Tässä ohjelma, joka kosketti: http://www.tv7.fi/vod/player/39640/
Me kaikki lestadiolaisetkin voimme varmaan sydämestämme yhtyä näihin em. ohjelmassa rukoiltuihin rukouksiin:
"Anna anteeksi Isä, missä olen tehnyt valintoja omista peloistani käsin enkä turvassa Sinun kanssasi ja Sinun Pyhän Henkesi ohjauksessa. Isä, anna anteeksi että olen alkanut hoitaa Sinulta saamaani tehtävää omin neuvoin ja omin voimin.
Isä, anna anteeksi, missä pelko ja epäilys Sinua kohtaan on saanut minut etsimään apua muualta kuin Sinulta. Isä, anna anteeksi, että olen epäluottamukseni takia rakentanut turvaa asioiden ja ihmisten varaan. Anna anteeksi, että olen vaihtanut Sinun tilallesi turvallisuuteni lähteeksi ihmiset.
Isä, anna anteeksi, missä olen Jerobeamin tapaan rakentanut turvakseni epäjumalia. Näytä minulle Isä, millaisia ovat minun omat kultaiset vasikkani, ja anna minulle armo luopua niistä.
Isä, anna anteeksi, missä olen tehnyt asioita sen takia, että ihmiset eivät hylkäisi minua. Anna anteeksi, missä olen hylätyksitulemisen pelosta käsin kontrolloinut muita, tai sitonut heitä itseni ympärille.
Isä, anna anteeksi, missä olen itse rakentanut ja ylläpitänyt raja-aitoja Sinun kansasi sisällä oman pelkoni vuoksi.
Anna anteeksi, missä en ole etsinyt suhdetta Sinun kanssasi Isä, vaan minulle on riittänyt ihmistekoinen korvike ja muiden ihmisten uskonnolliset suoritukset.
Anna anteeksi, missä olen suostunut olemaan mukana siinä, että Sinun nimissäsi kokoonnutaan ihmisen ympärille.
Isä, anna anteeksi, milloin kokoontuessamme Sinun nimessäsi, olemme käyttäneet sitä oman itsemme esille tuomiseen Sinun kustannuksellasi. Anna anteeksi, milloin emme ole kunnioittaneet Sinun pyhyyttäsi, vaan työntäneet itsemme Sinun paikallesi.
Isä, pyydän anteeksi omasta ja kristikunnan puolesta, että emme ole kuunnelleet Sinua ja etsineet koko sydämestämme tahtoasi, vaan yrittäneet palvella Sinua omien ajatustemme ja ympäristöstämme ottamien mallien mukaan.
Isä, anna anteeksi kaikki se hengellinen työ, joka on ihmisen ajatuksista syntynyttä ja jossa Sinua on palveltu ihmisten ajatusten mukaan. Anna anteeksi kaikki ihmistekoiset kaavat ja mallit.
Isä, anna anteeksi, missä olen itse pyytänyt Sinun siunaustasi omiin suunnitelmiini sen sijaan, että olisin etsinyt Sinun suunnitelmaasi.
Isä, anna anteeksi, missä olen omalla ymmärrykselläni päättänyt, miten palvelen Sinua. Anna anteeksi, missä olen omin voimin tehnyt jotakin uskonnollista, mikä ei ole ollut Sinun Henkesi synnyttämää.
Anna anteeksi, että ihmisen vallanhalu on saanut ohittaa Pyhän Hengen johdon Sinun seurakunnassasi.
Isä, anna anteeksi, että minulle on kelvannut sellainen uskonto, jossa ihminen on korottanut itsensä toisen ihmisen yläpuolelle, jossa joku ihminen on asettanut itsensä minun ja Isä Sinun väliin.
Isä, anna anteeksi, missä olen ajatellut, että se, mitä olen Sinulta saanut, nostaisi minua jotenkin toisten yläpuolelle. Anna anteeksi, missä olen hyväksynyt ajatuksen, että Sinun kansassasi toiset olisivat jotenkin toisten yläpuolella.
Isä, anna anteeksi, missä olen Jerobeamin tapaan ollut vesittämässä Sinun pyhyyttäsi ja palvonut Isä Sinun sijastasi omaa tai toisten rakentamaa jumalakuvaa. Anna anteeksi, missä minulle on Sinun sijastasi kelvannut uskonnollinen korvike.
Anna anteeksi, missä olen pienentänyt Sinut Pyhä Jumala ihmisen tekojen kokoiseksi, ihmisen näköiseksi ja ihmisen hallittavaksi. Isä, armahda minua. Vapauta minut kaikesta uskonnosta ja tyhjistä muotomenoista rakkaussuhteeseen kanssasi. Kirkasta kasvosi minulle ja anna minun nähdä, kuka oikeasti olet."
Isä, anna anteeksi
4
350
Vastaukset
Etupäässä nämä, pikku rukoukset on tekojen oppia,
en paremmin sano, jos niinkään hyvin.
-- Huomenta
Terve. Mitä Jerobeamin tapaus Raamatussa sinulle puhuu? Oletko miettinyt padasjoenukko?
Huomenta kirjoitti:
Terve. Mitä Jerobeamin tapaus Raamatussa sinulle puhuu? Oletko miettinyt padasjoenukko?
Kyllä ! Se kertoo hänen saaneen vierasta oppia Egyptistä,
ja ryhtyneen palvelemaan kultaista vasikkaa.
-
Hajoitti Leevin pappeuden ja virsi laulannan ,
ja sai Herran vihan päällensä mm.
-
Voit seurata Aamos 5: 23 ( 21-25.).
ja Kun 12.:31 ,33.
-
- EtninenPalvonnanKohde
Luonnollinen fyysinen (etninen) Israelin kansa Palestiinan maaperällä ja hengellinen Israelin kansa, eli Jeesuksen Kristuksen lunastamat Jumalan lapset Kaikista kansoista ja kansanheimoista on sotkettu keskenään.
On alettu palvoa etnisiä juutalaisia. Kysymys on siis puhtaasti epäjumalan palvonnasta.
Kristukseen uskovat ovat oikeita juutalaisia, riippumatta etnisistä taustoistaan!
Room. 2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
*) Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
Ef. 2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
*) Ef. 2:11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-
Ef. 2:12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
Ef. 2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
*) Ef. 2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
Ef. 2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158