Tapanasi kellua uintiretkellä?

Saapunki

Minä aina osan aikaa kellun selälläni pinnalla ja nautiskelen, ihanaa!

41

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En retkeile.
      Minä testaan Näkki-Leipä-viipaleenikin käsien-pesu altaassa.
      Kun olen varmistunut että kelluu se, alan voidella.
      Viillän Juustoa ja Snellmannin Grillattua lisäksi.
      Minulle kellumisenkin pitää olla SF.

      H.

    • Snorkkelinaamalla

      Kellun mahallani. Köli pohjaa kohti, kuten kuuluukin, virallisesti.

      Silicon naisilla on omat kellukkeet.

      • Mukavamuisto

        Ei meirän muorilla mitään silikoneja ole ikinä ollut. Silti pikkuinen lapsenlapsi kauan sitten pyysi häntä uimaan sanoen: "tule nyt vaan, sinä voit kellua kun sulla on noi kelluttimet".


    • Voin ihan mielelläni kellua ja laiskotella tyynellä säällä lämpimässä vedessä. Jos uintimatka venyy kilometritolkulla pitkäksi, nykyisin kuntokin jo vaatii lepotaukoja.

      Muistuu lapsuusajat ja kellumaan opetteleminen mieleen. Äiti opetti, että myös varpaat pitää saada pysymään pinnalla. Ihmettelin, kun isä ei onnistunut oppimaan, vaan hänen oli pakko liikutella sekä käsiä että jalkoja ainakin vähän, jotta onnistui pysymään pinnalla. Snorkkelin kanssa voisin kellua mahallanikin, jos olisi kirkas vesi ja mielenkiintoista nähtävää alapuolella.

    • Saapunkis

      Vain poskia osin ja nenä ja varpaat ja polvia vähän ei kai muuta näkyy pinnan yläpuolella. Ja taivaan piilvet liikkuu hitaasti, autuasta olla.Kädet voi olla sivulla levällään.

    • flegmaatti

      Kelluntaominaisuuteni ovat vaihdelleet.
      Parhaimmillani pystyin kellumaan pystyssä jäsentäkään väräyttämättä.
      Kun laardipitoisuus vaihtui raskaampaan kudososaan niin pystykellunta vaihtui vaaka-asentoon.
      Harrastuksen myötä kelluntaominaisuuteni muuttuivat muistuttamaan silitysraudan vastaavaa.
      Nyt ikääntymisen myötä kehon koostumus on hitaasti alkanut liukumaan paremman kellumisen suuntaan. Vielä ei ole kehumista mutta tätä vauhtia 5:n vuoden kuluttua tilanne saattaa olla jo parempi.

      Avovesillä uin mieluiten selkää jonka lomaan kelluminen sopii luonnostaan.
      Kaihileikkausten jälkeen olen pystynyt uimaan myös liukuvaa rinulia mutta selkä on jotenkin luontevampaa mutta uimahalliin se ei sovellu.
      Miksikö? Ei ole silmiä päälaen otsan puolella.

      • Eikös kuka tahansa voi ”kellua” pystyasennossa, kun pitää vain pienen pienen osan kasvoista pinnalla?

        Makuuasento on monelle vaikeaa. Luulen, että saattaa johtua aristelusta ja siitä, ettei uskalla tai ei osaa rentoutua vedessä.


      • flegmaatti
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Eikös kuka tahansa voi ”kellua” pystyasennossa, kun pitää vain pienen pienen osan kasvoista pinnalla?

        Makuuasento on monelle vaikeaa. Luulen, että saattaa johtua aristelusta ja siitä, ettei uskalla tai ei osaa rentoutua vedessä.

        Pystykellunta edellyttää laardin riittävää osuutta kehossa. Reilun kokoiset keuhkot edesauttavat.
        Lienee yleensä naisille helpompaa kuin miehille.

        Kun lihasmassa / laardikilot ovat riittävän epäsuotuisassa suhteessa niin vaakakellunnankin yrittäjä uppoaa kuin kivi.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Pystykellunta edellyttää laardin riittävää osuutta kehossa. Reilun kokoiset keuhkot edesauttavat.
        Lienee yleensä naisille helpompaa kuin miehille.

        Kun lihasmassa / laardikilot ovat riittävän epäsuotuisassa suhteessa niin vaakakellunnankin yrittäjä uppoaa kuin kivi.

        Selvisi tuokin, miksi kelluminen ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia.
        Vaikka painoindeksini on normaalin rajoissa, rasvaprosenttini on aina ollut korkea. Pitäsköhän vähän muuttaa elämäntapoja ?


      • flegmaatti
        demeter1 kirjoitti:

        Selvisi tuokin, miksi kelluminen ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia.
        Vaikka painoindeksini on normaalin rajoissa, rasvaprosenttini on aina ollut korkea. Pitäsköhän vähän muuttaa elämäntapoja ?

        Älä hermostu suotta! Mies vai nainen? Vissi ero rasva%:lla.

        Silitysrautamaisuus vaatii kohtalaisen kuivaa ja lihaksikasta koostumusta. Viiitearvojen puitteissa kellujalla ei ole syytä itsekritiikkiin!


      • flegmaatti kirjoitti:

        Älä hermostu suotta! Mies vai nainen? Vissi ero rasva%:lla.

        Silitysrautamaisuus vaatii kohtalaisen kuivaa ja lihaksikasta koostumusta. Viiitearvojen puitteissa kellujalla ei ole syytä itsekritiikkiin!

        Eikös se luokittelu mene nykyisin: mies, nainen, muu ?..))

        Mutta kyllä se taulukko, minkä perusteella tuomio luettiin, huomioi sekä iän että sukupuolen. Mutta kiitos kannustuksesta. Kyllähän hyvä lihaskunto palvelee monin tavoin.
        Viime keväänä kun sain tuon iskiasvaivan, joudun jättämään pyöräilyn. En luottanut vasempaan jalkaan. Kun eilen lähdin liikkeelle pyörän kanssa, huomasin että sekin laji vaatii tiukkaa keskivartaloa. Kun pito on siellä riittävä ei ole vaikeutta tasapainon eikä ohjauksen kanssa.


    • mimmimum-..mi

      En ole mikään vesipeto....en varmaan osaisi enää kelluakaan...vaikka olenkin "vesimies"...hassu juttu tuli mieleeni ...kun laman jälkeen joskus oli lehdissä ja uutisissa ..."markka kelluu"...sitä varmaan monikin lapsukainen kokeili...markallaan.

      • Vähän samantapainen juttu sattui meidän lapsenlapsen kanssa. Olin antanut hänelle pari kolikkoa ja sanonut, että kun hän menee ostoksille, hän voi iskeä kolikot tiskiin. Poika lähtikin heti viemään kolikoita tiskikoneeseen...


    • Kellun ammeessani ja kumiveneessä. Amme on haapojen katveessa sieltä käsin ihailen järven aaltoja. Kumiveneestä katselen taivasta ja ohi kulkevia kumpupilviä.
      Varpaat ovat taivasta kohti ja olo on rento, ummistan välillä silmäni. Ihanaa kelluntaa.

    • Heikunkeikku

      Tämän perheen teistä moni varmaan tietää.

      *Rutisevalla ja valittavalla äänellä* -Äitiiiiii. mä en Halua mennä Amerikkaan.
      *Kiukkuusella äänellä* -Ole hiljaa ja ui.

      • uppponalle

        Osu ja uppos... ;DD


    • pinnalla

      En ole koskaan edes tiennyt, että on pystykelluntaa. Hei huomenna kokeilen. Vaakakelluntaa harrastan kyllä useinkin. Riippuu vähän kyllä missä olen uiskentelemassa. Jotenkin meri on se omin. Pakonsanelemana.
      Kellunta on hyvin rentouttavaa silmät kiinni.

    • Kellunta on parasta rentoutumista, siinä lepää sataprosenttisesti. Ei valitettavasti käy yleisillä rannoilla, siellä kun ei ole tarvittavaa rauhaa.

    • Saapunki

      Kellumisen ainut hankaluus siinä että ei ole ankkurilla kiinni niin ei tiedä minne laine vie minut äänettömästi. Pitää aina välillä tarkistaa missä olen "menossa". Mutta hienon tuntuista.

      • pinnalla

        Niinpä. Sitä ajelehtii muutoin ties minne, jos ei välillä tee korjausta. Kyllä vesi on ihana elementti ja kiitos tämän kesän kelit, niin on saanut nauttia.


    • pirremiinapas

      Kelluminen on kivaa. groksit auttaa kellumaan he.

      • Voisikohan grokseilla myös kävellä vetten päällä?
        Oletko kokeillut?


    • Kelluu-se-korkkikin

      On olemassa kansanosa, ensisijaisesti pääkaupunkiseudulla, että he tuntevat ainoastaan kalja kellunnan ja siihen liittyvät eri osa-alueet.

      • Sanos muuta. Että kehdataankin järjestää niin typerä tapahtuma kuin kaljakellunta. Ikäänkuin joessa ja rannoilla ei olisi riittävästi muovia ja muuta roskaa...


    • staka

      Muistan joskus yrittäneeni opettaa kelluntaa jollekulle, aikaihmiselle. Ei oppinut. Luulen että siihen tarvitaan vain hyvä rento vaaka-asento - ja usko siihen että pystyy kellumaan. Käsillä voi aavistuksen verran avittaa.

      Saunan jälkeen lämpimään veteen (nyt Saimaan lahtipaikoissa jotain 27 astetta), uinti läheiseen niemennokkaan, välillä kellunta-lepottelua taivasta tutkaillen. Siinä huuhtoutuu hyvin hiuksetkin. Mukavaa, edellyttäen että vesi on tarpeeksi lämmintä sillä olen varsinainen vilukissa. Ehkä siksikin koska laardia ei ole suuremmin :)

      • Bengalitikku

        Mä olen hirveän hyvä kellumaan. Pelkään joskus, että nukahdan. Niin suloinen olotila.


    • mustikkareissun.jälkeen

      Ajoimme metsälammen ohi ja pulahdimme sinne. Pinnassa vesi lienee ollut 25 asteista. Kun jalkoja pisti alemmaksi, oli vesi jäätävän kylmää. Johtuu lähteistä. Siinä kellunta oli mukavaa ja kun lammen pinta on täysin tyyni, se tuntuu kannattavan paremmin kuin vapaissa vesissä.

    • Tykkään kellua, se on rentouttavaa. Olen hyvä uimaan, en juuri väsy pitkälläkään uintimatkalla.

    • Heikunkeikku

      Ootte te palstalaiset aikamoisia kellujia. Ettettete te nyt liioittele tai jotain.
      Yks sun toinen kelluskelee ja pystyasennossakin mukamas.
      Järjestään ootte NIiiiiiin hyviä uimareita.
      Vähä tommonen alkaa tympimään.

      Mitä te täälä sitte ootte, menkää ny sinne veteen pötkölleen ku kakkosneloset. :)

      Mä en kellu.
      Joku isoo kala vois puraasta pepunposkeen.
      Ja täälä on myös niitä inhottavia "krunskorveja", semmosia aika isoja rapumaisia olioita, jotka rientävät sankoin joukoin esim. ruumiin kimppuun. Myös verkoissa olevien kalojen kimppuun.
      Valkoisia kammotuksia.
      Jos kauan alkaisin kelluskelemaan, niin ne pirut luulis, että mä oon joku ruumis.
      Miettikää sitä.

      Oon kuitekin horoskoopissa Kalat. Se riittää mulle.:)

      • Bengalitikku

        Kelluminen onkin eri juttu kuin uiminen ja sukeltaminen.
        Joskus mietin, että olisi kiva käydä uimakoulua, jotta oppisi jonkin hienon tekniikan esim. kroolausta - perhostelu saisi jäädä väliin.
        No, sukeltaminen. Pääsen kyllä veden alle, mutten kovin tyylikkäästi.
        Joku kirjoittikin, että siinä pitää luottaa.


    • mustikkareissun.jälkeen

      Voin lohduttaa Heikunkeikkua, että en osaa uida juurikaan perhosuintia, sitä mitä uimahallissa ihmiset suihkivat altaan päästä päähän kauniisti liukuen kilometrikaupalla, niitä sitten laskevat saunan lauteilla. Hyvä kun osaavat ja jaksavat. Itse uin koiraa, pysyn kyllä pitkään pinnalla, mutta tykkään paremmin vesijumppaliikkeistä ryhmässä ja vesihierontapisteistä uimahallissa.
      Kellua tykkään vain tyynehkössä vedessä, koska esim. meressä äkkiä laineet lyövät kasvojen yli. Aion kokeilla pystykelluntaa, tähän asti pystyssä olen mennyt vain vyön varassa, sen taidon olen opetellut oikein kurssilla työpaikkaliikuntatovissa. Kömpelyyteni takia ei minustakaan uskoisi että olen vesimies.

      • flegmaatti

        Altaassa pystyssä. Keuhkot täyteen ilmaa, kasvot täysin ylöspäin ja kroppa rentona. Valtaosalla pysyvät kasvot pinnalla. Keuhkojen tilavuudesta ja kehon laardipitoisuudesta riippuu miten syvään voi hengitellä. Suosittelen alkuun suht täysien keuhkojen "pintahenkäilyä". Kyllä se taso löytyy.

        Kun miehen laardit ovat alle 16% ja lihasmassan osuus kokonaispainosta yli 46% niin silistysrautailmiö on mahdollinen. Suorastaan todennäköinen. Ei ole tilastollista näyttöä vaan pelkästään oma ja poikani kokemus.

        Naisista en tiedä.

        Uimisesta sen verran, että minusta rennointa on uida selkäkroolia koska alkeellisella tekniikallani hengitys ei ole ongelma ja muutenkin paljon helpompaa kuin kroolata mätipuolella. En ole kyllä moniin vuosiin kokeillutkaan.


      • NikittäKertoilen

        Eipä kellumiseen mitään laardia tarvita, kun osaa ja uskaltaa oikein rentoutua. Luonnon vesissä tosin kasvojen yli lyövät laineet, voivat häiritä kellumista ja vaatia liikkumaan.

        Olen ollut kokenut uimari ja kelluja jo nuorena, kun pituuteni oli 178 senttiä ja paino alle 60 kiloa. - Ei siinä paljon rasvaa tainnut kehossa olla.


      • flegmaatti
        NikittäKertoilen kirjoitti:

        Eipä kellumiseen mitään laardia tarvita, kun osaa ja uskaltaa oikein rentoutua. Luonnon vesissä tosin kasvojen yli lyövät laineet, voivat häiritä kellumista ja vaatia liikkumaan.

        Olen ollut kokenut uimari ja kelluja jo nuorena, kun pituuteni oli 178 senttiä ja paino alle 60 kiloa. - Ei siinä paljon rasvaa tainnut kehossa olla.

        Rasvan ja lihasten osuus kokonaispainosta?


    • Kävin tuossa vähän aikaa sitten uimassa, vesi on ennätyslämmintä.
      Lumpeenkukat ovat kauniita.
      Nuorenpana tuota selällään kellumista tuli tehtyä uimareissuilla, mutta nykyään ei oikein voi, menee herkästi korviin vettä.

      • mustikkareissun.jälkeen

        Miksei voi mennä? Minullakin on alkanut mennä vettä ainakin toiseen korvaan, en ole yksilöinyt onko aina sama korva kyseessä. Kyllä se sieltä pois tulee. Joskus hypin pää sivulle taitettuna ja vesi pullahtaa ulos. Joskus en tee mitään ja vesi häipyy parissa tunnissa. Mitään pysyvää vaurioita, esim. kuulon huonontumista en ole huomannut. Olen ajatellut että siinä vain vanhuuttaan lihakset löystyy, lieneekö sitten lihas vai joku läppä korvassa vesilukkona nuorempana.


      • Oma.kokemus

        Luulen, että vesi tuntuu jäävän korvaan, jos korvassa on ”rasvatulppia”. Kun vaikku on huuhdeltu korvista, ei vesi tunnu enää jäävän korvakäytäviin.


    • aamutuimaan-

      Mahallani kellun, enkä ole Greace Kelly vaan grease kelluja.

    • Naatiskelija

      Olen kelluja, on ihanaa katsella taivasta kun on korvat vettä täynnä eikä kuule muuta kuin huminaa ja näkee kirkkaan päivätaivaan tai iltavärjätyn tai myöhäisen tumman tai sadepäivän harmaan. Onneksi loma on vielä edessä päin.

    • kalakkunakujalta

      Kyselet koska vesi on radioaalloille otollinen elementti, mene vain pois siitä rannastasi, tai suvun rannasta rikollis joukkiosi kanssa, kahtele vaikka omia munias ope.

      • Anonyymi

        Pystyykö hän selällä kellumaan jos saa pahan krampin jalkaan.
        Pikku jomotukset menee kyllä ohi kellumalla.
        Joo, kyllä sen huomaa sitten, jos kohdalle osuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe