BMW epäluotettavin

Nyt se on sitten julkista, lehtitiedon mukaan BMW on julistettu epäluotettavimmaksi automerkiksi. Kauanhan se kesti, mutta totuus voitti.
Ilmoita


82 Vastausta

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.


Koskahan tutkimus kuljettajista julkaistaan?
4 VASTAUSTA:
Joka päivä lehtien uutisosastolla.
Enpä tiedä, mutta miksi ihmeessä BMW kuskeja nimitetään mulukunjatkoksi, niin olen kuullut puhuttavan?
Tuolta löytyy tutkimus:

www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study
faktat kirjoitti:
Tuolta löytyy tutkimus:

www.jdpower.com/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study
On se kumma kun rahalle ei saa reaalista vastinetta. Onneksi on näitä joille päänsisäiset vastineet riittää.
+Lisää kommentti
Mutta luotettavin lehahtamaan liekkeihin.
3 VASTAUSTA:
Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.
NytRillataan kirjoitti:
Liekit ei ole vika vaan ominaisuus. Mikä mukavampaa kuin kesällä paistaa käristemakkaraa tikun nokassa.
On olemassa liekkikuvioituja autoja, ja sitten saksalaisia bremiumeja joista puskee ihka aitoja liekkejä. Muistakaa aina ottaa taksirahojen lisäksi vaahtokarkit ja makkarat mukaan.

BMW roihusi Jyväskyläntiellä – ohiajajat ikuistivat liekkimeren

www.is.fi/kotimaa/art-2000005053810.html

BMW roihusi Kotkan yössä - kuljettaja onnistui pakenemaan liekkejä

www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037586_uu.shtml

Bemari hyytyi moottoritielle ja syttyi palamaan Helsingissä

www.hs.fi/kaupunki/art-2000005763388.html
ihanan_saksalaista kirjoitti:
On olemassa liekkikuvioituja autoja, ja sitten saksalaisia bremiumeja joista puskee ihka aitoja liekkejä. Muistakaa aina ottaa taksirahojen lisäksi vaahtokarkit ja makkarat mukaan.

BMW roihusi Jyväskyläntiellä – ohiajajat ikuistivat liekkimeren

www.is.fi/kotimaa/art-2000005053810.html

BMW roihusi Kotkan yössä - kuljettaja onnistui pakenemaan liekkejä

www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200037586_uu.shtml

Bemari hyytyi moottoritielle ja syttyi palamaan Helsingissä

www.hs.fi/kaupunki/art-2000005763388.html
Luotettava kyllä tuossa suhteessa, että palaa varmasti.
+Lisää kommentti
Saksalainen BMW kutsuu Yhdysvalloissa yhteensä 670 000 3-sarjan vuosimallien 2006-2011 autoa korjauksiin ilmastointilaitteen johdotusongelmien tarkistamiseksi. Johdot voivat ylikuumentua ja kasvattaa tulipalon vaaraa, kirjoittaa Reuters.

Toinen takaisinkutsu koskee 740 000 vuosimallien 2007-2011 autoja. Niissä on venttiiliongelmia. Ne voivat ruostua ja aiheuttaa tulipalon. Takaisinkutsu koskee suurta osaa malleista 128i, 3-sarja, 5-sarja, X3, X5 ja Z4.

BMW kertoo saaneensa ensimmäiset tiedot mahdollisesta palovaarasta kolmossarjan autoissa jo vuonna 2008. Auto oli vuosimallia 2006. Sen jälkeen yhtiö on seurannut kehitystä tarkkaan.

Vuonna 2011 BMW teki pikaparannuksen puhallinsäätimen johtosarjaan. Vuosina 2007-2014 yhtiön tietoon ei tullut ongelmia, mutta vuonna 2015 jo kolme tapahtumaa, joista on ilmeisesti aiheutunut myös vammoja.

Venttiiliongelmista BMW kuuli ensimmäisen kerran vuonna 2009, jolloin kyseessä oli vuoden 2007 mallia oleva X5. Siinä kuumuus oli vaurioittanut auton moottoria. Sen jälkeen ilmoituksia on tullut lisää.
1 VASTAUS:
No vielä vähän matkaa tojotan 20 miljoonaan autoon....
+Lisää kommentti
Tuttuja tarinoita ja kun tarpeeksi kaivaa, niin käytännössä jokaisesta merkistä löytyy vastaavia tilastomenestyksiä ja palaneita autoja ihan joka merkistä. Hienoa nämä provopetterit jotka luulevat löytäneensä jotain ihan ihmeellistä tai uutta tietoa, kun se luki oikein interwebissä.
2 VASTAUSTA:
Ei ollut provo.... Paitsi fanaattisten bemaristien mielestä tietty...
Kyllä ne Bemarit ovat vuodesta toiseen renanneet ja hinarin kyydissä olleet ja jopa saksalais katsastustilastoissa aina häntäpäätä pitäneet, ei voi mitään.
+Lisää kommentti
3 VASTAUSTA:
Ja joku toinen lista kertoo päinvastaista, eli jokaisen mielentilaanlöytyy mieleisiä listoja helposti.
eiKannataInnostua kirjoitti:
Ja joku toinen lista kertoo päinvastaista, eli jokaisen mielentilaanlöytyy mieleisiä listoja helposti.
Bemupetteri yrittää itsepetosta harjoittamalla epätoivoisesti säilyttää mielenrauhansa. Ruuvaahan nyt lippis päähän väärinpäin ja lähde rauhoittavalle ajelulle - mutta muista ottaa sammutin ja taksirahat mukaan.
terveisiä_lippispojulle kirjoitti:
Bemupetteri yrittää itsepetosta harjoittamalla epätoivoisesti säilyttää mielenrauhansa. Ruuvaahan nyt lippis päähän väärinpäin ja lähde rauhoittavalle ajelulle - mutta muista ottaa sammutin ja taksirahat mukaan.
Ja paljon rahaa sillä bemarin korjaus ei ole sieltä halvimmasta päästä.
+Lisää kommentti
Meillä on ollut yhteensä 7 Bemaria viimeiset 15 vuotta ja tällä hetkellä niitä nyt perheessä 3kpl. Kilometrejä yht >1Mkm. Kyllä noissa käytetyissä bemuissa on hirveesti ongelmia ja rahaa uppoa aina kun vika tulee eteen, mutta on niin pirun kivoja ajaa ja viihtyy ratin takana. Terveiset avuliaille harrastajasivuille, tiedätte kyllä mistä puhun, tyyppiviat tiedämme ja fixaamme kyllä.... Bemulla ajan jatkossakin!
PS. on mulla ollut muitakin kiesejä mutta en kaipaa niitä, ajakoot muut nillä : )
2 VASTAUSTA:
Ihan hyvä jos olet tyytyväinen Baijerin Loimuloheen, mutta eikö tuolta valmistajalta voisi kuluttajanäkökulmasta vaatia parempaa laatua, kun hintaluokka on kuitenkin "premium"?
BLL kirjoitti:
Ihan hyvä jos olet tyytyväinen Baijerin Loimuloheen, mutta eikö tuolta valmistajalta voisi kuluttajanäkökulmasta vaatia parempaa laatua, kun hintaluokka on kuitenkin "premium"?
Vaatiahan aina saa. On kokonaan eri asia, ottaako kuksmanni vaatimuksia kuuleviin korviinsa.....
+Lisää kommentti
Taas "0-tutkimus"... hoh.. hoijaa...
Ilmoita
Luotettavuus tutkimus 1-3 vuotiaille autoille? :) :D
Mielestäni auton LUOTETTAVUUS selviää vasta n. 10 - 20 käyttövuoden kuluttua ja/tai kun kilometrejä on ajettu n. 500-700tkm.
4 VASTAUSTA:
No kai se nyt erityisesti jotain kertoo jos autossa on jo uutena paljon vikoja! Ei ne viat vuosien mukana vähene, ja 20 ikävuoden kohdalla enimmät bemutkin on jo paalattu, varsinkin briteissä. Minkä tahansa auton voi muuten ajaa noille kilometreille, kunhan tarpeeksi korjataan. Yhtäkään ei ilman korjailua...
Paljon kertoo myös se, onko jotain merkkiä vielä myynnissä 500-700tkm ajettuna, katsastettuna ja ajokunnossa. Tietenkin autoja pitää huoltaa ja kuluvia osia vaihtaa, mutta mihin autoihin tätä työtä kannattaa tehdä? TeeSeItse -korjaajat voivat pitää hyvin pienellä rahalla autoa liikenteessä loputtomiin, mutta silloin ylläpidon kohteeksi valikoituvat juuri kestävät ja huollon kannalta järkevästi rakennetut merkit. Korroosiokestävyys on merkittävä tekijä, selvitäänkö vain osia vaihtamalla vai häviääkö osien kiinnityspisteet ruostumisen seurauksena. Suuri merkitys on myös sillä, onko auto niin suosittu, että siitä on paljon korjaustietoa saatavilla helposti esim. netistä.
DIY kirjoitti:
Paljon kertoo myös se, onko jotain merkkiä vielä myynnissä 500-700tkm ajettuna, katsastettuna ja ajokunnossa. Tietenkin autoja pitää huoltaa ja kuluvia osia vaihtaa, mutta mihin autoihin tätä työtä kannattaa tehdä? TeeSeItse -korjaajat voivat pitää hyvin pienellä rahalla autoa liikenteessä loputtomiin, mutta silloin ylläpidon kohteeksi valikoituvat juuri kestävät ja huollon kannalta järkevästi rakennetut merkit. Korroosiokestävyys on merkittävä tekijä, selvitäänkö vain osia vaihtamalla vai häviääkö osien kiinnityspisteet ruostumisen seurauksena. Suuri merkitys on myös sillä, onko auto niin suosittu, että siitä on paljon korjaustietoa saatavilla helposti esim. netistä.
Äläs ny viitti, noita mätääntyneitä japsikotteroitakin hitsataan täällä innokkaasti, vaikka jossain muussa länsimaassa romis jo kutsuisi. Korroosion kesto on sivuseikka, suomalainen yrittää päästä maksamasta autoveroa. Autoilun kalleus ja verrattain alhainen elintaso tekevät toiminnasta toisaalta jossakin määrin ymmärrettävää.
Hitsaillaan kirjoitti:
Äläs ny viitti, noita mätääntyneitä japsikotteroitakin hitsataan täällä innokkaasti, vaikka jossain muussa länsimaassa romis jo kutsuisi. Korroosion kesto on sivuseikka, suomalainen yrittää päästä maksamasta autoveroa. Autoilun kalleus ja verrattain alhainen elintaso tekevät toiminnasta toisaalta jossakin määrin ymmärrettävää.
Veikkaan kuitenkin että korroosionsietokyky on pohjoisissa olosuhteissa merkittävä tekijä sille tosiasialle, että jokin ajoneuvo on täällä vielä liikenteessä 500-700 tkm ajettuna. Jokainen autoa huoltanut myöntänee sen että on ilo availla pultteja ym. jotka lähtevät ehjänä irti ilman taistelua. Tällä on myös suuri vaikutus laskutettaviin tunteihin korjaamoissa. Varmasti autoilun kalleus ja siihen käytettävissä olevan rahan puute tekee "harrastelusta" ymmärrettävää ja myös perusteltua.
Kun rahaa on riittävästi, moni muukin asia valitettavasti menettää merkityksen, kuten opiskelu ja työnteko...
+Lisää kommentti
Bemareissahan viat nimenomaan vähenee, mitä vanhemmaksi se tulee. Ainakin uskonlahkon mielestä...
1 VASTAUS:
Uudet viat vähenee, mutta vanhat tietenkin pysyy...
+Lisää kommentti
Näin kesä kuumalla on muistettava välillä kaataa ämpärillinen jäitä bimmerin päälle, nii taas kummasti rallattaa..
Ilmoita
Enpä tiedä onko epäluotettavin, mutta omasta BMW 520 D mallista tarjotaan todella pientä hyvityshintaa uuden vaihdossa. Ostettaessa kolme vuotta sitten myyjä vakuutti suu vaahdossa että autossa on hyvä jälleenmyyntiarvo , kusetti tyylikkäästi.
5 VASTAUSTA:
Takavetoinen 5-sarjalainen on jälleenmyyntiarvon kannalta huono tapaus johtuen ainakin osittain siitä että joka talvi saa nelivetoisena 500e lisähintaan ja vielä jopa automaatti samaan kaupanpäälle. Ei siis ihme että edelliskorisesta vajaavetoisesta ei mitään hyvitetä.

Toinen merkittävä syy on että noita menee liisareiksi aika paljon ja liisarifirma kun on kuitenkin saanut hyvin katetta vuokrasta niin dumppaavat juurikin 3-4 vuotiaita vähän ajettuja myyntiin.
Näme ex-liisaritkin on vajaavetoisia koska nelivetojen päästöt useimmiten tekee niistä kannattamattomia liisarina.
Kerrankin asiapitoinen vastaus.
Paras hinta/laatusuhde on siis takavetoisella manuaalivaihteisella 5 -sarjalaisella vähän käytettynä ostettaessa ...
wondering kirjoitti:
Paras hinta/laatusuhde on siis takavetoisella manuaalivaihteisella 5 -sarjalaisella vähän käytettynä ostettaessa ...
Kyllä mutta se ei todellakaan ole BMW
Varusteet, varusteet!
Jos auto on 2.0 halvin mahdollinen niin karvalakki kun olla voi ja vielä manuaali laatikolla niin ei ihme ettei kunnon hyvitystä saa!

Ps se suomen hyvät varusteet on vitsi, kun katsoo mitä kaikkea esim saksalaiset vastaavan hinnan autot pitää sisällään!
Mm isoja naveja, automaatti ovia, 4 alueen ilmastointia, TV takapenkillä, Hi-Fi äänen toistoa jne.... Suomi autoissa vain se pakollinen Business paketti (mankka ja ilmastointi )
+Lisää kommentti
Kyllä yksi mieleen sopiva tutkimustulos noista asioita on täysin pätevä ja kiistaton, vaikka sitä ennen ja sen jälkeen tulee täysin päinvastasia tuloksia. Jihuu näitä neroja.
Kyllä tämä nettiaika on kivaa kun reppanat pääsevät pätemään ja provoilemaan ihan mistä vaan ja kun netistä löytyy ihan mitä vaan aisaa ja paskaa ja siltä väliltä. Saa nähdä oppiiko ihminen koska ymmärtämään ja käyttäytymään tässä ympäristössä?
Ainakin on todistettu kuinka ihminen tyhmenee netin aiheuttamasta paska ja info paskasta kun kukaan ei enää osaa itse oikein ajatella kun uskoo netistä löytävän kaiken totuuden. Netin tiedot on vaan epäluotettavia ja kun ei ole opiskellut, niin ei pysty valikoimaan ähkystä oikeita asioita.
3 VASTAUSTA:
BMW jonnella alkaa taas lippistä kiristää. Bimmeri nyt vaan ei ole mikään luotettava auto, ns. "premium" tarkoittaa pitkälti mielikuvia ja markkinointia.
Saa olla kyllä melko huono, jos VAG tuotteet ohittaa laaduttomuudessa.
Mites tämä nyt liittyi BMW:n paskaan laatuun?
+Lisää kommentti
Yli 300 tuhatta BMW:tä kutsutaan takaisin moottoriplaojen takia.
2 VASTAUSTA:
Nimittäin nyt siis Euroopassa. Tätä ennen mm. P-Amerikka ja E-Korea.
Nythän näitä Bemuja on asetettu ajokieltoon, mitenköhän käy Suomessa? BMW-liikkeissä voidaan vetää liput puolitankoon.
+Lisää kommentti
Bemaristeille voisi suositella mitä tahansa muuta autoa, sillä mikä tahansa nykyauto on laadukkaampi kuin BMW.
2 VASTAUSTA:
Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.
envyornot kirjoitti:
Taitaa olla tuulesta temmattu tämä väite.
Aivan et ymmärrä bemuripelle mitä luet, tosin ei ole uutta koska et tiedä mitä tarkoittaa kun tiellä on kaksi keltaista sulkuviivaa mitä se tarkoittaa mutta onnea bemarin omistaja omista kalliin........
+Lisää kommentti
eipä taas loistanut whatcarin tuloksissa
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
BMW:tä kutsuttu kautta aikojen ''saksan mosseksi'' koska vikoja ollut kautta aikojen sähkövioista aina moottorivikoihin. En uskonut väitteeseen vaan halusin ''äijien auton''.

Pakkanen teki omalle bemarille tepposen kun olin ajanut kyseisellä ''mossella'' 56 tkm, huohotinputki jäätyi ja matka tyssäsi siihen keskellä ei mitään. Tuo hetki oli se jolloin aloin vihata kyseistä autoa ja merkkiä.

Huohotin korjattiin, sen jälkeen alkoi ilmestyä outoja sähköongelmiin viittaavia viestejä sekä outo palaneen haju moottorista, ne sähköviat ''korjattiin'', kun taa korjauksen jälkeen pukkaa samaa ja vielä vähän uutta, myin tuon roskan todellisella tappiolla lähimpään liikkeeseen ja ostin auton joka toimii ja jonka olen vaihtanut jo uudempaan malliin.

En suosittele kenellekään kyseistä merkkiä ikinä.
Ilmoita
on tällä viikolla kärynnyt yhtään?
Ilmoita
ei yllätä yhtään
Ilmoita
onko uusia tilastoja jo tullut?
Paska laatu ilmeisesti haluttaa ihmisiä kun 3-sarjalaisia pyörii ympäri vantaata ja muualla, noh Mersu maksaa kyl jonkun verran enemmän, mielummin Audikin kun tämä vikapesä.
Ilmoita
Audissa on vielä enemmän ongelmia, kannattaa pysyä erossa sakemanneista
1 VASTAUS:
eipä taida olla autoa jossa ei jotain olisi, ainakin käyttäjän mukaan vaikka ei olisi kuitenkaan mitään vikaa,
+Lisää kommentti
hiukan kyllä ihmetyttää miten näitä romuja ostellaan niin paljon
1 VASTAUS:
Kolme syytä: Mainostus, mainostus ja mainostus.
+Lisää kommentti
Kuinkahan moni on tän ryhmän kirjoittajista ajanu bemaria taikka ylipäätään omistanut? Enkä puhu mistää parin tonnin vessoista. Itse omistanut kolme bemaria 520i e34, 530d e39, 530d e60 ja kaikki toimineet aivan täydellisesti ja enkä omista mitään kovin kevyttä kaasujalkaakaan. Ajan ammatikseni joten on tullut montaa eri merkkiä kokeiltua niin kyllä se bemari on niistä se paras :) ajakaa te vaan niillä paskoilla kun teillä varmaan koskaan ole itsellään varaa edes bemarilla ajaa xD katsokaa bimmerpartyn burnisvideoita ja kiihdytysajoja niin näätte sieltä totuuden.
2 VASTAUSTA:
juu, katottu on. Eikö ollu aika lapsellista touhua??
Minäkin olen ajanut kolmella kutakuinkin pakasta otetuilla 500-sarjan
bemarilla vv. 2009-2012.
E61+E60 bensoja ja yksi E60 2.0 DA. Kaikki myydessä n. 50T ajettuja.
Polttoainetaloudellisia ja hiljaisia sekä mukavia ajaa, etupenkitkin kuin mitkäkin
"laiskanlinnat", mutta etenkin bensamoottorillisissa oli jo aika uutena automaatin nykimisiä ja muuta polttoaineen saantiin liittyviä asioita. Niistä aiheutui jatkuvaa takuukorjauksissa lappaamista. Usein sai kyllä vara-auton, mutta hankalaa asiakkaalle,
joka on ostanut autonsa ajoa, eikä korjaamolla seisomista varten.
En tiedä, ovatko nyttemmin saaneet puutteet kuntoon F10/F11-malleissa ja uusimmassa.
Sitten onkin ollut näitä Stuttgartin tuotteita, W211 ja W212.
+Lisää kommentti
onko parannusta luvassa?
Ilmoita
Hyvää joulua kaikille bmw MULKUILLE ei mulla muuta.
Ilmoita
Ehkä Bemarissa on vain tarkimmat vika-anturit. Minulle kieltämättä riittäisi hieman vähempikin huolenpito.
Ilmoita
En tiiä mut ruma auto se ainakin on
Ilmoita
onko jo tullut uusia listoja
Ilmoita
mites uusi 3 sarja ? on yhtään parantunut, uskaltaako näitä saksan ihmeitä ostaa?
Ilmoita
Jäi viimeiseksi jopa Fiatin taakse! Kuluttajan kannalta tärkeää tietoa! https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-uk-vehicle-dependability-study
2 VASTAUSTA:
Mitäs vittua sinä Mustonen täällä teet. Sunhan pitäs olla dissaamassa Tojoa kun kuulut olevan siellä palstan trolli pojuna melkein kellon ympäri..
Mustoselle kirjoitti:
Mitäs vittua sinä Mustonen täällä teet. Sunhan pitäs olla dissaamassa Tojoa kun kuulut olevan siellä palstan trolli pojuna melkein kellon ympäri..
Nimeni ei edelleenkään ole Mustonen, eikä ole ollut edes avioliiton vuoksi. En tunne ketään tuolla nimellä, ja se minusta käyttämäsi etunimi on ollut pääasiassa edellisen sukupolven suosiossa. Mellä nykypäivän keski-ikäisillä se on harvinainen.

Toyota-palstalla olen käynyt vain keskustelemassa Avensiksesta ja uudesta Camrysta. Tämän voit todeta hakemalla siellä tekstejä nimimerkilläni.

Jatkossa voisit pysyä palstan aiheessa pieleen menneiden henkilökohtaisuuksien sijaan?
+Lisää kommentti
CigigigigicogovovvvohokciogogigigicigigigififififfififififificicgkcndkkkfkkkfkfjjufkdjjsbvxllifatahzbbfdndnfjkikkidkkkkeekkkknndndndbdbbdnfbfbfbbdbbddkikkkkelliiiiikkkdnnkjkdkkdjkdnkfkfjkfkfkfkjfkfkekkdkrkfkfkkfkkkfkKIKKELIKIKEKIKEEKKKIKIKKWLIKIKKELIKKKKDKDL¡!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 66888888+8/888+9469
Ilmoita
Tyhmiltä rahat pois on kapitalismin ydin.
Ilmoita
Kkfkfkfkgkfkkkdjhkkfkjdifjigkijfkffkf! Kkdjejekejkkfifkfkekebreejurkkkekdkjkkeieiirririrkrkrkrjrururjeuukrufjrjrjeejejjrjrkrkkrkfkk!!!! Bsmdnnkdkfkdkkdkdkdjskwnskdnjdndkikkikelinnkdkdkekekekkkekdkeksmkulliekeuekrkrkrkkekkeemunasuundkekekeiekkekeidjotansuihinekrkrkekelele!!!!!
Ilmoita
Audilla ja volkkareilla on ongelmia jakohihnoissa että ketjuissa mutta ne ei ota vastuuta niinku bmw teki niiden ongelmille kuten harva muu automerkki. Vain REHELLINEN autoyhtiö uskaltaa takaisinkutsua autojansa välittämättä maineestaan.
Ilmoita
bmw ei ole vain saanut ratkaistua huonoa laatuuaan vaan se on edelleen pohjimmainen listalla
Ilmoita
No juurihan viime adacin listoissa audi ja bimmi oli kärjessä. Kyllä kateus on kamala tauti ei voi muuta sanoa.Ja mulla ei muuten ole niistä kumpaakaan toivottavasti joskus on.
1 VASTAUS:
ADACin tilasto ei kerro auton luotettavuudesta eikä vikojen määrästä vaan sen aputarpeesta tien päällä tai katsastuslöydöksistä.

BMW on aika luotettava noiden tilastojen mukaan mutta otatko riskin nokkaketjun katkeamisesta (184hp diesel) vai koneen palamisesta 190hp diesel? Itse en ole valmis ottamaan kumpaakaan riskiä.
+Lisää kommentti
https://www.msn.com/fi-fi/autot/gallery/20-vähiten-luotettavaa-automerkkiä/ss-BBty12j?MSCC=1558177127&ocid=spartandhp#image=40
1. Maserati
Luotettavuuspisteet: 41. Tässä sitä ollaan, kaikkein vähiten luotettava auto on... Maserati. Merkki pitää yllä vanhoja kliseitä tempperamenttisista italialaisista superautoista järkyttävän huonolla luotettavuuspistemäärällään. Maseratin tulos on peräti 13 pistettä huonompi kuin kakkosena listalla olevan Jaguarin.
2. Jaguar
Luotettavuuspisteet: 54. Jaguarin uutta F-Pace katumaasturia on hehkutettu kerta toisensa jälkeen. Heikot luotettavuuspisteet vievät kuitenkin parhaan terän viiden tähden arvoista. Lukema on myös merkittävästi heikompi kuin Jaguarin sisarmerkillä Land Roverilla.
3. Porsche
Luotettavuuspisteet: 57. Porschet tuntuvat yleisesti ottaen luodinkestäviltä, joten on järkytys nähdä merkki Warrantywisen listan häntäpäässä. Jos kauniisti sanotaan, epäilemme, että monia Porscheja ajetaan varsin kovalla kädellä. Siitä huolimatta pisteluku 57 ei vain ole tarpeeksi hyvä.
4. Alfa Romeo
Luotettavuuspisteet: 60. Vanha kunnon Alfa Romeo: aina hännillä luotettavien autojen listauksissa. Toimittajat ovat ylistäneet kuvan uutta Giulia saloonia parhaana Alfa Romeona vuosiin. Nähtäväksi jää, pokkaako se keskiarvoa paremmat luotettavuuspisteet.
5. Chrysler
Luotettavuuspisteet: 64. Chevroletin tavoin myös Chrysler on amerikkalaismerkki, joka epäonnistui brittimarkkinoilla. Se muistetaan parhaiten hulppeasta 300C-mallista, sekä mustista The Apprentice -sarjan kilpailijoita kuskanneista Voyager MPV:istä.
6. Jeep
Luotettavuuspisteet: 64. Land Roverin tavoin Jeepin brändi perustuu vapauteen ja off-road ajamiseen. Harmi kyllä se edustaa myös luotettavuuden puutetta, ja sellaista ei kaipaa parkkeerattuaan rantakalliolle ja vuorovesi lähtee nousuun.
7. Ferrari
Luotettavuuspisteet: 64. Selvästikään italialaisen orhin seitsemännumeroinen hintalappu ei takaa luotettavuutta. Ferrari on listalla seitsemäntenä 64 pisteellään. No, ainakin näytät tyylikkäältä, kun auto jättää tien päälle.
8. BMW
Luotettavuuspisteet: 69. Listan kolmas saksalaismerkki on BMW. Sen autoja on ehkä upeaa ajaa, mutta luotettavuuspisteitä merkki keräsi selvästi vähemmän kuin Audi ja Mercedes-Benz. Jos haetaan johtajatason menopeliä, näillä eroilla on merkitystä.
9. Audi
Luotettavuuspisteet: 74. Toisin kuin Mercedes-Benziä, Audia ei sen alkuaikoina pidetty premium-luokan merkkinä. Nykyisin se on vakiinnuttanut asemansa siellä, ja kiitos kuuluu suurelta osin halo-malleille,10. Mercedes-Benz
Luotettavuuspisteet: 74. Laatuautoista puhuttaessa Mercedes-Benz on ensimmäinen neljästä kymmenen huonoimman joukkoon sijoittuneesta paremman luokan saksalaismerkistä. Maailman vanhin autonvalmistaja täyttää ehkä eniten markkinoiden osa-alueita, kun joukosta GLE Coupen kaltaisia luomuksia. kuten superauto R8:lle.
Ilmoita
datsun 100A paras
1 VASTAUS:
Lada 1200L on parempi.
+Lisää kommentti
nyt BMW valittiin englannin JD powerissakin huonoimmaksi
1 VASTAUS:
Jumbosijoilla BMW tänäkin vuonna. Oliko joku Audi vielä huonompi.
+Lisää kommentti
näin on
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

BMW epäluotettavin

Nyt se on sitten julkista, lehtitiedon mukaan BMW on julistettu epäluotettavimmaksi automerkiksi. Kauanhan se kesti, mutta totuus voitti.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta