Nyt se on sitten julkista, lehtitiedon mukaan BMW on julistettu epäluotettavimmaksi automerkiksi. Kauanhan se kesti, mutta totuus voitti.
BMW epäluotettavin
104
2213
Vastaukset
- Höpönassu
Koskahan tutkimus kuljettajista julkaistaan?
- Taasetsitään
Joka päivä lehtien uutisosastolla.
- Miksikö
Enpä tiedä, mutta miksi ihmeessä BMW kuskeja nimitetään mulukunjatkoksi, niin olen kuullut puhuttavan?
- faktat
Tuolta löytyy tutkimus:
www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study - Brändäys
faktat kirjoitti:
Tuolta löytyy tutkimus:
www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-studyOn se kumma kun rahalle ei saa reaalista vastinetta. Onneksi on näitä joille päänsisäiset vastineet riittää.
- Anonyymi
faktat kirjoitti:
Tuolta löytyy tutkimus:
www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-studyUutena jo epäluotettava, BMW:ssä eniten vikoja alle 3 vuotiaissa autoissa.
- Achtung_Flammen
Mutta luotettavin lehahtamaan liekkeihin.
- NytRillataan
Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.
- ihanan_saksalaista
NytRillataan kirjoitti:
Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.
On olemassa liekkikuvioituja autoja, ja sitten saksalaisia bremiumeja joista puskee ihka aitoja liekkejä. Muistakaa aina ottaa taksirahojen lisäksi vaahtokarkit ja makkarat mukaan.
BMW roihusi Jyväskyläntiellä – ohiajajat ikuistivat liekkimeren
www.is.fi/kotimaa/art-2000005053810.html
BMW roihusi Kotkan yössä - kuljettaja onnistui pakenemaan liekkejä
www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037586_uu.shtml
Bemari hyytyi moottoritielle ja syttyi palamaan Helsingissä
www.hs.fi/kaupunki/art-2000005763388.html - Anonyymi
ihanan_saksalaista kirjoitti:
On olemassa liekkikuvioituja autoja, ja sitten saksalaisia bremiumeja joista puskee ihka aitoja liekkejä. Muistakaa aina ottaa taksirahojen lisäksi vaahtokarkit ja makkarat mukaan.
BMW roihusi Jyväskyläntiellä – ohiajajat ikuistivat liekkimeren
www.is.fi/kotimaa/art-2000005053810.html
BMW roihusi Kotkan yössä - kuljettaja onnistui pakenemaan liekkejä
www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037586_uu.shtml
Bemari hyytyi moottoritielle ja syttyi palamaan Helsingissä
www.hs.fi/kaupunki/art-2000005763388.htmlLuotettava kyllä tuossa suhteessa, että palaa varmasti.
- Anonyymi
NytRillataan kirjoitti:
Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.
Ja myöskään talvella ei tule kylmä, jos matka tyssää voi lämmitellä siinä samalla sitten.
- Breemium
Saksalainen BMW kutsuu Yhdysvalloissa yhteensä 670 000 3-sarjan vuosimallien 2006-2011 autoa korjauksiin ilmastointilaitteen johdotusongelmien tarkistamiseksi. Johdot voivat ylikuumentua ja kasvattaa tulipalon vaaraa, kirjoittaa Reuters.
Toinen takaisinkutsu koskee 740 000 vuosimallien 2007-2011 autoja. Niissä on venttiiliongelmia. Ne voivat ruostua ja aiheuttaa tulipalon. Takaisinkutsu koskee suurta osaa malleista 128i, 3-sarja, 5-sarja, X3, X5 ja Z4.
BMW kertoo saaneensa ensimmäiset tiedot mahdollisesta palovaarasta kolmossarjan autoissa jo vuonna 2008. Auto oli vuosimallia 2006. Sen jälkeen yhtiö on seurannut kehitystä tarkkaan.
Vuonna 2011 BMW teki pikaparannuksen puhallinsäätimen johtosarjaan. Vuosina 2007-2014 yhtiön tietoon ei tullut ongelmia, mutta vuonna 2015 jo kolme tapahtumaa, joista on ilmeisesti aiheutunut myös vammoja.
Venttiiliongelmista BMW kuuli ensimmäisen kerran vuonna 2009, jolloin kyseessä oli vuoden 2007 mallia oleva X5. Siinä kuumuus oli vaurioittanut auton moottoria. Sen jälkeen ilmoituksia on tullut lisää.- Vielävähän
No vielä vähän matkaa tojotan 20 miljoonaan autoon....
- lapsetOnYksinkertasia
Tuttuja tarinoita ja kun tarpeeksi kaivaa, niin käytännössä jokaisesta merkistä löytyy vastaavia tilastomenestyksiä ja palaneita autoja ihan joka merkistä. Hienoa nämä provopetterit jotka luulevat löytäneensä jotain ihan ihmeellistä tai uutta tietoa, kun se luki oikein interwebissä.
- Yhyy
Ei ollut provo.... Paitsi fanaattisten bemaristien mielestä tietty...
- Mixuu
Kyllä ne Bemarit ovat vuodesta toiseen renanneet ja hinarin kyydissä olleet ja jopa saksalais katsastustilastoissa aina häntäpäätä pitäneet, ei voi mitään.
- asfa789
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/bmw-nimettiin-epaluotettavimmaksi-automerkiksi/7000558#gs.AP7=xQw
uusi tutkimus BMW epäluotettavin
alkuperäinen juttu
http://www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study- eiKannataInnostua
Ja joku toinen lista kertoo päinvastaista, eli jokaisen mielentilaanlöytyy mieleisiä listoja helposti.
- terveisiä_lippispojulle
eiKannataInnostua kirjoitti:
Ja joku toinen lista kertoo päinvastaista, eli jokaisen mielentilaanlöytyy mieleisiä listoja helposti.
Bemupetteri yrittää itsepetosta harjoittamalla epätoivoisesti säilyttää mielenrauhansa. Ruuvaahan nyt lippis päähän väärinpäin ja lähde rauhoittavalle ajelulle - mutta muista ottaa sammutin ja taksirahat mukaan.
- uuspaskakallisjaksa
terveisiä_lippispojulle kirjoitti:
Bemupetteri yrittää itsepetosta harjoittamalla epätoivoisesti säilyttää mielenrauhansa. Ruuvaahan nyt lippis päähän väärinpäin ja lähde rauhoittavalle ajelulle - mutta muista ottaa sammutin ja taksirahat mukaan.
Ja paljon rahaa sillä bemarin korjaus ei ole sieltä halvimmasta päästä.
- Herra48v
Meillä on ollut yhteensä 7 Bemaria viimeiset 15 vuotta ja tällä hetkellä niitä nyt perheessä 3kpl. Kilometrejä yht >1Mkm. Kyllä noissa käytetyissä bemuissa on hirveesti ongelmia ja rahaa uppoa aina kun vika tulee eteen, mutta on niin pirun kivoja ajaa ja viihtyy ratin takana. Terveiset avuliaille harrastajasivuille, tiedätte kyllä mistä puhun, tyyppiviat tiedämme ja fixaamme kyllä.... Bemulla ajan jatkossakin!
PS. on mulla ollut muitakin kiesejä mutta en kaipaa niitä, ajakoot muut nillä : )- BLL
Ihan hyvä jos olet tyytyväinen Baijerin Loimuloheen, mutta eikö tuolta valmistajalta voisi kuluttajanäkökulmasta vaatia parempaa laatua, kun hintaluokka on kuitenkin "premium"?
- AsiakasAinaVäärässä
BLL kirjoitti:
Ihan hyvä jos olet tyytyväinen Baijerin Loimuloheen, mutta eikö tuolta valmistajalta voisi kuluttajanäkökulmasta vaatia parempaa laatua, kun hintaluokka on kuitenkin "premium"?
Vaatiahan aina saa. On kokonaan eri asia, ottaako kuksmanni vaatimuksia kuuleviin korviinsa.....
- Mkm
Taas "0-tutkimus"... hoh.. hoijaa...
- Anonyymi
Niinhän sä luulet, koko ikäni mitä olen 34 vuotta elänyt niin trailerilla on ollut aina BMW, mistähän se johtuu hmm...
- KKG
Luotettavuus tutkimus 1-3 vuotiaille autoille? :) :D
Mielestäni auton LUOTETTAVUUS selviää vasta n. 10 - 20 käyttövuoden kuluttua ja/tai kun kilometrejä on ajettu n. 500-700tkm.- Ghgffd
No kai se nyt erityisesti jotain kertoo jos autossa on jo uutena paljon vikoja! Ei ne viat vuosien mukana vähene, ja 20 ikävuoden kohdalla enimmät bemutkin on jo paalattu, varsinkin briteissä. Minkä tahansa auton voi muuten ajaa noille kilometreille, kunhan tarpeeksi korjataan. Yhtäkään ei ilman korjailua...
- DIY
Paljon kertoo myös se, onko jotain merkkiä vielä myynnissä 500-700tkm ajettuna, katsastettuna ja ajokunnossa. Tietenkin autoja pitää huoltaa ja kuluvia osia vaihtaa, mutta mihin autoihin tätä työtä kannattaa tehdä? TeeSeItse -korjaajat voivat pitää hyvin pienellä rahalla autoa liikenteessä loputtomiin, mutta silloin ylläpidon kohteeksi valikoituvat juuri kestävät ja huollon kannalta järkevästi rakennetut merkit. Korroosiokestävyys on merkittävä tekijä, selvitäänkö vain osia vaihtamalla vai häviääkö osien kiinnityspisteet ruostumisen seurauksena. Suuri merkitys on myös sillä, onko auto niin suosittu, että siitä on paljon korjaustietoa saatavilla helposti esim. netistä.
- Hitsaillaan
DIY kirjoitti:
Paljon kertoo myös se, onko jotain merkkiä vielä myynnissä 500-700tkm ajettuna, katsastettuna ja ajokunnossa. Tietenkin autoja pitää huoltaa ja kuluvia osia vaihtaa, mutta mihin autoihin tätä työtä kannattaa tehdä? TeeSeItse -korjaajat voivat pitää hyvin pienellä rahalla autoa liikenteessä loputtomiin, mutta silloin ylläpidon kohteeksi valikoituvat juuri kestävät ja huollon kannalta järkevästi rakennetut merkit. Korroosiokestävyys on merkittävä tekijä, selvitäänkö vain osia vaihtamalla vai häviääkö osien kiinnityspisteet ruostumisen seurauksena. Suuri merkitys on myös sillä, onko auto niin suosittu, että siitä on paljon korjaustietoa saatavilla helposti esim. netistä.
Äläs ny viitti, noita mätääntyneitä japsikotteroitakin hitsataan täällä innokkaasti, vaikka jossain muussa länsimaassa romis jo kutsuisi. Korroosion kesto on sivuseikka, suomalainen yrittää päästä maksamasta autoveroa. Autoilun kalleus ja verrattain alhainen elintaso tekevät toiminnasta toisaalta jossakin määrin ymmärrettävää.
- DIY
Hitsaillaan kirjoitti:
Äläs ny viitti, noita mätääntyneitä japsikotteroitakin hitsataan täällä innokkaasti, vaikka jossain muussa länsimaassa romis jo kutsuisi. Korroosion kesto on sivuseikka, suomalainen yrittää päästä maksamasta autoveroa. Autoilun kalleus ja verrattain alhainen elintaso tekevät toiminnasta toisaalta jossakin määrin ymmärrettävää.
Veikkaan kuitenkin että korroosionsietokyky on pohjoisissa olosuhteissa merkittävä tekijä sille tosiasialle, että jokin ajoneuvo on täällä vielä liikenteessä 500-700 tkm ajettuna. Jokainen autoa huoltanut myöntänee sen että on ilo availla pultteja ym. jotka lähtevät ehjänä irti ilman taistelua. Tällä on myös suuri vaikutus laskutettaviin tunteihin korjaamoissa. Varmasti autoilun kalleus ja siihen käytettävissä olevan rahan puute tekee "harrastelusta" ymmärrettävää ja myös perusteltua.
Kun rahaa on riittävästi, moni muukin asia valitettavasti menettää merkityksen, kuten opiskelu ja työnteko... - Anonyymi
Eli BMW on loppu siis 3 vuoden jälkeen.
- BMWjumalani
Bemareissahan viat nimenomaan vähenee, mitä vanhemmaksi se tulee. Ainakin uskonlahkon mielestä...
- Muahhaaa
Uudet viat vähenee, mutta vanhat tietenkin pysyy...
- Anonyymi
Tottakai ne vähenee kun uudet osat vaihdetaan vuodesta toiseen.
- Tinapää
Näin kesä kuumalla on muistettava välillä kaataa ämpärillinen jäitä bimmerin päälle, nii taas kummasti rallattaa..
- Kusetusta
Enpä tiedä onko epäluotettavin, mutta omasta BMW 520 D mallista tarjotaan todella pientä hyvityshintaa uuden vaihdossa. Ostettaessa kolme vuotta sitten myyjä vakuutti suu vaahdossa että autossa on hyvä jälleenmyyntiarvo , kusetti tyylikkäästi.
- AutoPelle
Takavetoinen 5-sarjalainen on jälleenmyyntiarvon kannalta huono tapaus johtuen ainakin osittain siitä että joka talvi saa nelivetoisena 500e lisähintaan ja vielä jopa automaatti samaan kaupanpäälle. Ei siis ihme että edelliskorisesta vajaavetoisesta ei mitään hyvitetä.
Toinen merkittävä syy on että noita menee liisareiksi aika paljon ja liisarifirma kun on kuitenkin saanut hyvin katetta vuokrasta niin dumppaavat juurikin 3-4 vuotiaita vähän ajettuja myyntiin.
Näme ex-liisaritkin on vajaavetoisia koska nelivetojen päästöt useimmiten tekee niistä kannattamattomia liisarina. - Tosion
Kerrankin asiapitoinen vastaus.
- wondering
Paras hinta/laatusuhde on siis takavetoisella manuaalivaihteisella 5 -sarjalaisella vähän käytettynä ostettaessa ...
- Jereeeh
wondering kirjoitti:
Paras hinta/laatusuhde on siis takavetoisella manuaalivaihteisella 5 -sarjalaisella vähän käytettynä ostettaessa ...
Kyllä mutta se ei todellakaan ole BMW
- Anonyymi
Varusteet, varusteet!
Jos auto on 2.0 halvin mahdollinen niin karvalakki kun olla voi ja vielä manuaali laatikolla niin ei ihme ettei kunnon hyvitystä saa!
Ps se suomen hyvät varusteet on vitsi, kun katsoo mitä kaikkea esim saksalaiset vastaavan hinnan autot pitää sisällään!
Mm isoja naveja, automaatti ovia, 4 alueen ilmastointia, TV takapenkillä, Hi-Fi äänen toistoa jne.... Suomi autoissa vain se pakollinen Business paketti (mankka ja ilmastointi ) - Anonyymi
Arvo alenee koska varsinkin 5-sarjalaisessa lkaa kalliit viat n. 150tkm kohdalla.
Suola on tehnyt tehtävänsä ja pohjassa olemattomat suojaukset päästävät kaiken paskan suoraan antureiden päälle.
- ihmiskuntaTyhmentääItse
Kyllä yksi mieleen sopiva tutkimustulos noista asioita on täysin pätevä ja kiistaton, vaikka sitä ennen ja sen jälkeen tulee täysin päinvastasia tuloksia. Jihuu näitä neroja.
Kyllä tämä nettiaika on kivaa kun reppanat pääsevät pätemään ja provoilemaan ihan mistä vaan ja kun netistä löytyy ihan mitä vaan aisaa ja paskaa ja siltä väliltä. Saa nähdä oppiiko ihminen koska ymmärtämään ja käyttäytymään tässä ympäristössä?
Ainakin on todistettu kuinka ihminen tyhmenee netin aiheuttamasta paska ja info paskasta kun kukaan ei enää osaa itse oikein ajatella kun uskoo netistä löytävän kaiken totuuden. Netin tiedot on vaan epäluotettavia ja kun ei ole opiskellut, niin ei pysty valikoimaan ähkystä oikeita asioita.- ahistaako
BMW jonnella alkaa taas lippistä kiristää. Bimmeri nyt vaan ei ole mikään luotettava auto, ns. "premium" tarkoittaa pitkälti mielikuvia ja markkinointia.
- Saksalaistalaatua
Saa olla kyllä melko huono, jos VAG tuotteet ohittaa laaduttomuudessa.
- MikaOjantaus
Mites tämä nyt liittyi BMW:n paskaan laatuun?
- saksan-laatua
Yli 300 tuhatta BMW:tä kutsutaan takaisin moottoriplaojen takia.
- fleggis
Nimittäin nyt siis Euroopassa. Tätä ennen mm. P-Amerikka ja E-Korea.
- Ajokieltoon
Nythän näitä Bemuja on asetettu ajokieltoon, mitenköhän käy Suomessa? BMW-liikkeissä voidaan vetää liput puolitankoon.
- mikä-tahansa-muu
Bemaristeille voisi suositella mitä tahansa muuta autoa, sillä mikä tahansa nykyauto on laadukkaampi kuin BMW.
- envyornot
Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.
- silkkaapaskaa
envyornot kirjoitti:
Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.
Aivan et ymmärrä bemuripelle mitä luet, tosin ei ole uutta koska et tiedä mitä tarkoittaa kun tiellä on kaksi keltaista sulkuviivaa mitä se tarkoittaa mutta onnea bemarin omistaja omista kalliin........
- Anonyymi
envyornot kirjoitti:
Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.
Ei ole kyllä tuulesta temmattu.
- afaasd
eipä taas loistanut whatcarin tuloksissa
- Jereeeh
BMW:tä kutsuttu kautta aikojen ''saksan mosseksi'' koska vikoja ollut kautta aikojen sähkövioista aina moottorivikoihin. En uskonut väitteeseen vaan halusin ''äijien auton''.
Pakkanen teki omalle bemarille tepposen kun olin ajanut kyseisellä ''mossella'' 56 tkm, huohotinputki jäätyi ja matka tyssäsi siihen keskellä ei mitään. Tuo hetki oli se jolloin aloin vihata kyseistä autoa ja merkkiä.
Huohotin korjattiin, sen jälkeen alkoi ilmestyä outoja sähköongelmiin viittaavia viestejä sekä outo palaneen haju moottorista, ne sähköviat ''korjattiin'', kun taa korjauksen jälkeen pukkaa samaa ja vielä vähän uutta, myin tuon roskan todellisella tappiolla lähimpään liikkeeseen ja ostin auton joka toimii ja jonka olen vaihtanut jo uudempaan malliin.
En suosittele kenellekään kyseistä merkkiä ikinä. - tertsi92
on tällä viikolla kärynnyt yhtään?
- Joshuas
ei yllätä yhtään
- saa47
onko uusia tilastoja jo tullut?
- Jereeeh
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/
Jälleen BWM loistaa poissaolollaan!
- MikaOjantaus
Paska laatu ilmeisesti haluttaa ihmisiä kun 3-sarjalaisia pyörii ympäri vantaata ja muualla, noh Mersu maksaa kyl jonkun verran enemmän, mielummin Audikin kun tämä vikapesä.
- afaasd
Audissa on vielä enemmän ongelmia, kannattaa pysyä erossa sakemanneista
eipä taida olla autoa jossa ei jotain olisi, ainakin käyttäjän mukaan vaikka ei olisi kuitenkaan mitään vikaa,
- andtysa
hiukan kyllä ihmetyttää miten näitä romuja ostellaan niin paljon
- Memberbtcf
Kuinkahan moni on tän ryhmän kirjoittajista ajanu bemaria taikka ylipäätään omistanut? Enkä puhu mistää parin tonnin vessoista. Itse omistanut kolme bemaria 520i e34, 530d e39, 530d e60 ja kaikki toimineet aivan täydellisesti ja enkä omista mitään kovin kevyttä kaasujalkaakaan. Ajan ammatikseni joten on tullut montaa eri merkkiä kokeiltua niin kyllä se bemari on niistä se paras :) ajakaa te vaan niillä paskoilla kun teillä varmaan koskaan ole itsellään varaa edes bemarilla ajaa xD katsokaa bimmerpartyn burnisvideoita ja kiihdytysajoja niin näätte sieltä totuuden.
- jari-lacetti
juu, katottu on. Eikö ollu aika lapsellista touhua??
Minäkin olen ajanut kolmella kutakuinkin pakasta otetuilla 500-sarjan
bemarilla vv. 2009-2012.
E61 E60 bensoja ja yksi E60 2.0 DA. Kaikki myydessä n. 50T ajettuja.
Polttoainetaloudellisia ja hiljaisia sekä mukavia ajaa, etupenkitkin kuin mitkäkin
"laiskanlinnat", mutta etenkin bensamoottorillisissa oli jo aika uutena automaatin nykimisiä ja muuta polttoaineen saantiin liittyviä asioita. Niistä aiheutui jatkuvaa takuukorjauksissa lappaamista. Usein sai kyllä vara-auton, mutta hankalaa asiakkaalle,
joka on ostanut autonsa ajoa, eikä korjaamolla seisomista varten.
En tiedä, ovatko nyttemmin saaneet puutteet kuntoon F10/F11-malleissa ja uusimmassa.
Sitten onkin ollut näitä Stuttgartin tuotteita, W211 ja W212.
- andysa6
onko parannusta luvassa?
- johanjohan
Hyvää joulua kaikille bmw MULKUILLE ei mulla muuta.
- Viisisatanen
Ehkä Bemarissa on vain tarkimmat vika-anturit. Minulle kieltämättä riittäisi hieman vähempikin huolenpito.
- jari-lacetti
En tiiä mut ruma auto se ainakin on
- andysa
onko jo tullut uusia listoja
- andtysa
mites uusi 3 sarja ? on yhtään parantunut, uskaltaako näitä saksan ihmeitä ostaa?
Jäi viimeiseksi jopa Fiatin taakse! Kuluttajan kannalta tärkeää tietoa! https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study
- Mustoselle
Mitäs vittua sinä Mustonen täällä teet. Sunhan pitäs olla dissaamassa Tojoa kun kuulut olevan siellä palstan trolli pojuna melkein kellon ympäri..
Mustoselle kirjoitti:
Mitäs vittua sinä Mustonen täällä teet. Sunhan pitäs olla dissaamassa Tojoa kun kuulut olevan siellä palstan trolli pojuna melkein kellon ympäri..
Nimeni ei edelleenkään ole Mustonen, eikä ole ollut edes avioliiton vuoksi. En tunne ketään tuolla nimellä, ja se minusta käyttämäsi etunimi on ollut pääasiassa edellisen sukupolven suosiossa. Mellä nykypäivän keski-ikäisillä se on harvinainen.
Toyota-palstalla olen käynyt vain keskustelemassa Avensiksesta ja uudesta Camrysta. Tämän voit todeta hakemalla siellä tekstejä nimimerkilläni.
Jatkossa voisit pysyä palstan aiheessa pieleen menneiden henkilökohtaisuuksien sijaan?- Anonyymi
E220_CDl kirjoitti:
Nimeni ei edelleenkään ole Mustonen, eikä ole ollut edes avioliiton vuoksi. En tunne ketään tuolla nimellä, ja se minusta käyttämäsi etunimi on ollut pääasiassa edellisen sukupolven suosiossa. Mellä nykypäivän keski-ikäisillä se on harvinainen.
Toyota-palstalla olen käynyt vain keskustelemassa Avensiksesta ja uudesta Camrysta. Tämän voit todeta hakemalla siellä tekstejä nimimerkilläni.
Jatkossa voisit pysyä palstan aiheessa pieleen menneiden henkilökohtaisuuksien sijaan?Ihme tyyppi tämä joka näkee mustosia joka puolella.
- 33Od-ja-hajis
CigigigigicogovovvvohokciogogigigicigigigififififfififififificicgkcndkkkfkkkfkfjjufkdjjsbvxllifatahzbbfdndnfjkikkidkkkkeekkkknndndndbdbbdnfbfbfbbdbbddkikkkkelliiiiikkkdnnkjkdkkdjkdnkfkfjkfkfkfkjfkfkekkdkrkfkfkkfkkkfkKIKKELIKIKEKIKEEKKKIKIKKWLIKIKKELIKKKKDKDL¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 66888888 8/888 9469
- Brändäys
Tyhmiltä rahat pois on kapitalismin ydin.
- 33Od-ja-hajis
Kkfkfkfkgkfkkkdjhkkfkjdifjigkijfkffkf! Kkdjejekejkkfifkfkekebreejurkkkekdkjkkeieiirririrkrkrkrjrururjeuukrufjrjrjeejejjrjrkrkkrkfkk!!!! Bsmdnnkdkfkdkkdkdkdjskwnskdnjdndkikkikelinnkdkdkekekekkkekdkeksmkulliekeuekrkrkrkkekkeemunasuundkekekeiekkekeidjotansuihinekrkrkekelele!!!!!
- Anonyymi
Audilla ja volkkareilla on ongelmia jakohihnoissa että ketjuissa mutta ne ei ota vastuuta niinku bmw teki niiden ongelmille kuten harva muu automerkki. Vain REHELLINEN autoyhtiö uskaltaa takaisinkutsua autojansa välittämättä maineestaan.
- Anonyymi
bmw ei ole vain saanut ratkaistua huonoa laatuuaan vaan se on edelleen pohjimmainen listalla
- Anonyymi
No juurihan viime adacin listoissa audi ja bimmi oli kärjessä. Kyllä kateus on kamala tauti ei voi muuta sanoa.Ja mulla ei muuten ole niistä kumpaakaan toivottavasti joskus on.
- Anonyymi
ADACin tilasto ei kerro auton luotettavuudesta eikä vikojen määrästä vaan sen aputarpeesta tien päällä tai katsastuslöydöksistä.
BMW on aika luotettava noiden tilastojen mukaan mutta otatko riskin nokkaketjun katkeamisesta (184hp diesel) vai koneen palamisesta 190hp diesel? Itse en ole valmis ottamaan kumpaakaan riskiä.
https://www.msn.com/fi-fi/autot/gallery/20-vähiten-luotettavaa-automerkkiä/ss-BBty12j?MSCC=1558177127&ocid=spartandhp#image=40
1. Maserati
Luotettavuuspisteet: 41. Tässä sitä ollaan, kaikkein vähiten luotettava auto on... Maserati. Merkki pitää yllä vanhoja kliseitä tempperamenttisista italialaisista superautoista järkyttävän huonolla luotettavuuspistemäärällään. Maseratin tulos on peräti 13 pistettä huonompi kuin kakkosena listalla olevan Jaguarin.
2. Jaguar
Luotettavuuspisteet: 54. Jaguarin uutta F-Pace katumaasturia on hehkutettu kerta toisensa jälkeen. Heikot luotettavuuspisteet vievät kuitenkin parhaan terän viiden tähden arvoista. Lukema on myös merkittävästi heikompi kuin Jaguarin sisarmerkillä Land Roverilla.
3. Porsche
Luotettavuuspisteet: 57. Porschet tuntuvat yleisesti ottaen luodinkestäviltä, joten on järkytys nähdä merkki Warrantywisen listan häntäpäässä. Jos kauniisti sanotaan, epäilemme, että monia Porscheja ajetaan varsin kovalla kädellä. Siitä huolimatta pisteluku 57 ei vain ole tarpeeksi hyvä.
4. Alfa Romeo
Luotettavuuspisteet: 60. Vanha kunnon Alfa Romeo: aina hännillä luotettavien autojen listauksissa. Toimittajat ovat ylistäneet kuvan uutta Giulia saloonia parhaana Alfa Romeona vuosiin. Nähtäväksi jää, pokkaako se keskiarvoa paremmat luotettavuuspisteet.
5. Chrysler
Luotettavuuspisteet: 64. Chevroletin tavoin myös Chrysler on amerikkalaismerkki, joka epäonnistui brittimarkkinoilla. Se muistetaan parhaiten hulppeasta 300C-mallista, sekä mustista The Apprentice -sarjan kilpailijoita kuskanneista Voyager MPV:istä.
6. Jeep
Luotettavuuspisteet: 64. Land Roverin tavoin Jeepin brändi perustuu vapauteen ja off-road ajamiseen. Harmi kyllä se edustaa myös luotettavuuden puutetta, ja sellaista ei kaipaa parkkeerattuaan rantakalliolle ja vuorovesi lähtee nousuun.
7. Ferrari
Luotettavuuspisteet: 64. Selvästikään italialaisen orhin seitsemännumeroinen hintalappu ei takaa luotettavuutta. Ferrari on listalla seitsemäntenä 64 pisteellään. No, ainakin näytät tyylikkäältä, kun auto jättää tien päälle.
8. BMW
Luotettavuuspisteet: 69. Listan kolmas saksalaismerkki on BMW. Sen autoja on ehkä upeaa ajaa, mutta luotettavuuspisteitä merkki keräsi selvästi vähemmän kuin Audi ja Mercedes-Benz. Jos haetaan johtajatason menopeliä, näillä eroilla on merkitystä.
9. Audi
Luotettavuuspisteet: 74. Toisin kuin Mercedes-Benziä, Audia ei sen alkuaikoina pidetty premium-luokan merkkinä. Nykyisin se on vakiinnuttanut asemansa siellä, ja kiitos kuuluu suurelta osin halo-malleille,10. Mercedes-Benz
Luotettavuuspisteet: 74. Laatuautoista puhuttaessa Mercedes-Benz on ensimmäinen neljästä kymmenen huonoimman joukkoon sijoittuneesta paremman luokan saksalaismerkistä. Maailman vanhin autonvalmistaja täyttää ehkä eniten markkinoiden osa-alueita, kun joukosta GLE Coupen kaltaisia luomuksia. kuten superauto R8:lle.datsun 100A paras
- Anonyymi
Lada 1200L on parempi.
- Anonyymi
nyt BMW valittiin englannin JD powerissakin huonoimmaksi
- Anonyymi
Jumbosijoilla BMW tänäkin vuonna. Oliko joku Audi vielä huonompi.
- Anonyymi
näin on
- Anonyymi
Mulla oli koeajossa 17 vm 5 sarjan bemari ja 43tkm ajettu. Myyjä kehu parhaaksi mitä voi vaan olla ja kas kummaa: hajos sitten koeajolla motarille, eli veto vaan hävis ja moottorin vikavalo paloi. Ei tullu kauppoja.
- Anonyymi
Ei kuitenkaan syttynyt tuleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuitenkaan syttynyt tuleen.
No seuraavalla koeajolla sitten.
- Anonyymi
BMW kieltämättä kyntää nykyään melko syvässä suossa ja nimenomaan tekniikan laadun suhteen. Syyllinen tähän on tietenkin osavalmistuksesta vastaavien alihankkijoiden kilpailutus.
Kysymys on samasta ongelmasta kuin Opelilla 90-luvun loppupuoliskolla, joka tuhosi brändin lähes kokonaan.
Itse katson asiaa hyvinkin läheltä, kuten myöskin Volvon ja parin muun euro-merkin huoltotouhua.
Autojen tekniikka ja sen luotettavuus on tällä hetkellä melkoisessa murroksessa kun hybridit alkavat tulla laajemmin siihen ikään, että voidaan nähdä mitkä ratkaisut ovat niitä kestäviä ja luotettavia.
BMW ikävä kyllä painii ja on paininut viime vuodet vielä ihan perinteisen polttomoottorin ongelmien kanssa.
Heikko jakopään rakenne, pyörreläpät, moottorinohjaus-elektronikka. Ongelmia on varovaisesti sanottuna ollut aivan liikaa.
BMW:llä on kuitenkin niin vahva brändi, että se kestää kyllä melkoisen kolauksen. On paljon ihmisiä jotka eivät voi edes kuvitella toista merkkiä, mikä on kyllä käsittämätön suhtautumistapa johonkin tuotemerkkiin?- Anonyymi
En kyllä ymmärrä yhteen merkkiin fakkiintumista. Mieluummin en osta samaa merkkiä kahta kertaa peräkkäin. Vaihtelu virkistää eikä tarvii sitten mutuillakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä yhteen merkkiin fakkiintumista. Mieluummin en osta samaa merkkiä kahta kertaa peräkkäin. Vaihtelu virkistää eikä tarvii sitten mutuillakaan.
Samaa mieltä, merkkejä ollut yhdeksän eriä, yksi niistä oli Bemari ja kolmen vuoden ikäinen, niin paljon paloi rahaa kyseiseen romuun että kiitän luojaa siitä että pääsin siitä eroon kohtuu hinnalla, tosin en sillä mitä olisin halunnut.
- Anonyymi
Pelkkää muovia ja sähkövatkaimiahan nuo nykyisellåån on kaikki. Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten kestäviä ne oli 80-luvun tekniikalla:)
Saaneet sitä NAISELLISTA KOSKETUSTA ... a la VITUN YK. Ne on niit' demareita.- Anonyymi
haista sinä persettä, enemmän noissa on suurlujuusterästä kuin niissä vanhoissa 80-luvun tinapaperista tehdyissä paskalaatikoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
haista sinä persettä, enemmän noissa on suurlujuusterästä kuin niissä vanhoissa 80-luvun tinapaperista tehdyissä paskalaatikoissa
Kerro, viisas, kuinka luokittelet suurlujuusteräksen.
- Anonyymi
Autovahinkokeskuksen sivuilla on myynnissä yllättävän monta palanuttta Bemaria, ihmettelen vaan syitä, ei mulla muuta asiaa ole.
- Anonyymi
On se kiva että benari on paras edes jossain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kiva että benari on paras edes jossain.
On se lämminauto talvellakin jos matka tyssääntyy.
- Anonyymi
Voi aina kuitenkin luottaa siihen, että penaripojut tappaa liikenteessä. Seinää päin vaan ja sitten seuraakin penarin bravuuri eli liekkeihin syttyminen.
- Anonyymi
Kuvottavan rumia nykyään lisäksi, ja istuinlämmityskin toimii vasta eri tilauksella.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136