BMW epäluotettavin

Uutinen

Nyt se on sitten julkista, lehtitiedon mukaan BMW on julistettu epäluotettavimmaksi automerkiksi. Kauanhan se kesti, mutta totuus voitti.

104

2213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpönassu

      Koskahan tutkimus kuljettajista julkaistaan?

      • Taasetsitään

        Joka päivä lehtien uutisosastolla.


      • Miksikö

        Enpä tiedä, mutta miksi ihmeessä BMW kuskeja nimitetään mulukunjatkoksi, niin olen kuullut puhuttavan?


      • faktat

        Tuolta löytyy tutkimus:

        www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study


      • Brändäys
        faktat kirjoitti:

        Tuolta löytyy tutkimus:

        www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study

        On se kumma kun rahalle ei saa reaalista vastinetta. Onneksi on näitä joille päänsisäiset vastineet riittää.


      • Anonyymi
        faktat kirjoitti:

        Tuolta löytyy tutkimus:

        www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study

        Uutena jo epäluotettava, BMW:ssä eniten vikoja alle 3 vuotiaissa autoissa.


    • Achtung_Flammen

      Mutta luotettavin lehahtamaan liekkeihin.

      • NytRillataan

        Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.


      • ihanan_saksalaista
        NytRillataan kirjoitti:

        Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.

        On olemassa liekkikuvioituja autoja, ja sitten saksalaisia bremiumeja joista puskee ihka aitoja liekkejä. Muistakaa aina ottaa taksirahojen lisäksi vaahtokarkit ja makkarat mukaan.

        BMW roihusi Jyväskyläntiellä – ohiajajat ikuistivat liekkimeren

        www.is.fi/kotimaa/art-2000005053810.html

        BMW roihusi Kotkan yössä - kuljettaja onnistui pakenemaan liekkejä

        www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037586_uu.shtml

        Bemari hyytyi moottoritielle ja syttyi palamaan Helsingissä

        www.hs.fi/kaupunki/art-2000005763388.html


      • Anonyymi
        ihanan_saksalaista kirjoitti:

        On olemassa liekkikuvioituja autoja, ja sitten saksalaisia bremiumeja joista puskee ihka aitoja liekkejä. Muistakaa aina ottaa taksirahojen lisäksi vaahtokarkit ja makkarat mukaan.

        BMW roihusi Jyväskyläntiellä – ohiajajat ikuistivat liekkimeren

        www.is.fi/kotimaa/art-2000005053810.html

        BMW roihusi Kotkan yössä - kuljettaja onnistui pakenemaan liekkejä

        www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037586_uu.shtml

        Bemari hyytyi moottoritielle ja syttyi palamaan Helsingissä

        www.hs.fi/kaupunki/art-2000005763388.html

        Luotettava kyllä tuossa suhteessa, että palaa varmasti.


      • Anonyymi
        NytRillataan kirjoitti:

        Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.

        Ja myöskään talvella ei tule kylmä, jos matka tyssää voi lämmitellä siinä samalla sitten.


    • Breemium

      Saksalainen BMW kutsuu Yhdysvalloissa yhteensä 670 000 3-sarjan vuosimallien 2006-2011 autoa korjauksiin ilmastointilaitteen johdotusongelmien tarkistamiseksi. Johdot voivat ylikuumentua ja kasvattaa tulipalon vaaraa, kirjoittaa Reuters.

      Toinen takaisinkutsu koskee 740 000 vuosimallien 2007-2011 autoja. Niissä on venttiiliongelmia. Ne voivat ruostua ja aiheuttaa tulipalon. Takaisinkutsu koskee suurta osaa malleista 128i, 3-sarja, 5-sarja, X3, X5 ja Z4.

      BMW kertoo saaneensa ensimmäiset tiedot mahdollisesta palovaarasta kolmossarjan autoissa jo vuonna 2008. Auto oli vuosimallia 2006. Sen jälkeen yhtiö on seurannut kehitystä tarkkaan.

      Vuonna 2011 BMW teki pikaparannuksen puhallinsäätimen johtosarjaan. Vuosina 2007-2014 yhtiön tietoon ei tullut ongelmia, mutta vuonna 2015 jo kolme tapahtumaa, joista on ilmeisesti aiheutunut myös vammoja.

      Venttiiliongelmista BMW kuuli ensimmäisen kerran vuonna 2009, jolloin kyseessä oli vuoden 2007 mallia oleva X5. Siinä kuumuus oli vaurioittanut auton moottoria. Sen jälkeen ilmoituksia on tullut lisää.

      • Vielävähän

        No vielä vähän matkaa tojotan 20 miljoonaan autoon....


    • lapsetOnYksinkertasia

      Tuttuja tarinoita ja kun tarpeeksi kaivaa, niin käytännössä jokaisesta merkistä löytyy vastaavia tilastomenestyksiä ja palaneita autoja ihan joka merkistä. Hienoa nämä provopetterit jotka luulevat löytäneensä jotain ihan ihmeellistä tai uutta tietoa, kun se luki oikein interwebissä.

      • Yhyy

        Ei ollut provo.... Paitsi fanaattisten bemaristien mielestä tietty...


      • Mixuu

        Kyllä ne Bemarit ovat vuodesta toiseen renanneet ja hinarin kyydissä olleet ja jopa saksalais katsastustilastoissa aina häntäpäätä pitäneet, ei voi mitään.


      • eiKannataInnostua

        Ja joku toinen lista kertoo päinvastaista, eli jokaisen mielentilaanlöytyy mieleisiä listoja helposti.


      • terveisiä_lippispojulle
        eiKannataInnostua kirjoitti:

        Ja joku toinen lista kertoo päinvastaista, eli jokaisen mielentilaanlöytyy mieleisiä listoja helposti.

        Bemupetteri yrittää itsepetosta harjoittamalla epätoivoisesti säilyttää mielenrauhansa. Ruuvaahan nyt lippis päähän väärinpäin ja lähde rauhoittavalle ajelulle - mutta muista ottaa sammutin ja taksirahat mukaan.


      • uuspaskakallisjaksa
        terveisiä_lippispojulle kirjoitti:

        Bemupetteri yrittää itsepetosta harjoittamalla epätoivoisesti säilyttää mielenrauhansa. Ruuvaahan nyt lippis päähän väärinpäin ja lähde rauhoittavalle ajelulle - mutta muista ottaa sammutin ja taksirahat mukaan.

        Ja paljon rahaa sillä bemarin korjaus ei ole sieltä halvimmasta päästä.


    • Herra48v

      Meillä on ollut yhteensä 7 Bemaria viimeiset 15 vuotta ja tällä hetkellä niitä nyt perheessä 3kpl. Kilometrejä yht >1Mkm. Kyllä noissa käytetyissä bemuissa on hirveesti ongelmia ja rahaa uppoa aina kun vika tulee eteen, mutta on niin pirun kivoja ajaa ja viihtyy ratin takana. Terveiset avuliaille harrastajasivuille, tiedätte kyllä mistä puhun, tyyppiviat tiedämme ja fixaamme kyllä.... Bemulla ajan jatkossakin!
      PS. on mulla ollut muitakin kiesejä mutta en kaipaa niitä, ajakoot muut nillä : )

      • BLL

        Ihan hyvä jos olet tyytyväinen Baijerin Loimuloheen, mutta eikö tuolta valmistajalta voisi kuluttajanäkökulmasta vaatia parempaa laatua, kun hintaluokka on kuitenkin "premium"?


      • AsiakasAinaVäärässä
        BLL kirjoitti:

        Ihan hyvä jos olet tyytyväinen Baijerin Loimuloheen, mutta eikö tuolta valmistajalta voisi kuluttajanäkökulmasta vaatia parempaa laatua, kun hintaluokka on kuitenkin "premium"?

        Vaatiahan aina saa. On kokonaan eri asia, ottaako kuksmanni vaatimuksia kuuleviin korviinsa.....


    • Mkm

      Taas "0-tutkimus"... hoh.. hoijaa...

      • Anonyymi

        Niinhän sä luulet, koko ikäni mitä olen 34 vuotta elänyt niin trailerilla on ollut aina BMW, mistähän se johtuu hmm...


    • KKG

      Luotettavuus tutkimus 1-3 vuotiaille autoille? :) :D
      Mielestäni auton LUOTETTAVUUS selviää vasta n. 10 - 20 käyttövuoden kuluttua ja/tai kun kilometrejä on ajettu n. 500-700tkm.

      • Ghgffd

        No kai se nyt erityisesti jotain kertoo jos autossa on jo uutena paljon vikoja! Ei ne viat vuosien mukana vähene, ja 20 ikävuoden kohdalla enimmät bemutkin on jo paalattu, varsinkin briteissä. Minkä tahansa auton voi muuten ajaa noille kilometreille, kunhan tarpeeksi korjataan. Yhtäkään ei ilman korjailua...


      • DIY

        Paljon kertoo myös se, onko jotain merkkiä vielä myynnissä 500-700tkm ajettuna, katsastettuna ja ajokunnossa. Tietenkin autoja pitää huoltaa ja kuluvia osia vaihtaa, mutta mihin autoihin tätä työtä kannattaa tehdä? TeeSeItse -korjaajat voivat pitää hyvin pienellä rahalla autoa liikenteessä loputtomiin, mutta silloin ylläpidon kohteeksi valikoituvat juuri kestävät ja huollon kannalta järkevästi rakennetut merkit. Korroosiokestävyys on merkittävä tekijä, selvitäänkö vain osia vaihtamalla vai häviääkö osien kiinnityspisteet ruostumisen seurauksena. Suuri merkitys on myös sillä, onko auto niin suosittu, että siitä on paljon korjaustietoa saatavilla helposti esim. netistä.


      • Hitsaillaan
        DIY kirjoitti:

        Paljon kertoo myös se, onko jotain merkkiä vielä myynnissä 500-700tkm ajettuna, katsastettuna ja ajokunnossa. Tietenkin autoja pitää huoltaa ja kuluvia osia vaihtaa, mutta mihin autoihin tätä työtä kannattaa tehdä? TeeSeItse -korjaajat voivat pitää hyvin pienellä rahalla autoa liikenteessä loputtomiin, mutta silloin ylläpidon kohteeksi valikoituvat juuri kestävät ja huollon kannalta järkevästi rakennetut merkit. Korroosiokestävyys on merkittävä tekijä, selvitäänkö vain osia vaihtamalla vai häviääkö osien kiinnityspisteet ruostumisen seurauksena. Suuri merkitys on myös sillä, onko auto niin suosittu, että siitä on paljon korjaustietoa saatavilla helposti esim. netistä.

        Äläs ny viitti, noita mätääntyneitä japsikotteroitakin hitsataan täällä innokkaasti, vaikka jossain muussa länsimaassa romis jo kutsuisi. Korroosion kesto on sivuseikka, suomalainen yrittää päästä maksamasta autoveroa. Autoilun kalleus ja verrattain alhainen elintaso tekevät toiminnasta toisaalta jossakin määrin ymmärrettävää.


      • DIY
        Hitsaillaan kirjoitti:

        Äläs ny viitti, noita mätääntyneitä japsikotteroitakin hitsataan täällä innokkaasti, vaikka jossain muussa länsimaassa romis jo kutsuisi. Korroosion kesto on sivuseikka, suomalainen yrittää päästä maksamasta autoveroa. Autoilun kalleus ja verrattain alhainen elintaso tekevät toiminnasta toisaalta jossakin määrin ymmärrettävää.

        Veikkaan kuitenkin että korroosionsietokyky on pohjoisissa olosuhteissa merkittävä tekijä sille tosiasialle, että jokin ajoneuvo on täällä vielä liikenteessä 500-700 tkm ajettuna. Jokainen autoa huoltanut myöntänee sen että on ilo availla pultteja ym. jotka lähtevät ehjänä irti ilman taistelua. Tällä on myös suuri vaikutus laskutettaviin tunteihin korjaamoissa. Varmasti autoilun kalleus ja siihen käytettävissä olevan rahan puute tekee "harrastelusta" ymmärrettävää ja myös perusteltua.
        Kun rahaa on riittävästi, moni muukin asia valitettavasti menettää merkityksen, kuten opiskelu ja työnteko...


      • Anonyymi

        Eli BMW on loppu siis 3 vuoden jälkeen.


    • BMWjumalani

      Bemareissahan viat nimenomaan vähenee, mitä vanhemmaksi se tulee. Ainakin uskonlahkon mielestä...

      • Muahhaaa

        Uudet viat vähenee, mutta vanhat tietenkin pysyy...


      • Anonyymi

        Tottakai ne vähenee kun uudet osat vaihdetaan vuodesta toiseen.


    • Tinapää

      Näin kesä kuumalla on muistettava välillä kaataa ämpärillinen jäitä bimmerin päälle, nii taas kummasti rallattaa..

    • Kusetusta

      Enpä tiedä onko epäluotettavin, mutta omasta BMW 520 D mallista tarjotaan todella pientä hyvityshintaa uuden vaihdossa. Ostettaessa kolme vuotta sitten myyjä vakuutti suu vaahdossa että autossa on hyvä jälleenmyyntiarvo , kusetti tyylikkäästi.

      • AutoPelle

        Takavetoinen 5-sarjalainen on jälleenmyyntiarvon kannalta huono tapaus johtuen ainakin osittain siitä että joka talvi saa nelivetoisena 500e lisähintaan ja vielä jopa automaatti samaan kaupanpäälle. Ei siis ihme että edelliskorisesta vajaavetoisesta ei mitään hyvitetä.

        Toinen merkittävä syy on että noita menee liisareiksi aika paljon ja liisarifirma kun on kuitenkin saanut hyvin katetta vuokrasta niin dumppaavat juurikin 3-4 vuotiaita vähän ajettuja myyntiin.
        Näme ex-liisaritkin on vajaavetoisia koska nelivetojen päästöt useimmiten tekee niistä kannattamattomia liisarina.


      • Tosion

        Kerrankin asiapitoinen vastaus.


      • wondering

        Paras hinta/laatusuhde on siis takavetoisella manuaalivaihteisella 5 -sarjalaisella vähän käytettynä ostettaessa ...


      • Jereeeh
        wondering kirjoitti:

        Paras hinta/laatusuhde on siis takavetoisella manuaalivaihteisella 5 -sarjalaisella vähän käytettynä ostettaessa ...

        Kyllä mutta se ei todellakaan ole BMW


      • Anonyymi

        Varusteet, varusteet!
        Jos auto on 2.0 halvin mahdollinen niin karvalakki kun olla voi ja vielä manuaali laatikolla niin ei ihme ettei kunnon hyvitystä saa!

        Ps se suomen hyvät varusteet on vitsi, kun katsoo mitä kaikkea esim saksalaiset vastaavan hinnan autot pitää sisällään!
        Mm isoja naveja, automaatti ovia, 4 alueen ilmastointia, TV takapenkillä, Hi-Fi äänen toistoa jne.... Suomi autoissa vain se pakollinen Business paketti (mankka ja ilmastointi )


      • Anonyymi

        Arvo alenee koska varsinkin 5-sarjalaisessa lkaa kalliit viat n. 150tkm kohdalla.
        Suola on tehnyt tehtävänsä ja pohjassa olemattomat suojaukset päästävät kaiken paskan suoraan antureiden päälle.


    • ihmiskuntaTyhmentääItse

      Kyllä yksi mieleen sopiva tutkimustulos noista asioita on täysin pätevä ja kiistaton, vaikka sitä ennen ja sen jälkeen tulee täysin päinvastasia tuloksia. Jihuu näitä neroja.
      Kyllä tämä nettiaika on kivaa kun reppanat pääsevät pätemään ja provoilemaan ihan mistä vaan ja kun netistä löytyy ihan mitä vaan aisaa ja paskaa ja siltä väliltä. Saa nähdä oppiiko ihminen koska ymmärtämään ja käyttäytymään tässä ympäristössä?
      Ainakin on todistettu kuinka ihminen tyhmenee netin aiheuttamasta paska ja info paskasta kun kukaan ei enää osaa itse oikein ajatella kun uskoo netistä löytävän kaiken totuuden. Netin tiedot on vaan epäluotettavia ja kun ei ole opiskellut, niin ei pysty valikoimaan ähkystä oikeita asioita.

      • ahistaako

        BMW jonnella alkaa taas lippistä kiristää. Bimmeri nyt vaan ei ole mikään luotettava auto, ns. "premium" tarkoittaa pitkälti mielikuvia ja markkinointia.


      • Saksalaistalaatua

        Saa olla kyllä melko huono, jos VAG tuotteet ohittaa laaduttomuudessa.


      • MikaOjantaus

        Mites tämä nyt liittyi BMW:n paskaan laatuun?


    • saksan-laatua

      Yli 300 tuhatta BMW:tä kutsutaan takaisin moottoriplaojen takia.

      • fleggis

        Nimittäin nyt siis Euroopassa. Tätä ennen mm. P-Amerikka ja E-Korea.


      • Ajokieltoon

        Nythän näitä Bemuja on asetettu ajokieltoon, mitenköhän käy Suomessa? BMW-liikkeissä voidaan vetää liput puolitankoon.


    • mikä-tahansa-muu

      Bemaristeille voisi suositella mitä tahansa muuta autoa, sillä mikä tahansa nykyauto on laadukkaampi kuin BMW.

      • envyornot

        Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.


      • silkkaapaskaa
        envyornot kirjoitti:

        Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.

        Aivan et ymmärrä bemuripelle mitä luet, tosin ei ole uutta koska et tiedä mitä tarkoittaa kun tiellä on kaksi keltaista sulkuviivaa mitä se tarkoittaa mutta onnea bemarin omistaja omista kalliin........


      • Anonyymi
        envyornot kirjoitti:

        Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.

        Ei ole kyllä tuulesta temmattu.


    • afaasd

      eipä taas loistanut whatcarin tuloksissa

    • Jereeeh

      BMW:tä kutsuttu kautta aikojen ''saksan mosseksi'' koska vikoja ollut kautta aikojen sähkövioista aina moottorivikoihin. En uskonut väitteeseen vaan halusin ''äijien auton''.

      Pakkanen teki omalle bemarille tepposen kun olin ajanut kyseisellä ''mossella'' 56 tkm, huohotinputki jäätyi ja matka tyssäsi siihen keskellä ei mitään. Tuo hetki oli se jolloin aloin vihata kyseistä autoa ja merkkiä.

      Huohotin korjattiin, sen jälkeen alkoi ilmestyä outoja sähköongelmiin viittaavia viestejä sekä outo palaneen haju moottorista, ne sähköviat ''korjattiin'', kun taa korjauksen jälkeen pukkaa samaa ja vielä vähän uutta, myin tuon roskan todellisella tappiolla lähimpään liikkeeseen ja ostin auton joka toimii ja jonka olen vaihtanut jo uudempaan malliin.

      En suosittele kenellekään kyseistä merkkiä ikinä.

    • tertsi92

      on tällä viikolla kärynnyt yhtään?

    • Joshuas

      ei yllätä yhtään

    • saa47

      onko uusia tilastoja jo tullut?

    • MikaOjantaus

      Paska laatu ilmeisesti haluttaa ihmisiä kun 3-sarjalaisia pyörii ympäri vantaata ja muualla, noh Mersu maksaa kyl jonkun verran enemmän, mielummin Audikin kun tämä vikapesä.

    • afaasd

      Audissa on vielä enemmän ongelmia, kannattaa pysyä erossa sakemanneista

      • eipä taida olla autoa jossa ei jotain olisi, ainakin käyttäjän mukaan vaikka ei olisi kuitenkaan mitään vikaa,


    • andtysa

      hiukan kyllä ihmetyttää miten näitä romuja ostellaan niin paljon

      • Kolme syytä: Mainostus, mainostus ja mainostus.


    • Memberbtcf

      Kuinkahan moni on tän ryhmän kirjoittajista ajanu bemaria taikka ylipäätään omistanut? Enkä puhu mistää parin tonnin vessoista. Itse omistanut kolme bemaria 520i e34, 530d e39, 530d e60 ja kaikki toimineet aivan täydellisesti ja enkä omista mitään kovin kevyttä kaasujalkaakaan. Ajan ammatikseni joten on tullut montaa eri merkkiä kokeiltua niin kyllä se bemari on niistä se paras :) ajakaa te vaan niillä paskoilla kun teillä varmaan koskaan ole itsellään varaa edes bemarilla ajaa xD katsokaa bimmerpartyn burnisvideoita ja kiihdytysajoja niin näätte sieltä totuuden.

      • jari-lacetti

        juu, katottu on. Eikö ollu aika lapsellista touhua??


      • Minäkin olen ajanut kolmella kutakuinkin pakasta otetuilla 500-sarjan
        bemarilla vv. 2009-2012.
        E61 E60 bensoja ja yksi E60 2.0 DA. Kaikki myydessä n. 50T ajettuja.
        Polttoainetaloudellisia ja hiljaisia sekä mukavia ajaa, etupenkitkin kuin mitkäkin
        "laiskanlinnat", mutta etenkin bensamoottorillisissa oli jo aika uutena automaatin nykimisiä ja muuta polttoaineen saantiin liittyviä asioita. Niistä aiheutui jatkuvaa takuukorjauksissa lappaamista. Usein sai kyllä vara-auton, mutta hankalaa asiakkaalle,
        joka on ostanut autonsa ajoa, eikä korjaamolla seisomista varten.
        En tiedä, ovatko nyttemmin saaneet puutteet kuntoon F10/F11-malleissa ja uusimmassa.
        Sitten onkin ollut näitä Stuttgartin tuotteita, W211 ja W212.


    • andysa6

      onko parannusta luvassa?

    • johanjohan

      Hyvää joulua kaikille bmw MULKUILLE ei mulla muuta.

    • Viisisatanen

      Ehkä Bemarissa on vain tarkimmat vika-anturit. Minulle kieltämättä riittäisi hieman vähempikin huolenpito.

    • jari-lacetti

      En tiiä mut ruma auto se ainakin on

    • andysa

      onko jo tullut uusia listoja

    • andtysa

      mites uusi 3 sarja ? on yhtään parantunut, uskaltaako näitä saksan ihmeitä ostaa?

      • Mustoselle

        Mitäs vittua sinä Mustonen täällä teet. Sunhan pitäs olla dissaamassa Tojoa kun kuulut olevan siellä palstan trolli pojuna melkein kellon ympäri..


      • E220_CDl
        Mustoselle kirjoitti:

        Mitäs vittua sinä Mustonen täällä teet. Sunhan pitäs olla dissaamassa Tojoa kun kuulut olevan siellä palstan trolli pojuna melkein kellon ympäri..

        Nimeni ei edelleenkään ole Mustonen, eikä ole ollut edes avioliiton vuoksi. En tunne ketään tuolla nimellä, ja se minusta käyttämäsi etunimi on ollut pääasiassa edellisen sukupolven suosiossa. Mellä nykypäivän keski-ikäisillä se on harvinainen.

        Toyota-palstalla olen käynyt vain keskustelemassa Avensiksesta ja uudesta Camrysta. Tämän voit todeta hakemalla siellä tekstejä nimimerkilläni.

        Jatkossa voisit pysyä palstan aiheessa pieleen menneiden henkilökohtaisuuksien sijaan?


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Nimeni ei edelleenkään ole Mustonen, eikä ole ollut edes avioliiton vuoksi. En tunne ketään tuolla nimellä, ja se minusta käyttämäsi etunimi on ollut pääasiassa edellisen sukupolven suosiossa. Mellä nykypäivän keski-ikäisillä se on harvinainen.

        Toyota-palstalla olen käynyt vain keskustelemassa Avensiksesta ja uudesta Camrysta. Tämän voit todeta hakemalla siellä tekstejä nimimerkilläni.

        Jatkossa voisit pysyä palstan aiheessa pieleen menneiden henkilökohtaisuuksien sijaan?

        Ihme tyyppi tämä joka näkee mustosia joka puolella.


    • 33Od-ja-hajis

      CigigigigicogovovvvohokciogogigigicigigigififififfififififificicgkcndkkkfkkkfkfjjufkdjjsbvxllifatahzbbfdndnfjkikkidkkkkeekkkknndndndbdbbdnfbfbfbbdbbddkikkkkelliiiiikkkdnnkjkdkkdjkdnkfkfjkfkfkfkjfkfkekkdkrkfkfkkfkkkfkKIKKELIKIKEKIKEEKKKIKIKKWLIKIKKELIKKKKDKDL¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 66888888 8/888 9469

    • Brändäys

      Tyhmiltä rahat pois on kapitalismin ydin.

    • 33Od-ja-hajis

      Kkfkfkfkgkfkkkdjhkkfkjdifjigkijfkffkf! Kkdjejekejkkfifkfkekebreejurkkkekdkjkkeieiirririrkrkrkrjrururjeuukrufjrjrjeejejjrjrkrkkrkfkk!!!! Bsmdnnkdkfkdkkdkdkdjskwnskdnjdndkikkikelinnkdkdkekekekkkekdkeksmkulliekeuekrkrkrkkekkeemunasuundkekekeiekkekeidjotansuihinekrkrkekelele!!!!!

    • Anonyymi

      Audilla ja volkkareilla on ongelmia jakohihnoissa että ketjuissa mutta ne ei ota vastuuta niinku bmw teki niiden ongelmille kuten harva muu automerkki. Vain REHELLINEN autoyhtiö uskaltaa takaisinkutsua autojansa välittämättä maineestaan.

    • Anonyymi

      bmw ei ole vain saanut ratkaistua huonoa laatuuaan vaan se on edelleen pohjimmainen listalla

    • Anonyymi

      No juurihan viime adacin listoissa audi ja bimmi oli kärjessä. Kyllä kateus on kamala tauti ei voi muuta sanoa.Ja mulla ei muuten ole niistä kumpaakaan toivottavasti joskus on.

      • Anonyymi

        ADACin tilasto ei kerro auton luotettavuudesta eikä vikojen määrästä vaan sen aputarpeesta tien päällä tai katsastuslöydöksistä.

        BMW on aika luotettava noiden tilastojen mukaan mutta otatko riskin nokkaketjun katkeamisesta (184hp diesel) vai koneen palamisesta 190hp diesel? Itse en ole valmis ottamaan kumpaakaan riskiä.


    • https://www.msn.com/fi-fi/autot/gallery/20-vähiten-luotettavaa-automerkkiä/ss-BBty12j?MSCC=1558177127&ocid=spartandhp#image=40
      1. Maserati
      Luotettavuuspisteet: 41. Tässä sitä ollaan, kaikkein vähiten luotettava auto on... Maserati. Merkki pitää yllä vanhoja kliseitä tempperamenttisista italialaisista superautoista järkyttävän huonolla luotettavuuspistemäärällään. Maseratin tulos on peräti 13 pistettä huonompi kuin kakkosena listalla olevan Jaguarin.
      2. Jaguar
      Luotettavuuspisteet: 54. Jaguarin uutta F-Pace katumaasturia on hehkutettu kerta toisensa jälkeen. Heikot luotettavuuspisteet vievät kuitenkin parhaan terän viiden tähden arvoista. Lukema on myös merkittävästi heikompi kuin Jaguarin sisarmerkillä Land Roverilla.
      3. Porsche
      Luotettavuuspisteet: 57. Porschet tuntuvat yleisesti ottaen luodinkestäviltä, joten on järkytys nähdä merkki Warrantywisen listan häntäpäässä. Jos kauniisti sanotaan, epäilemme, että monia Porscheja ajetaan varsin kovalla kädellä. Siitä huolimatta pisteluku 57 ei vain ole tarpeeksi hyvä.
      4. Alfa Romeo
      Luotettavuuspisteet: 60. Vanha kunnon Alfa Romeo: aina hännillä luotettavien autojen listauksissa. Toimittajat ovat ylistäneet kuvan uutta Giulia saloonia parhaana Alfa Romeona vuosiin. Nähtäväksi jää, pokkaako se keskiarvoa paremmat luotettavuuspisteet.
      5. Chrysler
      Luotettavuuspisteet: 64. Chevroletin tavoin myös Chrysler on amerikkalaismerkki, joka epäonnistui brittimarkkinoilla. Se muistetaan parhaiten hulppeasta 300C-mallista, sekä mustista The Apprentice -sarjan kilpailijoita kuskanneista Voyager MPV:istä.
      6. Jeep
      Luotettavuuspisteet: 64. Land Roverin tavoin Jeepin brändi perustuu vapauteen ja off-road ajamiseen. Harmi kyllä se edustaa myös luotettavuuden puutetta, ja sellaista ei kaipaa parkkeerattuaan rantakalliolle ja vuorovesi lähtee nousuun.
      7. Ferrari
      Luotettavuuspisteet: 64. Selvästikään italialaisen orhin seitsemännumeroinen hintalappu ei takaa luotettavuutta. Ferrari on listalla seitsemäntenä 64 pisteellään. No, ainakin näytät tyylikkäältä, kun auto jättää tien päälle.
      8. BMW
      Luotettavuuspisteet: 69. Listan kolmas saksalaismerkki on BMW. Sen autoja on ehkä upeaa ajaa, mutta luotettavuuspisteitä merkki keräsi selvästi vähemmän kuin Audi ja Mercedes-Benz. Jos haetaan johtajatason menopeliä, näillä eroilla on merkitystä.
      9. Audi
      Luotettavuuspisteet: 74. Toisin kuin Mercedes-Benziä, Audia ei sen alkuaikoina pidetty premium-luokan merkkinä. Nykyisin se on vakiinnuttanut asemansa siellä, ja kiitos kuuluu suurelta osin halo-malleille,10. Mercedes-Benz
      Luotettavuuspisteet: 74. Laatuautoista puhuttaessa Mercedes-Benz on ensimmäinen neljästä kymmenen huonoimman joukkoon sijoittuneesta paremman luokan saksalaismerkistä. Maailman vanhin autonvalmistaja täyttää ehkä eniten markkinoiden osa-alueita, kun joukosta GLE Coupen kaltaisia luomuksia. kuten superauto R8:lle.

    • datsun 100A paras

      • Anonyymi

        Lada 1200L on parempi.


    • Anonyymi

      nyt BMW valittiin englannin JD powerissakin huonoimmaksi

      • Anonyymi

        Jumbosijoilla BMW tänäkin vuonna. Oliko joku Audi vielä huonompi.


    • Anonyymi

      näin on

    • Anonyymi

      Mulla oli koeajossa 17 vm 5 sarjan bemari ja 43tkm ajettu. Myyjä kehu parhaaksi mitä voi vaan olla ja kas kummaa: hajos sitten koeajolla motarille, eli veto vaan hävis ja moottorin vikavalo paloi. Ei tullu kauppoja.

      • Anonyymi

        Ei kuitenkaan syttynyt tuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan syttynyt tuleen.

        No seuraavalla koeajolla sitten.


    • Anonyymi

      BMW kieltämättä kyntää nykyään melko syvässä suossa ja nimenomaan tekniikan laadun suhteen. Syyllinen tähän on tietenkin osavalmistuksesta vastaavien alihankkijoiden kilpailutus.
      Kysymys on samasta ongelmasta kuin Opelilla 90-luvun loppupuoliskolla, joka tuhosi brändin lähes kokonaan.

      Itse katson asiaa hyvinkin läheltä, kuten myöskin Volvon ja parin muun euro-merkin huoltotouhua.
      Autojen tekniikka ja sen luotettavuus on tällä hetkellä melkoisessa murroksessa kun hybridit alkavat tulla laajemmin siihen ikään, että voidaan nähdä mitkä ratkaisut ovat niitä kestäviä ja luotettavia.

      BMW ikävä kyllä painii ja on paininut viime vuodet vielä ihan perinteisen polttomoottorin ongelmien kanssa.
      Heikko jakopään rakenne, pyörreläpät, moottorinohjaus-elektronikka. Ongelmia on varovaisesti sanottuna ollut aivan liikaa.

      BMW:llä on kuitenkin niin vahva brändi, että se kestää kyllä melkoisen kolauksen. On paljon ihmisiä jotka eivät voi edes kuvitella toista merkkiä, mikä on kyllä käsittämätön suhtautumistapa johonkin tuotemerkkiin?

      • Anonyymi

        En kyllä ymmärrä yhteen merkkiin fakkiintumista. Mieluummin en osta samaa merkkiä kahta kertaa peräkkäin. Vaihtelu virkistää eikä tarvii sitten mutuillakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä yhteen merkkiin fakkiintumista. Mieluummin en osta samaa merkkiä kahta kertaa peräkkäin. Vaihtelu virkistää eikä tarvii sitten mutuillakaan.

        Samaa mieltä, merkkejä ollut yhdeksän eriä, yksi niistä oli Bemari ja kolmen vuoden ikäinen, niin paljon paloi rahaa kyseiseen romuun että kiitän luojaa siitä että pääsin siitä eroon kohtuu hinnalla, tosin en sillä mitä olisin halunnut.


    • Anonyymi

      Pelkkää muovia ja sähkövatkaimiahan nuo nykyisellåån on kaikki. Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten kestäviä ne oli 80-luvun tekniikalla:)

      Saaneet sitä NAISELLISTA KOSKETUSTA ... a la VITUN YK. Ne on niit' demareita.

      • Anonyymi

        haista sinä persettä, enemmän noissa on suurlujuusterästä kuin niissä vanhoissa 80-luvun tinapaperista tehdyissä paskalaatikoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haista sinä persettä, enemmän noissa on suurlujuusterästä kuin niissä vanhoissa 80-luvun tinapaperista tehdyissä paskalaatikoissa

        Kerro, viisas, kuinka luokittelet suurlujuusteräksen.


    • Anonyymi

      Autovahinkokeskuksen sivuilla on myynnissä yllättävän monta palanuttta Bemaria, ihmettelen vaan syitä, ei mulla muuta asiaa ole.

      • Anonyymi

        On se kiva että benari on paras edes jossain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kiva että benari on paras edes jossain.

        On se lämminauto talvellakin jos matka tyssääntyy.


    • Anonyymi

      Voi aina kuitenkin luottaa siihen, että penaripojut tappaa liikenteessä. Seinää päin vaan ja sitten seuraakin penarin bravuuri eli liekkeihin syttyminen.

      • Anonyymi

        Kuvottavan rumia nykyään lisäksi, ja istuinlämmityskin toimii vasta eri tilauksella.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      152
      8913
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2649
    3. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      48
      2427
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2427
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1827
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1723
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      45
      1259
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe