Mitä ajattelet, kun katsot itseäsi peilistä?

Minä sanon itselleni, että onpa siinä komea ja urheilullinen mies. Entäs sinä?

178

2451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten.täydellinen

      Nilkat paksuhkot, säärissä ohuita näkyviä suonia, lattaperä, ei semmoista pyöreää pyllyä, tasapaksu vyötärö, epäsymmetrinen naama ja ruttuinen kaula.

      • Siis melko tyypillistä perussuomalaista virheiden hakemista. Ei kukaan ole täydellinen, itselläkin alkaa kaulassa leuan alla näkyä vähän helttaa, eikä hiuksiakaan ole enää päässä, mutta charmia löytyy.


    • Normikesävk

      Tänään ylitöihin lähtiessä korkkareissa,pikkutakissa ja mustissa nahkahousuissa katsoessa peiliin tuumasin on tyylikäs nainen:)

      • Itsellä on nyt vapaa viikonloppu, mutta vuorotöitä tekevänä tiedän kyllä aamuheräämisen tunteen. Nahkahousuja on mukavampi pitää nyt, kun ilma on vähän viilennyt.


    • Kamala-näky

      Näen vanhentuneen naisen. Olen yritänyt huolehtia painostani ja kasvoni ihosta ja hiuksistani, mutta näky peilissä ei miellytä. Kasvoissani on juonteita, tukkani harvenee, iho veltostuu ja hampaani eivät ole enään hohtavan valkeat.

      • Paino nousee iän myötä ja jos liikaa yrittää pitää kurissa, niin nousee stressi. Ja mitäpä sillä onkaan väliä? Onneksi sentään on omat hampaat, omilla vanhemmillani ei enää minun ikäisenäni ollut, joten jotain parannusta.


      • Ravinto-onrakennusaine

        Normaalipainoon on yksi hyvä konsti: täytyy tinkiä mukavuudenhalusta ja ottaa selvää, mikä on hyvää ravitsevaa ruokaa, jolla elimistö pysyy käynnissä, toimivana ja terveenä.


    • Heikunkeikku

      Yritän välttää peilejä. Joskus kuitenkin siihen on katsottava.
      Nyt viime päivinä, tai aika kauan jo, näen kasvoissani kesakoita.
      Mitä ajattelenko. Noh, tuumin, että pirun pisamat mistä te heevetti aina löydätte mun naaman.

      Nyt kun kuumuus ja kosteus on vallitsevana vallitsevuutena, niin naamaan ei voi tällätä ollenkaan, ei edes ohuesti, suojaavaa meikkivoidetta. Meikkivoide pökkää lentelevät kesakot loitommalle mun naamastani.
      Nyt kun omalla nahkanaamallani oon ulkona kuljeskellut, niin ne kesakot vaan tulee ja asettuu asumaan poskien pieliin.
      Niin, elikkä kesakko-asuntoalue-yhteisön kera joudun itseäni peilistä katsomaan.

      Mutta. Ei se mun maailmaani kaada. Voisinhan nimittäin kyllä takatukan kammata naaman eteen, jos tahtoisin peitellä. En tee niin.
      Mut ku kerta kysyit, niin vastasin.
      Näkyy sielä peilissä jotakin hyvääkin. Ei sen puoleen. Nyt tähän hätään ei kyllä tule mieleen mitä se olisi, mut ku vastasin niin äkkiseltään aloitukseesi, että en ehtinyt aatella vastaustani tarkemmin.

      Näillä mennään.
      Minä haen nyt ruokaa. On muhinut tarpeeksi. Kauhia näläkäki.

      • Olet hurmaava persoona! Kaikkien muiden mielestä kesakot ovat kaunis yksityskohta ihmisessä. Siis melkein kaikkien muiden kuin niiden, joilla niitä on. Muistan seurusteluni erään sellaisen pisamanaisen kanssa ja jokakesäisen harmituksen niistä. Eikä uskonut, vaikka miten ja moneen kertaan vilpittömästi kerroin niiden vaan kaunistavan.

        Joten myös sinulle, ei kannata edes yrittää peittää pisamoita. On paljon ihmisiä, jotka kadehtivat teitä.


    • finnienjälkeenrypyt

      Huomaan
      että silmät kattoo eri suuntiin (vain aavistuksen verran)
      että otsan ja poskipielten rypyt ei enää oikene oitis ilmeen pokerisoitumisen jälkeen
      että hiukset ei kasva tasaisesti, ja tumman suklaan värisen tukan seassa on sielä täälä vitivalkoisia hiuksia
      että toisen suupielen kärki on muutaman millin toista ylempänä
      että onneksi on noin isot sieraimet niin on helppo hengittää
      että kohta pitäs panna sakset ja philipshaven terät heilumaan ettei tuu ympyräpartaa eikä jörndonnermaisia ohimohapsuja

      • Aivan mahtava kommentti, sinussa asuu ihmisen rehellisyys!


    • Kuten tuolla alku-peräisessä, Paloman aloituksessa kerroin.
      Jopas on makoisa aamu-pala.

      H.

    • Katson itseäni vielä hieman unenpöpperöisin silmin, ja toivotan itselleni hyvää huomenta. Ja sanon:

      "Ei paha, olen minä rumempiakin nähnyt." "Ei kun nokka tuulta päin."

      • Ja harvoin kukaan tulee kehumaan suht'koht hyväkroppaiseksi, joten kannattaa itse tehdä se itselleen. Ainakin itse en viitsi alkaa surkuttelemaan vanhenemista tai mitään siihen kuuluvaa. Eteenpäin vaan, jos ei ihan täydellä vauhdilla, niin kuitenkin...


      • Pyrin välttämään katsekontaktia oman peilikuvani kanssa. Se kirjaisi kuitenkin vain menetettyä, eikä sitä mikä on jäljellä..))
        Mutta kiva että olet täällä tänään, Porvoon paroni. Sinua on kaivattu..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Pyrin välttämään katsekontaktia oman peilikuvani kanssa. Se kirjaisi kuitenkin vain menetettyä, eikä sitä mikä on jäljellä..))
        Mutta kiva että olet täällä tänään, Porvoon paroni. Sinua on kaivattu..))

        Suurkiitos hyvästä palautteesta, demeter.

        Ei se menetetty tai eletty elämä turhaan ole mennyt, eikä lopulta muuta meitä ihan tolkuttomasti. Huomasin facessa erään oppikoulu aikaisen ystäväni pitävän taidenäyttelyn ja uteliaisuuttani lähdin katsomaan. Hän tunsi minut heti ja minä hänet, eikä aika ollut kohdellut häntä huonosta, vaikka viime tapaamisestamme oli yli 40 vuotta aikaa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Suurkiitos hyvästä palautteesta, demeter.

        Ei se menetetty tai eletty elämä turhaan ole mennyt, eikä lopulta muuta meitä ihan tolkuttomasti. Huomasin facessa erään oppikoulu aikaisen ystäväni pitävän taidenäyttelyn ja uteliaisuuttani lähdin katsomaan. Hän tunsi minut heti ja minä hänet, eikä aika ollut kohdellut häntä huonosta, vaikka viime tapaamisestamme oli yli 40 vuotta aikaa.

        Jostakin kumman syystä minutkin tunnistetaan, vaikka en itse tunnistaisi toista.
        Taitaa mennä minulla hämärtyneen näön piikkiin ja toisilla kohteiliaisuuden..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Jostakin kumman syystä minutkin tunnistetaan, vaikka en itse tunnistaisi toista.
        Taitaa mennä minulla hämärtyneen näön piikkiin ja toisilla kohteiliaisuuden..))

        Toiset ovat myös kovempia seuraamaan toisten tekemisiä ja katsovat tarkempaan vastaantulijoita yms. Itse tykkään istuskella kahviloissa ja seurata tapahtumia ympärilläni. En pelkää lähestyä tutulta näyttäviä ihmisiä, enkä ole oikeastaan erehtynyt kuin yhden kerran, kun olin mukamas varma erään ihmisen henkilöllisyydestä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Toiset ovat myös kovempia seuraamaan toisten tekemisiä ja katsovat tarkempaan vastaantulijoita yms. Itse tykkään istuskella kahviloissa ja seurata tapahtumia ympärilläni. En pelkää lähestyä tutulta näyttäviä ihmisiä, enkä ole oikeastaan erehtynyt kuin yhden kerran, kun olin mukamas varma erään ihmisen henkilöllisyydestä.

        Minä tunnustan erehtyneeni vain kerran, mutta nuo muut=lähipiiri..)) Puoliso meni kirjastossa kiittelemään ventovierasta siitä, että takan muuraus onnistui hyvin...
        Veli taas tuli kylillä liikkuessaan kutsutuksi kahville. Juttu luisti, veljen puolelta vähemmän, mutta hän ei kehdannut tehdä sitä tarkentavaa kysymystä:" kuka sinä olet ? " Vieläkin on arvoitus, kuka ne kahvit tarjosi.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minä tunnustan erehtyneeni vain kerran, mutta nuo muut=lähipiiri..)) Puoliso meni kirjastossa kiittelemään ventovierasta siitä, että takan muuraus onnistui hyvin...
        Veli taas tuli kylillä liikkuessaan kutsutuksi kahville. Juttu luisti, veljen puolelta vähemmän, mutta hän ei kehdannut tehdä sitä tarkentavaa kysymystä:" kuka sinä olet ? " Vieläkin on arvoitus, kuka ne kahvit tarjosi.

        Varmaan kiusallinen tilanne väärintunnustetulle, mutta elämässähän sattuu. En loukkaantuisi, vaikka osuisi omalle kohdalle.

        Mutta itse paljastaisin kyllä varmaan, mikäli olisin juhlakalu syyttä suotta. Onneksi itselläni on tavattoman hyvä nimi- ja kasvomuisti.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Varmaan kiusallinen tilanne väärintunnustetulle, mutta elämässähän sattuu. En loukkaantuisi, vaikka osuisi omalle kohdalle.

        Mutta itse paljastaisin kyllä varmaan, mikäli olisin juhlakalu syyttä suotta. Onneksi itselläni on tavattoman hyvä nimi- ja kasvomuisti.

        "Onneksi itselläni on tavattoman hyvä nimi- ja kasvomuisti" kirjoitat aloittaja

        "Kyllä se siitä huononee" toteaisi eräs tuttuni, jolla näitä elämänviisauksia riittää..))
        Ei vaineskaan. Uskon, että kyky olla vahvasti läsnä kontaktissa vaikuttaa tähän.
        Ihailtava ominaisuus. Siinä taitaa olla suosiosi salaisuus tälläkin palstalla.

        Ai niin. Se veljen keissi. Hänellä on lupsakka elämänasenne, vitsinä tuota kertoo...


    • omanlaisensa-

      Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Jos laittaisin pussin päähäni, niin kaikki olisi hyvin kokovartalopeilissä.

      • Mietin joskus omaa vatsaani, että se voisi olla vähän pienempikin, mutta treenaaminen vaatisi liian paljon, joten laitan vaan paidan päälleni ja on piilossa. Ei päätä laiteta pensaaseen, vaan ylpeänä pystypäin mennään, onhan sekin jotain et on elänyt näin vanhaksi?


    • mimmimum-..mi

      Usein kun puhdistan kasvojani ...tai pesen hampaita ...katsoessani peiliin .. sieltä katsoo yhä enemmän ja enemmän äitini näköinen nainen...pelästyn melkein kun joku ilme on sama kuin hänellä.... Kyllä se mieltä lämmittää aina joku pieni kohteliaisuuskin....viimeksi kun otettiin ekg ...niin hoitaja sanoi ompa sinulla kauniit nilkat... nii että sillee..

      • Sama vika rahikaisella, muistutan vuosi vuodelta yhä enemmän isääni ja muutkin ovat huomauttaneet asiasta. Eikä se ole lainkaan huono juttu, päinvastoin perinnöllisyys ja sukulaiset ovat siunaus. Olen saanut isältäni pienikokoiset jalat, 39 numeron kengänkoko on miehellä melko pieni?


    • Kävin eilen joessa uimassa ja totesin että sama uimapuku mahtui hyvin. (Elikkä temperamentti ja kropan malli sama kehdosta hautaan), mutta nyt on kyllä piru merrassa kun lihasmassaa on kadonnut ja vaikka kuinka toivoisitte, uutta bikinikuvaa ei tule!!!

      • Hetkinen...tunnen kokeneeni vääryyttä, kun en ole nähnyt ensimmäistäkään bikinikuvaa. Vaadin oikeutta ja kohtuuta edustamalleni keskustelupalstalle.

        Järvessä on melkein liiankin lämmintä vettä uimiselle, Kokemäenjoessa kävin minäkin uimassa. Ei ollut lapsuuden uimahousut, vaan noin kymmenen vuotta vanhat uimashortsit.Ne ovat hyvät, kun on vään kasvuvaraa, hehee.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hetkinen...tunnen kokeneeni vääryyttä, kun en ole nähnyt ensimmäistäkään bikinikuvaa. Vaadin oikeutta ja kohtuuta edustamalleni keskustelupalstalle.

        Järvessä on melkein liiankin lämmintä vettä uimiselle, Kokemäenjoessa kävin minäkin uimassa. Ei ollut lapsuuden uimahousut, vaan noin kymmenen vuotta vanhat uimashortsit.Ne ovat hyvät, kun on vään kasvuvaraa, hehee.

        Sama täällä. En minäkään ole Paloman bikinikuvaa nähnyt, vaikka täällä ei paljon muusta ole puhuttukaan.
        Framille nyt Paloma,,))


    • Ilman silmälaseja voisin ( huom. vain voisin ) ajatella, että onpas hän hurmaavan näköinen persoona.
      Silmälasit silmillä on parasta kääntyä äkkiä peilistä toiseen suuntaan tai riisua lasit.
      Kokovartalopeilin ohitan mahdollisimman nopeasti, vilkaisemattakaan sen suuntaan.
      Paitsi julkisille paikoille lähtiessä on pakko tarkistaa tilanne ja nuttujen kunto.

      • No ei voi olla totta, onko minua siis huiputettu? Olen aina kuvitellut sinua hurmaavaksi ja vetävännäkoiseksi gimmaksi, jonka päällä jakkupuku istuu moitteettomasti, kuten myös minihame tai kokovartalo klänninki? Tarkoitatko olevasi ja muistuttavasi tarjahalosmaista karikatyyriä?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        No ei voi olla totta, onko minua siis huiputettu? Olen aina kuvitellut sinua hurmaavaksi ja vetävännäkoiseksi gimmaksi, jonka päällä jakkupuku istuu moitteettomasti, kuten myös minihame tai kokovartalo klänninki? Tarkoitatko olevasi ja muistuttavasi tarjahalosmaista karikatyyriä?

        Kunhan testasin keksitkö mitään myönteistä sanottavaa ;)


      • Ancie kirjoitti:

        Kunhan testasin keksitkö mitään myönteistä sanottavaa ;)

        Sinä ihana ihminen, minä kyllä tiesin koko ajan, että onpas siinä hyväroppainen nainen.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinä ihana ihminen, minä kyllä tiesin koko ajan, että onpas siinä hyväroppainen nainen.

        Nonnih, kuulostaa paremmalta ;)


      • Kokonaisolemus

        onkin se mitä pitää katsoa. Kaunis, joustava kävely, hyvä ryhti ja elämänilo...
        Se se on jotain!


    • Ajattelen, että, kas siellähän minä, onhan noita iän tuomia valuvikoja tullut, mutta pienellä tuunaamisella saa kyllä ihan kelvollisen naaman.
      Sisäisesti koen itseni nuoremmaksi, kun numerot näyttää.
      Vanhin lapsenlapsenikin täyttää tänään 26 vuotta.

      • Olet siis nuorekas mummu tai mumma, miten vaan. Kaikilla on valuvikoja, ei sellaista kaikkeen tyytyväistä olekaan. Jotkut seikat muuttuneet jopa itsestään. Minulla oli pikkupoikana hörökorvat, eikä tullut kuulonkaan niiden leikkaaminen. Nyt vanhempana kukaan ei tiedä tällaisesta menneestä ongelmasta. Sama täällä, tunnet itseni ikäistäni nuoremmaksi. Joskus ihan vielä pikkupojaksikin määrätyissä porukoissa. Ei se huono ole? Jatkuva valittaminen on rasittavaa, siihen ei minusta ole eikä taida olla sinustakaan?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olet siis nuorekas mummu tai mumma, miten vaan. Kaikilla on valuvikoja, ei sellaista kaikkeen tyytyväistä olekaan. Jotkut seikat muuttuneet jopa itsestään. Minulla oli pikkupoikana hörökorvat, eikä tullut kuulonkaan niiden leikkaaminen. Nyt vanhempana kukaan ei tiedä tällaisesta menneestä ongelmasta. Sama täällä, tunnet itseni ikäistäni nuoremmaksi. Joskus ihan vielä pikkupojaksikin määrätyissä porukoissa. Ei se huono ole? Jatkuva valittaminen on rasittavaa, siihen ei minusta ole eikä taida olla sinustakaan?

        Mummuksi minua täällä kaikki sanoo.
        Tuo valittaminen on turhaa energian haaskaamista, kunnei se mitään kuitenkaan auta.
        Jos tässä iässä ei ole sinut itsensä kanssa, ei vissiin sitten koskaan.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mummuksi minua täällä kaikki sanoo.
        Tuo valittaminen on turhaa energian haaskaamista, kunnei se mitään kuitenkaan auta.
        Jos tässä iässä ei ole sinut itsensä kanssa, ei vissiin sitten koskaan.

        Minä vielä odottelen lapsenlapsia saapuvaksi. En kyllä vihjaile vahingossakaan asianosaiselle, että ei käy kuten omille vanhemmilleni, jotka rupesivat hoputtamaan ja puuttumaan asiaan, joka ei mielestäni kuulunut heille. Toki ymmärsin yskän, mutta kaikki vie ja ottaa aikansa.


      • Vika-ko

        Voisin olla jo moninkertainen mummo, mutta en odottele mummoutta yhtän yhtää.


    • Olen säilynyt vuosien saatossa hyvin. Ihoni on sileä ja rusketus pukee minua. Eli komea pakkaus täälläkin.

      Video trooppisen yön tanssista laiturillani bikit ja Pahamasta ostettu hapsupaita päällä hämmäsytti jopa itseänikin. Oli pakko jakaa faceen.

      Aika hyvä ihmiseksi 😊

      • Kävin katsomassa videosi. Kyllä kannattaa kehua, vahinko että et voi laittaa sitä profiilikuvaksi. Hauskaa teillä näytti olleen. :))


      • Korppis11
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kävin katsomassa videosi. Kyllä kannattaa kehua, vahinko että et voi laittaa sitä profiilikuvaksi. Hauskaa teillä näytti olleen. :))

        Niin, sanoppa muuta, mutta parempi näin, se video voisi saada paljon negatiivista palautetta tai toinen reakoimiskeino voisi olla syvä hiljsisuus.


      • Kysynpähänvaan
        Korppis11 kirjoitti:

        Niin, sanoppa muuta, mutta parempi näin, se video voisi saada paljon negatiivista palautetta tai toinen reakoimiskeino voisi olla syvä hiljsisuus.

        Kannattaisiko miettiä hiljaa mielessään oletko itse mahdollisesti väärällä palstalla?


      • Kysynpähänvaan kirjoitti:

        Kannattaisiko miettiä hiljaa mielessään oletko itse mahdollisesti väärällä palstalla?

        Olet oikeassa, ehkäpä plus 50 sopisi kuvajaistani katsoessani minulle paremmin kuin tämä vanhusten palsta.


      • Hehehehee
        korppis kirjoitti:

        Olet oikeassa, ehkäpä plus 50 sopisi kuvajaistani katsoessani minulle paremmin kuin tämä vanhusten palsta.

        Ei kasikymppisissäkään mitään vikaa ole kun ajattelee miesystävääsi😀


      • Hehehehee kirjoitti:

        Ei kasikymppisissäkään mitään vikaa ole kun ajattelee miesystävääsi😀

        Sinä se jaksat miesystävääni ajatella, no, en ihmettele yhtään hän on perusterve ja kiva kaveri.


      • Hyvä-neuvo
        korppis kirjoitti:

        Sinä se jaksat miesystävääni ajatella, no, en ihmettele yhtään hän on perusterve ja kiva kaveri.

        Ja sitten kun aika jättää, voit ottaa Tinderin käyttöön ja etsiä uuden.


      • Korppis11
        Hyvä-neuvo kirjoitti:

        Ja sitten kun aika jättää, voit ottaa Tinderin käyttöön ja etsiä uuden.

        Voihan tässä käydä niinkin, jotta sinun aikasi loppuu ensin.
        Olet mitä ilmeisemmin Tinterin käyttäjä, joko on tärpännyt?


    • krokotiilinahkainen

      Minä olen aina ollut omaan ulkonäkööni oikein tyytyväinen, Koska olen luonnollisen kaunis. Nyt minulla on ikää jo 62 vuotta , mutta olen terveen ja positiivisen elämäntapani mukaan pysynyt edelleen kauniina.Pienellä meikillä kohennan ja korostan vain omia piirteini. Hoikkana ja 177 cm pitkänä tyylitajuisena naisena olen varmasti upea näky muidenkin mielestä. Hyväkäytös ja suora tyylikäs ryhti kruunaa tämän kaiken. En tule koskaan tarvitsemaan botokseja niin kuin nuoret tytöt joutuvat rumutenssa peittämiseksi käyttämään. Kun ihminen vanhenee hän voi vanheta tyylikäästi ja arvokkaasti.Sellaisen naisen minä näen joka päivä peilistä.

      • Minun mielestäni nuo kauneusleikkaukset ja rintojen suurennukset ovat saavuttaneet määränpäänsä ja pitäisi alkaa arvostamaan ihmisessä sitä mitä hän on, eikä sitä miltä tämä näyttää. Luonnollisuus kunniaan!


    • vanha-ruma-äkäinen-äijä

      Peilissä on jotain vikaa.Sieltä katsoo aina vaan rumempi ja rumempi äijä.

      • Joskus aamuisin, kun on oikein huonosti ja vähän nukkunut, niin sen kyllä näkee naamasta.


    • Mikä_milloinkin

      Sanon, että olet hyvä tyyppi ja elämäsi aikana selviytynyt aivan uskomattomista asioista ja vaikeista elämäntilanteista. sanon näin, koska arvostan itseäni ja olen itse itseni paras kaveri.

      Tottakai olisin mieluusti 20 vuotta ikäistäni nuoremman näköinen, mutta kaikki me ikäännytään samaa tahtia. Sitäpaitsi minulla ei ole näinä päivinä niin miehillä kuin naisillakin ilmeisesti pakollista kaljamahaa. Nykyisin näyttää siltä, että kaikki keski-ikäisetkin, sekä miehet että naiset ovat raskaana. Käsittämätöntä. Vai onko niillä unohtunut tyyny shortsien tai mekon sisäpuolelle aamutoimien jäljiltä?

      • Positiivinen asenne auttaa aika moneen asiaan, negatiivinen ei juuri mihinkään.

        Ehkä pakollinen kaljamaha on jäänne entisajoista, jolloin tyynyvatsat olivat merkki rikkaudesta ja hyvinvoinnista?


    • kokoomusnainen

      Ajattelen on kyllä hyvin säilynyt reilu 60v nainen;)

      • Eräs kaverini sanoi jokaisen peilin kohdalla hänen on pakko hidastaa askeleitani ja ihailla sitä, kuin VOIMA, ÄLY ja SEKSI yhdistyvät samassa jumalaisessa vartalossa.


    • Minä pelaan nyt tällä pakalla minkä olen jaossa saanut. Äitini hyvät geenit ulospäin, ei sanottavasti ylipainoa, ei ryppyjä, isäni huonot geenit sisäkaluissa. Peilistä katsoo takaisin sama Paloma kuin aina ennenkin, mutta vuodet ovat vain kaunistaneet minua. Kuin hyvä viini joka aina vaan paranee vuosien vieriessä.

      • Pakko pelata näillä korteilla, kun ei ole vaihtomahdollisuutta. Sisuskalut kuluvat joka tapauksessa ja täysin terveellä ihmisellä voi äkillisesti ilmetä täysin odottamaton sairaus tai kunnon romahtaminen.

        Olen onnellinen puolestasi, kun olet ulkoisesti tyytyväinen itseesi. Monelle on vanhemmiten tullut valokuvakammoa, eivätkä suostu kuvattavaksi tai toiset ei edes halua kuviaan näkyviin, kun ovat omasta mielestään niin rumia. Lucky you!


      • sesiitä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Pakko pelata näillä korteilla, kun ei ole vaihtomahdollisuutta. Sisuskalut kuluvat joka tapauksessa ja täysin terveellä ihmisellä voi äkillisesti ilmetä täysin odottamaton sairaus tai kunnon romahtaminen.

        Olen onnellinen puolestasi, kun olet ulkoisesti tyytyväinen itseesi. Monelle on vanhemmiten tullut valokuvakammoa, eivätkä suostu kuvattavaksi tai toiset ei edes halua kuviaan näkyviin, kun ovat omasta mielestään niin rumia. Lucky you!

        ja toiset laittaa näkyville nuoruuskuvia tai sitten muokattuja kuvia, kuten täälläkin on nähty.


      • ainaaina
        sesiitä kirjoitti:

        ja toiset laittaa näkyville nuoruuskuvia tai sitten muokattuja kuvia, kuten täälläkin on nähty.

        ja jotkut mitä ovat laittaneet facebookkiin vaikka käsittääkseni whatsup, intagram ja face ovat omia sättäilyfoorumeitaan


      • Jep-jep
        ainaaina kirjoitti:

        ja jotkut mitä ovat laittaneet facebookkiin vaikka käsittääkseni whatsup, intagram ja face ovat omia sättäilyfoorumeitaan

        Onneksi nämä ovat poikkeuksia ja ainoastaan noita 7-kymppisten jorinoita 😀


      • ainaaina kirjoitti:

        ja jotkut mitä ovat laittaneet facebookkiin vaikka käsittääkseni whatsup, intagram ja face ovat omia sättäilyfoorumeitaan

        Unohdit twitterin.


    • Reimarin

      Kyllä luoja on onnistunut luomaan valioyksilön.

      • Kun katselee näitä vastauksia, sanon että Suomessa asuu huumorintajuisia, rehellisiä ja aitoja ihmisiä.


    • flegmaatti

      Riippuu peilin koosta. Pestessäni hampaitani minua tähyilee harmaatukkainen, kurttunaamainen ukko.
      Peilin koon kasvaessa kuva muuttuu lohdullisemmaksi.
      Kokovartalo peili on yhtä mieltä kehon koostumusanalyysin kanssa. Ukko on eri paria.
      Yläkerta ( käsivarret ) on noin 1,5 x pituiseni keskivertoäijä.
      Keskosten kerroin on noin 1,35 x. Koskee lihasmassaa.
      Koivet ovat säälittävät! Niukka 1,2 x keskiverto.
      Laskimot ovat ikävällä tavalla pinnassa sekä jaloissa, että varsinkin käsivarsissa.

      Oman, subjektiivisen ja todennäköisen toivekuvani asemesta luotan numeeriseen analyysiin.

      • Ajattelin tätä juttua kirjoittaessani sellaista wc-tilojen kasvopeiliä. Analyysisi on kyllä tosi perusteellinen ja ymmärrään hyvin sanomasi. Kurttunaamasta sanoisin, että ei kukaan tämänikäinen halua olla siloposki, jolla on kiiltävän mustat hiukset. Se on luonnotonta! Koko kehon pikkuhiljaa tapahtuva rapistuminen on ymmärrettävää ja osa elämän kiertokulkua, mutta vielä vanha porskuttaa ja näppäimistö laulaa...


    • pultsendahl

      Kun katson aamuisin peiliin, tulee minulle ensimmäisenä mieleeni Glark Gable ja jos vaimoni takaani kurkkaavat kasvot sattuvat vilahtamaan peilissä, tulee mieleeni Saigonin kaunotar.

      • Itsessäni on enemmän Gary Grantin näköä ja rouvassa Pirkko Mannolan, hehee.


    • bessie--

      Ajattelen mitä milloinkin tilanteeseen liittyvää tai sitten en oikeastaan yhtään mitään jos nyt sellainen on mahdollista.
      Mikäli olen hampaita lankaamassa tai pesemässä on aika todennäköistä, että ajattelen ainakin jonkin verran jotain hampaisiin liittyvää. Voin kyllä ajatella jotain ihan muutakin, esim. että nyt on pidettävä kiirettä tms..
      Sellainen tuntuma, että kun katselen itseäni peilistä niin enimmäkseen ja useimmiten ajattelen/suunnittelen seuraavaa siirtoani siinä peilin edessä ja samaan aikaan aikatauluja, päivän ohjelmaa, ohjelman/ohjelmien sisältöä ja luonnetta jne..

      • Hyvin nukutun yön jälkeen on mukava katsoa itseään, kun ei vielä oikein ole hereilläkään. Aika rutiinilla menevät aamutoimet, hampaista tuli mieleeni, että olin viime hammaslääkärissä, joka poisti vasemmalta ylhäältä poskihampaan, jossa on nyt kauhean syvä tyhjä aukko. Tuntuu kummalliselta, mutta onneksi ei ole kipeä.

        Usein tulee pohdittua päivän tekemisiä katsoessaan itseään silmiin. Se on niin konkreettinen hetki, kun tapaa itsensä kasvokkain.


    • Katson peiliin aika harvoin, ainakin silloin kun lähden ihmisten ilmoille.
      Sain juuri äskettin kuulla miespuoliselta koulukaverilta olevani nuoren näköinen ikäisekseni.
      Alkuun olin otettu, sitten aloin miettiä että mitä vikaa siinä on jos näyttää ikäiseltään, miksi pitäisi näyttää nuoremmalta.
      Yleensä harjaan hiukset ilman peiliä ja kiinnitän ponnarille kotioloissa.
      Kun vanhenemiseen tottuu ei se häiritse. Nelikymppisenä oli ikäkriisi, ajattelin että kohta elämä loppuu ja vanhuus alkaa. En ole vieläkään vanhus, en ole pitkään aikaan, elämänsä pituutta ei kukaan tiedä.

      • Kyllä se on kohteliaisuus, kun nuoren näköiseksi haukutaan. Kannattaa säilyttää kauniina asiana sydämeen.

        Mitä enemmän noita elämän merkkipaaluja ohittaa, sitä helpommin on taas kymmenen vuotta vanhempi. En minäkään ole vielä vanhus, vaikka sanon joskus itseäni vanhaksi. Nautin elämäni jokaisesta päivästä.


    • peilikuvitus

      Bessie vei osin sen mitä olin sanomassa. Ajattelen joko "päällä" olevia asioita tai peiliin katsomisen jälkeen tulevia asioita. Hampaita harjatessa yritän pysyä yhdellä jalalla ja vaihdan jalkaa kun sähköhammasharjani harjakset vaihtavat suuntaa.

      Se mitä näen onkin sitten eri juttu ;)

      • Tällaisena kauniina sunnuntai aamuna ei tarvitse paljoa miettiä tekemisiä. Ainoa homma mitä mietin oli, että ajaisinko parran mutta jätin sen tekemättä. Ei pistele sitten päivän mittaan naamaa, kun näyttää tulevan taas todellinen hellepäivä. Hyvä niin!


    • RealistiN

      Aamusella lähestyessäni kylppärin peiliä laulelen " täältä tulee hirmuinen rölli, Tilipitappi-tippi-tappi dilipidabbi-dibbi-dabbi tilipitappi-tippi-dappi dou"
      Ensi hommakseni taistelen harjan kanssa pehkostani jonkinlaisen sykerön päälaelle, sitten hymyilen kuvalleni ja toivotan hyvät huomenet ja päivätkin.
      Usein aamuvilkaisu jää päivän ainoaksi, illalla vasta toivottelen peilille hyvät yöt sekä päästän taas hiuspehkoni vapaaksi ja poistun kohti makkaria laulellen "Omituisten otusten kerho Niinhän se on, että jokaista maailmassa Joku toinen voi pitää omituisena Silloin kannattaa liittyä kerhoon tähän Meitä ei olekaan aivan vähän"

      • Oli se enne paljon vaikeampaa esim. kouluun lähteminen, kun täytyi peilata itseään ja laittaa edustavaksi. Helppo lähteä nykyään, kun ei tarvitse kuin huuhdella vedellä kasvot ja sen jälkeen on valmis töihin tai kauppaan lähtöön.

        Kyllä minä olen kovaa vauhtia tulossa samaan kerhoon, ei ehkä ihan vielä mutta tiedostan kohtaloni.

        *hymyilee*


    • Itseolenpitänyt

      Ikäisekseen aika hyvin säilynyt entinen tytön tyllerö. Muutama ulkopuolinen on lausahtanut habituksestani: "sinua on pidetty hyvin" mikä ei tasan pidä paikkaansa.

      • kahdeltakantilta

        Jos joku kehuu sinun olevan "suuhunpantavan näköinen", niin otatko sen kohteliaisuutena vai törkeytenä?


      • Entinenruusunnuppu

        Ei siinä sanottu "suuhunpantava". Kun sanojat ovat olleet naisimmeisiä, niin ne ovat olleet kohteliaisuuksia - kai.


      • Hokasin

        Mutta jos joku sanoisi suuhunpantavaksi niiin kyllä se olisi kohteliaisuus,


      • SiistiMies
        kahdeltakantilta kirjoitti:

        Jos joku kehuu sinun olevan "suuhunpantavan näköinen", niin otatko sen kohteliaisuutena vai törkeytenä?

        Toivon, että pääsen nauttimaan vielä siitä, että joku nainen ottaa..................
        Mikään ei ole ihanampaa, mikään ei tunnu niin hyvältä.


      • Mistä lienee peräisin sanonta: sinua on pidetty hyvin? Ennemmin sanoisin, että elämä on kohdellut hyvin. Nykyään kun netistä näkee aika monen ihmisen syntymäajan, arvuuttelen ajankulukseni onko joku mies vanhempi, aika usein osuu oikeaan joten, kyllä toiset usein tietävät kuinka vanha olet.


      • Luki-luki

        Ei siinä sanottukaan etteivät ihmiset tietäisi. Mistä helwetistä voisin tietää miksi ihmiset sanovat niin kuin sanovat.


      • Josonkumipukupäällä

        "Siisti mies" ei näköjään käsnännyt mistä oli puhe jotta ota ihan vain ite itteltäs ...


    • olen-kaadonnut-

      alotukseen:

      en tunne näkemääni,
      kysyn voitko esittäytyä,

      • Vieras tai tuntematon ihminen peilissä. Hämärästi jotain yhdennäköisyyttä johonkin, jonka joskus tunsit?


    • puskiinmenin

      Luin tämä otsikon aiemmin päivällä ja heti arvasin, että nauraa saa, sitten kun ketjun lukee. Näinhän siinä sitten kävi.

      Mukavaa, kun täällä on välillä huumoriakin.

      • Korppis11

        Samat sanat ;)


      • Ai, sää huomasin pilkkeen silmäkulmassani ja virneen suupielessä, kun tein tätä aloitusta? Hyvä tästä tuli!


    • Kylläsenäkyykin

      Ei se, miltä näyttää vaan mille tuntuu itsestä.
      Olenko kiinnostunut edes jostakin asiasta.
      Onko elämännälkää.
      Enhän ole masentunut.
      Jaksanko tehdä asioita ja väsyttää itseni, että nukuttaa. Herätä aamulla levänneenä ja uusia päähänpistoja, mitä haluaa elämältään.

      • Kyllä pitää olla suunnitelmia ja tekemistä. Ei se ulkonäköön tuijottaminen enää ole tämänikäisen juttu, vaan pään sisälmyksen pitäminen kunnossa. Levätriittävästi ja tehdä mielenkiintoisia juttua. Nyt on aikaa toteuttaa itseään.


    • huhhuhuu

      Että äitini on herännyt kuolleista!

      • Kieltämättä sukujuuret näkyvät naamasta.


    • Sanon, että onpa siinä pirun sitkeä sissi.

      • Sittenhän meitä on kaksi. Kaikenlaista on tullut kohdattua, mutta vielä jaksaa porskuttaa. Aamulla naapurinpojalta putosi ketjut pois fillarista meidän talon kohdalta. Istuin talon verannalla ja kysyin tarvitseeko hän apua, johan poika vastasi, että "Juu". Oli sellainen 20-monivaihteinen polkupyörä, jota en ollut koskaan nähnytkään. Poika etsi vikaa takarattaista. Huomasin heti, että siinä oli kolme eturatasta ja laitoin ketjut pienimmällä rattaalle, niin johan rupesi toimimaan. Poika loisti kuin Naantalin aurinko ja vanha mies tunsi itsensä hyvin tarpeelliseksi.


    • Niin on vuodet vierineet js jälkensä jättäneet.

      • Tärkeää on mielestäni, että on hengissä välittämättä jäljistä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Tärkeää on mielestäni, että on hengissä välittämättä jäljistä.

        Totta, siitä lähdetään. Jäljille et voi mitään, ilmeelle voit :) ja asenteelle.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta, siitä lähdetään. Jäljille et voi mitään, ilmeelle voit :) ja asenteelle.

        Hymyilevä ihminen näyttää nuoremmalta, jurottava suupielet alaspäin kääntyneenä vanhemmalta. Ei aina voi nauraa, mutta ei kannata murjottaakaan.

        Hieno kesäpäivä Porvoossa, makaan takapihalla aurinkotuolissa ja nautin elämästä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hymyilevä ihminen näyttää nuoremmalta, jurottava suupielet alaspäin kääntyneenä vanhemmalta. Ei aina voi nauraa, mutta ei kannata murjottaakaan.

        Hieno kesäpäivä Porvoossa, makaan takapihalla aurinkotuolissa ja nautin elämästä.

        Joo eihän aina naamaa naurata mutta eihän tarvitsekaan. Mutta perusilme ratkaisee ja perusasenne elämään ja se näkynee myös peilistä. Ja silmistä.

        Meillä pilvistä mutta lämpöasteet 25 . Eilen illalla tuki kunnolla vettä, jos sitä ootettiinkin.
        Tietokonetta näpytellen osittain mennyt mun aamu, asiakirjoja näpytellessä, onneksi ne nyt valmiit. Aamulla ulkoilutin koiran opitkästä aikaa vhän pidemmän lenkin ja iltapäivällä lenkitän äidin :). Illalla jos ei sada istutan itseni varjoon tuoliin takapihalle ja huokaisen. Kesäloma vielä edessäpäin. Sitä ennen pitäisi saada iso pieli seinälle lipaston pääle ja koota uuso senkki. Ei mitään pakkopullaa vaan sen voi jättää humisellekin.


      • siilenämää kirjoitti:

        Joo eihän aina naamaa naurata mutta eihän tarvitsekaan. Mutta perusilme ratkaisee ja perusasenne elämään ja se näkynee myös peilistä. Ja silmistä.

        Meillä pilvistä mutta lämpöasteet 25 . Eilen illalla tuki kunnolla vettä, jos sitä ootettiinkin.
        Tietokonetta näpytellen osittain mennyt mun aamu, asiakirjoja näpytellessä, onneksi ne nyt valmiit. Aamulla ulkoilutin koiran opitkästä aikaa vhän pidemmän lenkin ja iltapäivällä lenkitän äidin :). Illalla jos ei sada istutan itseni varjoon tuoliin takapihalle ja huokaisen. Kesäloma vielä edessäpäin. Sitä ennen pitäisi saada iso pieli seinälle lipaston pääle ja koota uuso senkki. Ei mitään pakkopullaa vaan sen voi jättää humisellekin.

        Tarkka katse itseensä ja sinut elämänsä ja itsensä kanssa ovat tärkeätä.

        Olen matkustellut tänä suvena enemmän ympäri Suomea kuin pitkään aikaan. Hienot ilmat houkuttavat lähtemään tien päälle. Tämä on ollut oikea loistokesä ilmojen puolesta!


    • peilissäni-on-hirviö-

      Pitkään on kattottu,
      kyllll¨ suomalainen naama on ruma,
      nuorena suomalainenki on kaunis,
      mutta auta armias kun viisikymmentä ja yli menee rikki,
      kyllä rumuus tulee esille,
      mikä kamalinta, rumuus lisääntyy vuosivuodelyta vaan enemmän ja enemmän,
      lopulta kuusikyt seitenkyt kahdeksankymppiset
      ja lopulta sata vuotiaat näyttää h i r v i ö i l t ä,
      mikä vielä kamalampaa
      ku ihminen jää yksin puolison kuoltua,
      niin rumilus hirviön on todella vaikeeta enään edes haaveilla kumppanista,
      elämä on kirous ihmiselle,

      peili kertoo totuuden,
      ruma ruma ruma ruma
      tuntematon hirviö tuijottaa mua peilistä enkä edes tunne sitä,
      koitan siltä kysellä, kuka oot, mitä sä siellä teet, se aukoo vaan suutaan samoin,
      kehtaa matkia joka sanan,
      se vaan tuijottaa mua ,
      kauheeta,

      • Ei sellainen kumppani ole saamisen arvoinenkaan, joka jää saamatta "rumuuden" takia. Sisäinen rumuus on sitten vakavampi asia.


      • Nuoruuden ihanointi on valheellista ja vielä vähemmän syyttää sukujuuriaan. Suomalaiset ovat ihan kaunista kansaa, sekä vanhana että nuorena. Ja ihan joka päivä katson peilliin, että ei totuus unohda. Ei kannata vältetellä ja vielä vähemmän haikailla mennyttä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi presidenttimme S Niinistö, ei hän mikään ruma ole, vaikka kuukauden kuluttua kuuluu 70 plus sarjaan.


    • staka

      Ai että vanha-vanhempi-vanhin ihminen on ruma? Ei pidä paikkaansa. Minä ajattelen että wanha mummo, siis vaikka kuinka vanha, on usein tyyni, viisassilmäinen, rauhallinen, ihana. Eletty elämä antaa viisauden. Siis hän on kaunis, vaikka ryppyjä olisi kuinka.

      Toivon että itse menen samaan suuntaan. Vähän on jo ryppyä ilmestynyt nenänvarteen silmien väliin (ilmestyi hankalan sairauden rankan lääkityksen aikaan) ja silmäkulmiin, ja täytyy myöntää että pienet murmelipussit meinaa väenväkisin ilmestyä leukapieliin. On vaan paras hymyillä peilille ja sanoa iloisesti itselleen, että pahemminkin voisi olla. Näillä eväillä mennään, hampaatkin on vielä omat. Ja kas, murmelipussit häviävät oitis :) !!!

      • Ei vanhemmiten mitään rumiksi muututa, se on valetta. Rypyt ja uurteet lisäävät charmia. Tällaisessa ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa miettii usein, että mitä niiden fitness tyyppien tai muuten langanlaihojen vanhuus tulee sujumaan, kun ihan tavallisillakin painonhallinta tekee ongelmaa iän myötä.


    • tööttt

      Langat jo harmaat
      lyö elon kultainen pirta.....
      - mutt en välitä enkä valita
      -harmaa on aina ollut yks lempiväreistä
      - rampa-ankkana välillä niilkkavamman kanssa nilkuttelen kun katkennutta hermoa ei enää voi korjata- hitaasta menosta se hyöty että paljon elämän kauneutta ympärllään näkee. vielä.

      • Miehellä helpoa, kun voi leikata hiukset niin lyhyeksi ettei harmautta näe. Kulmakarvoista korkeintaan, kun ne hapsottavat joka suuntaan ja karvaa tyrkkää nenästä ja korvista. Ja vauhti hidastuu kaikilla pakostakin, vaikka ei olisi mitään kremppaakaan. Se on totuus ja sen kanssa mennään.


    • 71vbara

      Kun katson itseäni peilistä (ilman silmälaseja) näytän ihan siedettävältä äijänkäppänältä.
      Sitten lasien läpi katsottuna karu totuus paljastuu...

      • Aika harvoin niitä silmälaseja vessassa aamulla tarvitsee, joten päivä alkaa siedettävästi. Hampaiden pesu ja parranajo menevät ilman laseja, vasta lehdenlukemiseen pitää kaivaa kakkulat esiin. Ohimennen vilaksulta havaitsee itsensä peilistä, eikä näkyä jäädä ihailemaan.


    • vfihmsf

      MInä mielestäni opin paljon puutarhalehtiä ja kirjojakin lukiessa - elävänmaan ongelmia pohtiessa- että barokkikauden värikirjon voi löytää kompostistakin -ennnkuin se mustaksi mullaksi muuttuu - Paloma mielestäni sanoi hyvin että sisäpuolen haavojakaan ei tartte enää tässä iässä juuri kellekään esitellä - mustaa multaahan elävän maan jutuissa verrataan suoliston nukkakerrokseen ja sen kykyyn toimia ravinnon imeyttäjänä ihmiselimistöön. Puutarhajutuissa harvemmin törmää ihmiselon raadollisuuksiin kuin esm uskonto - ja musiikkijutuissa.

      • Olen minäkin lukenut vessassa lähes kokonaan Sinuhe egyptiläisen, koska silloin vessanvalo oli paras paikka talossamme ja itselläni alkoi ilmetä tarvetta hankkia silmälasit. Siinä kirjassa löytyy koko elämän raadollisuus ja elämänviisautta kaikille.


    • Enpä ajattele paljon mitään. Eipä tuo peilikuva ajattelemalla parane tai pahene, olen aina hyväksynyt itseni juuri sellaisena kuin olen.

      • Ei parane ei, mutta joskus huomaa jotain uutta ja ihmeteltävää. Miehillä pelkästään parranajo tarpeen tarkastaminen on hyvä tehdä joka päivä. Ei tarkoita, että pitäisi tehdä päivittäin.


    • Idkaksonen

      Toinenkin tätini oli idolini. Köyhänä leskenä kasvatti lapsilaumansa, millähän.
      Ei valittanut, oli maalaisjärkeä ja tyyneyttä, rauhallisuutta.
      Eli kauan, halusikin jo kuolla, eli niin vanhaksi. Luonnostaan hyvät elämäntavat.
      Ja aina viisasta sanottavaa, ei turhaa.

      • Ei se puhumme aina turhaa ole, vaikka ei sen enempää sanoisikaan. Voi olla myös kevyttä mitäänsanomatonta rauhoittavaa jutusteleua samalla, kun tellerehtii pitkin asuinpiiriä.


    • kylmätotuus

      Usein täälläkin on kehotettu katsomaan peiliin, joten teenpä niin.

      Peilikuvassa nään naisen, joka pystyy katsomaan kaikkia suoraan silmiin ja on sinut myös itsensä kanssa. Hänen ilmeensä on levollinen, vaikka elämä ei ole ollutkaan aina "silkkiä vaan", eikä tule todennäköisesti koskaan olemaankaan.
      Olen tyytyväinen näkemääni.

      Ulkonäköäni lienen kuvaillut jo aiemminkin, eikä siinä mitään muutosta ole tapahtunut.
      Edelleen olen sutjakka ja ryhdikäs siniverinen kaunotar, joka sipsuttelee kauniisti keinahdellen puutarhassaan tiara kutreillaan.

      Täytyy kuitenkin myöntää, että nämä helteet ovat saaneet minut ajattelemaan, että voisin heittää tuon pääkoristuksen läheiseen lampeen. Se ei tahdo millään keinolla pysyä suorassa päässäni, vaan on jatkuvasti kallellaan johonkin suuntaan. Lisäksi se hiostaa ja puristaa päätäni.
      Mietin vielä muutaman päivän, mitä sille teen. Tapoihinihan kuuluu, etten tee hätäisesti mitään.

      Kiitos PorvoonParoni aloituksesta!

      T. Savon paronitar

      • kylmätotuus

        PS. Eilen tapasin naisen, jota olen nähnyt viimeksi reilut 20 vuotta sitten. Hän on nyt 56-vuotias, mutta näytti 30-vuotiaalta.

        Olin aivan ihmeissäni siitä, miten joku voi nuorentua ulkonäöltään, vaikka ikävuodet lisääntyvätkin, kunnes muistin, että niin kävi äidillenikin.
        Äidin ulkonäköön vaikutti se, että hänen elinolosuhteensa muuttuivat paremmiksi ja elämä helpottui muutenkin monilta osin.

        Otsikkoonhan lisäykseni ei suoranaisesti liity , mutta kirjoitinpahan tuonkin asian, kun se mieleeni tulla tupsahti.


      • Kiitos paronitar viestistäsi!

        Ei tarvitse täälläkään katsettaan kääntää sivuun tai vältellä peilejä. Ihan mainiosti pystyn tarkkailemaan vanhenemistani, eikä tarvitse hävetä itseään.

        Ymmärrän hyvin tiara ongelmasi. Pystyn vertaamaan sitä silmälaseihin, joihen pitäisi olla kohdallaan ja pysyä paikoillaan ettei näyttäisi, että ne on ihan miten sattuu. Näillä helleilmoilla se on vaikeata. Esimerkiksi pestessäni autoani, silmälasini putosivat kolme päästä, kun iho on niin liukas korvien päältä ja muutenkin. Täytyisi laittaa kumilenkillä kiinni ymäri pään ja eihän sellainen sovi varsinkaan sen tiaran kanssa?

        Kyllä jotkut ihmiset ovat iättömiä ja voivat jopa nuorentua vanhemmiten. En epäile hetkeäkään, että helpompi elämä aiheuttaisi pelkästään negatiivisia asioita. Elämme paljon parempia aikoja kuin esim. isovanhempamme.


    • Jeppepåberget
    • e.lä.mä

      Tulee mieleen moniako vuosia on jäljellä.

      • Yleinenmiete

        Antaako peilikuva siihen vastauksen?


      • Monella tämän ikäluokan ihmisellä voi olla ettei ole enää vuottakaan jäljellä. Olen onnellinen jokaisesta päivästä ja tyytyväinen, kun olen näinkin vanhaksi elänyt.


      • e.lä.mä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Monella tämän ikäluokan ihmisellä voi olla ettei ole enää vuottakaan jäljellä. Olen onnellinen jokaisesta päivästä ja tyytyväinen, kun olen näinkin vanhaksi elänyt.

        6 vuotta sitten tansseissa (eläkeläisten) tuli nainen hakemaan ja sanoi nyt on aika 50 lähteä tanssimaan, vastasin olen paljon vanhempi sanoi kun sinulla ei ole ryppyjä, sanoin ei ollut isällänikään- kuoli 86 vuotiaana hänen sisko 94.


    • xlSXLS

      Nuori ei tajua, että kauneus on katoavaista. Nuorena ihmettelin, mistä johtuu että vanhemmista ihmisistä tulee niin rumia. Olin varma, että se ei tapahdu minulle. Olin todella kaunis siinä määrin, että yritin jopa pukeutua huonosti ja meikata harvoin, koska kauneuteni oli silmiinpistävää, en pitänyt saamastani huomiosta. No niin, nyt se on mennyttä, ei tarvitse enää piilotella kauneuttaan. En saa enää huomioita, ehkä saisin jos laittautuisn. Sama kammo tai fobia yhä, en laittaudu, en pidä huomioista. Vaikeaa joka kert tottua peilikuvaansa, kun mielessä on aina se häkellyttävän kaunis peilikuva. Nyt kasvojen piirteet kadonneet, iho veltostunutta, ikääntyminen näkyy.


      Se ei harmita, että kauneus on kadonnut. Jokainen ihminen vanhenee, se on luonnon laki. Jokainen on kerran nuori ja kaunis. Nuoret ovat kaikki kauniita. Tuntuu aika merkityksettömältä, minkä näköinen on. Ennemminkin elämän rajallisuus on mielessä ja oman fokuksen kiinnittäminen muuhun kuin omaan pärstään ja ihroihin ja roikkuvaan mahaan. Elämä on niin ihmeellistä ja luonto on niin kaunis. Ruusukin puhkeaa kukkaan, kuihtuu ja mätänee. Mitä ihmeellistä siinä on? Yhtä hyvin ikääntyminen on kaunista. Ihmisen kasvoista näkyy elämän kulku. Nuori humaltuu omasta kauneudestaan mutta ei tajua, että kohta se on kadonnutta. Jos ei vanhene niin kuolee nuorena, ja silloin ruumis mätänee olis sitten kuinka nuori ja kaunsi tahansa.
      En kamalasti edes katsele peiliin. Ei kiinnosta. Katselen muita ihmisiä, eläimiä ja ihailen luonnon monimuotoisuutta.

      Silmiin tulee ontoo katse, jos ei kiinnosta katsoa ja nähdä muuta kuin oma pärstä ja kroppa.

      • Epätoivoinen nuoruuden tavoittelu dieetti yms. hölynpölyllä tekee elämästä liian rajoitteista, kun pelkästään pelkkä vanheneminen tuo niitä mukanaan.

        Parasta nauttia vaan, ehkä pienentää annoskokoja ja syödä sellaista mistä tykkää. Tehdä niitä asioita, joista nauttii murehtimatta pätkääkään sitä katoavaa kauneutta.


      • Ravinto-onrakennusaine

        "Dieetti" saattaakin olla hölynpölyä, mutta muutos terveellisempiin elämäntapavalintoihin on aivan eri asia ja tuo aivan toisen tasoiset tulokset kuin milloin minkäkin lainen rääkki ja syömättömyys. Terve tapa elää tuo terveyttä, mikä on pääpointsi, mutta voi se tuoda nuoruuttakin kevyemmän kehon vaikutuksesta.

        "xlSXLS"-kommentoijan kannattaa nukkua yöllä niin elämä on kevyempää eikä jutut kuulosta masentuneilta ja kellarissa tai karsinassa siinneiltä.


      • Ravinto-onrakennusaine kirjoitti:

        "Dieetti" saattaakin olla hölynpölyä, mutta muutos terveellisempiin elämäntapavalintoihin on aivan eri asia ja tuo aivan toisen tasoiset tulokset kuin milloin minkäkin lainen rääkki ja syömättömyys. Terve tapa elää tuo terveyttä, mikä on pääpointsi, mutta voi se tuoda nuoruuttakin kevyemmän kehon vaikutuksesta.

        "xlSXLS"-kommentoijan kannattaa nukkua yöllä niin elämä on kevyempää eikä jutut kuulosta masentuneilta ja kellarissa tai karsinassa siinneiltä.

        Ei vaan jaksa kontroloida kaikkea syömistä, kun joka tuutista tulee, että syö terveellisesti ja liiku enemmän! Suuret markkinavoimat rahastavat vetoamalla ihmisten terveyteen. Syömisestä on tehty lähes uskonto, jonka nimeen nykyään jopa vannotaan.


      • Vihreällälinjalla

        "Markkinavoimat" eivät kyllä mitenkään eivätkä millään lailla määrittele sitä mitä minä syön. Unohda "uskonto" ja vannoudu käyttämään pelkkää tervettä järkeä - jos sitä on.


    • pirremiinapas

      "Tässä olen, enkä muuta voi"..:)

      • Eikä tarvitsekaan, niin kauan kuin henki pihisee.


    • Ajattelen, kauneus on katoavaista, nuorena ollut ihan nätti nainen :) <3

      • Onneksi tässä asiassa tasa-arvo toimii sataprosenttisesti. Komeista nuorista miehistä tulee vanhoja ukkoja ja näteistä naisista... no jo...hmnn.


    • Tänä aamuna katseli peilistä takaisin väsyneen ja rasittuneen näköinen vanhempi nainen. Yö oli nukuttu kohtalaisen hyvin tuulettimen puhaltaessa niin että lakanat oli lähteä lentoon, mutta väsymys vaivaa edelleen.
      Luin juuri uutisen kuvankauniista, pitkäpeppuisesta, valkohampaisesta 27-vuotiaasta maailman kauneimmasta säätytöstä. Sen poikakaveri on jättänyt sen kun vuorokaudessa ei ole kuin 24-tuntia aikaa ja hänen pelinsä (call of duty) ei jätä aikaa tyttöystäville.
      Onneksi Legolassi joka pelailee mielellään dragonmaniaa päivät pitkät ei ole ehdottanut että muuttaisin ulos. Sehän kuolisi nälkään….

      • Itselläni on ilmalämpöpumppu käytössä yötä päivää, joten nukkuminen ei häiriinny pätkääkään, vaan hyvin levollinen ja pirteä olen aamuisin. Eikä sen pumpun käyttö mitään kallista ole, 15 senttiä/8 h, joten maksan ilomielin hiukan siitä, että saan kämpän viileäksi.

        Itse en ole hurahtanut mihinkään tietokonepeleihin, enkä muutenkään pelaa, en edes lottoa tai vaikkaa mitään. Mitä niillä rahoilla tekisi, jos voittaisi niin taas tulisi murehdittavaa? 27-vuotiaana mies ei ole vielä kehittynyt lopulliseen olomuotoonsa, vaan hakee itseään ja rajojaan. Itsellä on kaksi naista samaan aikaan, joita hetken aikaa rakastin kumpaakin ja niin siinä vaan kävi, että menetin molemmat.


    • lollolol

      Tämään ajattelin, että voi herrajumala, joutuuko tässä vielä joskus ajamaan partaa.

      • Bengalitikku

        Olen yrittänyt tänne muutaman kerran, mutta kuvajainen ei taida kelvata.
        Viime viikolla, kun tämä ketju oli aloitettu, kirjoitin yhdestä päivästä.
        Olin kaupoilla, sateenvarjo mukana ja alkoi tihuttaa: hiukset oli suht.kivasti ja uusi pusero. Yes. Mutta tuossa hiljalleen ripsivässä sateessa en viitsinyt avata sontsaa. Muutaman kassin kanssa. Sain suojatietä.
        Kotiin päästyäni todella katsoin peiliin. Mikä sateen hakkaama lehmän p:a.
        Hiukset oli kuin alaspäin sojottava varpuluuta.
        Tämän näin, en tiedä miksi, hymy nousi poskillein.

        Ihan omanikäiseksi koen ja näen itseni, kuten olen todennut aiemmin.
        Mutta tänään hamosessa kauppaan mennessä, vieras mies puhkesi puhumaan, joten en sitten ainakaan ole peloittava.


      • Mrs.Bean

        Juuri tuosta syystä meitsillä on risukiharat, kampaus on sitä parempi, mitä enemmän sataa. Ripsarista on sellainen muisto, että kun hammaslääkärin tuolissa sattui puudutuksesta huolimatta ihan helwetisti ja vaikka en itkenyt, niin vesi lensi silmistä. Kun nousin tuolista ja katsoin peiliin, niin kaikki väri oli silmien alla viivana. Otin käsipaperia ja pyyhin, ei hävettänyt vaikka satuttaja oli komea.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Olen yrittänyt tänne muutaman kerran, mutta kuvajainen ei taida kelvata.
        Viime viikolla, kun tämä ketju oli aloitettu, kirjoitin yhdestä päivästä.
        Olin kaupoilla, sateenvarjo mukana ja alkoi tihuttaa: hiukset oli suht.kivasti ja uusi pusero. Yes. Mutta tuossa hiljalleen ripsivässä sateessa en viitsinyt avata sontsaa. Muutaman kassin kanssa. Sain suojatietä.
        Kotiin päästyäni todella katsoin peiliin. Mikä sateen hakkaama lehmän p:a.
        Hiukset oli kuin alaspäin sojottava varpuluuta.
        Tämän näin, en tiedä miksi, hymy nousi poskillein.

        Ihan omanikäiseksi koen ja näen itseni, kuten olen todennut aiemmin.
        Mutta tänään hamosessa kauppaan mennessä, vieras mies puhkesi puhumaan, joten en sitten ainakaan ole peloittava.

        Bengalitikku
        naisten elämä on hankalampaa, kun on meikkaaminen ja hiustenlaitto. Miehillä on hyvin suurpiirteistä ja ollaan valmiita heti lähtemään suihkun jälkeen.

        Mukava lukea, että tunnet omanikäiseksi itsesi, se on mielestäni tärkeätä. Liika nuoruuden ihannointi tai menetetyn kauneuden ja komeuden surkuttelu ei ole mistään kotoisin.


      • Ei onneksi suomalaisilla naisilla kuin harvoin havaittavaa parrankasvua. Välimerellä sitä näkee paljon vanhemmilla naisilla, eikä se mitenkään luotaantyöntävää ole, kun mieltää joksikin hormoonien aiheuttamaksi vaivaksi. Kyllä miehilläkin ikääntyminen aiheuttaa kaikenlaista kummallisuutta.


      • lollolol
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei onneksi suomalaisilla naisilla kuin harvoin havaittavaa parrankasvua. Välimerellä sitä näkee paljon vanhemmilla naisilla, eikä se mitenkään luotaantyöntävää ole, kun mieltää joksikin hormoonien aiheuttamaksi vaivaksi. Kyllä miehilläkin ikääntyminen aiheuttaa kaikenlaista kummallisuutta.

        Tuskin siinä mistään erityisestä vaivasta lienee kyse, luonnollinen ikääntymiseen kuuluva juttu kun naishormonit loppuu, tosin estrogeenejä taidetaan nykyään saada jossain määrin myös ravinnon mukana eikä yksinomaan pillereistä.


      • lollolol kirjoitti:

        Tuskin siinä mistään erityisestä vaivasta lienee kyse, luonnollinen ikääntymiseen kuuluva juttu kun naishormonit loppuu, tosin estrogeenejä taidetaan nykyään saada jossain määrin myös ravinnon mukana eikä yksinomaan pillereistä.

        Luulen että samaa ongelmaa on ollut naisilla iät ja ajat, eikä mielestäni edes ole kyse mistään vaivasta. Ihan normaaleita ikääntymisen haittailmiöitä, joihin miehillä kuuluu esim. kaljuuntuminen.


    • vfihimsf

      -ajattelin tänään että reipas tyttö kun kävin keräämässä kypsyneet vatut pois puskista.
      Loput taitaa jäädä siileille ja linnuille - tarvitsevathan nekin. Mitä vähempi mietin kampurakintttuani sen verran parempi olo - jos ny ihan rähmälleen ei pusikkoon tuuperru.

      • Vadelmien maku on nyt parhaimmillaan. Itselläni on omenapuita ja olen seurannut sadon kypsymistä ehkä jo hieman huolissanikin. Tänä vuonna tulee paljon omenoita. No, olen kuskannut aikaisemmin ylimääräiset lähimetsään, saavat hirvet ja muut eläimet osansa.


    • flegmaatti

      Tärkeintä, että on itseensä tyytyväinen.
      Pahitteeksi ei olisi sekään, että oma kuva ei poikkeaisi hirveän paljon ympäristön kuvasta.
      Vahva itsetunto on ylivertaisen parempi ominaisuus kuin itsensä vähättely joka onkin kansallinen heikkoutemme.
      Komeus, jos mikä, on kovasti katsojakohtaista. Kuka kiinnittää huomiota mihinkin.

      • Olen samaa mieltä, enemmän pitäisi kiinnittää huomiota omaan onnellisuuteen ja tehdä niitä asioita, joista nauttii. Ei silti kannata mihinkään yltiöpäiseen tai peräti poikkeavaan ryhtyä, ettei koko suku joudu häpeämään. Kun itsetunto on kohdallaan uskaltaa ryhtyä tekemään kaikenlaista mukavaa.


    • mimmimum-..mi

      Totta vai tarua...tuli mieleen kun luin Jukka Virtasen ja vaimonsa Liisan rakkaustarinan alun...Liisa oli tehnyt taikoja 12vuotiaana ....että peilistä näkyi tuleva rakastettu...sitten ylioppilaaksi tulon jälkeen kävellessään portaita hän näki tämän peilikuvan miehen ....meni juttusille.....tämä mies oli Jukka Virtanen... Juu että aika hyvä muistikuva jäi 12v mieleen....

      • Varmaan on ollut Liisalla huonojakin aikoja Jukka-veijarin kanssa, mutta hattua pitää nostaa yhteisestä taipaleesta ja kestämisestä. Taiteilijamies tuo Virtanen ja erittäin urheilullinen.


    • flegmaatti

      Urheilullisuus on käsitteenä hieman epämääräinen.
      Kun yli 50 vuotta sitten nostin 82,5kg:n sarjassa ja treenipainoni oli 85kg niin vyötäröni oli 78cm. On jäänyt muistiini koska silloin teetin elämäni ainoan mittapuvun.

      Nyt, näiden vuosikymmenten jälkeen painan -86kg joka inbodyn mukaan on vajaa 2kg yli kehon koostumuksen määrittämän ihannepainon.
      Mainitessani painoni pysyvyydestä vuosikymmenten jälkeen ilkeää vaimoni herjaamaan, että paino pysyy, mitat muuttuu!
      Eli minun on ollut mahdotonta pitää kiinni vaimoni aikanaan näkemästä urheilullisuudesta.

      • Sen vuoksi juuri kirjoitin sanan urheilullisuus, se on kovin epämääräinen kuin myös komea.

        Sinulla on hyvä, kun sentään paino pysyy kohdallaan, vaikka muut arvot muuttuisivatkin. Itselläni paino nousu on todella herkkää, vastaavasti tarvittaessa saan sen kyllä alaspäin, mutta ei oikein tahdo pysyä alhaalla, joten en ota siitä liikaa stressiä.


    • noohjooh

      Ainakaan en ajattele kuten sinä, että onpa komea ja urheilullinen mies :)

      En lukenut koko ketjua, mutta ajatus vie väkisten miettimään että ihminen on aika itsekriittinen luonnostaan. Ja yhteiskunnan paineet vievät kohti ulkokuoren palvomista. Pitäisi olla hellempi itselleen, tai, jos ei ole tyytyväinen, tehdä sille jotain. Fyysisesti tai henkisesti. Enkä mä sillä fyysisellä tarkoita mitään leikkauksia.

      Minusta ihminen ei tarvitse kauneutta ollakseen kaunis. Hyvä itsetunto ja avoimet kasvot riittää karismaan, ja se se vasta kaunista on.

      Suomalainen malli on, että ei saa olla tyytyväinen IKINÄ itseensä, itserakkaus on kirosana, aina pitää pikkasen piiskata johonkin suuntaan. Ja vaikka olisitkin tyytyväinen, älä koskaan sano se ääneen.

      Mutta voisihan ihminen olla oma paras ystävänsä?

      • flegmaatti

        Itsensä vähättely. Kansallinen heikkoutemme. Loru onnen kätkemisestä ärsyttää minua.

        Tehokkaan ilmaisun kurssin avauksen yhteydessä saimme tehtäväksemme 5:ssä minuutissa miettiä kaksi asiaa joissa olemme hyviä OMASTA mielestämme.
        20:n kurssilaisen joukosta löytyi, minun lisäkseni vain YKSI joka oli sovussa itsensä kanssa.
        Kurssin vetäjä kysyi, että miten me odotamme toisten ihmisten uskovan meitä kun emme usko itsekään?

        Hyvä omasta mielestään ei tarkita väitettä, että olisi absoluuttisen hyvä objektiivisilla mittareilla mitattuna.
        Asia liittyy käsitteeseen keuhumisesta.
        Kun mainitsen, että vedin maasta 200kg niin henkilö joka ymmärtää asian, saattaa pitää sitä kehumisena. Tosiasian tulkitseminen kehumiseksi tapahtuu kateellisen korvien välissä.
        Jos sanoisin, että olen väkivahja ja vedin - - - niin se olisi kehumista.
        Tai asunto, auto, matkat jne.


      • noohjooh
        flegmaatti kirjoitti:

        Itsensä vähättely. Kansallinen heikkoutemme. Loru onnen kätkemisestä ärsyttää minua.

        Tehokkaan ilmaisun kurssin avauksen yhteydessä saimme tehtäväksemme 5:ssä minuutissa miettiä kaksi asiaa joissa olemme hyviä OMASTA mielestämme.
        20:n kurssilaisen joukosta löytyi, minun lisäkseni vain YKSI joka oli sovussa itsensä kanssa.
        Kurssin vetäjä kysyi, että miten me odotamme toisten ihmisten uskovan meitä kun emme usko itsekään?

        Hyvä omasta mielestään ei tarkita väitettä, että olisi absoluuttisen hyvä objektiivisilla mittareilla mitattuna.
        Asia liittyy käsitteeseen keuhumisesta.
        Kun mainitsen, että vedin maasta 200kg niin henkilö joka ymmärtää asian, saattaa pitää sitä kehumisena. Tosiasian tulkitseminen kehumiseksi tapahtuu kateellisen korvien välissä.
        Jos sanoisin, että olen väkivahja ja vedin - - - niin se olisi kehumista.
        Tai asunto, auto, matkat jne.

        Niin ärsyttää minuakin tuo kätköloru. En usko tippaakaan ihmisten kateuteen, voihan joku olla, mutta ei suinkaan edes suurin osa.

        Ja meneehän trendit koko ajan siihen suuntaan, että itseään tulisi arvostaa. Hokemat kuten rakasta itseäsi niin osaat rakasta muita ym... Kauan se vaan kestää ennen kuin uudet hokemat saa jalansijaa sydämeen eikä vain kieleen.


      • Vaatimattomat suomalaiset eivät myännä olevansa komeita tai kauniita. Juuri kirjoitin, että ruma mies voi olla myös komea ja se on ihan totta. Persoonallisuuteen kiinnitetään monasti enemmän huomiota, kuin nykyajan samankaltaisuutta suosivaan kauneusihanteeseen.

        Pieni itserakkaus on positiivista ja hyvä itsetunto välttämättömyys kunnon elämään. Ei tässä iässä tarvitse enää ajatella mitä muut sanovat, vaan voi olla ihan oma itsensä.


      • flegmaatti
        noohjooh kirjoitti:

        Niin ärsyttää minuakin tuo kätköloru. En usko tippaakaan ihmisten kateuteen, voihan joku olla, mutta ei suinkaan edes suurin osa.

        Ja meneehän trendit koko ajan siihen suuntaan, että itseään tulisi arvostaa. Hokemat kuten rakasta itseäsi niin osaat rakasta muita ym... Kauan se vaan kestää ennen kuin uudet hokemat saa jalansijaa sydämeen eikä vain kieleen.

        Iloitseminen kamssaihmisen, muun kuin läheisen, onnistumisesta on harvinaisempaa kuin epäonnesta iloitseminen. Minusta vahingonilo ja kateus ovat sukulaisilmiöitä.

        Joidenkin kohdalla on ollut katkerinta kun alun riemu epäonnesta vaihtuu onnistumisesta johtuvaksi kateudeksi. Syynä väärintulkinta ensimmäisessä vaiheessa.


    • En.ole.varma

      Voi herrajestas, elääkö tuo!?!

      • Meillä porilaissyntyisillä on arkikielessä tähänkä ihan normaali kysymys: "Eläks sääki viäl"?


    • Kellonsoittajan-veli

      Vaikka olen ollut ruma koko ikäni niin näillä" eväillä" on pitänyt pärjätä elämässä.Peiliin en juurikaan viitsi katsoa. Jospa sitten seuraavassa elämässä saan edes vähän hyvitystä asiaan..

    • Todistettavasti

      Ei voi mitää mutta tämä laulu alkaa soimaan heti päässä kun peilistä katsoo.

      On totta luomistyö, tiedän nyt sen.
      Kun kylpyhuoneeseen astelen.
      Ja peilin eessä kun kampailen pään.
      Niin siihen paikkaan mä tunniksi jään.
      Kun luotiin jätkä tää pinnalle maan.
      Ei malliksi kelvannut Adoniskaan.
      Sain myöskin sen, mitä näytä nyt en.
      Kuin jatkeeks vartalon täydellisen.
      Mua katselee niin pitkään naiset kaikki sen kyllä huomaan.
      Kas ulkomuodon tällaisen mulle luoja sattui luomaan.
      Oi kerro kerro kuvastin, ken on kaunein päällä maan?
      Sen kuulen taas monta kertaa, ei ole mulle vertaa.
      Peili sen todistaa, olenhan niin hyvän näköinen.
      On hauis tuo aivan uskomaton.
      Ja katse kuin kuninkaan viidakon.
      ja tumma rusketus on tietenkin.
      Jo kalpenee Juha Jokinenkin.
      En hetken rauhaa mä naisilta saa.
      Eivät ne silti mua voi omistaa.
      Kun heistä millään mä kiinnostu en.
      Vain itsellein mä oon uskollinen.
      Mua katselee niin pitkään naiset kaikki sen kyllä huomaan.
      Kas ulkomuodon tällaisen mulle luoja sattui luomaan.
      Oi kerro kerro kuvastin, ken on kaunein päällä maan?
      Sen kuulen taas monta kertaa, ei ole mulle vertaa.
      Peili sen todistaa, olenhan niin hyvän näköinen.

      • noohjooh

        Jess! Noin sitä pitää! :))


      • Peili sen todistaa...


    • Kaikki laitteet eivät selviä ketjuista joissa on yli 100 viestiä.
      Tehkää silloin uusi jankutus.
      Jos vielä tunnette järkevää tarvetta siihen.
      Miettikää pitkään ja hartaasti.

      H.

      • Vedähanduun

        Tottakai sinua itseä harmittaa kun omassa ketjussasi menee kuukausi että saat 100 viestiä kasaan ja toiselta menee päivä kerätä sama määrä viestejä :) Omissa ketjuissasi niistä viesteistä on 70% sinun itsesi kirjoittamia. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista!


      • Vedähanduun kirjoitti:

        Tottakai sinua itseä harmittaa kun omassa ketjussasi menee kuukausi että saat 100 viestiä kasaan ja toiselta menee päivä kerätä sama määrä viestejä :) Omissa ketjuissasi niistä viesteistä on 70% sinun itsesi kirjoittamia. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista!

        "Vedähanduun"

        Vanha vitsi.
        Olen jo tuhannen kertaa kirjoittanut.
        Minun aloituksiini ei usein vastailla.
        Hyvä kun joskus edes.
        En ole myöskään koskaan kateelinen.
        -
        Muuten.
        Minun aloitukseni eivät koskaan ole jankutuksia.
        Keksi jotain muuta typerää.

        H.


      • Tervemenoa
        hunksz kirjoitti:

        "Vedähanduun"

        Vanha vitsi.
        Olen jo tuhannen kertaa kirjoittanut.
        Minun aloituksiini ei usein vastailla.
        Hyvä kun joskus edes.
        En ole myöskään koskaan kateelinen.
        -
        Muuten.
        Minun aloitukseni eivät koskaan ole jankutuksia.
        Keksi jotain muuta typerää.

        H.

        Seli seli

        sinä olet tämän palstan ongelma

        Eivät yli 100 viestin ketjut


      • Älä viitsi iso mies alkaa neuvoa aikuisia ihmisiä.


      • pitshaus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Älä viitsi iso mies alkaa neuvoa aikuisia ihmisiä.

        "Älä viitsi iso mies alkaa neuvoa aikuisia ihmisiä. "Lainaan tuota omaa ohjetasi, sopii sinullekin.
        Sitä voi omat sanansa saada takaisin, vaikka kuvitelee olevansa niin erinomainen, vertaansa vaila oleva fiksu aikuinen ihminen.


    • MrsX

      Aika paljon fiksuutta: tarkalla silmällä valitsemillani asusteilla. Tyyliä-värejä. Meitä olemssa: talvi-kkevät-kesä-syksy-ihmiset. Olen aika sosiaalinen-nautin siitä,kun näen naisia kaduilla-kujilla, joilla jotain kaunista-kivaa-hempeää yllään. Ja jos jokin mies vilkaisee minua: sinä näytät fiksulta- mielenkiintoiselta. Vesimiehenä olen kuitenkin varovainen ihmissuhteissa-myös miessuhteessa. TUOKSUISTA PARHAIN: PUHTAUDEN TUOKSU.

      • Ihmissuhteissa kannattaakin olla varovainen. Ja ihminen on kauneimmillaan saunapuhtaana.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihmissuhteissa kannattaakin olla varovainen. Ja ihminen on kauneimmillaan saunapuhtaana.

        Ai että saunapuhtaana?
        Kantsii kuitenkin odottaa ennen kuin punakkuus tasaantuu ja kammata vaikka tukka ensin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ai että saunapuhtaana?
        Kantsii kuitenkin odottaa ennen kuin punakkuus tasaantuu ja kammata vaikka tukka ensin.

        Ei pörröpäisyys mitään haittaa, eikä punakka tai lämmin iho. Tulee vaan sellainen "pieni ja lämpöinen" mukava olotila.


      • Eipiräpaikkaansa

        Kukaan muu kuin mieäs ei voi päästellä tuollaista soopaa suustaan / päästään.


      • Eipiräpaikkaansa kirjoitti:

        Kukaan muu kuin mieäs ei voi päästellä tuollaista soopaa suustaan / päästään.

        Jos kuvittelet meikeillä tai vaatteilla peitteleväsi ikääntymistäsi, olet väärässä.


      • Revisiitä-jososaat

        Minä en peittele mitään, korostan vain.


    • pirremiinapas

      Yritän löytää vihki kuvasta itseni, kuka lienee tuo nainen komean miehen rinnalla, en mie ainakaan.

      • Muutamia kymmeniä vuosia vanhoista valokuvista näkee parhaiten ikääntymisen vaikutukset. Mutta kyllä se sama tunnistettava ihminen siellä näkyvissä on, kun tarkkaan osaa katsoa. Itse tapasin 40 vuoden jälkeen viimeksi oppikoulussa nähneen naisen ja hän oli edelleen se sama Seija, jonka opin nuorena tuntemaan.


    • vanhanaakka

      Senverran aamulla vilkaisen peiliin kun kietaisen pitkän tukkani nutturalle että ei ihan harakanpesältä näytä ja saan krokotiilinkidat oikeisiin kohtiin että nuttura pysyy kun en käytä muita kiinnittimiä, en kuminauhoja enkä pinnejä......naama alkaa jo rupsahtamaan mutta jos en tällaisena kelpaa niin se on muiden ongelma ei minun, viihdyn loistavasti myös omissa oloissani...….elämä on valintoja eikä minun ole pakko ketään miellyttää...…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe