Tulipalo................

Galluppi

Kotiisi on syttynyt tulipalo. Sinulla on 3 minuuttia aikaa pelastautua. Mitkä tavarat haluat 3 minuutissa pelastaa mukaasi palavasta kodistasi?

20

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ztetdxgfh

      Puukon jolla lyödä sua

    • Tavarat? Ihmisetkö ja eläimet pelastuisivat ilman muuta? Jos niin, auton avaimet, lompakko ja puhelin.

    • TätinSanomat

      Koira, käsilaukku, silmänympärysvoide

    • Räjähdyspiste

      Olet vainoharhainen! Ainoa missä palaa on pääsi sisällä, koita pelastaa aivosi vielä kun kerkiät!

    • Hankalaa

      Puhelin, käsilaukku ja silmälasit
      Mahdollisesti iPad ja tyttären sello.
      Pianon haluaisin myös, mutta ei tule onnistumaan kolmessa minuutissa.

    • Elluhalloyb

      Kukkaron...
      Niin paljon vaatteita ..kuin mahdollista....
      Valokuva albumin..
      Rakkaita esineitä...korut...👍🙂☀ Kerrostalossa asuvalla...
      Ei oikke voi muuta....

    • Ei ihminen ole tavara, mutta ensimmäiseksi mikäli joku olisi kanssani asunnossa, ottaisin sen ihmisen mukaani, ja kaikelle muulle ihan sama miten niille käy. Ihmistä ei voi uusia, mutta ne kamat saa uusittua.

    • Hirveekysymys

      Ollut tilanteessa

      • Kuin myös, kaksi kertaa.


      • Ko_

        Sama täällä ja nähnyt vielä miten OK-talo kesäyöllä paloi tuhkaksi ...1 kissa paloi sisään, en saanut pelasttaa mitään kun ainoastaan aamutakki, mikä oli päällä ... kaikki meni ...
        Olisin antanut mitä vaan jos olisin saanut kissan pelastettu 😪
        Se ei unohtu ikinä


    • Knainen

      Asun yksin eikä tarvi olla mikään turva ja esimerkki/käytösmalli kenellekään joten todennäköisesti en poistuisi asunnosta 3 minuutissa pois.

      Palon havaitessa todennäköisesti kytkisin puhelimeni handsfreehin ja soittaisin hätäkeskukseen kun samalla yrittäisin sammuttaa paloa itse. Vaikka ohjeistus tulisi hätäkeskuksesta että poistu savua hengittämästä niin saattaisin silti olla jääräpää ja jäädä yrittää pelastaa asuntoani pahoilta tuhoilta

      Jos mulla seuraa palon syttyessä menisin kiltisti ulos koska muuten en saisi sitä toista ulos jos en itse lähtisi.
      Mukaan lähtisi puhelin, lompakko ja avaimet

      Soittaisin hätäkeskukseen vasta ulkona.

    • nämäottaisin

      Kamala ajatus, ja sympatiani kaikille tämän kokeneille. Jos tilanne sallisi, koittaisin soittaessani hätäkeskukseen kyllä ensin sammuttaa tulipalon. Jos ei, ottaisin mukaan lompakon (puhelin samassa= 1 tavara), avaimet (auto kotiavain = 1 tavara) ja survival reppuni. Matkalla ulos sammuttaisin pääkatkaisimesta sähköt ja pimputtaisin naapureiden ovikelloja ja huikkaisin että lähtekää tekin turvaan...

      • Knainen

        Tuota mäkin aloin tossa miettimään kun itsekin asun talossa jossa jos minun huoneistossa roihahtaa niin muidenkin kodit ja niiden asukkaat on vaarassa että miten kerrostalossa palon sattuessa toimitaan?

        Joskus lukee uutisia että kerrostalossa on yhdessä asunnossa syttynyt tulipalo mutta muita asukkaita ei ole tarvinnut evakuoida mutta kuka sen arvioi ja millä kohtaa että tarviiko vaiko ei?

        Mullakin on asunnossa ja rappukäytävässä palohälyttimiä että ne kyllä huutaa sitten ja muut asukkaat kuulee sen mutta itsellekin tuli mieleen että pakkohan kun itse häipyy omasta asunnosta niin käydä naapureitakin varmaan hätyyttämässä ulos.


      • Ohje
        Knainen kirjoitti:

        Tuota mäkin aloin tossa miettimään kun itsekin asun talossa jossa jos minun huoneistossa roihahtaa niin muidenkin kodit ja niiden asukkaat on vaarassa että miten kerrostalossa palon sattuessa toimitaan?

        Joskus lukee uutisia että kerrostalossa on yhdessä asunnossa syttynyt tulipalo mutta muita asukkaita ei ole tarvinnut evakuoida mutta kuka sen arvioi ja millä kohtaa että tarviiko vaiko ei?

        Mullakin on asunnossa ja rappukäytävässä palohälyttimiä että ne kyllä huutaa sitten ja muut asukkaat kuulee sen mutta itsellekin tuli mieleen että pakkohan kun itse häipyy omasta asunnosta niin käydä naapureitakin varmaan hätyyttämässä ulos.

        Ohjeet

        https://yle.fi/uutiset/3-7193254


      • nämäottaisin

        Hyvä artikkeli mutta harmi kun tuossa puhutaan enimmäkseen tilanteesta, jossa havaitaan rappukäytävässä savua. Minusta tilanne on kuitenkin ihan eri, jos palo lähtee omasta asunnosta. Silloin edelleen pidän itse ainakin kiinni siitä, että huikkaan seinänaapureille lähtiessäni. Ja minä lähden omasta asunnostani jos pääsen turvallisesti ulko-ovelle. Muuten on pakko mennä vaan parvekkeelle ja toivoa parasta.


    • toivottavastieikoskaan

      lemmikkini,lompakko ja kännykkä

    • bensaaliekkeihin

      elävät olennot, lompakko, avainet, kännykkä, vaatteita.

    • Nämä_kerkee

      Perhe, 2 pientä lemmikkiä, lapsen rakkain ja tärkein unilelu, puhelin ja lompakko, joku huopa.

    • mitävielä

      riippuu missä palo ja kumpaa ovee saa käyttää: valokuvakovalevyn ehkä repäsen koko laatikon, rahapussin vaimon rahapussin, ehkä senkin pari laatikkoa, työkalulaatikko, puhelin, läppäri, pöytäköne, vahvari, cdlevylaatikko, henkarista takit, jostain kertakäyttöesineet-laatikko, wcspaperisäkki, kaikkihan ehtii pihalle viedä...

    • huonolukuteillä

      ihmiset/eläimet ei oo tavaroita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1661
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1258
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      63
      1145
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      192
      919
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      878
    6. 69
      768
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      760
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      705
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      630
    Aihe