Tulipalo................

Galluppi

Kotiisi on syttynyt tulipalo. Sinulla on 3 minuuttia aikaa pelastautua. Mitkä tavarat haluat 3 minuutissa pelastaa mukaasi palavasta kodistasi?

20

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ztetdxgfh

Puukon jolla lyödä sua

• Tavarat? Ihmisetkö ja eläimet pelastuisivat ilman muuta? Jos niin, auton avaimet, lompakko ja puhelin.

• TätinSanomat

Koira, käsilaukku, silmänympärysvoide

• Räjähdyspiste

Olet vainoharhainen! Ainoa missä palaa on pääsi sisällä, koita pelastaa aivosi vielä kun kerkiät!

• Hankalaa

Puhelin, käsilaukku ja silmälasit
      Mahdollisesti iPad ja tyttären sello.
      Pianon haluaisin myös, mutta ei tule onnistumaan kolmessa minuutissa.

• Elluhalloyb

Kukkaron...
      Niin paljon vaatteita ..kuin mahdollista....
      Valokuva albumin..
      Rakkaita esineitä...korut...👍🙂☀ Kerrostalossa asuvalla...
      Ei oikke voi muuta....

• Ei ihminen ole tavara, mutta ensimmäiseksi mikäli joku olisi kanssani asunnossa, ottaisin sen ihmisen mukaani, ja kaikelle muulle ihan sama miten niille käy. Ihmistä ei voi uusia, mutta ne kamat saa uusittua.

• Hirveekysymys

Ollut tilanteessa

• Kuin myös, kaksi kertaa.

• Ko_

Sama täällä ja nähnyt vielä miten OK-talo kesäyöllä paloi tuhkaksi ...1 kissa paloi sisään, en saanut pelasttaa mitään kun ainoastaan aamutakki, mikä oli päällä ... kaikki meni ...
        Olisin antanut mitä vaan jos olisin saanut kissan pelastettu 😪
        Se ei unohtu ikinä

• Knainen

Asun yksin eikä tarvi olla mikään turva ja esimerkki/käytösmalli kenellekään joten todennäköisesti en poistuisi asunnosta 3 minuutissa pois.

Palon havaitessa todennäköisesti kytkisin puhelimeni handsfreehin ja soittaisin hätäkeskukseen kun samalla yrittäisin sammuttaa paloa itse. Vaikka ohjeistus tulisi hätäkeskuksesta että poistu savua hengittämästä niin saattaisin silti olla jääräpää ja jäädä yrittää pelastaa asuntoani pahoilta tuhoilta

Jos mulla seuraa palon syttyessä menisin kiltisti ulos koska muuten en saisi sitä toista ulos jos en itse lähtisi.
      Mukaan lähtisi puhelin, lompakko ja avaimet

Soittaisin hätäkeskukseen vasta ulkona.

• nämäottaisin

Kamala ajatus, ja sympatiani kaikille tämän kokeneille. Jos tilanne sallisi, koittaisin soittaessani hätäkeskukseen kyllä ensin sammuttaa tulipalon. Jos ei, ottaisin mukaan lompakon (puhelin samassa= 1 tavara), avaimet (auto kotiavain = 1 tavara) ja survival reppuni. Matkalla ulos sammuttaisin pääkatkaisimesta sähköt ja pimputtaisin naapureiden ovikelloja ja huikkaisin että lähtekää tekin turvaan...

• Knainen

Tuota mäkin aloin tossa miettimään kun itsekin asun talossa jossa jos minun huoneistossa roihahtaa niin muidenkin kodit ja niiden asukkaat on vaarassa että miten kerrostalossa palon sattuessa toimitaan?

Joskus lukee uutisia että kerrostalossa on yhdessä asunnossa syttynyt tulipalo mutta muita asukkaita ei ole tarvinnut evakuoida mutta kuka sen arvioi ja millä kohtaa että tarviiko vaiko ei?

Mullakin on asunnossa ja rappukäytävässä palohälyttimiä että ne kyllä huutaa sitten ja muut asukkaat kuulee sen mutta itsellekin tuli mieleen että pakkohan kun itse häipyy omasta asunnosta niin käydä naapureitakin varmaan hätyyttämässä ulos.

• Ohje
        Knainen kirjoitti:

Tuota mäkin aloin tossa miettimään kun itsekin asun talossa jossa jos minun huoneistossa roihahtaa niin muidenkin kodit ja niiden asukkaat on vaarassa että miten kerrostalossa palon sattuessa toimitaan?

Joskus lukee uutisia että kerrostalossa on yhdessä asunnossa syttynyt tulipalo mutta muita asukkaita ei ole tarvinnut evakuoida mutta kuka sen arvioi ja millä kohtaa että tarviiko vaiko ei?

Mullakin on asunnossa ja rappukäytävässä palohälyttimiä että ne kyllä huutaa sitten ja muut asukkaat kuulee sen mutta itsellekin tuli mieleen että pakkohan kun itse häipyy omasta asunnosta niin käydä naapureitakin varmaan hätyyttämässä ulos.

Ohjeet

https://yle.fi/uutiset/3-7193254

• nämäottaisin

Hyvä artikkeli mutta harmi kun tuossa puhutaan enimmäkseen tilanteesta, jossa havaitaan rappukäytävässä savua. Minusta tilanne on kuitenkin ihan eri, jos palo lähtee omasta asunnosta. Silloin edelleen pidän itse ainakin kiinni siitä, että huikkaan seinänaapureille lähtiessäni. Ja minä lähden omasta asunnostani jos pääsen turvallisesti ulko-ovelle. Muuten on pakko mennä vaan parvekkeelle ja toivoa parasta.

• toivottavastieikoskaan

lemmikkini,lompakko ja kännykkä

• bensaaliekkeihin

elävät olennot, lompakko, avainet, kännykkä, vaatteita.

• Nämä_kerkee

Perhe, 2 pientä lemmikkiä, lapsen rakkain ja tärkein unilelu, puhelin ja lompakko, joku huopa.

• mitävielä

riippuu missä palo ja kumpaa ovee saa käyttää: valokuvakovalevyn ehkä repäsen koko laatikon, rahapussin vaimon rahapussin, ehkä senkin pari laatikkoa, työkalulaatikko, puhelin, läppäri, pöytäköne, vahvari, cdlevylaatikko, henkarista takit, jostain kertakäyttöesineet-laatikko, wcspaperisäkki, kaikkihan ehtii pihalle viedä...

• huonolukuteillä

ihmiset/eläimet ei oo tavaroita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1281
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      276
      922
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe