Voiko veden katkaista vesimittarin sulusta loman ajaksi, kun omakotitalossa on kaukolämmitys? Kaukolämmityksellä nyt ei ole mitään merkitystä muuten, mutta sulkemisella mitään merkitystä lämpimän veden kierrolle lämmönjakokeskuksessa?
Veden katkaiseminen loman ajaksi
12
3910
Vastaukset
- voi.tulla.ero
Ei voi jos vaimo kieltää.
- Osa-aikaeläkeläinen
Minä kun vakuutushenkilölle sanoin että vanhana ydinvoimalamiehenä suljen vedentulon jos ollaan vaikkapa yön yli poissa, sanoi vakuutushenkilö että vakuutusehdotkin tuota edellyttävät jos ollaan pari päivää kauemmin poissa.
- jepjep12
voi katkaista.
ei ole kunhan et mene valuttamaan lämmintä käyttövettä sit pumppu ei tykkä hyvää.
jos oikein tarkka oot niin ota pumppu pois päältä.- kuivakäyntivaara
Pitää vielä tarkistaa ettei mikään hana tiputa, eikä vessanpytyt vuoda.
- 2eri.asiaa
kuivakäyntivaara kirjoitti:
Pitää vielä tarkistaa ettei mikään hana tiputa, eikä vessanpytyt vuoda.
Yleensä omakotitaloissa ei ole käyttöveden kiertovesipumppua. Sekoitat tähän varmaan lämmitysjärjestelmän.
Jos vesi katkaistaan niin vuodot loppuvat samalla. - Osa-aikaeläkeläinen
Tuollainen pumppu olisikin melkoinen viritys. Jotenkin pitäisi hoitaa että pumppu ei keitä, jos vettä ei käytetä pitkähköön aikaan ja pumppu pyörii. Isoissa pumpuissa tuo hoidetaan minimikierrolla, mutta vaikeaksi menisi kotioloissa.
- putki-inssi
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Tuollainen pumppu olisikin melkoinen viritys. Jotenkin pitäisi hoitaa että pumppu ei keitä, jos vettä ei käytetä pitkähköön aikaan ja pumppu pyörii. Isoissa pumpuissa tuo hoidetaan minimikierrolla, mutta vaikeaksi menisi kotioloissa.
On se kierto niin pitkä että vesi jäähtyy kyllä matkalla liikaakin. Vai luulitko ettei kiertäisi kuin vettä käytettäessä :)
Paljon LKV-pumppuja laitetaan omakotitaloihinkin. - entinen.pontikkapannu
Ihmeellinen pumppu jos alkaa keittää vettä. Varaaja lämmittää veden vajaa 60 asteiseksi joten pumpossa pitää olla hyvät keittovehkeet.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllähän pumppu veden kuumentaa, koska sen ottama sähköteho muuttuu lähes kokonaan veden lämmöksi. Tätähän käytetään ydinvoimaloissakin reaktoripiirin lämmittämissessä. Kylmällä vedellä reaktori olisi liian hurja pata.
Kokeilemallahan tuo selviää. Venttiili pumpun painepuolelta kiinni ja pumppu pyörimään.
Ainakin minun huusholleissani putket haaraantuvat eri suuntiin, eikä niiden vesi kierrä. - Osa-aikaeläkeläinen
Takavuosilla kävi vapriikillamme niin että erästä suurta pumppua käynnistettäessä todettiin minimikierron olevan auki, ja laitettiin pumppu käyntiin. Jonkin ajan pumppu laukesi pois korkeasta veden lämpötilasta. Porukalla totesivat että minimikiertoventiili on auki, kun ei auki suuntaan kierry. Lopulta tehtiin niin, että otettiin pumpun suojaukset pois päältä, kun oli kiire olevinaan. Lopputulos oli että pumppu kuumeni remonttikuntoon.
Se minimikiertoventiili oli jumittunut kiinni, ja miljoonaremppa tuli. - ihanulkona
Kyllähän pumppu veden kuumentaa, koska sen ottama sähköteho muuttuu lähes kokonaan veden lämmöksi. Tätähän käytetään ydinvoimaloissakin reaktoripiirin lämmittämissessä. Kylmällä vedellä reaktori olisi liian hurja pata.
Kokeilemallahan tuo selviää. Venttiili pumpun painepuolelta kiinni ja pumppu pyörimään.
Ainakin minun huusholleissani putket haaraantuvat eri suuntiin, eikä niiden vesi kierrä.Taitaa olla omatekemät putkityöt jos kiertopiirikin on umpipohjukka :D
- Osa-aikaeläkeläinen
Harvoin vesiputkessa paluuputki on. En minä ainakaan ole nähnyt sellaista. Nythän ei alunperin ollut kyse lämmitysputkista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1226018Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745402106Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk281378Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861123Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64991
- 65931
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.26924Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59915