Palstan älykkyystesti: Lopusta alkuun

ollakovaieikö

Suomi taitaa olla niitä harvoja maita maailmassa, joissa lauseita pystyy lukemaan myös väärinpäin.
Nyt voit testata, oletko pökkelö, pinko, pönttö tai muuten vaan vähän omituinen:

-Atte kumiorava, varo imuketta!

-Alli pamautti vittua mapilla.

-Nisumaa oli isäsi ilo aamusin.

PS. Jos tekee tiukkaa ja alkaa kovasti ahdistamaan, niin ei se haittaa.
Me suomalaisethan olemme tunnetusti ahdasmielisiä omaan napaansa tuijottelevia ja katkerasti kyräileviä metsäläisiä, joilla on aina nälkä ja koko ajan jano.
Luulevat ainakin tuolla lahden toisella puolella majailevat ulkosuomalaiset ihmismielen asiantuntijat.

20

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matorupukka

      Nyt on rima liian korkealla, vain Paloma osaa tuon ratkaista.

      • Laitureilta-kajahtakoon

        Olen samaa mieltä. Tarvitsemme viisaita ruotsittuneita ja yhden korpimökkiläisen apuun.


    • En ole kuullut kuin "Saippuakauppias", sen varmaan tietää jokainen.
      Itse en näin kuumalla viitsi vaivata päätäni.
      Olemme aika metsittyneen näköisiä vietettyämme pari viikkoa poissa ihmisten ilmoilta lyhyitä kauppareissuja ja yhtä ulkona syömiskertaa lukuunottamatta.
      Olen varmaan muutenkin vähän omituinen kuten kaverikin, emme kaipaa muuta seuraa emmekä mitään kummempia viihdykkeitä.

      • Minäpä tiedän
        anna
        otto
        öllö


      • taivaassa-tavataan

        "ollakovaieikö"

        No ei valjennut minulle, vaikka nuoruudessani osasin kaikki iskelmät ulkoa(muistista) laulaa ja useimmat vielä ns. väärinpäin, kuten Suklaa sydän, joka on syklaa sudan, kuna teiret, paskin tullon tuhjottaa, jäädelmätkin jäntyy tuullta,toijoja, sen kun mä saa.
        No, ei tainnut mennä nyt enää ihan oikein, koska ikä tekee tehtävänsä, joten on unohdettava tuo älykkys testikin.


      • bessie--
        2lesken kirjoitti:

        Minäpä tiedän
        anna
        otto
        öllö

        Tollot


      • Bengalitikku

        Mä tiedän
        Katti karvainen raotti ovea.
        Malli vapautti Matin pallilta.
        Asuinmaa on silmälasit.
        Melkein.


      • Hiukka pidempänä versiona "saippuakivikauppias".


      • Virtahepo
        bessie-- kirjoitti:

        Tollot

        Palstan tylsin, yksioikoisin, tosikoin ja tyhmin bessie


      • innostunutsonni
        Virtahepo kirjoitti:

        Palstan tylsin, yksioikoisin, tosikoin ja tyhmin bessie

        Miten nii?

        Tollot on sama etuperin ja takaperin ja niitähän täällä haettiin.


      • PerSaukko
        innostunutsonni kirjoitti:

        Miten nii?

        Tollot on sama etuperin ja takaperin ja niitähän täällä haettiin.

        Tissit - tätäkö tosiaan haettiin.


    • Aivot avaavat ovia.

      • elli kusi sukille


    • pilkun.nuusijat

      Miksi saa kirjoittaa tollot mutta ei ämmä ja akka jotka myös ovat oikein.

    • muistelua

      Aatu osaa soutaa.
      Säkylän Oili on älykäs.

    • käytänen

      Minäpä osaan lukea takaperin. Silmiin osuu milloin mitäkin. Nuorten mm kisoissa oli ylivoimainen englantilainen Awuah. Pari paikannimeä Istanbul ja Pakistan

    • ihmettelijänä

      Suomen kieli on monessa suhteessa todella erikoinen kieli...todella hämmästyttävä.

    • bobgeldof

      Ohut naru - uran tuho ajattelevat "Itärannikon lipilaari-demokraatit" ainakin Jenkkilässä?

    • Normaali.nokkeluus

      Immi (Hellen), Okko (Kamu).
      Laitan tähän jutun elämästä. Ajan Alzheimeria sairastavaa kahville, pienimuotoisiin tapahtumiin ja asioille. Yritän saada kahvihetkestä mahdollisimman pitkän ja viihdyttävän, ettei hänen heti kohta tarvitsisi palata kotiin nököttämään. Keksin että sanotaan lauseita ja nimiä etu- ja sukunimineen oikealta vasemmalle, aloitettiin hänen perheenjäsenistään. Hän lateli heti, kun taas minä (luulen olevani normaaliaivoinen) pohdin paljon pidempään. Näin jatkoimme aina vaan ja hän suorastaan loisti. Ihmettelen sitä kovasti, koska tauti on pitkällä ja seuraavassa hetkessä hän esitteli ventovieraalle vastaantulevalle minun olevan hänen lapsensa. Olemme saman ikäisiä. Muistisairaus selvästikin valikoi, minkä sortin soluja aivoissa tuhoaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe