Poliisivoimien takaaajon uhrilukuun

tuskin kukaan kiinnittää huomiotaan?
Taas aivan viattomat ihmiset kuolivat,vain takaaajonuhreina!
Kaiketi joku oli ilmiantaja? Jos tällä ilmiantajalla on sydän,niin toivottavasti se sydän tuntee piston?
En minä halua kohdata rattijuoppoa baanalla,mutta takaajo luo puitteet,jolloin vaaranvyöhyke kompenoituu ja me jokainen voimme olla tulilinjalla?

47

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanaha.mopomies

      Ehkä rattijuopon ohjaama auto tappoi kaksi syytöntä ihmistä. Kai sen promillemäärityksen voi tehdä kuolleestakin "ketusta". Ikävä tapaus siellä teilläpäin, Rituliini.

      Heinäkuu ei mene ilman erityisiä juttuja juur koskaan.

      • vanha.mopomies!
        Ehkä sana on todella ilmaisutaidon alasajoa?
        No eihän se minun pihapiirissäni tapahtunut,mutta tunnen tuskaa menetettyjen ihmisuhrien puolesta,heidän omaisensa tuskin olisivat halunneet tätä takaaajoa?


      • Vihainen

        Poliisi on rattijuopon kimpussa ollessaan se ainoa selväjärkinen. Siitä huolimatta poliisi vaarantaa sivullisten henkeä ja terveyttä usuttaessaan takaa-ajoon rattijuoppoa yhä hurjempiin tilanteisiin. Ruumiita tulee ja poliisi levittelee käsiään, että voi voi. Poliisin tulisi ymmärtää tilanne ja hoitaa asia niin, että rattijuoppo pysyy jossain määrin järjissään. Tällainen takaa-ajo on turhaa ja provosoi hirveisiin, vastuuttomiin tilanteisiin. Aikuistu poliisi!


      • hohhoijaavaan
        Vihainen kirjoitti:

        Poliisi on rattijuopon kimpussa ollessaan se ainoa selväjärkinen. Siitä huolimatta poliisi vaarantaa sivullisten henkeä ja terveyttä usuttaessaan takaa-ajoon rattijuoppoa yhä hurjempiin tilanteisiin. Ruumiita tulee ja poliisi levittelee käsiään, että voi voi. Poliisin tulisi ymmärtää tilanne ja hoitaa asia niin, että rattijuoppo pysyy jossain määrin järjissään. Tällainen takaa-ajo on turhaa ja provosoi hirveisiin, vastuuttomiin tilanteisiin. Aikuistu poliisi!

        Juntti!


      • Vihainen kirjoitti:

        Poliisi on rattijuopon kimpussa ollessaan se ainoa selväjärkinen. Siitä huolimatta poliisi vaarantaa sivullisten henkeä ja terveyttä usuttaessaan takaa-ajoon rattijuoppoa yhä hurjempiin tilanteisiin. Ruumiita tulee ja poliisi levittelee käsiään, että voi voi. Poliisin tulisi ymmärtää tilanne ja hoitaa asia niin, että rattijuoppo pysyy jossain määrin järjissään. Tällainen takaa-ajo on turhaa ja provosoi hirveisiin, vastuuttomiin tilanteisiin. Aikuistu poliisi!

        Kyllä suomalainen tieliikennekultturi on aika provosoivaa!
        Ei me tarvita tänne edes rattijuoppoja,kyllä täällä tieliikenteessä on he jotka selvinpäin koheltavat,kuin olisivat sen tien joskus ostaneet omakseen?


    • tolkkuohoi

      Miksi syyllistät nyt poliiseja???
      Rattijuoppo ottaa itse riskin lähtiessään karkuun ja kantaa vastuun näistä kuolonuhreista.

      Jos poliisi ei olisi puuttunut asiaan ja rattijuoppo olisi kuitenkin joutunut samaan tilanteeseen, niin olisit varmasti heti tehnyt aloituksen, että miksi ei poliisi puuttunut asiaan ja pysäyttänyt kuskia!

      Kyllä ne tapot menevät rattijuopon omaan piikkiin.

      • tolkkuhoi!
        En tietääkseni syyllistä virkavaltaa,tietääkseni vain totesin,kuinka viattomat ihmiset siinä vastaantulevassa autossa kuolivat!
        Olenko avoimuudellani jatkuvien puskajussienpainajainen? Kaiketi olen???


      • kauhistuttavaa
        rituliini_38 kirjoitti:

        tolkkuhoi!
        En tietääkseni syyllistä virkavaltaa,tietääkseni vain totesin,kuinka viattomat ihmiset siinä vastaantulevassa autossa kuolivat!
        Olenko avoimuudellani jatkuvien puskajussienpainajainen? Kaiketi olen???

        Syyllistit mahdollisen ilmiantajan, joka teki velvollisuutensa. Uskomatonta oikeustajun puutetta !


      • kauhistuttavaa kirjoitti:

        Syyllistit mahdollisen ilmiantajan, joka teki velvollisuutensa. Uskomatonta oikeustajun puutetta !

        Mistä sinä voit tietää,että ilmiantajaa on edes ollut?
        Jos hänet on pysäytetty vaikka ratsiassa??
        En sitävoi tietää minäkään!
        Voit nukkua yösi rauhassa siellä puskassa


      • äläjankkaataas
        rituliini_38 kirjoitti:

        Mistä sinä voit tietää,että ilmiantajaa on edes ollut?
        Jos hänet on pysäytetty vaikka ratsiassa??
        En sitävoi tietää minäkään!
        Voit nukkua yösi rauhassa siellä puskassa

        Luepas aloituksesi uudelleen.


      • äläjankkaataas kirjoitti:

        Luepas aloituksesi uudelleen.

        äläjankkaataas!
        Jos sinulla toi sytytys toimii jälkikäyttöisesti ja oletetusti olet lukenut aloitukseni?
        Oletko huomioinut kysymysmerkit?
        Kaiketi tiedät kysymysmerkkien tarkoituksen?
        Siis herää kysymys,kun kysyjä herää??????
        Kaikkea hyvää tasapainoiseen elämääsi! ama


      • Vihainen

        Miten humalainen voi mitään vastuuta kantaa? Siinä tilassa hän ei edes ymmärrä sanan merkitystä saati mitään muutakaan. Vastuu on vain selvin päin olevilla, miten toimitaan. Eri asia sitten, miten asiaa jälkeen päin puidaan oikeudessa - vainajat eivät tosin enää ajattele eivätkä korvaa mitään kenellekään.


      • Tyhjäätäynnään

        Ylipäätään ihminen joka tahallaan humaltuu kerta toisensa jälkeen ja töppäilee kännipäissään isosti ja pahasti eikä vain itselleen haittaa aiheuttaen, ei tiedä eikä ymmärrä vastuun kantamisesta yyyhtään mitään selvinkään päin.


    • Ainut syyllinen on se rattijuoppo itse.
      Ilmiantaja teki vain sen, minkä jokainen lainkuuliainen ihminen tekee.
      Rattijuopot ovat vaarallisia liikenteessä ja voi vain kuvitella, minkä piston olisi tuntenut sydämessään sellainen, joka tiesi hänen lähteneen autolla liikkeelle juovuksissa ja sitten olisi saanut kuulla hänen tappaneen autonsa kanssa ehkä vielä useammankin.

    • Outoaritulta

      Rattijuoppo pitää nimenomasn ilmiantaa , miksi siitä pitäisi sydämessä pisto tuntea! Traagista että nuo sivulliset kuolivat. Ilmeisesti vielä useampi olisi tullut kuolemaan tai vammautumaan hänen takiaan. Poliisin on lähdettävä takaa-ajoon, pitäisikö rikollisten päästä karkuun ?

      • Vihainen

        Ei rattijuoppo luultavimmin olisi tappanut ketään ilman poliisin väliintuloa. Hulluus pääsi irti hänen huomatessaan jeparit perässään. Ei ollut eka kerta, kun tilanne karkaa käsistä. Poliisin tulisi miettiä toisenlaista strategiaa tällaiseen tilanteeseen.


      • aloittajataas
        Vihainen kirjoitti:

        Ei rattijuoppo luultavimmin olisi tappanut ketään ilman poliisin väliintuloa. Hulluus pääsi irti hänen huomatessaan jeparit perässään. Ei ollut eka kerta, kun tilanne karkaa käsistä. Poliisin tulisi miettiä toisenlaista strategiaa tällaiseen tilanteeseen.

        Vihainen!
        Kyllä minäkin sen allekirjoitan!
        En hyväksy humalatilaa ratissa,mutta ärsytys känniselle on kuin tulta tappuroihin!
        Se ainoa selväjärkinen on kuitenkin poliisi!

        Uusin tänään ajokorttini ja muutaman päivän päästä kilahtaa 80v mittariin ja kortti ollut 60 v. joten joitakin kilsoja olen minäkin nähnyt niitä vaarallisia tilanteita?
        Hirviä olen joutunut väistelemään.
        Jos olen joutunut tilanteeseen kännisen kanssa olen jemmannut avaimet,meny,meny times!


      • Otaläpytohimoiltapois

        "*Vihainen" ei ole siis koskaan kuullut onnettomuuksista, jotka ovat rattijuopon aiheuttamia? Aivan ilman poliisia.


    • ei-voi-poliisia-syyttää

      Alotus on outo,
      rattijopon kiinni saaminen on erittäin tärkeä, kotti pois rattijuopoilta,
      ettei tulisi turhia uhreja liikaa,
      yksiki on liikaa,

      itse olin aikoinaan vastaavassa erittäin vaarallisessa uhrin tilanteessa,

      olin pikällä matkalla liikenteessä,
      tiessä oli edessäni mutka joten en nähny mutkan taa tulevaa liikennettä,
      vauhti oli ainaki sata km moottoritiellä,
      MUTTA
      rekka auto tuli mutkan takaa juuri vastaan
      valot kiivaasti vilkkuen kuin olisi valtava hätä,

      säikähdin rajusti rekkauton valomerkkejä,
      jarrutin , ajoin aivan moottoritien pientareelle
      luulin että vähintäänki mun auo on tulessa, säikähdyd oli valtaisa,
      samassa kun olin tien runassa melkein ojassa,
      tuli mutkan takaa tuhattaja sataa varmaan 200 km vauhti minun kaistalla auto,
      ilmeinen juoppo tai itsemurha ajaja,

      olisin taatusti ollu tuusannuuskana , enkä nyt olisi tässä,
      jos olisimme törmänneet yhteen samalla kaistalla,

      uskon vahvasti jumala luoja varjeli mun elämää ei halunnu että vielä kuolen,

      REKKA KUSKILLE pitäisi antaa hengenpelastus mitallin,

      sillä ilman rekkakkuskin VALOMERKKEJÄ en olisi ikinä pysäyttäny autoani tienposkeen,
      säikäys oli niin suuri,
      hätämerkit erittäin pokkeavia liikenteessä,

      toivoisin kaikille tiellä liikkujille valppautta
      ja heti vaikka valomerkein reakoimaan jos jotain outoa näkee liikenteessä,
      siis liikenne sääntöjen vastaisesti joku ajaa liian kovaa mutkista piittaamatta
      tekee varrallisia ohituksia, ym . kamalaa,
      jopot erottautuu kyllä liikenteessä mon eri tavoin,

      ei voi poliisia syyttää takaajosta,
      rattijoppo oli pakko saada kiinni,
      oli vain erittäin surullista
      että viattomat taas joutui kuolonuhriksi,
      luoja armahtakoon kaikkia,

      • Niin justiin.
        Niitä törmäilijöitä on liikenteessä (selvin päinkin) vaikka niitä ei kukaan ajaisi takaa.

        Monessakohan ohituskolarissa ovat poliisit olleet sen törmäilijän perässä. Ei varmaan monessakaan. Nyt vain eivät onnistuneet pysähdyttämään lurjusta ennenkuin tapahtui pahoja. No, yrittivät ainakin ja se on hyvä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niin justiin.
        Niitä törmäilijöitä on liikenteessä (selvin päinkin) vaikka niitä ei kukaan ajaisi takaa.

        Monessakohan ohituskolarissa ovat poliisit olleet sen törmäilijän perässä. Ei varmaan monessakaan. Nyt vain eivät onnistuneet pysähdyttämään lurjusta ennenkuin tapahtui pahoja. No, yrittivät ainakin ja se on hyvä.

        Kiitos Tellukka!
        Olen kanssasi samaa mieltä!
        Varsinnkin peräkärryä vetävä nainen on jotenkin miesautoilijoiille ilmestyskirjanpeto,joten ohi täytyy päästä oli niitä keltaisia viivoja tai sitten ei???


    • nyt.raittiina.ratissa

      Olen itse ajanut ohkaisessa siivussa autoa. Kerran lähdettiin viinakauppaan. Minä vähiten kännissä. Pääsimme satakunta metriä kun ohjaamani kuplavolkkari suistui tieltä.
      Jopa töissä otin viinaa. Tuurilla kaikista selvittiin. Joku olisi voinut jopa kuolla.

      Rituliinin avaamaan autoturmaa selitettiin radiossa niin, että poliisi jä takaa-ajossa jälkeen. Tuli tapahtumapaikalle kun tuhoisa kolari oli jo tapahtunut.
      Kyllä Rituliini kirjoittaa, että syytömiä ihmisiä kuoli. Ei kuitenkaan takaa-ajon takia vaan siksi ettei paniikkiin joutunut rattis hallinnut kohtaaamistilannetta tai ajoi tahallaan päin.

      • ritunajatelmia

        nyt.raittina.ratissa!
        Kiitos avoimesta kannanotosta! Mielestäni rattijuoppojjen päitä yhteiskunta silittää!
        Aloitukseni oli prorosoiva,siis sain keskustelua palstalle!

        Rattijuoppo myös tappoi aikoinaan mopoauton nuoret Nokialla!
        Tunsin heidän omaisensa!Nuoret ihmiset elämänsä alussa,kaiketi tämä tapahtuma kirvoitti aloitukseen?


    • ei-voi-poliisia-syyttää!
      Kiitos erittäin avartavasta henkiinjäämiskertomuksesta!
      Eihän minulla ole oikeutta arvostella poliisivoimientyöskentelyä,enkä edes sitä teekkään,kerroin vain,että takaaajotilanne vaarantaa tielläliikkujien turvallisuutta,vai eikö vaaranna??

      Kaiketi aloitus oli provosoiva,en vain tiedä ketä provosoin?

    • Prrrkl

      Takaa-ajo !

    • vanha.tukkijätkä

      Jos rattijuoppo olisi vaikka suistunut tieltä ja kuollut törmättyään kiveen, pitäisikö häntä pitää vain onnettomien olosuhteiden uhrina? Miksi vakuutusyhtiö ei korvaa auton korjauskuluja? Eli autoilija ottaa tietoisen riskin lähtiessään päihtyneenä tai huumavien aineiden vaikutuksen alaisena liikenteeseen. Poliisi sen paremmin kuin asian ilmottanut henkilö eivät ole ennalta kaiken tietäviä profeettoja.

    • Jos nuo muut tiet Mäntyharjulla on kiemuraisia mäennyppylöineen, kuin on tie välillä M:harju-Ahvenisto, on takaa-ajo todella vastaantulijoille hengenvaarallinen. Monet kerrat olen istunut auton etupenkillä jännittäen, tuleeko vastaan auto vauhdilla mäen alta ja keskellä tietä!

      Mieheni joutui siellä väistämään sellaisessa tilanteessa pellolle, auton tehdessä voltin ympäri. Henkilövahingoista päästiin tosin sillä kerralla, mutta nuorison ajama auto jatkoi hurjaa matkaansa vilkaisematta kuinka kävi. Auton mallista tunnistettiin myöhemmin ajaja.

    • kesän.mustin.tapaus

      Teksti tv:n sivu 107 kertoo että Mäntyharjun kuolonkolarin kuljettajalla ei ollut ajo-oikeutta. Poliisi arvelee, että törmäyshetkellä tyypin vauhti oli ehkä lähemmä 200 km/h.
      Kyllä poliisin tehtäviin kuuluu yrittää poistaa ajotieltä tuollaiset ohjukset. Silminnäkijä kertoi poliisille että kuljettaja vaikutti selvästi päihtyneeltä.

      Eniten mua suututtaa. että kaahaaja törmäsi edellä ajaneeseen autoon ja tappoi aivan syyttömiä ihmisiä. Kuitenkin rattijuopoista suurin osa ajaa rutiinilla ja ilman kiinnijäämistä.

      • Äläotaenää

        " Kuitenkin rattijuopoista suurin osa ajaa rutiinilla ja ilman kiinnijäämistä. "

        Tuo virke on yhtä väärin kuin sekin, että kaahaaja olisi tappanut edellä ajavan auton ihmiset. Hän kyllä tönäisi heidän perälautaansa, mutta autossa olijat jäivät henkiin. Sen sijaan henkiin eivät jääneet ohitustilanteessa vastaan tulleessa autossa olijat.

        Juopoilla ei ole rutiinia sen enempää autolla ajossa kuin uutisen sisällön selvittämisessä kuin ajattelun juoksuttamisessakaan.


    • e.lä.mä

      Poliisi ilman aivoja!!!!

    • trollerson

      Ainut, jonka tässä pitäisi tuntea pisto, on se joka ajelee kännissä autolla.

      Siinä on sellainen juttu, että jos poliisi ei saa pysäyttää, niin se laksee huomattavasti kynnystä lähteä karkuun ja olla tottelematta poliisia. Eli lopputuloksena on se, että poliisi menettää auktoriteettinsä ja liikenteessä olisi vain ENEMPI tämän rattijuopon kaltaisia älykääpiöitä aiheuttamassa onnettomuuksia, koska poliisi ei voisi niille mitään.

      Katsokaa miten vaikka ruotsissa on käynyt, missä poliisista on jo paikoin tehty täysi vitsi. Ei se turvallisuutta lisää, päinvastoin, huonontaa.

      • e.lä.mä

        Finni apina aina oikeassa.


      • voisi.sattua

        Olisitko samaa mieltä, rattijuoppo törmäisi sinuun kävellessäsi vaikka suojatiellä tai jalankulkuväylällä.?


      • van.huus
        e.lä.mä kirjoitti:

        Finni apina aina oikeassa.

        ruune-e.lä.mä jälleen apinaplaneetallaan. Liikennettä valvovat poliisit mielestään ilman aivoja.


    • Emppuli_

      Mikä on takaaajo.Tarkoittanet takaa-ajoa?

      • akat-ne-aina-ehtii

        "Mikä on takaaajo.Tarkoittanet takaa-ajoa?"

        Älä saivartele rituliinille, sillä hän on Hesassa syntynyt ja on pilkkimisen- ja suunnistuksen mestari. Sitäpaitsi hän on ollut Valmetilla töissä oikein ukko porukassa, mutta nyt asustelee maailman ihanimmalla rantapaikalla, jonka veroista ei usko Suomesta löytyvän? Äläkä vahingossakaan unohda hänen omaishoitajana kokemiaan vuosia, oliko se nyt toinen, vai kolmas mies, jonka hän hautaan saatteli, kuten koiransakkin. Eihän meistä kukaan pysty parempaan, ...vai pystyykö?

        aloittaja myös kirjoitti; "Taas aivan viattomat ihmiset kuolivat,vain takaaajonuhreina!"

        Minä en ymmärrä, miksi heitä olisi takaa-ajettu? Eikös kyseessä ollut tällainen "rosvo ja poliisit" kisa ja " rosvo/juoppo" menetti myös henkensä ja poliisit pelastui, koska eivät saaneet kiini tätä rosvoa.

        Olisiko parempi, että jokainen lukee uutiset itse lehdestä, odottaa lisä tietoja, kunnes niitä asiasta tulee. No, ainahan täällä joku alkaa referoimaan tapahtumien kulkua ja syylliset, kuten tuomiot on jo luettu sitten täältä. Turhaa meillä on poliisit tuomarit, saati oikeuslaitos, koska asia on jo ratkaistu täällä.


      • omaatuomarointia
        akat-ne-aina-ehtii kirjoitti:

        "Mikä on takaaajo.Tarkoittanet takaa-ajoa?"

        Älä saivartele rituliinille, sillä hän on Hesassa syntynyt ja on pilkkimisen- ja suunnistuksen mestari. Sitäpaitsi hän on ollut Valmetilla töissä oikein ukko porukassa, mutta nyt asustelee maailman ihanimmalla rantapaikalla, jonka veroista ei usko Suomesta löytyvän? Äläkä vahingossakaan unohda hänen omaishoitajana kokemiaan vuosia, oliko se nyt toinen, vai kolmas mies, jonka hän hautaan saatteli, kuten koiransakkin. Eihän meistä kukaan pysty parempaan, ...vai pystyykö?

        aloittaja myös kirjoitti; "Taas aivan viattomat ihmiset kuolivat,vain takaaajonuhreina!"

        Minä en ymmärrä, miksi heitä olisi takaa-ajettu? Eikös kyseessä ollut tällainen "rosvo ja poliisit" kisa ja " rosvo/juoppo" menetti myös henkensä ja poliisit pelastui, koska eivät saaneet kiini tätä rosvoa.

        Olisiko parempi, että jokainen lukee uutiset itse lehdestä, odottaa lisä tietoja, kunnes niitä asiasta tulee. No, ainahan täällä joku alkaa referoimaan tapahtumien kulkua ja syylliset, kuten tuomiot on jo luettu sitten täältä. Turhaa meillä on poliisit tuomarit, saati oikeuslaitos, koska asia on jo ratkaistu täällä.

        Täällä on myös noita suvakkiiämmiä, joille ei kelpaa edes korkeimman oikeuden päätökset. He kun tietää että ne partalapset puhuu vain totta, on kaikki vainottuja viattomia uhreja, joitten pitää saada jäädä Suomeen hoitoon ja eläteiksi ja ehkä rattopojiksi kiitollisuutta osoittaakseen. Poliisiakin ne suvakin vastustaa, kun kultamuruja viedään lentokentälle rahatukut taskuissaan.


      • jotain.vialla
        omaatuomarointia kirjoitti:

        Täällä on myös noita suvakkiiämmiä, joille ei kelpaa edes korkeimman oikeuden päätökset. He kun tietää että ne partalapset puhuu vain totta, on kaikki vainottuja viattomia uhreja, joitten pitää saada jäädä Suomeen hoitoon ja eläteiksi ja ehkä rattopojiksi kiitollisuutta osoittaakseen. Poliisiakin ne suvakin vastustaa, kun kultamuruja viedään lentokentälle rahatukut taskuissaan.

        Ja täällä haisee matuvastustajien paska, kaikessa soi, viha vai miten se nyt menee, Yksi vain puuttuu, näämmä tarpeettomana. Jårki on laitettu piippuhyllylle,


      • akat-ne-aina-ehtii kirjoitti:

        "Mikä on takaaajo.Tarkoittanet takaa-ajoa?"

        Älä saivartele rituliinille, sillä hän on Hesassa syntynyt ja on pilkkimisen- ja suunnistuksen mestari. Sitäpaitsi hän on ollut Valmetilla töissä oikein ukko porukassa, mutta nyt asustelee maailman ihanimmalla rantapaikalla, jonka veroista ei usko Suomesta löytyvän? Äläkä vahingossakaan unohda hänen omaishoitajana kokemiaan vuosia, oliko se nyt toinen, vai kolmas mies, jonka hän hautaan saatteli, kuten koiransakkin. Eihän meistä kukaan pysty parempaan, ...vai pystyykö?

        aloittaja myös kirjoitti; "Taas aivan viattomat ihmiset kuolivat,vain takaaajonuhreina!"

        Minä en ymmärrä, miksi heitä olisi takaa-ajettu? Eikös kyseessä ollut tällainen "rosvo ja poliisit" kisa ja " rosvo/juoppo" menetti myös henkensä ja poliisit pelastui, koska eivät saaneet kiini tätä rosvoa.

        Olisiko parempi, että jokainen lukee uutiset itse lehdestä, odottaa lisä tietoja, kunnes niitä asiasta tulee. No, ainahan täällä joku alkaa referoimaan tapahtumien kulkua ja syylliset, kuten tuomiot on jo luettu sitten täältä. Turhaa meillä on poliisit tuomarit, saati oikeuslaitos, koska asia on jo ratkaistu täällä.

        akat-ne aina-ehtii!
        Avoimmuus on kaiketi paheeni?
        Irvailulle se luo puitteet,jolloin nämä kaikkitietävät vetävät koko synnyinhistoriani esille??
        Nostaako se arvostelusi sinun imagoasi edes sinne seuraavalle portaalille?
        Jos ja kun Sinun ajatelmasi kohottaa imagosai,nauti siitä,siunauksellista mukanakulkemista ama


    • sinnemäni

      Kyllä tässä jo "kompuroituu" lukijatkin! Miks käyttää hienoja sanoja kun suomalaisillakin pärjää?

    • KasKaskummaa

      Jälkiviisastelu herättää aloituksen tarkoitusperästä . Humalaiset / rötöstelijät saavat siin mennä menojaan sillä riskiä mahdollisesta muusta ei haluta kantaa . Vihreiden politiikkaa ulkoistaa vastuu "joulupukille ". Jos pahis olisi saanut mennä menojaan ja puukottanut jossain seitsemää henkilöä niin aloitus olisi ollut päinvastainen .

    • eiseurauksia

      Jos ei takaa ajeta? Olisi viesti, että lähe aina karkuun!

      • kuka-soittaa-poliisit

        "Jos ei takaa ajeta? Olisi viesti, että lähe aina karkuun!"

        Kuka osaisi arvioida sitä, mitä tapahtuu kun päihtynyt kuski ajelee maanteitä ja pystyy vielä niin hurjaan ylinopeuteen, että poliisit eivät saa häntä kiinni? Onneksi ei kukaan yksityinen lähtenyt seuraaman tätä moninkertaista juopuneena ajelijaa.

        Tuli mieleeni vuosien takainen juttu, kun olimme "maalla", siis erittäin syrjäisten teiden päässä, josta lähdimme ajelemaan sitten Hesaan. Sitäennen tapahtui kuitenkin episodi, jossa "umpikännissä" oleva mies kävi pihassamme, joten tyttäreni soitti poliisit hätiin kielloistamme huolimatta, sillä jokainen meistä (paikallisista) toisista tiesi, että kyllä hän kotiinsa pääsee.

        Seurauksena oli se, että ilmeisesti kaikki paikkakunnan liikeellä olevat poliisit tuli sinne melkein tiettömän tien päähän, joten lapseni totesi, että; "tuon hän tekee jokakerran, kun on lähhössä sieltä". Siis poliisit korpeen, niin vähemmän vahtivat ylinopuksia tiellä! Oliko mahdollisesti saanut sakot joskus ylinopeudesta?.


    • PieniVihreä

      Vain Aaltolainen vihervasuri vastustaa lain ja järjestyksen ylläpitoa vedoten mahdollisiin tappioihin . Tuollainen koettiin myös lentokoneessa vihreän naisen toimesta . Ennen peloteltiin pienillä vihreillä miehillä mutt nehän ovatkin naisia /tyttöjä .

      • maltillinen

        täällä ilmeisesti lähes kaiik vihreitä, jotka veisaavat ylistysvirttä poliisin takaa-ajaman juoppokaaharin kunniaksi.


    • Konnevesi.k

      OK OK !
      Rituliinin viesti ei ollut ihan tarkkaan huolellisesti loppuunsuunniteltu. Hän tiettävästi täytti v-1938 syntyneenä heinäkuussa komeat 80 v.
      Onnitteluni ja punaiset ruusunivirtuaaliset halaukseni minulta ja Rituliinin palstaystäviltä.

      Aloitusviesti > poliisivoimien takaa-ajon uhrilukuun < ei mennyt meidän kalkkisten tajuntaan siinä mielessä että Rituliini sai kuraa ja ehkä pahan mielen viestintänsä johdosta.

      Lopputulema; harva meistä on haponkestävää hiiliterästä - Rituliini on tätä. Hän hoitaa tilaansa edelleen.
      Terveisin Konneveden Konsta

    • 0o8iu8u9oiupoiu

      trollerssonni sanoo---Ainut, jonka tässä pitäisi tuntea pisto, on se joka ajelee kännissä autolla.

      Siinä on sellainen juttu, että jos poliisi ei saa pysäyttää, niin se laksee huomattavasti kynnystä lähteä karkuun ja olla tottelematta poliisia. Eli lopputuloksena on se, että poliisi menettää auktoriteettinsä ja liikenteessä olisi vain ENEMPI tämän rattijuopon kaltaisia älykääpiöitä aiheuttamassa onnettomuuksia, koska poliisi ei voisi niille mitään.

      ja ihan oikein sannoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe