Mikä koirarotu mulle?

?

Mikä koira sun mielest sopii mulle sano mieli pitees.

1.Ei liian pieni,eikä liian suurikaan.
2.Turkin hoito ei saa olla vaativaa.
3.Ei buldoggi.
4.Olen kokenut hoitaja joten.
5.Tavallisia lenkkejä.

23

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anne

      osta snautseri tai joku terrieri. Villakoirien turkin kans ährääminen o v********ta. Nova Scotian noutaja...? Skotlannin terrieri =) osta dalmatialainen..mä oon ite isojen koirien ystävä. Niit o 3,bouvier,irlis ja rotikka. siinä oli vaihtoehtoja,käy sivulla www.koirat.com sieltä löytyy.. Toivottavasti onnistaa,tsemiä =)

    • tuo ei liian pieni eikä liian suuri on aika vaikea arvioida.. siis että mikä susta on pieni ja mikä suuri:) mutta itse ehdotan shetlanninlammaskoiraa, vähän alle 40cm korkea, turkin hoito ei ole kovin vaativaa.. Mitä nyt juuri harjaus, mutta ei mitään trimmausta ymn. Ei ole buldoggi=) no tämä sopii kyllä eka koiraksikin kun sopeutuu niin hyvin, mutta tietenkin kaikki koirat tarvitsevat hyvän hoitajan. Lenkkien ei tarvitse olla mitään miljoonien kilometrien pituisia. Mutta tarpeen tullen jaksaa kyllä lenkilläkin=)

    • Mia

      Enemmän painoa kannattais pistää koiran luonteelle, haluatko seurakoiraa, palveluskoiraa, sisä- vai ulkokoiraa, itsenäistä vai hyvin omistajaläheistä...
      Pitäskö koiran olla flegu vai aktiivinen jne...

      • Tieto lisää..

        No se koira saisi olla lempeä ja rauhallinen.Seurakoiraa mä kaipaan Mia.


    • !!!!

      -Whippet, tosin vaatii päästä juoksemaan vapaanakin.
      -Irlanninterrieri, tosin vaatii turkin trimmauksen pari kertaa vuodessa, mutta voihan sen viedä trimmaajalle.
      -Lapinkoira.
      -Pinseri, on tosin aika vilkas.

      Tossa oli nyt ainakin neljä erilaista vaihtoehtoa.

    • Poro

      Kriteereihisi sopisi varsin hyvin lapinporokoira.

    • ~*Puffy*~

      No eli mä olen tätä mieltä et shetlanninlammaskoira tai just joku kultanennoutaja tai joku vastaava sopis sulle =)

      • Mia

        Eli joku tuollanen perushelppo rotu. Mutta katso tarkkaan vanhempien terveystulokset, mielellään isovanhempienkin, jos vaan käsiisi saat. Ja luonnetestillä on enemmän painoarvoa kuin näyttelymeriiteillä.


      • ~*Puffy*~
        Mia kirjoitti:

        Eli joku tuollanen perushelppo rotu. Mutta katso tarkkaan vanhempien terveystulokset, mielellään isovanhempienkin, jos vaan käsiisi saat. Ja luonnetestillä on enemmän painoarvoa kuin näyttelymeriiteillä.

        Ja muista pyytää nähdä pennun vanhemmat!Itse kerran pyysin nähdä pennun emon ja pennun omistaja sanoi, että se ei ole mahdollista koska emo on Virossa no se siitä koira reissusta, mutta ensi kesänä tulee seuraava yritys.


      • sheetah
        ~*Puffy*~ kirjoitti:

        Ja muista pyytää nähdä pennun vanhemmat!Itse kerran pyysin nähdä pennun emon ja pennun omistaja sanoi, että se ei ole mahdollista koska emo on Virossa no se siitä koira reissusta, mutta ensi kesänä tulee seuraava yritys.

        mieti tarkkaan, toisista lähtee paljon karvaa, toisilla on taipumus räksyttää, kaikki tarvitsee koulutusta. minulla on koiria ollut vdsta 1976, kysele, jos tahdot lisää infoa.


      • :)
        sheetah kirjoitti:

        mieti tarkkaan, toisista lähtee paljon karvaa, toisilla on taipumus räksyttää, kaikki tarvitsee koulutusta. minulla on koiria ollut vdsta 1976, kysele, jos tahdot lisää infoa.

        Mä päätin jo että mä otan shetlanninlammaskoiran koska se sopii mulle.Kittos kaikille jotka jakso kirjoittaa mulle.


      • LISÄÄ LISÄÄ

        Lisää lisää mulle pitää löytyä koirarotu!


    • Laura

      ...jos kilttiä ja turkiltaan helppo hoitoista koiraa halajat ota esim. labbis tai jos pienempää ajattelit ota staffi molemmat mainioita seurakoiria.. itselläni on Labbis ja amstaffi.. Amstaffi vaatii järeämpiä otteita kuin esim. staffi eli on koulutettava hyvin voimiensa ja kokonsa vuoksi... mutta jos siihen aikaa riittä on amstaffi myöskin lempeä saurakoira...

    • jasu

      ettet ota metsästyskoiraa.. jos et metsästä..

    • Erja
    • K

      Bullterrieri on rotu sinullekin! Pieni-suuri koira, turkki puhdistuu säämiskällä tai pyyhkeellä, ei bulldoggi ja tykkää lenkittämisestä, tavallisetkin lenkit riittää.
      Luonnetta löytyy ja tykkää ihmisistä ja eläimistä. Ja nätti! Katso Suomen Bullterrieri yhdistyksen sivut!

    • Bittitiikeri

      Käviskö vaikka ...mmm...Pyreneittenkoira? Kultasennoutajat on aika helppoja....Berninpaimen-
      koira? Labris? Newfpundlandinkoira? Hollanninseisoja? Airedalenterrieri? Meil on ollu samojedi,se piti harjata joka toinen päivä,mut ne on tosi hyvä luontosii.

      • BIS

        Hollanninseisoja? Olen harrastanut kohta kymmenen vuotta seisojia enkä muista nähneeni saatika kuulleeni, että tälläistä rotua olisi olemassa. Suomessa niitä ei ole ainenkaan rekisteröity yhtään kappaletta. Mikä mättää?


      • luulin olevani koiraihminen
        BIS kirjoitti:

        Hollanninseisoja? Olen harrastanut kohta kymmenen vuotta seisojia enkä muista nähneeni saatika kuulleeni, että tälläistä rotua olisi olemassa. Suomessa niitä ei ole ainenkaan rekisteröity yhtään kappaletta. Mikä mättää?

        Juu, taitaa olla joku ihan uusi rotu :)
        Kuten myös newfpundlandinkoira?


    • Norjanpystykorva!!!

    • ~Sohvi~

      No...Mä päätyisin varmaankin
      sekarotuseen! Niistä on aika vaikea päättää, minkä ottaa koska eihän sekarotusen luonnetta ainakaan yleensäkään voi määritellä :)

    • Holli

      No Labradorinnoutaja tietysti.
      Jos olet aikaisemmin harrastanut koiria niin labbis uros, ei ole liian iso eikä karvaa tarvitse harjata kovin usein.
      Jos olet vasta aloittelija, niin suosittelen sinulle lämpöisesti mustaa labbis narttua.
      Olen omistanut kumpiakin ja toko kouluttajana toiminut lähes 6v. Siellä, jos missä näkee miten labbikset toimivat isossa porukassa. Näissä roduissa on ongelmana vain vesikorvat ja häntähalvaus riski, etenkin jos asuu vesistön äärellä. lisätietoja saat noutaja yhdistykseltä tai Vantaan opaskoira koululta.
      Itsellänikin on ollut 1 narttu tästä koulusta ja koira on tänäkin päivänä työelämässä kiinni.

    • Anonyymi

      Hei! Varmasti olet jo saanut koirasi, ja valitettavasti sitä ei varmaan enää olekaan. Mutta tässä vinkkiä kaikille mitkä rodut sopisivat kriteereihisi.
      1. Tiibetinspanieli. Aivan ihana pieni seurakoirarotu. Turkki helppohoitoinen, ei tarvitse trimmata ollenkaan. Harjaus pari kertaa viikossa. Ystävällinen, valpas, uskollinen ja hieman omapäinen. Mutta omapäisyyttä ei pidä sekoittaa hankalaan, päin vastoin! Suosittelen lämpimästi.<3
      2. Cavalier. Keskikokoinen, ystävällinen, uskollinen ja seuraa kaipaava, seurakoirarotu. Todella kilttejä ja ystävällisiä. Turkkia ei trimmata ollenkaan. Harjaus pari kertaa viikossa. Tätäkin suosittelen lämpimästi.
      3. Kultainenoutaja. Varmasti monille tuttu, keskikokoinen, ystävällinen, suojelevainen ja valpas seurakoirarotu. Todella ystävällinen ja mukava ystävä. Turkki myös todella helppohoitoinen, harjaus pari kertaa viikossa. Suosittelen!;)
      Suosittelen näitä rotuja ehdottomasti eniten sinulle, ja muille kriteereihisi samaistuville ihmisille.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe