Voiko veden katkaista vesimittarin sulusta loman ajaksi, kun omakotitalossa on kaukolämmitys? Kaukolämmityksellä nyt ei ole mitään merkitystä muuten, mutta sulkemisella mitään merkitystä lämpimän veden kierrolle lämmönjakokeskuksessa?
Veden katkaiseminen loman ajaksi
12
3670
Vastaukset
- voi.tulla.ero
Ei voi jos vaimo kieltää.
- Osa-aikaeläkeläinen
Minä kun vakuutushenkilölle sanoin että vanhana ydinvoimalamiehenä suljen vedentulon jos ollaan vaikkapa yön yli poissa, sanoi vakuutushenkilö että vakuutusehdotkin tuota edellyttävät jos ollaan pari päivää kauemmin poissa.
- jepjep12
voi katkaista.
ei ole kunhan et mene valuttamaan lämmintä käyttövettä sit pumppu ei tykkä hyvää.
jos oikein tarkka oot niin ota pumppu pois päältä.- kuivakäyntivaara
Pitää vielä tarkistaa ettei mikään hana tiputa, eikä vessanpytyt vuoda.
- 2eri.asiaa
kuivakäyntivaara kirjoitti:
Pitää vielä tarkistaa ettei mikään hana tiputa, eikä vessanpytyt vuoda.
Yleensä omakotitaloissa ei ole käyttöveden kiertovesipumppua. Sekoitat tähän varmaan lämmitysjärjestelmän.
Jos vesi katkaistaan niin vuodot loppuvat samalla. - Osa-aikaeläkeläinen
Tuollainen pumppu olisikin melkoinen viritys. Jotenkin pitäisi hoitaa että pumppu ei keitä, jos vettä ei käytetä pitkähköön aikaan ja pumppu pyörii. Isoissa pumpuissa tuo hoidetaan minimikierrolla, mutta vaikeaksi menisi kotioloissa.
- putki-inssi
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Tuollainen pumppu olisikin melkoinen viritys. Jotenkin pitäisi hoitaa että pumppu ei keitä, jos vettä ei käytetä pitkähköön aikaan ja pumppu pyörii. Isoissa pumpuissa tuo hoidetaan minimikierrolla, mutta vaikeaksi menisi kotioloissa.
On se kierto niin pitkä että vesi jäähtyy kyllä matkalla liikaakin. Vai luulitko ettei kiertäisi kuin vettä käytettäessä :)
Paljon LKV-pumppuja laitetaan omakotitaloihinkin. - entinen.pontikkapannu
Ihmeellinen pumppu jos alkaa keittää vettä. Varaaja lämmittää veden vajaa 60 asteiseksi joten pumpossa pitää olla hyvät keittovehkeet.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllähän pumppu veden kuumentaa, koska sen ottama sähköteho muuttuu lähes kokonaan veden lämmöksi. Tätähän käytetään ydinvoimaloissakin reaktoripiirin lämmittämissessä. Kylmällä vedellä reaktori olisi liian hurja pata.
Kokeilemallahan tuo selviää. Venttiili pumpun painepuolelta kiinni ja pumppu pyörimään.
Ainakin minun huusholleissani putket haaraantuvat eri suuntiin, eikä niiden vesi kierrä. - Osa-aikaeläkeläinen
Takavuosilla kävi vapriikillamme niin että erästä suurta pumppua käynnistettäessä todettiin minimikierron olevan auki, ja laitettiin pumppu käyntiin. Jonkin ajan pumppu laukesi pois korkeasta veden lämpötilasta. Porukalla totesivat että minimikiertoventiili on auki, kun ei auki suuntaan kierry. Lopulta tehtiin niin, että otettiin pumpun suojaukset pois päältä, kun oli kiire olevinaan. Lopputulos oli että pumppu kuumeni remonttikuntoon.
Se minimikiertoventiili oli jumittunut kiinni, ja miljoonaremppa tuli. - ihanulkona
Kyllähän pumppu veden kuumentaa, koska sen ottama sähköteho muuttuu lähes kokonaan veden lämmöksi. Tätähän käytetään ydinvoimaloissakin reaktoripiirin lämmittämissessä. Kylmällä vedellä reaktori olisi liian hurja pata.
Kokeilemallahan tuo selviää. Venttiili pumpun painepuolelta kiinni ja pumppu pyörimään.
Ainakin minun huusholleissani putket haaraantuvat eri suuntiin, eikä niiden vesi kierrä.Taitaa olla omatekemät putkityöt jos kiertopiirikin on umpipohjukka :D
- Osa-aikaeläkeläinen
Harvoin vesiputkessa paluuputki on. En minä ainakaan ole nähnyt sellaista. Nythän ei alunperin ollut kyse lämmitysputkista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289