Koiran hilijalanjälki?

mikäidis

Tv sä näytettiin, miten nainen vei lapsen kansa roskat kierätykseen. Kaikki omiin pyttyihin.Säästivät luontoa? Mukana tepasteli kumminkin iso koiranrotku? Mikä saastevaikutus on koiralla ?

18

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinenasia

      Mikäs on oma hiilijalanjälkesi ? Koirasta on sentään iloa jollekulle.

      • meneejo

        Älä helvetissä vertaa koiraa ja ihmistä!


      • toivo-ja-usko-elää

        Ainakin pankkipalvelu toimii Suomessa hyvin ja sen sain huomata tänään. Ennenvanhaan kesti 3-pv pankki siirto tililtä toiselle ja nyt se menee salamana, kun on vain sama pankki.

        Lapsenlapseni on matkalla ja valitteli, että iskä ja äiti on kieltänyt soittamasta mummille rahapulassa, mutta niin vain tyttö rohkeni soittamaan minulle ja tietenkin lähetin hänelle rahaa.

        Tietty oma moka ensin, koska minulla on hänelle kaksi tilinumeroa ja en muistanut kumpaa hän pystyy heti käyttämään, mutta toinen kerta onnistui ja salamana oli rahat tilillä.

        On niistä älykännyköistäkin jotain hyötyä, koska puhelun aikaan hän pystyi tarkastamaan tilinsä, kun taas minun perus Nokialaisesta ei pysty edes pankki tiliä näkemään, en ainakaan tiedä miten? No tiedän, ei mitenkään.

        Nyt on hyvä mieli, kun pystyin auttamaan pulassa olevaa sukulaista 50,-€ verran ja hänen toiselle tilille meni saman verran vahingossa. Toivottavasti hän nyt ostaa herneitä ja mansikoita!

        Minä taas toivon, että en kusivaipoissa joudu liian pitkään kitumaan jossain ala-arvoisesa vanhusten hoitolaitoiksesa, vaan tämä lapsi muistaisi mumminsa.


      • videopuhelunkin
        toivo-ja-usko-elää kirjoitti:

        Ainakin pankkipalvelu toimii Suomessa hyvin ja sen sain huomata tänään. Ennenvanhaan kesti 3-pv pankki siirto tililtä toiselle ja nyt se menee salamana, kun on vain sama pankki.

        Lapsenlapseni on matkalla ja valitteli, että iskä ja äiti on kieltänyt soittamasta mummille rahapulassa, mutta niin vain tyttö rohkeni soittamaan minulle ja tietenkin lähetin hänelle rahaa.

        Tietty oma moka ensin, koska minulla on hänelle kaksi tilinumeroa ja en muistanut kumpaa hän pystyy heti käyttämään, mutta toinen kerta onnistui ja salamana oli rahat tilillä.

        On niistä älykännyköistäkin jotain hyötyä, koska puhelun aikaan hän pystyi tarkastamaan tilinsä, kun taas minun perus Nokialaisesta ei pysty edes pankki tiliä näkemään, en ainakaan tiedä miten? No tiedän, ei mitenkään.

        Nyt on hyvä mieli, kun pystyin auttamaan pulassa olevaa sukulaista 50,-€ verran ja hänen toiselle tilille meni saman verran vahingossa. Toivottavasti hän nyt ostaa herneitä ja mansikoita!

        Minä taas toivon, että en kusivaipoissa joudu liian pitkään kitumaan jossain ala-arvoisesa vanhusten hoitolaitoiksesa, vaan tämä lapsi muistaisi mumminsa.

        Vihreällää luurilla voi soittaa ilmasia.


    • Ei kai koiralla ole sen kummempaa saastevaikutusta luontoon kuin ketuilla, susilla ...
      En minä ole nähnyt koirankaan heittelevän muovipusseja ja muita roskia luontoon. Koirien omistajan kylläkin.

      • luovukoirasta

        Koiran ruat ja muu sälä. Menee toi lajitteluhyöty siihen.


    • Tuskin koiran jätökset kuormittavat luontoa, mutta sen ravinto kyllä kuormittaa. Minulle ei ole ollut koiraa, mutta käsittääkseni koira syö lähes samaa ravintoa kuin ihminenkin ja niissä "raksuissa" lienee myös lihavalmisteita.

      Olen kuullut jopa sellaisen väitteen, että jos koirien tarvitsema ravinnon määrä käytettäisiin ihmisten ravinnoksi, nälänhätä poistuisi maailmasta. Korkeasaaren ex-
      intendentti Seppo Turunen, esitti tällaisen väitteen jokunen vuosi sitten ja sai koiranomistajat vihastumaan.

      Minä en koirista luopuisi, onhan niillä todettu ihmisen terveyttä edistävää vaikutusta, terapauttisesta puhumattakaan. Enemmän suosittelisin, että meidän ylipainoiset söisivät vähemmän..)) Silläkin olisi terveyttä edistävää vaikutusta ja myös hiilijalanjälki pienenisi samalla....

      • Niin, ettäkö lähetettäisiin luut ja muut teurasjätteet, mitkä eivät meillä kelpaa edes makkaraan, Afrikan nälkäisille?
        En usko, että niihin raksuihin pihvilihaa jauhetaan.

        Jotain kai nekin Korkeasaaren eläimet syövät, ne joitten kuuluisi olla vapaana luonnossa ja pyydystää itse ruokansa luonnon tasapainon säilymiseksi.


    • Miksi.maksaa

      Kaikista paras on, että ihminen lihavuuttaan kuolee vaikka 60:senä kuin hoikempana elää vaikka 80:ksi.
      Sama hiilijalanjälki siitä pidemmästä elämänkaaresta kuitenkin muodostuu, mutta jälkimmäinen syö yhteisesti koottuja eläkevaroja ja kuormittaa tolkuttomasti terveydenhoitoa.
      Tosin lihavuus aiheuttaa jo elinaikana kaikenlaista puuhasteltavaa terveydenhoidossa eikä tuottoa ole kuin ruoan alv.

      Sama tupakoinnissa. Parasta on, että tupakoi ja tuottaa teinistä about 60:seen kuollessaan. Ja erityisen tuottoisaksi muuttuu kuollessaan samasta syystä kuin edellä.

      Joten annetaan ihmisten lihoa ja tupakoida aivan rauhassa kuin, että ei-tupakoivat ja ei-lihavat joutuvat maksamaan hirvittävästi siitä, että jotkut tuntemattomat ihmiset eläisivät pidempään.

      No, vähän asian vierestä kuin *koiran* hiilijalanjäljestä...

      • Olet oikeassa, "miksi.maksaa." Kalliiksi me tullaan miten sitten eletäänkin..))
        Ja jos valita saisi niin ymmärtääkseni useimmat tahtoisivat lähteä saappaat jalassa.

        Kai sitä viime kädessä hakee jonkinlaista elämänlaatua, iloa elämäänsä, niillä keinoilla mitkä on hyviksi havainnut, eikä tahdo luopua niistä silloinkaan kun ne ovat hänet pettäneet. Kaikella on hintansa ja mitalilla kääntöpuolensa.


      • köyhätlihoo

        Ei sisöfilettä syövöt liho. Sen tuotto saastuttaa.


    • Ramoona_

      Meillä on ollut kolme koiraa, joista kaksi yli 30-kiloisia schäfereitä. Kaipa niistä kertyy yhteensä yhden miehen paino. Samoilla lämmöillä kanssamme ovat asuneet, samalla autolla matkustaneet ja ilman vaatteita pärjänneet. Niitten ruokavalioon kuului kaupan kuivamuonaa, johon on tietääkseni käytetty sellaisia ruhonosia, joita eivät ihmiset kelpuuta, kuten sisäelimiä, luuta ja rustoja. Kaikkein parhaiten ruoka maistui, kun mukaan laittoi ihmisten ruuantähteet, eipä tullut yhtään ruokahävikkiä. Välttääkseni teollisen ruuan mahdollisia haittavaikutuksia laitoin välillä lemmikeille yrjölänpuuroa. Siihen tulee hirssiä, tattaria tai tummaa riisiä, tai kaikkia niitä, lisäksi porkkanaa ja hyvää ruokaöljyä sekä jauhelihaa tai maksaa. Uunissa saa valmistettua kerralla ison satsin. Kalasta koirat ovat myös pitäneet, omaa saalista on keitetty hauvoille ilman suolaa.

      Koiran jätökset hajoavat nopeasti luonnossa, mutta tietenkin asuinalueilla, puistoissa ja kaduilla ne pitää kerätä pois. Koira kyllä oppii maaseutumaisissa oloissa tekemään tarpeensa soveliaisiin paikkoihin, eivät ne pidätyskyvyttömiä ole. Kakkapussien pitäisi olla biologisesti hajoavia, nyt ne kai päätyvät sekajätteiden mukana poltettaviksi.

      Pari koiratonta vuotta olemme nyt viettäneet, katsomme että 70-kymppisinä emme halua sitoutua pennun kasvatukseen ja jo ajatus koiran perinnöksi jättämisestä tai sen kuolemasta ennen meitä on sydäntäsärkevä. Koirilla on ollut osansa siinä, että ovat meidät totuttaneet ulkoilemaan reippaasti joka säällä, ja normaalipainossa on sekä lemmikkien että isäntäväen helponta nauttia luonnossa liikkumisesta.

      Lemmikit antavat niin paljon iloa , kasvattavat lapsia ja meitä aikuisiakin vastuuseen ja tutustuttavat luomakuntaan , ei niittenkään arvoa voi rahassa mitata. Voimmehan me ihmiset entistä tarmokkaamminen hoitaa kansallisaarteitamme metsiä hiilinieluina ja minimoida haitallliset päästöt vesistöihin , vähentää omaa punaisen lihan syöntiä, on lajittelullakin tärkeä osansa näissä talkoissa.

      Kuratassunjäljet ovat aina sydämessäni , ja olihan niitä usein lattioillakin.

      • Hieno kirjoitus, Ramoona, kiitos siitä. Oli kuin ylistyslaulu ihmisen ja luonnon - kyllä kai kesytettykin eläin luontoa on ? - välisestä harmoniasta.


    • mikähurskastelu

      Turha sitten marista muovipusseista ja auton käytöstä,jos koiria pidetään!

      • malkatoisensilmässä

        Oikeassa oot näitä hurskastelijoita riittää.


      • Ja kääntäen: Turha marista koirista, jos itse käyttää muovipusseja ja autoa.
        Eiköhän se koirien saastaisuus kuulu pelkästään islamilaisuuteen. Meille "vääräuskoisille" se ei samalla tavalla ole saastainen.


      • ilmastonlämpenemisestä
        Tellukka kirjoitti:

        Ja kääntäen: Turha marista koirista, jos itse käyttää muovipusseja ja autoa.
        Eiköhän se koirien saastaisuus kuulu pelkästään islamilaisuuteen. Meille "vääräuskoisille" se ei samalla tavalla ole saastainen.

        Kyse hiilijalanjäljestä?


      • ilmastonlämpenemisestä kirjoitti:

        Kyse hiilijalanjäljestä?

        Lämmintähän tuo on pitänyt niinkuin kesällä kuuluukin, mutta en ymmärrä kuinka sen roskien lajittelijan koira siihen liittyisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe