Liikaa finnejä

Huolestunut

Olen siis 12v pian 13v painan 47kg olen 153cm pitkä että ruokavalio varmaankin ihan kunnossa. Finnejä on naama täynnä, selässä jonkun verran, kaulassa, rinnassa ja olkapäissä niin voisiko joku auttaa miten ne saa pois kun näytän ihan hirveeltä

5

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärinjuttusille

      Eikö esim. äitisi ole sanonut mitään ja miten hän suhtautuu? Miksi et mene lääkäriin?

    • aikuisena.ei.enää

      Älä syö suklaata. Ja hei se vaan kuuluu tuohon ikään. aika auttaa. Hommaa mietoa pesuainetta.

    • mustapää_2018

      Kun on oikeasti akne kyseessä, on järkevää mennä lääkäriin. Aknearpien hoito myöhemmin on hankalaa tai jopa mahdotonta. Pelkällä pesemisellä tai ruokavaliolla ei aknea selitetä. Yleisnimitys ihon epäpuhtauksille on komedo. Eli sama ilmiö, mikä näyttäytyy lievimmillään mustapäänä voi pahana aknesairautena arpeuttaa ihon. Suosittelen hakeutumaan ihotautilääkärin hoitoon. Jos olette vähävaraisia, niin lähetteen ihotautilääkärille saa varmaan terveyskeskuksestakin.

      Ihon "epäpuhtaudet" eivät johdu huonosta hygieniasta, niin kuin yleensä väitetään. Iholle ei saa mustapäitä likaisista sormista, vaan vika on ihon talin rakenteessa, joka on jäykkää ja jää jumiin ihohuokosiin. Ihohuokoset venyvät ja jumiin jäänyt tali hapettuu tummaksi. Lievimmillään siis saa mustapäitä ja pahimmillaan vaikean aknen. Et saa millään pestyä pois syvällä ihon sisällä jylläävää tulehdusta. Siihen tarvitaan lääkärin määräämiä lääkkeitä.

    • ehkäauttaa

      Lopeta rasvaisen ruuan syönti ja suklaan..
      Pese vinnipaikkoja saippuan kanssa, huuhtele viileällä vedellä,-pese usein.
      Ehkä auttaa..

      • tsemppiähoitoihin

        No kuulkaas hyvät ruoka ym-juttujen höpinät. Ruokavalio voi vähän mukana avittaa, mutta akne ei todellakaan tule suklaasta, eikä mistään muustakaan ruoasta.

        Pelkällä saippualla ei todellakaan saa pestä, eikä usein, sillä iho kuivuu ja se taas pukkaa lisää finnejä.
        Niinkuin täällä on jo kerrottu, niin ainoa ratkaisu on mennä ihotautilääkärille.

        Itse kärsin liki 30v. Minulla helpotti vasta kun vaihdevuodet tuli. Ei auttanut ruokavaliot eikä muut, joten tiedän takuuvarmasti mistä puhun. Ihotautilääkärikin sanoi, ettei tule syödystä ruoasta. Meillä joillakin on vaan sille altis iho.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe