Olemme Kouvolassa asuva perhe ja olemme muuttamassa Orimarttilaan ennen koulujen alkua. Ihan siksi että siellä on uusi juna asema ja säästämme aikaa ja matkaa kun käymme työssä junalla Järvenpäässä.
Onko Orimattila mukava paikka. Onko suosituksija missä päin voisi asua ja ostaa talon? Onko paljon tapahtumia joihin voi osallistua. Pikku suosituksija otetaan vastaan.
Orimattila onko hyvä paikka asua?
72
1725
Vastaukset
- Tervetuloa.olaan
Terwetuloa paikkakunnalle!
Orimattila kaipaakin kipeästi uusia muuttajia ja sakeampaa verta. vielä kerran tervetuloa. Aivan mainioita paikkoja joihin voitte tutustua on orimattilan keskuspuisto, paikkakunnan vihreä keidas, tullinmäki. Kävin hiljattain siellä samoilemassa ja täytyy sanoa ettei paikka ole se sama jota vielä 20-30 vuotta sitten kutsuttin pulitunturiksi. Nykyään ei laitapuolenkulkijoita siellä enää näy vaan luonto suorastaan kukoistaa, kerrassaan mainio tutustumiskohde. Toinen mainio paikka johon voitte tutustua on käkelässä entnen tujulan tontti jossa nämä iki-ihanat PAV tyypit aikoinaan asustivat - ikävä kyllä itse rakennus on poissa, mutta suosittelen että pistäydytte myös siellä. Kolmas paikka johon teidän tulee ehdottomasti tutustua on nykyisin " torikulman" talona tunnettu entinen valtion virastotalo jossa vielä 80 ja 90 - lukujen taitteessa oli poliisiasema. Siellä on moni liikaa alkoholia nauttinut taikka rikoksiin syyllistynyt ollut kopissa rauhoittumassa ja miettimässä että mitäs tulikaan tehtyä.
Että kouvostoliitosta oikein orlandoon olette muuttamassa. Hieno valinta. Se on ehkä paras hankkia asunto keskustaajamasata ja juna-asemalle matkata sitten linja-autolla. Yhteydet täällä toimivat erinomaisesti ja täältä pääsee maailman ääriin todella hyvin. Vielä kerran tervetuloa ja toivottavasti viihdytte. - paljonlöytyy
Orimattilassa on paljon hyviä tapahtumia ainakin -Mallusjoen takin kääntöviikko, Artjärvipäivät teidemuseo ja kantrien kulkue sekä elomarkkinat. -Hennaan suunnitellaan isoa asunto näyttelyä.
- Ylermi
Tervetuloa Orimattilaan.Orimattila elää nyt historiansa voimakkaimmin kasvun aikaa.Henna ase uneen on loistava paikka asua ja harrastaa.
- parasvalinta
Tervetuloa minunkin puolestani tänne orimattilaan jok aon selvästi Päijäthämeen nouseva keskus. Valtavaa kasvua tapahtuu juuri Hennan takia jonne on pian tulossa 15 tuhannen uusi kaupungin osa.
Poliittisesti lähes laikki puolueet ovat yhtä mieltä ainoastaan muutama persu haraa kehitystä vastaan. Jos haluaa menestyä niin kannattaa ottaa Kokoomuuksen jäsen kirja.- Totuusnyt
Hehehe mistähän löytyy ne 15000 idioottia sinne itikoita ja paarmoja kuhisevaan lepikkoon keskelle ei mitään.
- Leikileikilapsi
Totuusnyt kirjoitti:
Hehehe mistähän löytyy ne 15000 idioottia sinne itikoita ja paarmoja kuhisevaan lepikkoon keskelle ei mitään.
Siellä näyttää olevan ainakin yksi.
- reilumeininki
Ihan ystävänä neuvon että menkää ja muutakaa saman tien Mäntsälään jossa on palvelut todella lähellä verrattuna orimattilaan. Myös koulut on kunnossa ei ole sisäilma ongelmia kuin Orimattilan kouluissa. Lyheempi matkakin Järvenpäähän.
- hennarunkkendal
Olen henna fetissi. Kertokaa jotain Hennasta
- GoHennaGo
Henna on Suomen tulevaisuus
- hennago
GoHennaGo kirjoitti:
Henna on Suomen tulevaisuus
Kuulin että Suomen hallitus on nostanut hennan kärki hankkeeksi. Suomen työllisyys astekin on noussut Hennan ansijosta.
- älämuuta
EI ole hyvä paikka asua. Mitä itsekkäämpi omaan napaan tuijottaja olet sen enemmän täällä porskutat. Kun taas olet yleisiä järjestyssääntöjä noudattava rauhallinen asuja saat kärsiä muiden ihmisten itsekkyydestä. Se on niin nähty ja koettu.
- Anonyymi
Sääntöjä noudattavalla ei täällä todellakaan ole helppo olla! Sekin kun olisi niin selkeää noudattaa ohjeita, mutta täällä on tehty siitä hämmästyttävän vaikeaa. Sitä joutuu jatkuvasti taistella tehdäkseen oikein. Vuokratalot lähettelee vääriä laskuja, joten hoitaakseen raha-asiansa oikein joutuu tekemään PALJON töitä vain selvitelläkseen toisten sotkuja. Mikään oikea taho ei auta, kun nekin ovat korruptoituneita. Joka paperin ja viranomaisen kanssa joutuu selvittää heidän rikoksiaan. Mikään taho ei noudata lakeja ja säädöksiä. Asioille ei kykene tekemään mitään... tai siis ainakin se sama sääntöjen rikkominen jatkuu, vaikka yhden asian kerrallaan niitä saisikin selvitetyksi. Uutta tulee koko ajan lisää :(
- Ruotsulastatullaan
Emme muuttaneetkaan Orimattilaan kun siellä teillä on hieman riitaisaa uskonnolliselle perheelle. Tehkää jo sovinto siitä Hennasta niin hommat sujuvat paremmin. Toinen vaihto ehto on lopettaa se projekti joka aiheuttaa vääntöä.
- Pridewin
Hyvä että pysyitte poissa.Henna jos ei kelpaa niin sellainen perhe pysyköön muualla.
- Kalmanmies
Ihminen voi tehdä elämässään vain yhden todellisen virheen. Minun kohdallani se oli muutto Orimattilaan. Onneksi en asu siellä enää koskaan. Surkeampia ihmisiä saa etsiä kuin siellä asuu. Ei ole kyllä itse paikkakaan kuin pelkkää peltoaukeata. Yksi paskainen jäte-joki kulkee kylän läpi.
- pilvetpoistuvat
Nyt kannattaa muuttaa Orimattilaan sillä Hennaan valmistuu päiväkoti vuonna 2020. Se takaa Hennan voimakkaan kasvun. Kiitos Kokoomukselle
- Uusitulevaisuus
Kiitos jo kokoomukselle etukäteen. Tulee varmaan yhtä loistava päiväkoti kuin Järvikunnan koulukin. Huippuhomeet vuoden sisällä koko rakennuksessa, ja rakennus valvonta ja huoltohenkilöstö kahvittelee ja lorvailee vaan. Sairastuneista ei välitetä mutta kymmenen bussia kiertää kuntaa kuljettamassa yhtä kokoomuslasta Hennan päiväkotiin. Rahaakaan ei polteta siinä tohinassa montaa miljoonaa vuodessa. Pitäisi varmaan järjestää vielä muutama junavuorokin lisää päiväkotilapsille jos niitä vaikka tulisi pääkaupungista ja Lahdesta asti Hennan ihanaan homepäiväkotiin.
- helkutti
on hyvä paikka asua.mutta tänne on lisäytynnyt noi huume hörhöt.millähän ne voisi ajaa pois auttaisiko raid.
- huolimaton
Huume hommiin ei auta mikkään. Pian koko Orimattilalaiset ovat hörhöjä. Kysy vaikka kaupunkin talolta.
- Anonyymi
huolimaton kirjoitti:
Huume hommiin ei auta mikkään. Pian koko Orimattilalaiset ovat hörhöjä. Kysy vaikka kaupunkin talolta.
Se auttaisi, kun ei tulisi uusia käyttäjiä. Luonto korjaa ehkä sieltä toisesta päästä ajallaan.
Ajoin kylän keskustan läpitte saksalaisvalmisteisella laatuautollani ja kyllä veti apeaksi mielen kun sitä kattelin. Toista se ol viel 30 vuotta sitten kun orimattila ol elinvoimain. Silloin ei ollut tyhjää liiketilaa. Tiet ol suoria ja leveitä eikä ollunna noita turhia hidasteita. Nyt tuo erkontie on remontin jälkeen vailla uutta remonttia jolla siitä tehtäisiin sellainen kun se ol ennen tuota remonttia. Silloin oli tilaa ja tiet oli helppo pitää talvisinkii kunnossa. Silloin oli myös liiketiloissa monenlaista toimintaa, oli kahvilaa, kapakkaa, kelloliikettä ja elintarvikekauppaa. Ei palaa ne ajat enää. Ranekin ikääntyy mutta järki pelaa kun sveitsiläinen kello.
- OikeaSatu-setä
Laksatiivi-Kaneli on luokaton dyykkari. Kerää pulloja ja tarvittaessa lainaa muiden omaisuutta saadakseen päivän alkoholiannoksen. On mersun kyllä nähnyt, mutta ei ole istunut/omistanut.
- AivanTotta
OikeaSatu-setä kirjoitti:
Laksatiivi-Kaneli on luokaton dyykkari. Kerää pulloja ja tarvittaessa lainaa muiden omaisuutta saadakseen päivän alkoholiannoksen. On mersun kyllä nähnyt, mutta ei ole istunut/omistanut.
Päässä viiraa ja pahasti.
- tyytyväinen
Suositan tulkaa Orimattilaan. Täältä löytyy lähes kaikki palvelut ja poliisi on onneksi Lahdessa. On kuule Nikkeareena ja uusi urkka talokin valmistuu. On kuule kehräämö ja paljon harrastuksia. On uusi upea ja komea Henna jonne muuttaa vaan raha rikkaat.
Koulujakin on nykysin vain keskustassa joten ei tarvi keskustassa lasten kulkea pitkiä matkoja kouluun eikä tarvi kuskata kun kaupunki kuskaa. Sitten Hennaan tulee pian koulu.- kiitosetukäteen
Kertoisitko lisää siitä upeasta ja komeasta Hennasta. Tiedosta kiitollinen. Olen vasta muuttanut Orimattilaan.
- kkfj56
henna on hyvä paikka asua ja olla.
Tässä lista hyvistä asioista: - kiitoskaikesta
Orimattila oli joskus hyvä paikka asua. Viimeiset 20 vuotta on ollut surkeaa aikaa, varsinkin viimeiset vuodet kun kaikki jätetään rempalleen jonkun Hennan takija.
Me olemme juuri muuttamassa Mäntsälään ja sieltä on nopeampi yhteys Hesaankin.- menkää-kauas
Hyvä kun lähdette. Täällä ei tollasia valittajia kaivata.
- Anonyymi
menkää-kauas kirjoitti:
Minä taas en jaksa näitä, jotka väittää asioiden olevan hyvin. Asiat voi parantaa ja ne pitää parantaa. Miksi kukaan sitä vastustaisi. Uuden Prisman rakentaminen ei paranna mitään, se tuhoaa Erkontien, muttei poistan sen mätäkasan työntekijöitä.
- Anonyymi
menkää-kauas kirjoitti:
Minä kaipaan. Aina harmittaa, kun järkeviä ihmisiä poistuu, vaikka parempihan se niille lähtijöille on.
Jos tiessä on reikä, on varsin järjetöntä kerääntyä vain ympärille suojelemaan ettei sitä kukaan näkisi ja kuluttaa vuosia energiaa sen vuoksi ETTEI sitä korjattaisi. Siellä on äijäpartio tien tukkeena eikä päästä lopulta enää ketään kulkemaan tiellä, koska lopulta koko tie on romahtanut käyttökelvottomaksi.
Olisiko jo aika korjata se tie? Olisi äijille jotain muutakin käyttöä... esim korjata se tie.
- kitukyläll
Aulis Aaltosen aikaan Orimattilas ol hyvä asua. Tiet ja talot ol kunnos, Nyt kaikel laill on menty pieleen.
Aulis Aaltonen ja Aulis Jokinen kyllä pitivätten aina kuntalaisten puolta. He olivat oikeita miehiä jollaisia ei enää nykyisin paljoa ole.
- Anonyymi
Tervetuloa vaan Orimattilaan. Meillä on oma brädikin OA. Perussuomalaiset johtavat hienosti kaikkea.
- Anonyymi
Orimattila on kuule hieno paikka. Meillä on hienoja järviä Artjärven kaupunginosassa ja sitten on aivan huikea Hennan asuinalue jossa yhdistyy äly ja eko. Tulevaisuuden suuret unelmasi toteutuvat. Meillä on OA brändi joka tarkoittaa että Olet Arvokas.
- Anonyymi
Muista hommata Kokoomuksen jäsenkirja sillä sen kuin selvää valuuttaa täällä Orlandossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista hommata Kokoomuksen jäsenkirja sillä sen kuin selvää valuuttaa täällä Orlandossa.
Ei tarvita ennään vaan kannattaa olla kaveri persujen kanssa. Orimattila on mukavan matkan päässä Lahti citystä jos joskus haluaa käydä isossa maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvita ennään vaan kannattaa olla kaveri persujen kanssa. Orimattila on mukavan matkan päässä Lahti citystä jos joskus haluaa käydä isossa maailmassa.
Asenne mihin? Täällä suositaan rikollisuutta. En ihan ymmärrä viestiäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenne mihin? Täällä suositaan rikollisuutta. En ihan ymmärrä viestiäsi.
...Oho! Sepäs kommentoikin nyt ihan väärää viestiä. No, mutta joku siis tuolla (ketjun pohjalla) sanoi että Orimattila ei sovi asennevammaisille. Minusta se oli oudosti sanottu, kun täällä nimenomaan on asiat hoidettu aina siltä kantilta.
- Anonyymi
Suomi 24 palstaa ei kannata seurata. Jos google tarjoaa sitä ensimmäisenä, skippaa. Täällä ei saa oikeata tietoa.
- Anonyymi
Minä en ole googlea käyttänyt kymmeneen vuoteen. Tai no jos en väärin muista, niin ehkä jotain katsoin silloin vuonna 2016, kun muutin takaisin tänne Orimattilaan. Jossain siellä paikkeilla ainakin. Pääasiallisin hakukoneeni oli silti aina Yandex, mutta se jostain käsittämättömästä syystä bannattiin. Miksi?
Uskotteko te oikeasti että jenkit puhuu totta? Jenkit on kuuluisia Hollywoodistaan, hei!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole googlea käyttänyt kymmeneen vuoteen. Tai no jos en väärin muista, niin ehkä jotain katsoin silloin vuonna 2016, kun muutin takaisin tänne Orimattilaan. Jossain siellä paikkeilla ainakin. Pääasiallisin hakukoneeni oli silti aina Yandex, mutta se jostain käsittämättömästä syystä bannattiin. Miksi?
Uskotteko te oikeasti että jenkit puhuu totta? Jenkit on kuuluisia Hollywoodistaan, hei!!...Googlemappia olen siis joskus käyttänyt, mutta hakukoneena en. En muista koska lopetin Googlen, mutta jossain vaiheessa Youtube ja se yhdistyi ja se aiheutti minulle h*lvetisti ongelmia ja lopulta sen takia lopetin myös Youtuben käytön.
Se siis bannasi minut Youtubesta, koska en suostunut Googlen asiakkaaksi ja joku ihme härdelli siellä oli. Täyttä kapitalismia vain. Yksi toisensa jälkeen "netti" multa häviää, kun en suostu noita käyttää. Mun rakas sähköposti silti kuoli (ja muuttui jne.), joten käytännössä siinä hässäkän keskellä oli pakko tehdä Googlelle sähköposti :( Juu ja p*ska se on ja jotenkin... sen aistii että koko mun netti on sen jälkeen mennyt p*skaksi. Kyllä HUOMAA että se muokkaa sitä sisältöä. V*tun terroristit! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Googlemappia olen siis joskus käyttänyt, mutta hakukoneena en. En muista koska lopetin Googlen, mutta jossain vaiheessa Youtube ja se yhdistyi ja se aiheutti minulle h*lvetisti ongelmia ja lopulta sen takia lopetin myös Youtuben käytön.
Se siis bannasi minut Youtubesta, koska en suostunut Googlen asiakkaaksi ja joku ihme härdelli siellä oli. Täyttä kapitalismia vain. Yksi toisensa jälkeen "netti" multa häviää, kun en suostu noita käyttää. Mun rakas sähköposti silti kuoli (ja muuttui jne.), joten käytännössä siinä hässäkän keskellä oli pakko tehdä Googlelle sähköposti :( Juu ja p*ska se on ja jotenkin... sen aistii että koko mun netti on sen jälkeen mennyt p*skaksi. Kyllä HUOMAA että se muokkaa sitä sisältöä. V*tun terroristit!...Se siis ILMISELVÄSTI lukee mun sähköposteja, vahtii kenen kanssa keskustelen ja käyttää sitä sitten materiaalina noissa suosituksissa. Olen niin s**tanan vihainen!! Ei mitään yksityisyyttä. Erityisesti poliisille kirjoitellesa tuota tulee mietittyä että v*tun kiva, kun toi Google levittelee kaiken sen datan ympäri nettiä. Haiskakoot nketi p*ska!
Miksi kukaan vihaa Venäjää... tai Kiinaa? MISTÄ??? Meitä raiskataan koko ajan jenkeillä jo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se siis ILMISELVÄSTI lukee mun sähköposteja, vahtii kenen kanssa keskustelen ja käyttää sitä sitten materiaalina noissa suosituksissa. Olen niin s**tanan vihainen!! Ei mitään yksityisyyttä. Erityisesti poliisille kirjoitellesa tuota tulee mietittyä että v*tun kiva, kun toi Google levittelee kaiken sen datan ympäri nettiä. Haiskakoot nketi p*ska!
Miksi kukaan vihaa Venäjää... tai Kiinaa? MISTÄ??? Meitä raiskataan koko ajan jenkeillä jo....Ne digitalisoi kaiken, koska se on muka niin helppoa ja halpaa, mutta se on aina ollut juuri päin vastoin. Se on ollut äärimmäisen sekavaa, paljon ongelmia ja moni projekti peruttu, kun jo maksoi MILJOONIA ja silti vain kasa p*skaa.
Sitten uutisissa oli juuri että tekstiviestejä ei kuulemma enää kannata uskoa. Digitaliset jutut kun on tosi EPÄLUOTETTAVIA, joka ei minua yllätä :/ Vastaamo ja kaikki. On muka kätevää, on joo, kun kuka vaan missä vaan, jopa toisessa maassa, pääsee lukemaan mun potilasraportteja. Ihanaa!! Tosi kätevää teille ja rikollisille.
Eilen sen uutisen luettuani silti jäin miettimään (Briteissä) vanhaa tapaa että oli puhelinkoppi kadunreunassa ja kuka vaan, ANONYYMISTI pääsi sinne soittelemaan minne vain. Ja sitten ne muutti ääntään jollain makaanisilla tavoilla, oliko just että puhuu jonkun hihan läpi tai vastaavaa. Osasi ne jo v*ttu puhelinkoppien ja rullavalikko lankapuhelimienkin aikana tehdä tota. Uskomatonta!!
Digitalisaatio ei pelasta mitään. Se on luonut vain järkyttävästi uusia ongelmia. Olen jo samasta paasannut, mutta Postikin koneellisti kirjeenjakelun ja sitten kun se laite REPII NE KORTIT JA KIRJEET, niin vika on vain asiakkaissa, kun siellä on ollut klemmareita jaei ole juuri standardin mallinen kortti jne. Posti s**tana REPII NE KORTIT. Mikä helpotus tässä siis on tapahtunut??? Uskooko Posti omaa valettaan? POSTI REPII asiakkaiden paketit. Ja meidän pitää siitä vielä maksaakin? Hinnat on vain nousseet koko ajan. Mitä v*ttua? Miksi Posti tuhoaa sitä materiaalia, joka on vastuutettu heille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ne digitalisoi kaiken, koska se on muka niin helppoa ja halpaa, mutta se on aina ollut juuri päin vastoin. Se on ollut äärimmäisen sekavaa, paljon ongelmia ja moni projekti peruttu, kun jo maksoi MILJOONIA ja silti vain kasa p*skaa.
Sitten uutisissa oli juuri että tekstiviestejä ei kuulemma enää kannata uskoa. Digitaliset jutut kun on tosi EPÄLUOTETTAVIA, joka ei minua yllätä :/ Vastaamo ja kaikki. On muka kätevää, on joo, kun kuka vaan missä vaan, jopa toisessa maassa, pääsee lukemaan mun potilasraportteja. Ihanaa!! Tosi kätevää teille ja rikollisille.
Eilen sen uutisen luettuani silti jäin miettimään (Briteissä) vanhaa tapaa että oli puhelinkoppi kadunreunassa ja kuka vaan, ANONYYMISTI pääsi sinne soittelemaan minne vain. Ja sitten ne muutti ääntään jollain makaanisilla tavoilla, oliko just että puhuu jonkun hihan läpi tai vastaavaa. Osasi ne jo v*ttu puhelinkoppien ja rullavalikko lankapuhelimienkin aikana tehdä tota. Uskomatonta!!
Digitalisaatio ei pelasta mitään. Se on luonut vain järkyttävästi uusia ongelmia. Olen jo samasta paasannut, mutta Postikin koneellisti kirjeenjakelun ja sitten kun se laite REPII NE KORTIT JA KIRJEET, niin vika on vain asiakkaissa, kun siellä on ollut klemmareita jaei ole juuri standardin mallinen kortti jne. Posti s**tana REPII NE KORTIT. Mikä helpotus tässä siis on tapahtunut??? Uskooko Posti omaa valettaan? POSTI REPII asiakkaiden paketit. Ja meidän pitää siitä vielä maksaakin? Hinnat on vain nousseet koko ajan. Mitä v*ttua? Miksi Posti tuhoaa sitä materiaalia, joka on vastuutettu heille?...Eihän se laite siis säästä mitään. Koska laatu myös huononi. Ainoa mink Posti vain teki oli päätti ettei asiakkaiden lähetyksillä ole mitään väliä. Arvotonta p*skaa vain näköjään. Sitten ihmetellään kun kukaan ei halua enää lähettää mitään.
Posti lähettelee vain SÄHKÖposteja ja ylläpitää nettisivujaan ja kokee jotenkin vastenmielisenä ajatuksen että jotain konkteettista POSTIAKIN pitäisi muka asiakkaille jakaa ja jopa siis ihan kotiin!! Apua!! Posti on silleen että kun se jo on edes lähellä tai edes viereisessä kaupungissa, niin heidän duuni on jo niinku hoidettu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Eihän se laite siis säästä mitään. Koska laatu myös huononi. Ainoa mink Posti vain teki oli päätti ettei asiakkaiden lähetyksillä ole mitään väliä. Arvotonta p*skaa vain näköjään. Sitten ihmetellään kun kukaan ei halua enää lähettää mitään.
Posti lähettelee vain SÄHKÖposteja ja ylläpitää nettisivujaan ja kokee jotenkin vastenmielisenä ajatuksen että jotain konkteettista POSTIAKIN pitäisi muka asiakkaille jakaa ja jopa siis ihan kotiin!! Apua!! Posti on silleen että kun se jo on edes lähellä tai edes viereisessä kaupungissa, niin heidän duuni on jo niinku hoidettu!...Ja kaikki firmat on vain tosi jaloja ja ajattelee vain ympäristöään <3 DNA:kin lähetteli ennen paperilaskun mukana KAKSI mainosarkkia. Tuli siis jokaisessa kirjeessa 3 eri A4:sta, joista kahdella en tehnyt mitään ja siinä laskussa ei enää vuosikymmeneen ole mitään selvitetty. Sitten ne rupesi vaatimaan korvausta näistä paperisista laskuista ja kun se nousi 5 euroon, niin minä nostin kädet ilmaan! Mulle riitti! Turha p*ska lappu, jossa ei enää nykyisin edes selvitetä mistä se summa tulee ja joka asiasta tuli erillinen oma (maksullinen) kirje eli maksettavaa tuli 10€ tai yli per kuukausi vain siitä ilosta että saa paperia.
Senkin vielä niinku hyväksyi että näköjään minäkin sissi luovutan ihan rahan takia ja siirryin sähköisiin, mutta raivostutti sen selitys, kun korostettiin oikein isolla että välitetään ympäristöstä ja virheä siirtyminen ja muuta propaganda p*skaa vain kauheasti. Ja v*tut!! JOKA IKISESSÄ kirjeessä oli sen laskun lisäksi 2kpl A4 MAINOSTA!!! KAKSI MAINOSTA... ja yksi lasku. Jos ne niitä v*ttuakaan mikään huoli paperinkulutuksesta vaivaisi, niin ne ei niitä täysin turhia mitättömiä s**tanan mainoksia olisi JOKA ikiseen kirjeeseen laittanut. Ikinä ei niistä mainoksista minulle mitään ollut ja en p*rkele maksa yli 10€ siitä ilosta että saan MAINOKSIA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ja kaikki firmat on vain tosi jaloja ja ajattelee vain ympäristöään <3 DNA:kin lähetteli ennen paperilaskun mukana KAKSI mainosarkkia. Tuli siis jokaisessa kirjeessa 3 eri A4:sta, joista kahdella en tehnyt mitään ja siinä laskussa ei enää vuosikymmeneen ole mitään selvitetty. Sitten ne rupesi vaatimaan korvausta näistä paperisista laskuista ja kun se nousi 5 euroon, niin minä nostin kädet ilmaan! Mulle riitti! Turha p*ska lappu, jossa ei enää nykyisin edes selvitetä mistä se summa tulee ja joka asiasta tuli erillinen oma (maksullinen) kirje eli maksettavaa tuli 10€ tai yli per kuukausi vain siitä ilosta että saa paperia.
Senkin vielä niinku hyväksyi että näköjään minäkin sissi luovutan ihan rahan takia ja siirryin sähköisiin, mutta raivostutti sen selitys, kun korostettiin oikein isolla että välitetään ympäristöstä ja virheä siirtyminen ja muuta propaganda p*skaa vain kauheasti. Ja v*tut!! JOKA IKISESSÄ kirjeessä oli sen laskun lisäksi 2kpl A4 MAINOSTA!!! KAKSI MAINOSTA... ja yksi lasku. Jos ne niitä v*ttuakaan mikään huoli paperinkulutuksesta vaivaisi, niin ne ei niitä täysin turhia mitättömiä s**tanan mainoksia olisi JOKA ikiseen kirjeeseen laittanut. Ikinä ei niistä mainoksista minulle mitään ollut ja en p*rkele maksa yli 10€ siitä ilosta että saan MAINOKSIA....Musta on tosi "hienoa" kaikki tään tietoturva ja tunnistautumismania -.-
Just toi ettei ne sitten SILTI osaa tehdä edes tekstiviestiä, joka olisi luotettava? Tosi vaikeaa vissiin, häh? Miten se tunnistautuminen sitten onnistuu sillä, jos se ei kerran ole luotettava. Kaikki KALLIIT härpättimet on jo toisilla ostettuna, maksetaan käytöstä ja on luovuttu yksityisyydestä, koska sovellusten on "pakko" seurata suo 24/7 ja sitten... sillä ei tee yhtään mitään.
En ole silti hirveän yllättynyt ettei sillä tehnyt mitään.
Jossain perusteltiin sitä että älypuhelin on turvallisin tunnistautumiskeino, koska... SE ON AINA MUKANA. Kiva logiikka. Outoa silti jos jollain ei lompakko ole mukana ja mielestäni noista lonpakoista huolehtiminenkin oli aina normaalia silloin ennen vanhaan? Miksi ihmisillä olisi lompakko mukana?
Noissa jutuissa on moni sanonut ettei ota aina puhelinta mukaansa. Mulla oli sama. Lompakkoa silti saattoi tarvita, jos kävi kioskilla. Yritän vain sanoa että joka paikassa hehkutetaan älypuhelimen hienoutta, mutta se näyttää perustuvan aina niihin kahteen valheeseen että muka 1. kaikilla olisi sellainen 2. se olisi aina mukana. (3. se toimisi ja akussa olisi virtaa) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Musta on tosi "hienoa" kaikki tään tietoturva ja tunnistautumismania -.-
Just toi ettei ne sitten SILTI osaa tehdä edes tekstiviestiä, joka olisi luotettava? Tosi vaikeaa vissiin, häh? Miten se tunnistautuminen sitten onnistuu sillä, jos se ei kerran ole luotettava. Kaikki KALLIIT härpättimet on jo toisilla ostettuna, maksetaan käytöstä ja on luovuttu yksityisyydestä, koska sovellusten on "pakko" seurata suo 24/7 ja sitten... sillä ei tee yhtään mitään.
En ole silti hirveän yllättynyt ettei sillä tehnyt mitään.
Jossain perusteltiin sitä että älypuhelin on turvallisin tunnistautumiskeino, koska... SE ON AINA MUKANA. Kiva logiikka. Outoa silti jos jollain ei lompakko ole mukana ja mielestäni noista lonpakoista huolehtiminenkin oli aina normaalia silloin ennen vanhaan? Miksi ihmisillä olisi lompakko mukana?
Noissa jutuissa on moni sanonut ettei ota aina puhelinta mukaansa. Mulla oli sama. Lompakkoa silti saattoi tarvita, jos kävi kioskilla. Yritän vain sanoa että joka paikassa hehkutetaan älypuhelimen hienoutta, mutta se näyttää perustuvan aina niihin kahteen valheeseen että muka 1. kaikilla olisi sellainen 2. se olisi aina mukana. (3. se toimisi ja akussa olisi virtaa)...Ja kuten ennen vanhaan puhelinkopeista, niin eihän siitä sähköisestä näe onko se se tarkoitettu ihminen. Kuka vaan voi sen tehdä! Mistä ne repii oikein noita kuvitelmia että älypuhelinta ei muka voisi käyttää kuin se ihminen, joka sen omistaa? Milloin tällainen totuus on muka ollut??? Ihan kuin ei jonkun lompakkoa voisi joku muutkin käyttää kuin sen omistaja. Mistä kukaan keksii noita t*hmyyksiä?
Sitten kuulee juttua että monen puhelin on heidän diilerillään. Onhan tämä nyt itsestään selvää! Missä harhassa ne oikein elää??
Minä olen sinnikkäästä yrittänyt pysyä "vanhassa teknologiassa", vaikka noin 10 vuotta sitten sainkin YLE:n uutisissa siksi tappouhkauksen. En ole silti ainakaan tässä vielä kuolemassa eli saa sekin id*ootti jatkaa odotteluaan mun "luonnolliselle poistumiselle".
Alkaa jo tuntua luissa ja ytimissä. Eka se alkoi tuntua siellä 10 vuotta sitten, ja siis negatiivisena. Luulin sen vain pahenevan, mutta tässä ihan viime vuodet ja koronan aikana olen vain nauranut muille ja heidän ongelmilleen :DD
JATKUVASTI uutisissa puhutaan jostain huijausviesteistä ja tarkoitetaan siis huijausLiNKKEJÄ ja ihmettelin näitä uutisia, kunnes tajusin että aijoo heillä on ÄLYPUHELIN!! Enhän mä saa mitään tuollaisia viestejä. Ei mulla tule mitään linkkejä mihinkään. Sen vaiva on siinä että joudun AINA erikseen mennä sitten kirjautumaan jonnekin sivustolle tietokoneellani ja yleensä en vaivaudu. Ne jää siis katsomatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ja kuten ennen vanhaan puhelinkopeista, niin eihän siitä sähköisestä näe onko se se tarkoitettu ihminen. Kuka vaan voi sen tehdä! Mistä ne repii oikein noita kuvitelmia että älypuhelinta ei muka voisi käyttää kuin se ihminen, joka sen omistaa? Milloin tällainen totuus on muka ollut??? Ihan kuin ei jonkun lompakkoa voisi joku muutkin käyttää kuin sen omistaja. Mistä kukaan keksii noita t*hmyyksiä?
Sitten kuulee juttua että monen puhelin on heidän diilerillään. Onhan tämä nyt itsestään selvää! Missä harhassa ne oikein elää??
Minä olen sinnikkäästä yrittänyt pysyä "vanhassa teknologiassa", vaikka noin 10 vuotta sitten sainkin YLE:n uutisissa siksi tappouhkauksen. En ole silti ainakaan tässä vielä kuolemassa eli saa sekin id*ootti jatkaa odotteluaan mun "luonnolliselle poistumiselle".
Alkaa jo tuntua luissa ja ytimissä. Eka se alkoi tuntua siellä 10 vuotta sitten, ja siis negatiivisena. Luulin sen vain pahenevan, mutta tässä ihan viime vuodet ja koronan aikana olen vain nauranut muille ja heidän ongelmilleen :DD
JATKUVASTI uutisissa puhutaan jostain huijausviesteistä ja tarkoitetaan siis huijausLiNKKEJÄ ja ihmettelin näitä uutisia, kunnes tajusin että aijoo heillä on ÄLYPUHELIN!! Enhän mä saa mitään tuollaisia viestejä. Ei mulla tule mitään linkkejä mihinkään. Sen vaiva on siinä että joudun AINA erikseen mennä sitten kirjautumaan jonnekin sivustolle tietokoneellani ja yleensä en vaivaudu. Ne jää siis katsomatta....Siellä on useampi ihminen, kun herätys ei ollut toiminut ja ihan asiantuntija neuvoi ostamaan vanhanaikaisen HERÄTYSKELLON <3 Niissä älypuhelimissa oli kuulemma ollut joku toiminto että, vaikka ihminen nukkuu, niin kun se tajua siinä kasvot, niin se vaientaa äänet. Friikki systeemi, mutta mieltäni lämmitti että suositellaan kivaa tikittäjää :) Paperi ja kynä on monessa paikassa käytössä. Eikö tämä digitalisaatio ja teknologian "kehitys" olekin ollut loistavaa? ✨️
Ne nauraa siellä keskiajalle meille. Ei täällä osata yhtään mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Siellä on useampi ihminen, kun herätys ei ollut toiminut ja ihan asiantuntija neuvoi ostamaan vanhanaikaisen HERÄTYSKELLON <3 Niissä älypuhelimissa oli kuulemma ollut joku toiminto että, vaikka ihminen nukkuu, niin kun se tajua siinä kasvot, niin se vaientaa äänet. Friikki systeemi, mutta mieltäni lämmitti että suositellaan kivaa tikittäjää :) Paperi ja kynä on monessa paikassa käytössä. Eikö tämä digitalisaatio ja teknologian "kehitys" olekin ollut loistavaa? ✨️
Ne nauraa siellä keskiajalle meille. Ei täällä osata yhtään mitään!...Kellotkin oli uutisissa. KAIKKI kellot ilmeisesti tehdään nykyään Kiinassa. Siitä heti tuli mieleeni, kun ennen mun esi-isillä oli monopoli Suomen kelloista, mutta tuli jotkut halpatuotanto käkikellot ja voitti bisneksen.
On ollut ilo silti lukea juttuja, joissa sanottu että joku esi-isieni tekemän asemankello YHÄ toimii ja pysyy ajassa <3 Ei ole mulle tullut edes mimmimetriä noista taidoista, mutta hienoa että silloin antiikinaikana osattiin... ja siis paremmin kuin nykyään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kellotkin oli uutisissa. KAIKKI kellot ilmeisesti tehdään nykyään Kiinassa. Siitä heti tuli mieleeni, kun ennen mun esi-isillä oli monopoli Suomen kelloista, mutta tuli jotkut halpatuotanto käkikellot ja voitti bisneksen.
On ollut ilo silti lukea juttuja, joissa sanottu että joku esi-isieni tekemän asemankello YHÄ toimii ja pysyy ajassa <3 Ei ole mulle tullut edes mimmimetriä noista taidoista, mutta hienoa että silloin antiikinaikana osattiin... ja siis paremmin kuin nykyään....Mun MIMMImetrit* on surkeat. Mutta ihan biologisestikin mulle on tuskin jäänyt enää mitään sieltä missälie 1700-luvullako se oli? ...Jep 1700 luvulla. Olen kuitenkin seurannut tota suvun tarinaa ja siksi kiinnostaa kellot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mun MIMMImetrit* on surkeat. Mutta ihan biologisestikin mulle on tuskin jäänyt enää mitään sieltä missälie 1700-luvullako se oli? ...Jep 1700 luvulla. Olen kuitenkin seurannut tota suvun tarinaa ja siksi kiinnostaa kellot.
...On jo aika ohi aiheen :D mutta on mulle ilmeisesti joku veritauti sieltä peritty, vai missä vaiheessa se on sinne päin Suomea mennyt. Ihan asiaan kuuluva todellakin, kun olisi mullekin ollut terveellisempää menettää verta. Niin päin niinku terveellisempää. Lisää vain verenvuodatusta, niin kyllä helpottaa :)
Ja Orimattila on ollut mulle todellakin huono paikka asua. Täällä ei ole kunnollisia ihmisiä ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...On jo aika ohi aiheen :D mutta on mulle ilmeisesti joku veritauti sieltä peritty, vai missä vaiheessa se on sinne päin Suomea mennyt. Ihan asiaan kuuluva todellakin, kun olisi mullekin ollut terveellisempää menettää verta. Niin päin niinku terveellisempää. Lisää vain verenvuodatusta, niin kyllä helpottaa :)
Ja Orimattila on ollut mulle todellakin huono paikka asua. Täällä ei ole kunnollisia ihmisiä ollenkaan.Jos on asennevamma niin Orimattila ei ole silloin paras paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on asennevamma niin Orimattila ei ole silloin paras paikka.
Eli lainkuuliaiset kansalaiset on "asennevammaisia" ja poliisit on "virkaintoisia"? :DD Näkyy se rikollisen elämä olevan vaikeaa :( Se on JUST sitä kun meikä käy vain ruokakaupassa ja siinä sitten hajoaa läpeensä koko paikallisrikollisjengi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli lainkuuliaiset kansalaiset on "asennevammaisia" ja poliisit on "virkaintoisia"? :DD Näkyy se rikollisen elämä olevan vaikeaa :( Se on JUST sitä kun meikä käy vain ruokakaupassa ja siinä sitten hajoaa läpeensä koko paikallisrikollisjengi.
Voisitko jo lopettaa ihmisten arvostelun ja Orimattilan palvelujen haukkumisen. Ketään ei kiinnosta jatkuvat valitukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko jo lopettaa ihmisten arvostelun ja Orimattilan palvelujen haukkumisen. Ketään ei kiinnosta jatkuvat valitukset.
Yhä höpötät omituisia. Teidän (?) ongelma oli se että käyn ruokakaupassa. Vuodesta 2016 asti minua vainottiin. Itsepä nää Orimattila mätäp*iseet tilanteen teki JUURI tällaiseksi. Eihän tässä mitään muitakaan vaihtoehtoja ollut.
Se kun minun ei annettu käydä ruokakaupassa. Siitä voitte kiittää jotain ihan muuta, minä en tiedä kuka on syyllinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhä höpötät omituisia. Teidän (?) ongelma oli se että käyn ruokakaupassa. Vuodesta 2016 asti minua vainottiin. Itsepä nää Orimattila mätäp*iseet tilanteen teki JUURI tällaiseksi. Eihän tässä mitään muitakaan vaihtoehtoja ollut.
Se kun minun ei annettu käydä ruokakaupassa. Siitä voitte kiittää jotain ihan muuta, minä en tiedä kuka on syyllinen....Ps. Pedofiliakaan ei kiinnosta ketään. Ketään ei kiinnosta puuttua siihen tai auttaa uhreja. Sitten kuitenkin tuolla aina jeesustellaan ja yritetään luoda jotain uusia lakejakin... rajoittamaan ihmisten vapautta, mutta eihän tuollakaan uskottu että OIKEASTI siellä yritettäisiin puuttua pedofiliaan. Ei täällä ketään kiinnosta hevonv*ttua!!
Se kimpoaa takaisin. Hitaasti mutta varmasti. Mie on nyt tässä kohta 40 ja jos joku osaa laskea, niin minua ei siis autettu. Se juna meni ohi jo. Mistä olisin kiitollinen, en mistään. Olisin nätisti, no sitäKIN mä olin sen noin 35 vuotta ja kun poliisi ainakin välillisesti on osallinen siihen gyneraiskaukseen, niin eihän tässä ole tahoa mille mun pitäisi arvoa antaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ps. Pedofiliakaan ei kiinnosta ketään. Ketään ei kiinnosta puuttua siihen tai auttaa uhreja. Sitten kuitenkin tuolla aina jeesustellaan ja yritetään luoda jotain uusia lakejakin... rajoittamaan ihmisten vapautta, mutta eihän tuollakaan uskottu että OIKEASTI siellä yritettäisiin puuttua pedofiliaan. Ei täällä ketään kiinnosta hevonv*ttua!!
Se kimpoaa takaisin. Hitaasti mutta varmasti. Mie on nyt tässä kohta 40 ja jos joku osaa laskea, niin minua ei siis autettu. Se juna meni ohi jo. Mistä olisin kiitollinen, en mistään. Olisin nätisti, no sitäKIN mä olin sen noin 35 vuotta ja kun poliisi ainakin välillisesti on osallinen siihen gyneraiskaukseen, niin eihän tässä ole tahoa mille mun pitäisi arvoa antaa....Ois rehellisempää että kun te väitätte välittävänne näistä söpöistä lapsista, niin tajuaisitte painottaa että tahdotte heidän kuolevan. Heillä ei ole mitään oikeutta kasvaa aikuisiksi ja teillä on nyt elinikäinen lupa raiskata nämä ja poistaa kaupasta ihan vain jos teille nyt tulee paha olo heidän läsnäolostan.
Se muuttaisi varmasti paljon, mutta vain parempaan, kun asiat sanotaan rehellisesti jo heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ois rehellisempää että kun te väitätte välittävänne näistä söpöistä lapsista, niin tajuaisitte painottaa että tahdotte heidän kuolevan. Heillä ei ole mitään oikeutta kasvaa aikuisiksi ja teillä on nyt elinikäinen lupa raiskata nämä ja poistaa kaupasta ihan vain jos teille nyt tulee paha olo heidän läsnäolostan.
Se muuttaisi varmasti paljon, mutta vain parempaan, kun asiat sanotaan rehellisesti jo heti....Mä luulen että kun SILLE lapselle sanotaan että te haluatte raiskata ja tappaa sen, niin yllätytte ehkä, mutta se lapsi tuskin yllättyy :)
Normi meininki. Näin mä ainakin olen koko ikäni elänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mä luulen että kun SILLE lapselle sanotaan että te haluatte raiskata ja tappaa sen, niin yllätytte ehkä, mutta se lapsi tuskin yllättyy :)
Normi meininki. Näin mä ainakin olen koko ikäni elänyt....Mitenkäs se joku fraasi menikään? Jotenkin... "Kun tiedät ketä/mitä ei saa kritisoida, tiedät kuka hallitsee" joku tuollainen.
Kritisoinnista oli kyse, mutta kyllähän se on niin että, kun pedofilia on tabu (kelle?), niin siksi se saa olla ja mellastaa, tehden KAIKEN mitä se ikinä haluaa tehdä eikä kukaan siihen puutu.
Minä en ymmärrä sitä kun ihmiset ei halua MUKA kuulla, sulkevat silmänsä kaikelta, eivät suostu nähdä mitään, MUTTA... ketään ei huoleta pahoinpidellä minua ja tehdä kaikkea sadistista minulle. ILMAN SYYTÄ!! Oisko aika aukoa ne k*sipää silmänne ja nähdä että te terkoituksenmukaisesti ja sadistisesti kidutatte pedofilian uhreja vain koska... no te ette nyt HALUA että tällaista on. Tosi "hyvä" perustelu sadistisesti kiduttaa muita ja evätä heiltä ihmisoikeudet. Oisko sun säälittävä "halu" nyt sitten kuitenkin täysin p*skaa ja merkityksetöntä?? Oisko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mitenkäs se joku fraasi menikään? Jotenkin... "Kun tiedät ketä/mitä ei saa kritisoida, tiedät kuka hallitsee" joku tuollainen.
Kritisoinnista oli kyse, mutta kyllähän se on niin että, kun pedofilia on tabu (kelle?), niin siksi se saa olla ja mellastaa, tehden KAIKEN mitä se ikinä haluaa tehdä eikä kukaan siihen puutu.
Minä en ymmärrä sitä kun ihmiset ei halua MUKA kuulla, sulkevat silmänsä kaikelta, eivät suostu nähdä mitään, MUTTA... ketään ei huoleta pahoinpidellä minua ja tehdä kaikkea sadistista minulle. ILMAN SYYTÄ!! Oisko aika aukoa ne k*sipää silmänne ja nähdä että te terkoituksenmukaisesti ja sadistisesti kidutatte pedofilian uhreja vain koska... no te ette nyt HALUA että tällaista on. Tosi "hyvä" perustelu sadistisesti kiduttaa muita ja evätä heiltä ihmisoikeudet. Oisko sun säälittävä "halu" nyt sitten kuitenkin täysin p*skaa ja merkityksetöntä?? Oisko?...Missä on se tasapaino tässä ettet halua nähdä TOSIASIOITA, mutta olet kykenevä sadismiin ja eväämään toiselta ihmisoikeudet? Miten toi toinen ei niinku harmita suo lainkaan? Sitten se ylitsepääsemätön ongelma on vain se että voi kristus soikoon tuolla on hyväksikäytettyjä lapsia. Ja SITÄ sä et niinku pysty kestää? Miten tämä nyt henkilökohtaisesti sinua pahoinpitelee ja tai puhumattakaan oikeuttaa sinun nyt yrittää tappaa se uhri?
Tappamisestahan tässä on kyse, koska lyön minua kuinka kovaan vaan, niin en minä sillä lakkaa olemasta pedofilian uhri. Ette te ole IKINÄ lopettaneet. Te vain jatkatte ja jatkatte vuosikymmenestä toiseen. Te ette ikinä lopeta sitä sadistista väkivaltaa minua kohtaan oli se sitten henkistä tai fyysistä.
Onko nyt kivempi olo? Eka suo ahdistaa että on hyväksikäytettyjä lapsia ja sä sitten raiskaat ja pahoinpitelet niitä??? Onko NYT sitten jotenkin parempi olo? Helpottiko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Missä on se tasapaino tässä ettet halua nähdä TOSIASIOITA, mutta olet kykenevä sadismiin ja eväämään toiselta ihmisoikeudet? Miten toi toinen ei niinku harmita suo lainkaan? Sitten se ylitsepääsemätön ongelma on vain se että voi kristus soikoon tuolla on hyväksikäytettyjä lapsia. Ja SITÄ sä et niinku pysty kestää? Miten tämä nyt henkilökohtaisesti sinua pahoinpitelee ja tai puhumattakaan oikeuttaa sinun nyt yrittää tappaa se uhri?
Tappamisestahan tässä on kyse, koska lyön minua kuinka kovaan vaan, niin en minä sillä lakkaa olemasta pedofilian uhri. Ette te ole IKINÄ lopettaneet. Te vain jatkatte ja jatkatte vuosikymmenestä toiseen. Te ette ikinä lopeta sitä sadistista väkivaltaa minua kohtaan oli se sitten henkistä tai fyysistä.
Onko nyt kivempi olo? Eka suo ahdistaa että on hyväksikäytettyjä lapsia ja sä sitten raiskaat ja pahoinpitelet niitä??? Onko NYT sitten jotenkin parempi olo? Helpottiko?..."eväämään toiselta ihmisoikeudet? Miten toi toinen ei niinku harmita suo lainkaan?"
MIKÄ ihme teitä todellakin siinä pedofiliassa noin s**tanasti harmittaa? Mikä raivo/vaiva siinä on, kun koette oikeudeksenne reagoida ihan järjettömillä tavoilla. Mikä riivattu siinä nyt teitä vaivaa? En mä usko hetkeäkään että se lapsen kärsimys siinä teitä vaivaa ja kiduttamiseen olette selkeästi itsekin kykeneviä. Mikä v*ttu teillä on siis ongelma???
- Anonyymi
Erite-Mummon saarnaa saa siis kuulla 2025. Ompa kivaa. Erite-Mummo on Erite-Mummo
- Anonyymi
Sitä todellakin saa mitä tilaa (paitsi minä).
Olin hiljaa lähes koko ikäni, mutta se oli Orimattilalle joku ylitsepääsemätön ongelma. Mä en tule ikinä tajuamaan miksei mun annettu hiljaa käydä vain se kerran viikossa kaupassa. Täysin harmiton.
No, mutta ei on ei.
Meikä koittaa virallisten valitusten kautta hoittaa homma, mutta mun valitukset levitettiin sitten ympäriinsä julkisesti. Miksi? Epäilen että onko toi edes laillista. Ok, kauppa lopetti vastaamasta mun valituksiin edes muodollisesti ja siirryin sitten tänne.
Kaikesta päätellen tämä nyt on sitten se toivottu tilanne. Julkistihan ne jo itsekin kaiken... ihan kaiken aina, joten en ymmärrä miksi KETÄÄN haittaisi se että ne on täällä Suomi24:ssä minun itseni laittamana. Tuleepa ainakin oikeassa muodossa, kun on jäänyt mulla olo että siellä ei mene faktat ihan oikein.
Sitä en silti todellakaan siis ymmärrä MIKSI tämä ihan KAIKKI pitää aina julkaista? Jokuhan siitä varmaan tykkää, kun näin halusi asioiden olevan. Ehkä vain joku sairaalloisen tiedonhaluinen ja niitähän täältä löytyy!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä todellakin saa mitä tilaa (paitsi minä).
Olin hiljaa lähes koko ikäni, mutta se oli Orimattilalle joku ylitsepääsemätön ongelma. Mä en tule ikinä tajuamaan miksei mun annettu hiljaa käydä vain se kerran viikossa kaupassa. Täysin harmiton.
No, mutta ei on ei.
Meikä koittaa virallisten valitusten kautta hoittaa homma, mutta mun valitukset levitettiin sitten ympäriinsä julkisesti. Miksi? Epäilen että onko toi edes laillista. Ok, kauppa lopetti vastaamasta mun valituksiin edes muodollisesti ja siirryin sitten tänne.
Kaikesta päätellen tämä nyt on sitten se toivottu tilanne. Julkistihan ne jo itsekin kaiken... ihan kaiken aina, joten en ymmärrä miksi KETÄÄN haittaisi se että ne on täällä Suomi24:ssä minun itseni laittamana. Tuleepa ainakin oikeassa muodossa, kun on jäänyt mulla olo että siellä ei mene faktat ihan oikein.
Sitä en silti todellakaan siis ymmärrä MIKSI tämä ihan KAIKKI pitää aina julkaista? Jokuhan siitä varmaan tykkää, kun näin halusi asioiden olevan. Ehkä vain joku sairaalloisen tiedonhaluinen ja niitähän täältä löytyy!!!...Ja noista vuokrahommista. Mun naapuri kysele niistä heti muutettuani, mutta enhän mä nyt siinä heti osannut sitä sanoa mitä se vuokra on, joten on hyvä että se nyt täältä tulee (eri ketjussa), kun ihmisiä kuitenkin kiinnostaa. Ne varmaan vertaa omaa vuokraansa?
No, mutta mulla ei siis ole tuloja enkä päätä mistään. Vuokratalot itse mun tähän nykyiseen asuntoon laittoi, vaikka hain kyllä asuntoa Artjärveltä eli joku tietokatkosko oli? No, mutta halusin h*toille sieltä teknologian pilaamasta kauhujen talosta eli kerrostaloon oli vaihdettu liikkeen tunnistimet ja sähköllä/magneetilla toimivat lukot. Vaivaa ja haittaa oli molemmista. Kiva päästä siis ensin sieltä eroon, mutta sitten jäin tänne.
En minä päätä minne muutan, en minä päätä mikä tän paikan vuokra on enkä mä päätä sitä kuinka paljon KELA siitä maksaa asumislisänä. En myöskään päätä sitä kuinka paljon mulle noin muutoin rahaa annetaan, joten se vaihtelee mikä on se lopullinen omavastuu vuokrasta, mutta eihän sillä ole minulle mitään väliä.
Ei mä noita siis mitenkään vahdi, kun en pystyisi mihinkään mitenkään vaikuttamaankaan. Siksi en tiennyt vuokran suurutta kertoa heti silloin muutettuani. Ei sillä minulle ole mitään väliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ja noista vuokrahommista. Mun naapuri kysele niistä heti muutettuani, mutta enhän mä nyt siinä heti osannut sitä sanoa mitä se vuokra on, joten on hyvä että se nyt täältä tulee (eri ketjussa), kun ihmisiä kuitenkin kiinnostaa. Ne varmaan vertaa omaa vuokraansa?
No, mutta mulla ei siis ole tuloja enkä päätä mistään. Vuokratalot itse mun tähän nykyiseen asuntoon laittoi, vaikka hain kyllä asuntoa Artjärveltä eli joku tietokatkosko oli? No, mutta halusin h*toille sieltä teknologian pilaamasta kauhujen talosta eli kerrostaloon oli vaihdettu liikkeen tunnistimet ja sähköllä/magneetilla toimivat lukot. Vaivaa ja haittaa oli molemmista. Kiva päästä siis ensin sieltä eroon, mutta sitten jäin tänne.
En minä päätä minne muutan, en minä päätä mikä tän paikan vuokra on enkä mä päätä sitä kuinka paljon KELA siitä maksaa asumislisänä. En myöskään päätä sitä kuinka paljon mulle noin muutoin rahaa annetaan, joten se vaihtelee mikä on se lopullinen omavastuu vuokrasta, mutta eihän sillä ole minulle mitään väliä.
Ei mä noita siis mitenkään vahdi, kun en pystyisi mihinkään mitenkään vaikuttamaankaan. Siksi en tiennyt vuokran suurutta kertoa heti silloin muutettuani. Ei sillä minulle ole mitään väliä....Rautalangasta: Eli vain sillä on väliä mitä mulle jää käyttörahaa sen vuokran JÄLKEEN. Sitä ei ikinä tietä. En nytkään! On täysin mysteeri miten paljon mahtaa näin vuonna 2025 KELA maksella mitäkin. En minä noista päätä.
En ole siellä KELA:n sivuilla käynyt ja nykyään noi päätökset aina viivästyy eli eivät kerkeä heti ekaan vuokranmaksuun muutoinkaan. Aika näyttää (tililtäpä sen sitten näkee) että kuinka paljon sieltä tuli mitäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Rautalangasta: Eli vain sillä on väliä mitä mulle jää käyttörahaa sen vuokran JÄLKEEN. Sitä ei ikinä tietä. En nytkään! On täysin mysteeri miten paljon mahtaa näin vuonna 2025 KELA maksella mitäkin. En minä noista päätä.
En ole siellä KELA:n sivuilla käynyt ja nykyään noi päätökset aina viivästyy eli eivät kerkeä heti ekaan vuokranmaksuun muutoinkaan. Aika näyttää (tililtäpä sen sitten näkee) että kuinka paljon sieltä tuli mitäkin....Eräs englannin käännös on ""But you must not forget it. You become responsible, forever, for what you have tamed."
Mie on todellakin kohta 40 eikä mun anneta itse päättää asioista. En minä silloin niistä ole vastuussakaan. Asiat on just niinku te olette ne laittaneet.
Asiat ei ole kuten itse halusin, minkä pitäisi jo tulleen selväksi, jos koskaan luette täällä mun juttuja. Eihän sekään mikään ideaali ollut, mutta näissä olosuhteissa se oli ihan riittävä ratkaisu että käyn sen kerran viikossa kaupassa. Nyt sitten EN KÄY. Minun ei annettu tehdä mitään eikä minun anneta päättää mistään. Miksi syyllistätte minua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Eräs englannin käännös on ""But you must not forget it. You become responsible, forever, for what you have tamed."
Mie on todellakin kohta 40 eikä mun anneta itse päättää asioista. En minä silloin niistä ole vastuussakaan. Asiat on just niinku te olette ne laittaneet.
Asiat ei ole kuten itse halusin, minkä pitäisi jo tulleen selväksi, jos koskaan luette täällä mun juttuja. Eihän sekään mikään ideaali ollut, mutta näissä olosuhteissa se oli ihan riittävä ratkaisu että käyn sen kerran viikossa kaupassa. Nyt sitten EN KÄY. Minun ei annettu tehdä mitään eikä minun anneta päättää mistään. Miksi syyllistätte minua?...Koska en enää poistu kodistani ja minulla on asiointipalvelu, niin minä en todellakaan itse noihin enää voi vaikuttaa. Ne on JUST KUTEN TE NE HALUATTE.
Kaikella rakkaudella, kyllä minä ymmärrä tilanteen ja muistutan teitä ikuisesti siitä että kaikki on todellakin JUUUUURI niin kuin haluatte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Koska en enää poistu kodistani ja minulla on asiointipalvelu, niin minä en todellakaan itse noihin enää voi vaikuttaa. Ne on JUST KUTEN TE NE HALUATTE.
Kaikella rakkaudella, kyllä minä ymmärrä tilanteen ja muistutan teitä ikuisesti siitä että kaikki on todellakin JUUUUURI niin kuin haluatte....(Se ois kiva kun en olisi edes sairastunut), mutta normaali oloissa olisin parantunut ja myöskin vielä aikuisena kun itse ponniskelin. Minun ei silti annettu parantua, jonka varsinkin näin 40-ikäisenä koen todella omituiseksi. Mihin yhteiskunta tarvitsee minunlaisiani???!! Ollaanko me joku rahasampo että kaikki haluaa oman mt-potilaansa, jonka kaikki asiat te päätätte?
Se on kuin mun läppäri, jonka "korjauksen" maksoin. MÄ MAKSOIN SEN KOKO RAHAN. Mutta se tuhosi mun tiedostot. Se on kuin mun toinen läppäri, jonka annoin korjattavaksi, mutten saanut sitä koskaan takaisin. Enpä joutunut silti ainakaan rahallisesti maksamaankaan siitä että se multa varastettiin. Maksu olisi ollut siinä vaiheessa, kun se palauttaa sen.
No, mutta omalla rahallani ne koneet olen ostanut. Muutakin on multa hävitetty ja tässä ihmettelen että mikä virka on tuhota multa koko ajan kaikkea? Ihan tolkutonta rahan ja mun ajan haaskausta aina hävittää multa kaiken, minkä olen saavuttanut.
MÄ OLEN TÄYDELLINEN SUOMEN KANSALAINEN, koska olen JUST 100% sitä mitä minusta tehtiin enkä saanut itse koskaan päättää mistään. Se on mielestäni kiehtova ajatus <3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Koska en enää poistu kodistani ja minulla on asiointipalvelu, niin minä en todellakaan itse noihin enää voi vaikuttaa. Ne on JUST KUTEN TE NE HALUATTE.
Kaikella rakkaudella, kyllä minä ymmärrä tilanteen ja muistutan teitä ikuisesti siitä että kaikki on todellakin JUUUUURI niin kuin haluatte....Joo mutta mä todellakin olen ihan kykenevä n etoimet tekemään ja mielummin itse tekisin. Kaupassa todellakin vain sadistisesti vainottiin minua, niin kyllä se vaino siinä oli syy eikä mikään minun omassa toimintakyvyssäni :) MINÄ itse olen ihan ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Joo mutta mä todellakin olen ihan kykenevä n etoimet tekemään ja mielummin itse tekisin. Kaupassa todellakin vain sadistisesti vainottiin minua, niin kyllä se vaino siinä oli syy eikä mikään minun omassa toimintakyvyssäni :) MINÄ itse olen ihan ok.
"MINÄ itse olen ihan ok."
...Mun vainonsieto on vain heikko ja koska sitä aina on, niin se siis vaikeuttaa. Tää Orimattila on niin häiriintynyt paikka että sitä on ihan unohtanut mitä oli Lahdessa, kun ei tarttenut pelätä mennä jonnekin. Sitä vain meni.
Se vaikeushan tulee siitä, kun joutuu mennä paikkaan, jossa suo pahoinpidellään ja laiminlyödään. Kukapa sellaiseen paikkaan haluaisi mennä. Tähän on niin tottunut että todellakin joskus ällistyn "kyvyistäni". Mutta kun vaivat on siis tulleet sitä sadismista. Jos ei ole sadismia, niin mikäs ongelma siinä sitten olisi :) Kivoihin paikkoihin on kiva mennä ja huonoihin ei halua ikinä astua jalallakaan.
Tämä oli siis orimattilalaisten TAVOITE, etten ikinä menisi näihin kauppohin ja tänä päivänä en ymmärrä mikä ihme siinä oli ongelma. Mikä missään voi olla se ongelma? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"MINÄ itse olen ihan ok."
...Mun vainonsieto on vain heikko ja koska sitä aina on, niin se siis vaikeuttaa. Tää Orimattila on niin häiriintynyt paikka että sitä on ihan unohtanut mitä oli Lahdessa, kun ei tarttenut pelätä mennä jonnekin. Sitä vain meni.
Se vaikeushan tulee siitä, kun joutuu mennä paikkaan, jossa suo pahoinpidellään ja laiminlyödään. Kukapa sellaiseen paikkaan haluaisi mennä. Tähän on niin tottunut että todellakin joskus ällistyn "kyvyistäni". Mutta kun vaivat on siis tulleet sitä sadismista. Jos ei ole sadismia, niin mikäs ongelma siinä sitten olisi :) Kivoihin paikkoihin on kiva mennä ja huonoihin ei halua ikinä astua jalallakaan.
Tämä oli siis orimattilalaisten TAVOITE, etten ikinä menisi näihin kauppohin ja tänä päivänä en ymmärrä mikä ihme siinä oli ongelma. Mikä missään voi olla se ongelma?...Mun ei ole annettu päättää mistään.
Jossain 20-vuotiaana just sitä ihmettelin. Ei ollut jotenkin mitään väliä edes mitä päätin, mutta ongelma oli se että PÄÄTIN. Täähän on ihan naisvihaa. Ei ollut ongelma se mitä ajattelen, vaan se että mulla näin naisena edes on omia ajatuksia. Ihmisillä on aina ollut kauhea kauhu sen kanssa että mä itse tekisin päätökseni elämästäni ja puhuisin.
Jotainhan sekin on että täällä Suomi24:ssä aina valitetaan, vaikka taustalla voisikin olla vain trolli ja tai nämä viestit ei vain sitten näy muille ihmisille (kaikki sosiaaliset mediat rajoittaa viestien näkymistä).
Tosissaan... olettepa te hienon p*skan aiheuttaneet :D Kiva lama ja kiva sota. Kiva että pedofilia rehottaa ja kunnioitus viranomaisia kohtaan on nollissa. Poliisit vielä sinnittelee, muttei niistä saakaan puhua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mun ei ole annettu päättää mistään.
Jossain 20-vuotiaana just sitä ihmettelin. Ei ollut jotenkin mitään väliä edes mitä päätin, mutta ongelma oli se että PÄÄTIN. Täähän on ihan naisvihaa. Ei ollut ongelma se mitä ajattelen, vaan se että mulla näin naisena edes on omia ajatuksia. Ihmisillä on aina ollut kauhea kauhu sen kanssa että mä itse tekisin päätökseni elämästäni ja puhuisin.
Jotainhan sekin on että täällä Suomi24:ssä aina valitetaan, vaikka taustalla voisikin olla vain trolli ja tai nämä viestit ei vain sitten näy muille ihmisille (kaikki sosiaaliset mediat rajoittaa viestien näkymistä).
Tosissaan... olettepa te hienon p*skan aiheuttaneet :D Kiva lama ja kiva sota. Kiva että pedofilia rehottaa ja kunnioitus viranomaisia kohtaan on nollissa. Poliisit vielä sinnittelee, muttei niistä saakaan puhua.Sul on hyvät jutut. Ihan turhaan yrittää jotkut vaientaa sut. Jatka vaan, nää on hyviä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011570
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821240- 621133
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111969Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210774Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57753Hei...mä nyt laitan tän vielä
Harmittaa miten meni, en tajunnut enkä tarkoittanut. Eihän näistä tiedä...anteeksi. Kaikki hyvin.27697- 117694