Pidetäänkö Parainen väkisin asuttuna?

TerveParainen

Kun tutkimuksen mukaan suomalaiset haluavat pitää koko Suomen asuttuna, he tuskin ovat ajatelleet Paraisilla neljän sillan, kahden lautan, kolmen lossin ja yhden yhteysaluksen asumiseensa tarvitsevaa saaristolaista. Eikä ainakaan sitä, että verovaroilla pitäisi vielä rakentaa uusi kymmenen kilometrin pituinen silta Paraisten sisällä, kuten Anders Jungar Paraisten Kuulutuksissa esittää. Kiinteä tieyhteys Nauvoon kun lisäisi saariston elinvoimaa. Niin varmaan, mutta miksi kaikkien suomalaisten pitää osallistua muutaman saaristoromantikon haaveiden toteuttamiseen? Vai onko tarkoitus oikeastaan tukea mökinomistajien intressejä?

5

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • QvidjanKummitus

Saariston elinvoimaisuuden tukeminen valtion rahoilla on yhtä kuin piilopuoluetuki Rkp:lle. Niin kauan kun asuu saaristossa, on oman edun mukaista äänestää ruotsalaisia. Poismuutto ihmisten ilmoille avaisi silmät ja lopettaisi sairaan riippuvuussuhteen.

• Sivustakatsoja

Joo, mutta nyt otetaankin raha sieltä mistä sen helpoimmin saa : valtavasti vuonna -17 huostaanottoja ,kuinkahan monta laittomasti ja perusteettomasti Siitähän tulee paljon sitä valtionosuutta moneksi vuodeksi, ja rahat menee uuden/ uusien sillan/ siltojen rakentamiseen. Jonkun on pysäytettävä tämmöinen toiminta .

• uuttapesään

Se voisi olla uusi sivu saaristolle jos tieyhteys paranisi ja myös tulisi muita uudistuksia sekä parannuksia sen mukana. Tarkoitan tällä sitä että jos uusia asukkaita ja toimijoita tulisi, niin ne tulisivat mantereelta valtakieliväestöstä jolloin moni perinteinen asia kokisi uudistuvan suhtautumisvision ja asiat voisivat rullata suotuisemmissa merkeissä. Muistettakoon vielä että ei tänne kukaan väkisin tule, kyllä tulevalla porukalla on halu sekä sitoutuminen saaristoelämiseen olisi ilmaisukieli mikä tahansa

• piruuttanikaan_enlähde

Mutta, Mutta kun täällä ovat nuo äkkiväärät änkyrät eli "tosi ruottinkieliset yhdistys" niin eihän ne meitä suomenkielisiä siedetä ollenkaan,
      Muut kyllä kelpaa oli mistä maasta tahansa, mutta ei suomenkielisiä.

• ViimeinenSammuttaaValon

No saavatpa sitten nämä bättre folk sakki sitten nähdä miten käy jos suomenkieliset häipyy ja ruotsinkielinen nuorisokin häipyy muualle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe