Aikuinen nainen

Lorenaa

Lainaan toiselta palstalta jutun:

""äitiamman""
1.5.2018 6:57

"Aikuiselle naiselle avioliitto on pyhä sakramentti. Tietysti nainen säästää itseään sille oikealle. Koska raamauttu näin vaatii. Koska kukaan halua käyttää toisen käyttämiä kalsareitakaan, ei mieskään halua puolisokseen mitään kaikkien käpälöimää canada-maljaa.
Vain puhdas lasikaapissa ehjänä säilytetty malja on se miehen mestaruustavoite. Ja sen kun mies nostaa voimakkaille käsivarsilleen, voi olla varma, että se on se oikea malja."

Miten ajattelette- onko "äitiamman" oikeassa tänä myrskyisenä aikana? Saman asian voisi kääntää myös miehen kohdalta. On tietty vanhanaikaista ajattelua, olisi kiva ollut tavata myös "vain vähän käytetty " herra ja hidalgo! Tielle tulla tupsahtavat arvaamatta se kohtalon tuoma tapaus josta en tiennyt hölkäsen pölkäystä, eikä ns. kiireestä avioliiton markkinoille ollut kysymys. Kohdallani avioliitto oli kuin arvan osto---ei tiennyt tuleeko voitto vai tyhjä-- aika näytti.
Mennyt on mennyttä "se arpa on viimeiseen iltahuutoon kutsuttu jo 15v sitten".

Joskus, kuten nyt miettii mennyttä, olisiko elämä voinut mennä toisin----ei----tämä oli minun kohtaloni, Kohtalo johon molemmat olimme, sanoisinko pidemmittä puheitta hypänneet kuin hyiseen veteen----- näin se aika meni----sitä yhteistä säveltä etsiessä.

Tänä päivänä tilanne on aivan toinen, tutustaan paremmin toiseen henkilöön, yhteinen asunto, matkat, työ ym. auttavat tutustumaan toiseen osapuoleen paremmin.Aika on kulkenut eteenpäin, uudet kuviot ovat tulleet jäädäkseen----hyvä vai huono-----vatii miettimistä onko kysymyksessä perhe? Sos.puoli katsoo jos on yhteinen jääkaappi silloin voidaan puhua perheestä. MIllainen kokoomus henkilöitä sen sitten muodostaa---onkin toinen kysymys.

Antoisaa heinäkuun viikkoa 30.

13

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitin pitkän vastauksen, mutta sitä ei hyväksytty edes robottina, joten olkoon.
      "äitiamman" lausuntoon en usko enää, josko olen koskaan uskonutkaan.

• Sitä piti sanomani, että eikös nykyisin puolisonvalinta ole kuin vaatekaupassa asiointi? Ensin sovitetaan kaikkia mahdollisia ja sitten valitaan kallein =rikkain. Kotiin tultua huomataan, että ei tämä sovikkaan minulle, joten palauts oikeus on voimassa, jos on, mutta joskus se vaatii mahtavaa riitaa, jos palautus on vanhentunut?

Tuskin tuo siveyskään oli ennen niin kiveen kirjoitettu, sillä onhan noista saanut lukea ja nyt luen parhaillaan Utrion kirjaa 1350-luvulta, niin siellä niitä ihmeellisyyksiä onkin perintöineen kaikkineen.

• Lorenaa

Harmi juttu ettei varmasti mielenkiintoinen kirjoituksesi ilmestynyt palstalle. Hmmm... olisin niin mielelläni kuten uskoisin monet muutkin---niin uskoisin--- halunnut lukea kirjoituksesi.

Minulle käy usein samalla tavalla,
        Olen tullut varovaiseksi, usein jos pitkän jutun kirjoitan maalaan sen ensiksi siniseksi ja sitten napautan Ctrl C, sitten vain kohta johon pudotan uudelleen tekstin Ctrl V.......tiedäthän tämän minä vain pedanttisuudessani tulin taas maininneeksi.

Mietin pitäisikö aloittaa juttu mitkä nesteet ovat turvallia juoda, koska luin jostakin että vesijohtovesi olisi parasta juoda , koska ostovesissä muissa paitsi Novellessa on paljon lisäaineita.
        Onkohon ne vesiputket niin puhtaita joita pitkän matkan kulkee ennenkuin kyökin hanasta sen vesilasiini valutan?

• Lorenaa kirjoitti:

Harmi juttu ettei varmasti mielenkiintoinen kirjoituksesi ilmestynyt palstalle. Hmmm... olisin niin mielelläni kuten uskoisin monet muutkin---niin uskoisin--- halunnut lukea kirjoituksesi.

Minulle käy usein samalla tavalla,
        Olen tullut varovaiseksi, usein jos pitkän jutun kirjoitan maalaan sen ensiksi siniseksi ja sitten napautan Ctrl C, sitten vain kohta johon pudotan uudelleen tekstin Ctrl V.......tiedäthän tämän minä vain pedanttisuudessani tulin taas maininneeksi.

Mietin pitäisikö aloittaa juttu mitkä nesteet ovat turvallia juoda, koska luin jostakin että vesijohtovesi olisi parasta juoda , koska ostovesissä muissa paitsi Novellessa on paljon lisäaineita.
        Onkohon ne vesiputket niin puhtaita joita pitkän matkan kulkee ennenkuin kyökin hanasta sen vesilasiini valutan?

"Onkohon ne vesiputket niin puhtaita joita pitkän matkan kulkee ennenkuin kyökin hanasta sen vesilasiini valutan?"

No jos nyt tuohon vesi asiaan siirrytään, niin minä en laske juomiseni määrää, enkä koskaan (no aniharvoin)osta kaupasta vettä, kuin "maustettua"milloin milläkin prosentilla!D Aina kelpaa hanasta tuleva vesi.

Tyttäreni valitti meillä Espoossa, että meidän vesi maistuu kuparilta, taisi teetättää jonkun tutkimuksenkin ja aina toi juomavetensä tullessaan, mutta kieltämättä kuparia se sisälsi, sillä molemmilla lapsillani on vaaleat hiukset ja niissä sitten näkyi selvästi vihreää.,
        Nykyisin meillä onkin kaupungin vesijohto, koska ennen oli tontilla olevasta lähdekaivosta pumpulla nostettu vesi, mutta ilmeisesti kupariputkia matkalla.,

Nykyisin tyttäreni asuin alueella vesijohtovedestä on jatkuvasti valituksia, joten lieneekö hänkin siirtynyt kaupan prosentti juomiin?D

• Tuo koskemattomuuden ihannointi menee yli äyräiden tuossa äitiamman aloituksessa. Harva ajattelee pyhänä sakramenttinä rakastamaansa naista, joskin muinoin neitsyys oli tae, ettei joutunut vieraan lasta elättämään. Ei koskaan ole tullut mieleeni korostaa kokemattomuuttani mennessäni kovin nuorena avioon. Lähes vastenmieliseltä kuulostaa nimimerkki äitiamman, amman ollessa imettäjä äidin sijaan.
      Vain kerran olen kuullut käytettävän näillä palstoilla itsestään nimitystä amma lähtiessä lastenlapsia hoitamaan. Amma on imettäjä, aivan vieraskin voi olla äidinmaidon tuottaja.

Jos nimimerkki viittaa yhteydestä tuohon hyvänolon halaja Äiti Amman'iin, on itsekorostus niin elämälle vierasta, etten löydä syytä käsitellä asiaa.

• outoajuttua

Olet kertonut olleesi 16 kun eka kertaa avioiduit. Millä perusteella sait presidentin luvan, kun kuitenkin koskemattomuudestasi puhut ? Nyt laki suojaa lasten avioliitoilta.

• sinis.s
        outoajuttua kirjoitti:

Olet kertonut olleesi 16 kun eka kertaa avioiduit. Millä perusteella sait presidentin luvan, kun kuitenkin koskemattomuudestasi puhut ? Nyt laki suojaa lasten avioliitoilta.

Älähän nyt taas totuutta vääntele, kokemattomuudesta siinä puhutaan! Tuleva aviomies oli neitsyyden vienyt 😊))

• Makriina.ei.kirj

Aloittajan siteeraama oli takuulla fundamentalistisen miehen tekstiä. Panen sen kyllä omaan lokeroonsa, sillä harvoin sentään naisia verrataan käytettyihin kalsareihin, vaikka täällä onkin naisista sanottu vaikka mitä.
      "Aikuinen nainen" on juuri elämällä elämäänsä saavuttanut aikuisuuden. Siellä lasikaapin suojassa ei kosketusta maailmaan tulisi.
      Mutta miehelle sopisi tietysti täysin suojassa elänyt vaimo, joka aina uskoisi, toivoisi ja unohtaisi, koska se on Raamatun käsky.

• jokaisella-huvinsa

"outoajuttua"

Tosi outoja juttuja sinultakin ja ennenkaikkea senkö täytistä se sinulle kuuluu, kuka milläkin luvalla avioon menee, kunhan vain menisikin?

Äitin avioitui 17-v 28-v miehen kanssa ja "he elivät onnellisina" elämänsä loppuun saakka.

Itse menin avioon 20-v 28-v miehen kanssa ja elämme edelleen "onnellisina" ilmeisesti loppuun saakka, koska molemmat elämme vielä..

Tyttäreni taas on asunut yhdessä miehensä kanssa yli 25-vuotta, mutta eivät ole aviossa ja heillä on kuitenkin kaksi lasta. Nyt on pienoinen ongelma, kun tämä lapsenlapsi haluaa rippikouluun, mutta häntä ei ole kastettu. On mukamas jo luvattu järjestää molemmille lapsille yhteiset kastajaiset! Naurettavaa.

Samainen ongelma ilmeni, kun tämä 14-v tyttö haluaa kirkkohäät ja nuorena lapsia, koska hänen äitinsä oli liian vanha (37-v), kun hänet sai ja vielä veljenkin, siis 39-v.

Kuinkas se olikaan silloin "ammovainaan aikaan", kun lueskelen juuri Utrion kirjaa , jossa 16-v neito on jo naima iässä ja pikimiten hänet on saatava avioon. Siihen aikaan taas oli tapana, että miespuolinen, siis isä tai sukulainen antoi naimaluvan ja jopa valitsi puolison?

Luoja varjelkoon, että tavat ovat muuttuneet onneksi, mutta muistelen, että minäkin tarvitsin isäni luvan, koska olin alle 21-v.

• eipahalla

Miksi ylipäätään joku naimisiaan ja neitsyyden menetyksiään täällä huutelee. Vähemmästäkin tulee huomauttelua ja piikittelyä. Vielä viime vuosisadalla tytöt haluttiin miehelään suorastaan lapsina pois kotoa syömästä . Nykyisin ei onneksi ole pakko alkaa synnyttää vielä itsekin lapsena ja menettää nuoruutensa.

• Pysyhän aloituksessa, sehän käsitteli aihetta!

Itse en puhunut kuin kokemattomuudestani.
        Sinä tapasi mukaan sairaaloisen kiinnostuneena kaivelet ja utelit JÄLLEEN omalla tavallasi, ja kun vastataan syytät sitten panhantahtoisesti osallistujaa!

Et sinä ole kärsinyt kenenkään menetetystä nuoruudesta höh, onnellista on elämäni taaksepäin katsottuna ollut.

Älä tunge rumaa nokkaasi joka asiaan!

• Kristiina..23
        sini.sirkku kirjoitti:

Pysyhän aloituksessa, sehän käsitteli aihetta!

Itse en puhunut kuin kokemattomuudestani.
        Sinä tapasi mukaan sairaaloisen kiinnostuneena kaivelet ja utelit JÄLLEEN omalla tavallasi, ja kun vastataan syytät sitten panhantahtoisesti osallistujaa!

Et sinä ole kärsinyt kenenkään menetetystä nuoruudesta höh, onnellista on elämäni taaksepäin katsottuna ollut.

Älä tunge rumaa nokkaasi joka asiaan!

"Älä tunge rumaa nokkaasi joka asiaan!"

Sopivasti sanottu noille jokapaikaan nokkansa työntäviltä ,jotka kehuu, että impenä menin aivoon ja koskaan ei ollut mitään riitaa ja nyt on mies siellä taivaankartanoissa odottaen häntä!

Uskomatonta potaskaa, ainakin tuo, että ei olisi koskaan ollut mitään riitaa?

Minä kirjoitin tämän;
        "jokaisella-huvinsa", joten siitä vain saa tulla oikeita moraalisaarnoja pilvinpimein, mutta ei se ole totuus, mitä nykyaikakin on.

Miksi hiivatissa tämä aina vaatii tunnuksia, vaikka olen kirjautunut Kristiina23 ja kirjautuminen näkyy, mutta viesti vaatii taas jonkun robotin varmennuksen?

Onko tämä nyt sitä vanhus palvelua, että robotit hoitaa teitä?DD

• sinis.s

Naurattaahan minua jo tuo eilinen nokan koputus! Otti vain päähän kun tuo ei ollut ensimmäinen kerta, jolloin kyseinen "nokka" kaivelee poikkeuksellista nuoruuttani.😊 Mitäpä tuosta enään, mies oli 6 v. vanhempi, ja häneltä sain kaikki 3 ihanaa lastani. Perheestään hän huolehti viimeiseen asti, kunnes kuolema korjasi hänet turhan nuorena.

Siellä ne jälkipolvi saaristossa lomailevat, luottavat jo mamman selviävän helteistäkin, mutta huoli minulla on Kreikan ja Laosin tilanteista. Joskus olen vastannut kyselijöille, kun olen muka niin menevä, että kuka viitsii istua odottamassa kuolemaa suotta. Kun voi hyvin , miks'ei tekis ja menis minne mieli tekee 😊
      Illan leutoutta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      138
      4876
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3527
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3337
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2798
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      93
      2549
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1462
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1448
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      135
      1378
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe