ja koska yleensä kokemuksien takia omat sisäiset arvot vahvistuu ja oman itsensä tiettyjen puolien vahvistamisten(vahvistuksen) tarve on suurempaa, ei samantyyppisiä suhdekokemuksia esiinny kuin muilla, jotka hakevat egoistisesti toisiin tarpeisiin ihmisiä, mukautuvat perinteisiin ym.

En ymmärrä, mitä yrität sanoa.

Miten on, jos lyöt koiraa usein avokämmenellä, oppiiko se pelkäämään jo käden nostoa? Se voi nähdä vaikka pystyyn kipsatun käden jollain harmittomalla ihmisellä ja reagoi siihen rajusti. Ihmisellä voi vastaavassa tilanteessa sydän hakata, tulla halu paeta, taistella tai jähmettyä. Mitä enemmän huonoja kokemuksia on, sitä vahvempi ja laajempi reaktio on. Reagointiin voi riittää, että vastaan tulee pelkästään ihminen. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että niin koira kuin ihminenkin oppii ylipäätään ihmisen merkitsevän jotain ikäviä kokemuksia hänelle.

Voisin sanoa niin kuin Mike Monroe: Mitä enemmän ihmisiä tapaan, sitä enemmän rakastan eläimiä.

• Beenthere kirjoitti:

Miten on, jos lyöt koiraa usein avokämmenellä, oppiiko se pelkäämään jo käden nostoa? Se voi nähdä vaikka pystyyn kipsatun käden jollain harmittomalla ihmisellä ja reagoi siihen rajusti. Ihmisellä voi vastaavassa tilanteessa sydän hakata, tulla halu paeta, taistella tai jähmettyä. Mitä enemmän huonoja kokemuksia on, sitä vahvempi ja laajempi reaktio on. Reagointiin voi riittää, että vastaan tulee pelkästään ihminen. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että niin koira kuin ihminenkin oppii ylipäätään ihmisen merkitsevän jotain ikäviä kokemuksia hänelle.

Voisin sanoa niin kuin Mike Monroe: Mitä enemmän ihmisiä tapaan, sitä enemmän rakastan eläimiä.

Niin ja tuo itsekeskeisyyden ajatus itsellä kumpuaa myös ns. narsistipaskiaisista, joiden itsekeskeisyydellä ei ole mitään rajaa. Henkinen väkivalta on ehkä vielä pahempaa pitkällä aikavälillä kuin fyysinen väkivalta.

Tiedostan, ettei kaikki ihmiset ole narsisteja, mutta luottamusta on silti vaikeaa ihmisiin rakentaa.

• Beenthere kirjoitti:

Niin, tuo ei ole enää luottamuspulan piirissä yksinomaan, vaan tietoisuus siitä että ihmiset pystyvät väkivaltaiseen käytökseen, saa varautumaan ja vetäytymään (ihmisistä) leikittelevät naiviisti väkivallalla. Tuosta ulospääseminen vaatii hivenen toisia keinoja.

Olemmassaolon oikeutuksen korostamisen kautta tasapainoisempaan vuorovaikutuksiin ihmisten kanssa.

• Åpoiuyä kirjoitti:

Niin, tuo ei ole enää luottamuspulan piirissä yksinomaan, vaan tietoisuus siitä että ihmiset pystyvät väkivaltaiseen käytökseen, saa varautumaan ja vetäytymään (ihmisistä) leikittelevät naiviisti väkivallalla. Tuosta ulospääseminen vaatii hivenen toisia keinoja.

Olemmassaolon oikeutuksen korostamisen kautta tasapainoisempaan vuorovaikutuksiin ihmisten kanssa.

Lisätään tuohon henkiseen väkivaltaan kaksinaismoralismi sekoittamaan ihmistä uskonnollisen kasvatuksen myötä. Annetaan hänen ymmärtää vilpittömyyden ja avuliaisuuden tarkoittavan jotain taka-ajatusta, vilppiä. Opetetaan lapsi kieroksi rangaistuksen pelossa. Opetetaan hänet ajattelemaan oma itsensä ja toisetkin likaisena. Manipuloidaan hänet elämään pelossa ja toisiin ihmisiin väärällä tavalla tukeutuen.

Tuossa voi tulla myöhemmin tällaisen ”kasvatuksen” saaneelle halu testata ihmisiä. Halu nähdä,millaisia ulottuvuuksia heistä löytyy. Halu todistaa itselle, että on oikeassa ihmisten pahuuden suhteen. Paskiaisia ihmiset ovat ennen pitkää, jos jotain hyvää alkuun olisikin, pettureita ovat kaikki. Sitä vain kyynisenä odottaa, milloin ne ikävät puolet tulevat esiin.

• Ppoiytr kirjoitti:

Otetaan hali. Mietin tuota kun joku kirjoitti että hyvyys voi tehdä kipeää, kaikkea olisi uskallettava.

Voi tehdä kipeää, mitä sitä jos ei ole ennenkään, ajattelevat. Olisi silloin päästävä pois syntyneestä tavasta (kokemusten tuomasta).

• Åppoiytt kirjoitti:

Otetaan hali. Mietin tuota kun joku kirjoitti että hyvyys voi tehdä kipeää, kaikkea olisi uskallettava.

Voi tehdä kipeää, mitä sitä jos ei ole ennenkään, ajattelevat. Olisi silloin päästävä pois syntyneestä tavasta (kokemusten tuomasta).

Halaan sinua mielelläni.

Olet pelkkiä kirjaimia ruudulla, mutta silti vaikutat minuun hyvällä tavalla.

Mitähän olen velkaa, imartelua...
        Toisaalta et saa tästä itsellesi paljon mitään tai ehkä koet olleesi hetken hyvä ihminen jollekin ressukalle. Jumala palkitsee sinut perillä viimein tai hyvä karma seuraa sinua. :)

Hymyilin, kun luin...Suljin silmät, niin hyvältä se tuntui. Oikeasti, ilman imartelua.

Sitten tulee se tunne, etten toivo sinun enää vastaavan, koska pelkään kirjaimia ruudulla. Kiitos kuitenkin.

• Yleensä vastoinkäymiset vahvistaa persoonaa.

• se voi näyttää muille että persoona on kova ja vahva, kun elää stressi tilassa. mutta sisällä on itseviha ja lopulta haluaa kuolla koska ei pääse hengittämään tunteitaan

• En sanoisi näin. Lapsena koetut traumat, ja myös aikuisena, murennuttavat. Jos ihminen on tarpeeksi onnekas, herkkävaistoinen ja älykäs, voi olla mahdollista, että esim. pätevän ammattiavun tai muuten korjaavan ihmissuhteen avulla onnistuu koostumaan murenista ehjemmäksi ja jopa kääntämään traumakokemukset kasvuksi. Tää vaatii kuitenkin vuosien työn ja jonkinlainen haava ihmisessä säilyy, vaikka arpeutuneenakin, aina. En toivoisi omia lapsuuden traumojani ja vastoinkäymisiäni "vahvistukseksi" edes pahimmalle vihamiehelleni. Lapsella on oikeus eheän minuuden kasvuun.

• Broken-Pitäis_Ehjää kirjoitti:

En sanoisi näin. Lapsena koetut traumat, ja myös aikuisena, murennuttavat. Jos ihminen on tarpeeksi onnekas, herkkävaistoinen ja älykäs, voi olla mahdollista, että esim. pätevän ammattiavun tai muuten korjaavan ihmissuhteen avulla onnistuu koostumaan murenista ehjemmäksi ja jopa kääntämään traumakokemukset kasvuksi. Tää vaatii kuitenkin vuosien työn ja jonkinlainen haava ihmisessä säilyy, vaikka arpeutuneenakin, aina. En toivoisi omia lapsuuden traumojani ja vastoinkäymisiäni "vahvistukseksi" edes pahimmalle vihamiehelleni. Lapsella on oikeus eheän minuuden kasvuun.

Aika pienestä persoonasi jakautunut...

Yritän tässä peilata omaan lapsuuteeni joka oli kymmenkertaisesti pahempi ja ainoa minun ”vaurio ” oli depressioon sairastumisen herkkyys.

Nyt terve ja työelämässä ilman terapioita, lääkityksiä ja diagnooseja.

Mutta sairastun herkästi kovassa psyykkisessä paineessa uudelleen.

Minun lapsuuteen kuului mm. Lapseen kohdistuvaa väkivaltaa henkisenä ja fyysisenä 0-4 vuotiaana

Lapsen näkemä vanhempien keskinen väkivalta jossa käytettiin teräasetta

Heitteille jättöä ja vanhemman alkoholismia 4-6 vuotiaana

Koulukiusaamista, kouluongelmia. koulupinnausta

Henkeä uhkaava onnettomuus jossa kuoli yksi ihminen ja minä näen sen kuoleman

Masennus, itsemurhayrityksiä

Huostaanotto jonka yhteydes kodin/asuinkaupungin/kavereiden ja vanhempien menetys

Et kerro kaikkea tai sitten sinulla on jokin geneettinen alttius jakautuneelle persoonallisuudelle

• "mutta minä olen kokenut kovempaa"

En ymmärrä, kertoo hyvin paljon ihmisestä jos pitää aina kääntää keskustelu itseensä muiden kokemuksia vähätellen.

"Minä-minä."

• Ihansivusta kirjoitti:

"mutta minä olen kokenut kovempaa"

En ymmärrä, kertoo hyvin paljon ihmisestä jos pitää aina kääntää keskustelu itseensä muiden kokemuksia vähätellen.

"Minä-minä."

Sinä tulkitsija asian kilpailuna. Tulkinnallinen asia. Joko olet heikko itsetuntoinen joka näkee kaiken kilpailuna ka kilpailee itsekin mielellään muita vastaan kateuttaan ja nauttii muiden haukkumisesta sekä säälipisteiden ja huomion saannista

Se taas miksi aloittaja eli tämä sivusta haluaa kilpailla siitä ketä on pahiten kohdeltu ja kuka on päästään hulluin on sairasta ja outoa. Hän tulkitsee kirjoitustani kilpailuksi joten hän haluaa kilpailla asiassa

Minun sanoma oli että pelkät traumaattiset kokemukset ei tee ihmisestä psykoosisairauden omaavaa sillä skitsofrenian eräs muotohan tuo jakautunut persoonallisuus on. Jos kokemukset riittäisi niin sairaus olisi yleisempi

Tarvitaan geneettinen alttius.
        Ja usein esim. Lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä

Ja hulluudesta kilpailu on muuten mielisairasta. Kuka haluaa olla maailman mielisairain?

• KestääKuinTeräs kirjoitti:

Sinä tulkitsija asian kilpailuna. Tulkinnallinen asia. Joko olet heikko itsetuntoinen joka näkee kaiken kilpailuna ka kilpailee itsekin mielellään muita vastaan kateuttaan ja nauttii muiden haukkumisesta sekä säälipisteiden ja huomion saannista

Se taas miksi aloittaja eli tämä sivusta haluaa kilpailla siitä ketä on pahiten kohdeltu ja kuka on päästään hulluin on sairasta ja outoa. Hän tulkitsee kirjoitustani kilpailuksi joten hän haluaa kilpailla asiassa

Minun sanoma oli että pelkät traumaattiset kokemukset ei tee ihmisestä psykoosisairauden omaavaa sillä skitsofrenian eräs muotohan tuo jakautunut persoonallisuus on. Jos kokemukset riittäisi niin sairaus olisi yleisempi

Tarvitaan geneettinen alttius.
        Ja usein esim. Lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä

Ja hulluudesta kilpailu on muuten mielisairasta. Kuka haluaa olla maailman mielisairain?

Mulla ei ole yhtään mt-diagnoosia. Kunhan kiinnitin tuohon viestiisi huomiota. Geneettinen alttius kyllä on totta, koska ei noita verisukulaisillakaan ole.

• Ihansivusta kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään mt-diagnoosia. Kunhan kiinnitin tuohon viestiisi huomiota. Geneettinen alttius kyllä on totta, koska ei noita verisukulaisillakaan ole.

tapaan tuota ”kuka on hulluin” kilpailua nielisairaiden keskuudessa joka myöskin usein on merkki ajattelun häiriintymisestä

Terveet pitää mielisairauksia noloina ja tyyppejä joilla niitä on jotenkin kummallisina joita pitää kartella.

Joten ainakin ajatuksesi menevät pitkään mielisairaana olevien ja heidän porukoissa oleskelleiden suuntaisesti

Oman masennusjakson aikana oli paljon nuoruusvuosina mielisairaita kavereita ja niissä piireissä oli yleistä kilpailla siitä kuka viiltää syviten ja kenen ranteesta pulppuaa tumminta verta eniten tms

Terveestä tuo on aivan sairasta eikä tosiaan mikään ylpeyden aihe vaan seinähullujen touhua

Mutta mielisairaat nuoret kilpaili näin porukan kovimman roolista ja piti sitä normaalina ja terveenä luonnollisena asiana

Siinä se hullun ja terveen ajattelu juurikin näkyy

tapaan tuota ”kuka on hulluin” kilpailua nielisairaiden keskuudessa joka myöskin usein on merkki ajattelun häiriintymisestä

Terveet pitää mielisairauksia noloina ja tyyppejä joilla niitä on jotenkin kummallisina joita pitää kartella.

Joten ainakin ajatuksesi menevät pitkään mielisairaana olevien ja heidän porukoissa oleskelleiden suuntaisesti

Oman masennusjakson aikana oli paljon nuoruusvuosina mielisairaita kavereita ja niissä piireissä oli yleistä kilpailla siitä kuka viiltää syviten ja kenen ranteesta pulppuaa tumminta verta eniten tms

Terveestä tuo on aivan sairasta eikä tosiaan mikään ylpeyden aihe vaan seinähullujen touhua

Mutta mielisairaat nuoret kilpaili näin porukan kovimman roolista ja piti sitä normaalina ja terveenä luonnollisena asiana

Siinä se hullun ja terveen ajattelu juurikin näkyy

Ei vaan yleisesti en ymmärrä ihmisiä, joiden ego on rakentunut väärin kuten sinulla. Väkisin tuot esille kuinka paljon sinä olet kokenut. Kyllä tässä maailmassa suurimmalla osalla on ollut paljon ongelmia, mutta joillakin ne vahvistavat empatiakykyä kun taas joidenkin minä kuva vääristyy.

Voisin tuoda omat kokemukseni esille, mutta en tuo. Koska en yritä kilpailla kenenkään kanssa. Mun mielestä puhut itsesi vähän pussiin, koska itse kilpailet kokemuksiesi kanssa. Tai no voisin tuoda kanssa yhden kokemuksen esille nyt kun liittyy aiheeseen.

Olen ollut kanssa kerran masentunut kun elämä potki päähän niin monta kertaa putkeen lyhyen ajan sisällä. Kiitän erästä kaveria siitä, että pikku hiljaa paranin siitä kun väkisin haki kotoa viihteelle ja löi ekstaasin käteen. Mitään iloa en siitä saanut, mutta käynnisti varmaan mielihyväkeskuksen koska muutama viikkoa myöhemmin tunsin taas jotain.

• Ihansivusta kirjoitti:

Ei vaan yleisesti en ymmärrä ihmisiä, joiden ego on rakentunut väärin kuten sinulla. Väkisin tuot esille kuinka paljon sinä olet kokenut. Kyllä tässä maailmassa suurimmalla osalla on ollut paljon ongelmia, mutta joillakin ne vahvistavat empatiakykyä kun taas joidenkin minä kuva vääristyy.

Voisin tuoda omat kokemukseni esille, mutta en tuo. Koska en yritä kilpailla kenenkään kanssa. Mun mielestä puhut itsesi vähän pussiin, koska itse kilpailet kokemuksiesi kanssa. Tai no voisin tuoda kanssa yhden kokemuksen esille nyt kun liittyy aiheeseen.

Olen ollut kanssa kerran masentunut kun elämä potki päähän niin monta kertaa putkeen lyhyen ajan sisällä. Kiitän erästä kaveria siitä, että pikku hiljaa paranin siitä kun väkisin haki kotoa viihteelle ja löi ekstaasin käteen. Mitään iloa en siitä saanut, mutta käynnisti varmaan mielihyväkeskuksen koska muutama viikkoa myöhemmin tunsin taas jotain.

Kuten sanoin. Sinä tulkitset sen niin.

Se miten sinä luet ja tulkitset lukemaasi ei ole välttämättä totuus

Teet sen tulkinnan omassa päässä. Olettamuksien, omien elämäsiarvojen, tämän hetkisen itsetunnon ja mielialan pohjalta.

Etsi tämä sana ketju 5 vuoden päästä ja lue uudelleen sama ketju.

Kokeile onko aivosi tekemä luetun ymmärtämisen tulkinta edelleen sama vai onko elämäntilanne, mieliala ja itsetunto muuttanut tapaasi lukea keskusteluketjuja

Tällä kohtaa haluat olla surkein ihminen maailmassa joka vetää pakkopaidassa tuolla 50 vuotta lepositeisiin kahlittuna, neuroleptit zombiksi tehneenä ja ajatellen voi minua kun joku uhkaa tappaa nyt olen surkein ihminen maailmassa mutta niin ylpee tästä häkkielämästö

Mutta arvaappa haluaako muut ylpeillä sellaisella ?

Minä ainakin tykkään olla terve ja olisin halunnut ehjän normaalin lapsuuden ja olen kärsinyt siitä että minussa on syrjäytyneen nuoren leima ollut huostaanoton takia,

Monet pitää minua roskasakkina. Sivistymättömänä, huono -osaisena ja häviäjänä

En ole se menestyjä joka johtaa yrityksiä ja rikastuu

Mitä siis kilpailtavaan tuossa on sinusta?

Haluan tietää mikä on se asia ja ansio miksi huono osaisuus on sinusta jes ja kilpailun aihe?

Jumalauta nehän on köyhiä, psyykelääkkeitä ikuisesti syöviä päihdeongelmista ja väkivaltaisuudesta kärsiviä ikisinkkuja jotka ei kykene työelämään lähes kaikki !

Mitä siis siinä on ylpeiltävää että on luuseri

Jos tykkää olla porukan väkivaltaisin häviäjä niin tietty sitten varmaan mutta harva haluaa

Kuten sanoin. Sinä tulkitset sen niin.

Se miten sinä luet ja tulkitset lukemaasi ei ole välttämättä totuus

Teet sen tulkinnan omassa päässä. Olettamuksien, omien elämäsiarvojen, tämän hetkisen itsetunnon ja mielialan pohjalta.

Etsi tämä sana ketju 5 vuoden päästä ja lue uudelleen sama ketju.

Kokeile onko aivosi tekemä luetun ymmärtämisen tulkinta edelleen sama vai onko elämäntilanne, mieliala ja itsetunto muuttanut tapaasi lukea keskusteluketjuja

Tällä kohtaa haluat olla surkein ihminen maailmassa joka vetää pakkopaidassa tuolla 50 vuotta lepositeisiin kahlittuna, neuroleptit zombiksi tehneenä ja ajatellen voi minua kun joku uhkaa tappaa nyt olen surkein ihminen maailmassa mutta niin ylpee tästä häkkielämästö

Mutta arvaappa haluaako muut ylpeillä sellaisella ?

Minä ainakin tykkään olla terve ja olisin halunnut ehjän normaalin lapsuuden ja olen kärsinyt siitä että minussa on syrjäytyneen nuoren leima ollut huostaanoton takia,

Monet pitää minua roskasakkina. Sivistymättömänä, huono -osaisena ja häviäjänä

En ole se menestyjä joka johtaa yrityksiä ja rikastuu

Mitä siis kilpailtavaan tuossa on sinusta?

Haluan tietää mikä on se asia ja ansio miksi huono osaisuus on sinusta jes ja kilpailun aihe?

Jumalauta nehän on köyhiä, psyykelääkkeitä ikuisesti syöviä päihdeongelmista ja väkivaltaisuudesta kärsiviä ikisinkkuja jotka ei kykene työelämään lähes kaikki !

Mitä siis siinä on ylpeiltävää että on luuseri

Jos tykkää olla porukan väkivaltaisin häviäjä niin tietty sitten varmaan mutta harva haluaa

Siis mulla on kaikki hyvin. Sivusta kommentoin. :D

Ei saatana :D

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Tajuatkohan sä kuinka sekavia sä kirjoittelet? Suosittelen tutkimaan skitsofrenian oireita.

• Sivustavaan kirjoitti:

Tajuatkohan sä kuinka sekavia sä kirjoittelet? Suosittelen tutkimaan skitsofrenian oireita.

Älä provoa. Tiedät hyvin keskustelun kulun joka kääntyi sinua vastaan jonka takia yrität nyt saada minua seinähulluksi.

Mutta valitettavasti se on sääntöjen vastaista ja teen ilmiannon.

Täällä ei tunneta ihmisiä ja nimitellä vaan keskustellaan asiasta yleisesti

Ilmianto sinusta tulee nyt

• ylläpito siis silittelee mielellään raivohullunarsistien päitä ja suostuu ilmiantoihin tarkistamaatta mitä suuri väärinymmärretty ylempänä itse kirjoittelee?

• täältäsivusta kirjoitti:

ylläpito siis silittelee mielellään raivohullunarsistien päitä ja suostuu ilmiantoihin tarkistamaatta mitä suuri väärinymmärretty ylempänä itse kirjoittelee?

Ei muuten ole sitten multa, mutta näköjään muutkin ymmärtää lukemansa.

• täältäsivusta kirjoitti:

ylläpito siis silittelee mielellään raivohullunarsistien päitä ja suostuu ilmiantoihin tarkistamaatta mitä suuri väärinymmärretty ylempänä itse kirjoittelee?

Vähättelee hivenen muiden ihmisarvoa, koska eivät näyttäydy tiettyjen mittapuiden mukaisilta, yrittää ilmeisesti ravistella pois tietynlaisesta moodista (ei ehkä sovi keskustelunsävyyn )mutta ei vastauksena pitäisi nimittelyihin asti mennä.

• Vieläsivumpaa kirjoitti:

Vähättelee hivenen muiden ihmisarvoa, koska eivät näyttäydy tiettyjen mittapuiden mukaisilta, yrittää ilmeisesti ravistella pois tietynlaisesta moodista (ei ehkä sovi keskustelunsävyyn )mutta ei vastauksena pitäisi nimittelyihin asti mennä.

DID:n kehittymisen pääsyy onkin toistuva, vakava trauma, joka on alkanut persoonallisuuden muodostumiselle tärkeässä iässä, tavallisimmin ennen 5–8 ikävuotta.lähde? Trauman aiheuttaja on yleensä aikuinen, joka nauttii lapsen luottamusta ja johon lapsen on pakko turvautua. Lapsi ei myöskään saa ympäristöstään tukea trauman käsittelyyn. Yleensä traumaa salaillaan tai se kielletään. Moni katsoo lisäksi, että lapsella on oltava perinnöllinen alttius dissosiaation runsaaseen käyttöön.

Henkilöllä on vähintään kaksi erilaista identiteettiä tai persoonallisuuden tasoa (kullakin oma, suhteellisen kiinteä tapansa hahmottaa itseään ja ympäristöään ja suhtautua niihin).
        Vähintään kaksi näistä identiteeteistä tai persoonallisuuden tasoista ottaa toistuvasti vallan henkilön käyttäytymisessä.
        Henkilö ei kykene palauttamaan mieleensä tärkeää henkilökohtaista tietoa, ja muistamattomuus on liian laajaa ollakseen tavallista unohtelua.
        Häiriö ei johdu minkään kemiallisen aineen suorasta fysiologisesta vaikutuksesta (esimerkiksi alkoholipäihtymys) eikä ruumiillisesta häiriöstä (esimerkiksi epileptiset kohtaukset).
        Huom. Lapsilla ei ole kyseessä kuviteltu leikkitoveri tai mielikuvitusleikki

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettihäiriö

Yllä ollaan oikeassa. Geneettinen alttius tarvitaan ja hän on muutenkin oikeilla jäljillä. Vaaditaan pitkäään jatkunut ja varhain lapsuudessa alkanut aikuisen taholta aiheutettu traumatisaatio. Heitti ihan hyviä ajatuksia esiin.

• moikkaa!!

oeln aloittaja, mutta tämä "vainsivusta" nimi merkki varasti minun identiteettini eikä korjannut asiaa että hän ei ole aloittaja.

• Trade72 kirjoitti:

DID:n kehittymisen pääsyy onkin toistuva, vakava trauma, joka on alkanut persoonallisuuden muodostumiselle tärkeässä iässä, tavallisimmin ennen 5–8 ikävuotta.lähde? Trauman aiheuttaja on yleensä aikuinen, joka nauttii lapsen luottamusta ja johon lapsen on pakko turvautua. Lapsi ei myöskään saa ympäristöstään tukea trauman käsittelyyn. Yleensä traumaa salaillaan tai se kielletään. Moni katsoo lisäksi, että lapsella on oltava perinnöllinen alttius dissosiaation runsaaseen käyttöön.

Henkilöllä on vähintään kaksi erilaista identiteettiä tai persoonallisuuden tasoa (kullakin oma, suhteellisen kiinteä tapansa hahmottaa itseään ja ympäristöään ja suhtautua niihin).
        Vähintään kaksi näistä identiteeteistä tai persoonallisuuden tasoista ottaa toistuvasti vallan henkilön käyttäytymisessä.
        Henkilö ei kykene palauttamaan mieleensä tärkeää henkilökohtaista tietoa, ja muistamattomuus on liian laajaa ollakseen tavallista unohtelua.
        Häiriö ei johdu minkään kemiallisen aineen suorasta fysiologisesta vaikutuksesta (esimerkiksi alkoholipäihtymys) eikä ruumiillisesta häiriöstä (esimerkiksi epileptiset kohtaukset).
        Huom. Lapsilla ei ole kyseessä kuviteltu leikkitoveri tai mielikuvitusleikki

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dissosiatiivinen_identiteettihäiriö

Yllä ollaan oikeassa. Geneettinen alttius tarvitaan ja hän on muutenkin oikeilla jäljillä. Vaaditaan pitkäään jatkunut ja varhain lapsuudessa alkanut aikuisen taholta aiheutettu traumatisaatio. Heitti ihan hyviä ajatuksia esiin.

Ei ole noin yksinkertaista kuin Trade72 kirjoittaa, kannattaa nyt lukea ihan muualta näistä kuin Wikipediasta ;D

P.S. Kärjistin itse aivan tahallaan asioita, minua itseäni ei ole koskaan kaltoinkohdeltu mitenkään. Hyvä esim. tämäkin ketju siitä, miten asiat voi saada näyttämään IHAN MILTÄ VAIN. Mitään, mitä täältä lukee ei voi ottaa todesta. Tajutkaa nyt hyvät ihmiset!!

• aikuisuuteen. Tiedän se maailma siinä ympärillä vo vaikuttaa melko kolkolta, ja ne ihmiset ja niiden puheet siinä ympärillä ikäänkuin "peilaa" niitä pelkotiloja takaisin ja ne menee sinne tunnekeskukseen ja ne ikäänkuin puristaa ilmat pois ja saa tuntemaan, että maailma ympärilläsi saattaa olla "sieluton" kone. Kylmä ja kolkko.

Tiedätkö mitä? Niillä ympäriläsi olevilla ei ole aavistustakaan todennäköisesti tuosta jutustasi. Melko varmasti mielessäsi tiedät ja ajattelet asioita, mitä "täydellisenä" sinuna tekisit. Mutta et tee.

Se on se jokin ominaisuus, minkä olet ajansaatossa sulkenut itsestäsi pois. Lapsiahan kelaa paljon mitä mä tein väärin ja "päättää" ikäänkuin muurata itsensä seinän taakse.

Sä kuulet sen varsin hyvin ihan varmasti. Tai tunnet. Ne selitykset on niitä muurauskiviä. Se tunne siellä taustalla on se spontaani skidi, joka ei pelkää niitä tunteita.

Kokeile olla miettimättä. Ravistele sitä ääntä. Haasta sitä ja anna sille löysää. Ajan kanssa se hellittää.

Tiedätkö yhden salaisuuden? Ne ihmiset keihin törmäät, tai tulet törmäämään, ovat samanlaisia kuin sinä. Muista kuunnella niitä. Kun sä uskallat haastaa itseäsi, huomaat että ihmiset ympärilläsi ovat saman haasteen edessä. Siksi elämä on turvallista.

Pikkuhiljaa. Se pelko rupeaa kuuntelemaan muita, ja huomaa ettei se ole yksin.

Tiedätkö miltä tuntuu, kun huomaa, että kukaan ei moralisoi pelkoa?

• 👍👍👍

• " Ne ihmiset keihin törmäät, tai tulet törmäämään, ovat samanlaisia kuin sinä. Muista kuunnella niitä."

Ei ole samanlaisia kuin minä, he pilkkaavat minua. He pilkkaavat minua kuten pilkkasivat jeesuksen aikoina jeesusta. Olen myös uskovainen.

• Ei ihmiset ole samanlaisia... aika harvalla on vaurioita juuri tuolla aloittajan kuvaamalla alueella. Yksi merkki pahoista sisäisistä vaurioista on juuri tuo luottamuksen puute. Ei pysty ihmissuhteisiin, koska ei luota keneenkään. Ajattelee, että kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan pahoja, itsekeskeisiä paskoja. Tämä käsitys on muodostunut tosi varhain. Voi olla ihmisten kanssa, mutta ei anna heille sisimmästään oikein mitään. Tarjoaa muka tunteita, mutta se on pelkkää kuorta itsestä. Sisäiset yksinäisyyden ja tyhjyyden tunteeet ovat ehkä pahimpia.
      Olen pahoillani puolestasi. Tahtoisin halata sinua jos se lohduttaisi. Monestihan jopa hyvä läheisyys tekee kipeää.

• Aika hyvä kirjoitus. Tunnistan paljon asioita itsestäni. Tosin minulle tuo käsitys on muodostunut vain osin varhain ja pääosin vasta aikuisiällä. Oma tila on sen verran pitkällä, että lienen jo neurologisesti vaurioitunut. Mielihyväkeskus ei toimi oikeastaan ollenkaan ja tunne-elämääkään ei juuri ole. Nämä ehkä pahiten lisäävät vielä sitä sisäistä tyhjyyden tunnetta, koska ne tekevät siitä aikalailla kirjaimellisesti totta.

• Minulla on lapsuuden traumoja sekä kärsin dissosisaatiosta. Tosin nyt olen alkanut saamaan kiinni itseäni, ja kärsin vähemmän asiastam

Ja minä en halua seurustella, koska mua pelottaa, että nää mun traumat satuttaisi kumppania. Päätin jo lapsena, että mun vanhemmat ei satuta eikä vaivaa ketään muita. Toki en voi heidän tekojaan koko ajan estää, mutta toiseen olen katkaissut välit kokonaan, ja toista hoidan parhaillaan kuntoon..

Minä olen saanut myös lapsena tappouhkauksia, minua lyötiin kasvoihin ja olen myöhemminkin aikuisiällä saanut tappouhkauksia ja joutunut pari kertaa hengenvaaraankin.

Olen erittäin herkkä aistimaan muita ihmisiä. minun on tosi vaikeaa olla ihmisten kanssa, joista välitän paljon tai olen ihastunut vaikka muuten pidänkin itseäkin aika vahvana persoonana. Menen kertakaikkisen lukkoon ihastuessani, ja pelkään kohdetta hulluna. Jokin ohjelmointivirhe sekin, ja pohjimmiltaan en pelkää sitä ihmistä vaan omia tunteitani: minusta on nöyryyttävää, ahdistavaa sekä ei-sallittua ihastua JA tämä koskee vain siis minua etten yleisesti paasaa tuola, että Hyi teitä syntiset.

• Tiesitkö, että kokaiinikin (tietyt huumeet) vaikuttaa aistien herkistymiseen? Mm. sodissa valvotetaan ja lisätään reagointi- tai aistiherkkyyttä näillä joillakin huumeilla. Valvottaminen on kokaiinin syytä, miksi nautit sitä koko ajan.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hommaa nyt laillinen hoito Suomessa, niillä saatetaan päästä tuloksiin. Voit huoletta karsia turhaa painolastia siitä, että vainuilet kuin koira muita ihmisiä. Ei tarvitse, hyvä ei ole kenenkään syynin kohde. Pyri siihen.

Älä tuhlaa energiaa, käy läpi terapiassa ne sinun paineet, jotka ovat saattaneet sotkea normaalimman "JÄRJESTYKSEN" sinun mielessä. Se on itsellesi ja muillekin suurin palvelus, sen jälkeen edes vähän normaalimpi elämä on helpommin luotavissa takaisin, ellei sorru uudelleen ja pilaa kaikkea.

• En ole kertaakaan huumeita käyttänyt. Pääosin olen ollut hyvin menestyvä ihminen, hienoja kokemuksia siunaantunut sekä olen tavannut mahtavia ihmisiä. Väsyn vain todella helposti ihmisten seurassa, vetäydyn paljon yksin ja minulla on sisäisesti todella paha olla.

Jos jotain hyvää, niin nautin ihmisten auttamisesta ja paremmalle tuulelle saamisesta sekä minulle avaudutaan todella paljon. Minulle luottamus on kaikki kaikessa, ja vuosien mittaan olen saanut tuta paljon puukottamista, mutta olen myös oppinut avautumaan enemmän

Tunnen monia samantyyppisiä ihmisiä kuin minäkin, niitä on tääläkin varmasti paljon

Kävin terapiassa, mutta metsässä kävely on tehokkaampaa

• Traumoista pääsee hiljalleen yli kun puhuu niistä ja kun rakkaan ihmisen löydät niin kerro hänelle noista asioista. Oikea rakastava ihminen antaa sinulle tukea ja suojaa. Ei sinulla ole mitään syytä hänen seurassaan pelätä ja päivä päivältä tulet rohkeammaksi eikä sinun tarvitse pitää kaksoisroolia.

Paljon voimia aloittajalle sekä mukavaa aurinkoista päivää.

Ps. Maailmasta löytyy paljon vilpittömiä rakastavia ihmisiä jotka tahtovat sinulle hyvää. Toivotaan että löydät sen oikean ihmisen.

• "Lomaileva_mies "

Missä mahdat nyt lomailla? Onko tekniikka musaan mukana?

• Koko ketju saman kirjoitusta!! 😐😮

• ei ole..

laitoin vain noin 3-5 viestiä tähän ketjuun

terveisin aloittaja.. sitten ilmaan tui kaksi riitelevää henkilöä joka toinen
        antoi uskoa itsestään että olisi minä. molemmat ilmeisesti henkisesti sairaita

• d12412f4124f kirjoitti:

ei ole..

laitoin vain noin 3-5 viestiä tähän ketjuun

terveisin aloittaja.. sitten ilmaan tui kaksi riitelevää henkilöä joka toinen
        antoi uskoa itsestään että olisi minä. molemmat ilmeisesti henkisesti sairaita

Dissosioit siis itsellesi eri persoonia etkä muista niiden touhuja, sen lisäksi olet narsisti joka vihaa sitä että joku vastustaa ja pyrit tuhoamaan hänet kaasulla, luodilla, myrkyllä taikka kielesi sivalluksin

Kaikki persoonat ei taida muistaa toistensa olemassa oloa ollenkaan. Amneesissa sitä ettet tiedosta vaihtuvia persoonia tai huomaa kun uusi ottaa vallan

Nyt on vallassa hallitseva paha.
        Myöhemmin tulee lapsi
        Sitten tulee uskovainen mukava lempeä
        Sitten tulee se rivo
        Sitten se petetty aviovaimo

• Tiedät selkeästi mistä puhut, mutta sun sydän on täynnä saatanaa ja pahuutta.
        Minä puhun aina totta ja sinä valehtelet: nimimerkkille "Ymmärrän".
        Siitä erottaa saatanan lapsen minusta.

• Ymmärrän kirjoitti:

Dissosioit siis itsellesi eri persoonia etkä muista niiden touhuja, sen lisäksi olet narsisti joka vihaa sitä että joku vastustaa ja pyrit tuhoamaan hänet kaasulla, luodilla, myrkyllä taikka kielesi sivalluksin

Kaikki persoonat ei taida muistaa toistensa olemassa oloa ollenkaan. Amneesissa sitä ettet tiedosta vaihtuvia persoonia tai huomaa kun uusi ottaa vallan

Nyt on vallassa hallitseva paha.
        Myöhemmin tulee lapsi
        Sitten tulee uskovainen mukava lempeä
        Sitten tulee se rivo
        Sitten se petetty aviovaimo

Moderaattori voi tarkistaa vaikka viestit ja ne eivät tule samasta ip osoitteesta, vaan tähän on osallistunut 3-4 keskustelijaa. Olet selvästi saatanan lähettämä herjaaja. Nimimerkille "Ymmärrän". Minä itse olen laittanut aloittajana vain 9 viestiä, en yhen yhtä enempää. Tarkistakaapa vaikka!

• 12d3123f12312d321d3 kirjoitti:

Moderaattori voi tarkistaa vaikka viestit ja ne eivät tule samasta ip osoitteesta, vaan tähän on osallistunut 3-4 keskustelijaa. Olet selvästi saatanan lähettämä herjaaja. Nimimerkille "Ymmärrän". Minä itse olen laittanut aloittajana vain 9 viestiä, en yhen yhtä enempää. Tarkistakaapa vaikka!

Oletpa saanut aikaan pitkän ketjun aloituksellasi. Älä ole huolissasi noista toisista kirjoittajista. Niitä riittää tällä palstalla. Etenkin noita pahansuopaisia jotka haluavat kiusata heti kun huomaavat jonkun "heikkouden" toisen kirjoituksissa. Kirjoitukset olivat niin pitkiä etten jaksanut niistä lukea kuin pari ekaa riviä joten en tiedä oliko sinulle mistään hyötyä vai sekoittivatko ne. Nykyisin on niin paljon sinkkuja, ettei sinkkuna oleminen ole mitenkään ihmeellistä jollaei sitten itse kärsi tilanteesta ja halua jotakin muuta. Silloin kannattaa nostaa katse lattianrajasta ja katsella ympärilleen. Seurakuntien järjestämät sinkkuillat voisivat sinulle olla turvallinen vaihtoehto. Siellä tapaa "kilttejä" ihmisiä joiden tarkoitus ei ole repiä toista hajalle. Netistä löytyy kanssa kivasti menovinkkejä ja ohjeita sinkkuihmisille vaikkapa http://treffimaisteri.com/sinkut/

• "Lapsuuden traumat

d3123f123fd

17.7.2018 0:29
      -Minut mm uhattiin tappaa lapsena (kaadettiin maahan ja olin hirveän peloissani).
      -Turvaa ei silloin ollut kenestäkään, äitini hylkäsi minut murros ikäisenä
      tämän takia minulle kehittyi vale-persoona, jonka ylläpito tuhosi yhteyden oikeaan
      persoonallisuuteeni.
      -maailma on minulle aina ollut hyvin uhkaava enkä ole koskaan tuntenut aitoa
      turvallisuutta
      -en pysty luomaan luottamuksellisia ihmissuhteita aikuisena, olen aina yksin"

Tahvo Turpanen selostaa ykistyiselämäänsä yleisölle, tässä oikea "Simo Salminen ja Spede". Ei peri maksua, vaikka yleisö nauttii vuotouutista ja viihtyy, Suomi24 tienaa. Tahvo, laita pääsymaksu showhoosi. Moniko maksaisi 5 euroa?

Tahvon mielikuvitus ei riitä siihen, että tämä prosessi on jokaisen aikuistuvan kohdalla sama: "Ahaa mutsi sen teki!!!?! Heureka, siksi olen tällainen!!"

• Nuo sympatiseeraajat ovat uskomattomia, lojaalisuutta löytyy, ei oteta selvää, millainen mies sitä tarinaa nyt kertoo.

Suurin ihmettelyn aihe on ollut oppinut kaveri, joka tietää jotain terveydestä tai psykologiasta. Sille kaikki käy, pehmittää ja painaa villaisella. Huh. Missä sinulla on tutkimuskriittinen ote, jos tunnet psykologiaakin? Tietyt vaiheet etenevät näissä psykologisissakin tapauksissa. Eikä kaikki ole aina niin kuin asiat 20 vuotta myöhemmin vaikuttavat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääministeri Sanna Marinin menehtyneen Lauri-isän

rankka elämä - avautui ongelmistaan viimeiseksi jääneessä haastattelussaan: "Olin minä ihan hyväkin isä, kun Sanna oli pikkuinen" https://www.seiska.f
      Maailman menoa
      189
      10223
    2. Sofia muuttaa?!

Instan mukaan Sofia Berlöff muuttaa taas. Mutta minne tällä kertaa?
      99
      1774
    3. Martina oli alle vuorokauden Vicin kanssa

Eskon ja Martinan ig näkee, Vici tuli eilen illalla pitkästä aikaa Martinalle. Martina hyvä äiti laittoi aamulla videota, ovat ihan kaksin Vicin kanss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1322