Yamaha YZF-R 125cc 2018 eturatas

Eetu123456789

Elikkäs minulla on yamaha YZF-R 125cc 2018 piikki. Se kulkee vain 105km/h, joten haluaisin vaihtaa siihen eturattaan. Eikös se mene sillain että pitää vaihtaa eturatas isommaksi niin nopeutta tulisi lisää? Mutta kuinka iso eturatas siinä on vakiona ja kuinka iso pitää vaihtaa että pyörä kulkisi sen 120-130km/h
Kiitos jos saisin nopean vastauksen!!

8

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin, miksi 105 ei riitä?
      Jos vaihdat eturattaan isompaan, saattaa käydä niin, ettei nopeus ollenkaan
      lisäänny.
      Miksiköhän niin?
      Siksi, että tehoa on kuitenkin niin vähän, ettei moottori muutetulla välityksellä suurimmalla vaihteella kuitenkaan jaksa nousta huippukierroksille.
      Jo 13 piikkiä tekee välityksestä neljänneksen harvemman!
      10/13= 0,77!
      10/12= 0,83

      Oletko ollenkaan miettinyt, miten rakkine pysähtyy?
      Mieti koko asiaa uudelleen.

      • No siis 105km/h ei ole mitään ysärillä, oma menee 127 ja se on 7 vuotta vanhempi. uskoisin, että siinä on abs jarrut niin pysähtyminen ei ole ongelma, kyllä kannattaa isontaa välejä.


    • Eetu123456789

      Minulla on koulumatkaa 200km missä nopeusrajoitus on 120 joten olisi kiva ettei kää jalkoihin

      • Koetatätä

        Takaperin satulassa istumalla saat aerodynaamisemman asennon. Joten eiköhän tuo koulumatka sillälailla onnistu.


    • Jutustelija1

      Vaihda pienempi takaratas niin paino vähenee ja välitys pitenee...

      Joku kaksi-kolme piikkiä takana pitäisi toimia.

      • omgjutustelija2

        2-3 piikkiä takana pienempi ei auta kyllä paskanvertaa... lisää ehkä noin 5kmh vauhtia (anteeksi ruma kielenkäyttöni mutta en nyt jaksa sitä tuosta poís ottaa, mielummin kirjoitan tämän pahoittelutekstin jottet minua aivan huonokäytöksiseksi ajattele) Mutta siis esim jos takarattaana on 60 laittaisin itse jonkun 50 rattaan:) takarattaanhan piikit ei vaikuta niin paljon kuin eturattaan piikit, eikös vain, mopopalstan kuuluisa jutustelija1:)?


      • Jutustelija1
        omgjutustelija2 kirjoitti:

        2-3 piikkiä takana pienempi ei auta kyllä paskanvertaa... lisää ehkä noin 5kmh vauhtia (anteeksi ruma kielenkäyttöni mutta en nyt jaksa sitä tuosta poís ottaa, mielummin kirjoitan tämän pahoittelutekstin jottet minua aivan huonokäytöksiseksi ajattele) Mutta siis esim jos takarattaana on 60 laittaisin itse jonkun 50 rattaan:) takarattaanhan piikit ei vaikuta niin paljon kuin eturattaan piikit, eikös vain, mopopalstan kuuluisa jutustelija1:)?

        Piikkien prosentti osuus on se joka ratkaisee. Ei se missä päässä pyörää ratas on.

        Jos on 60 takaratas niin tuntuu yllättävän isolta. Olettaisin että vakiovälit on 14/48 joilla Jamppa ottaa sen minkä se jaksaa, siitä pidemmät välit ilman viriä vain laskee huippuja kun kone ei jaksa kiertää loppuun saakka.

        Eli jos sinulla on tiheämmät välit niin laita nuo vakiovälit, tai jos Yamaha on viritetty niin sen verran pidemmät välit että saat tehoista kaiken hyödyn irti huippunopeuden muodossa.

        Se menee niillä sen mitä menee ja enempään ei riitä voima.

        Kun ajat laillani pitkää matkaa, niin siihen Yamahaasi sopii Xenonit umpioihin ja niillä näkyvyys paranee, hintaan nähden loisto sijoitus. Itse tykkäsin kun tuossa KAWASAKI ZX-9R -01 pyörässäni oli ne tuplalamput niin niillä oikeasti näki ajaa pimeälläkin.

        Eli vakio 14/48 välit Xenonit ja ei muuta kuin ajoa. Jos on lisää kysymyksiä niin palataan asiaan.

        T: Jutustelija1


    • Yamahamies

      Oma kyllä kulkee sen 125 ihan hyvin motarilla jos ei ole kovin kova tuuli ja vuosimalli 2010
      Mutta sitten taas jos on kova vasta tuuli niin pääsen vaan sen 110-115 nii että ootko ajellu jossai kovassa tuulessa kun oot vaa 105 saanu mittarii kyllä sen pitäs jaksaa hyvi vasta tuulee sen 110 ja omalla on ajettu sen 40tkm vakio männällä ja sylkällä niin tehoa on hävinyt sen 0,5kw vaikka eihä tuo ole varmaan huomatavissa. Jokaisen yzfr 125 pitäs päästä sen 120 motarilla jos ei tuule ihan max nopeus mitä pääsisi on se 136 kmh kun rajotin ottaa sitten vastaa mutta jos on takuuta nii mee ihmeessä valittamaan liikkeeseen että ei kulje mitä pitäisi vaikka uskon että ajo olosuhteet ovat olleet aika huonot kun olet huiputtanu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe