Paljonko nuo esim 90hp e tecit kestää käyttöä, tunteina? Onko 1000 tuntia tuollaiselle jo liikaa?
E-tec & optimax käyttötunnit
21
797
Vastaukset
- PitäisiKYSYÄ
Kilpailu käytössä olevista koneista, ovat kuulemma olleet huippukoneita, ja vauhtia löytyy . Jotkut veljekset ovat 150hv Etecillä voittaneet joka kilpailunsa sarjassaan. nimeä en nyt muista.
Joten kone kestää mieletöntä ulvotusta.- Joopatijoojoo
Kestää.. hetken.
Todennäköisesti etecin romu hajoaa ennemmin kuin myöhemmin. - AinoaKONE
Joopatijoojoo kirjoitti:
Kestää.. hetken.
Todennäköisesti etecin romu hajoaa ennemmin kuin myöhemmin.Joka oli uutta vastaavassa kunnossa 10 vuoden ajomäärää vastaavan testin jälkeen.
- Mikdihajoavat
Etec miksi on niin huonoksi haukuttu? Onko muutettu hajoava kohta koneessa?
Normaalia jos joku huono hajoava asia niin se korjataan myöhempiin.
Särön koneen maineseen tehnyt siis mikä asia?
20hv mallia ei ole joka on harmi.- Verokarhut
Mä luulin että sut oli bannattu tälle palstalle!
- MikäMaksaa
Paljonko Suomesta mahtaa löytyä omakohtaisia käyttökokemuksia näistä keskisuurista 90-150 hp ETEC:eistä ja oikein huollettujen ja käytettyjen koneiden hajoamisesta ikääntymiseen? Voisi saada luotettavampaa tietoa kansainvälisiltä foorumeilta.
1000 tuntia voi suhteuttaa siihenkin, että normaali huoltoväli on 300 tuntia. Olisi aika erikoista, jos pata olisi valmis paaliin jo kolmannen huollon jälkeen.
Jos pata ei ihan uistelukäytössä ole, vaan saa vähän hanaa, niin 1000 tunnissa palaa helposti 10-20000 litraa bensaa, mikä on jo itse moottoria suurempi menoerä. Kone saa tuoretta öljyäkin suoraan kriittisiin voitelukohteisiin monin verroin enemmän kuin nelari.
Tappaako moottorin käyttö vai käytön puute?- ÄLÄikinäUSKO
Nelarin myyjien propakandaa ! Kun E-tecin käyttäjäthän sanovat, ettei oo paluuta nelareihin, kun ovat E-tecciä saaneet ajella.
- veneetrokkaa
ÄLÄikinäUSKO kirjoitti:
Nelarin myyjien propakandaa ! Kun E-tecin käyttäjäthän sanovat, ettei oo paluuta nelareihin, kun ovat E-tecciä saaneet ajella.
Ei minun tervitse mitään propakandaa tehdä, sanon tämän aivan omasta kokemuksesta E-tec ei vaan näy monessakaan venessä miksi ??? toisekseen olen ollut tyytyväinen 4t moottoriini 115 hv, veneeni painaa noin 700kg matka ajossa pidän nopeutta 40 kmh litralla ajaa 2.8km, huippunopeus ei edes kiinosta.
- SiksiETTÄ
veneetrokkaa kirjoitti:
Ei minun tervitse mitään propakandaa tehdä, sanon tämän aivan omasta kokemuksesta E-tec ei vaan näy monessakaan venessä miksi ??? toisekseen olen ollut tyytyväinen 4t moottoriini 115 hv, veneeni painaa noin 700kg matka ajossa pidän nopeutta 40 kmh litralla ajaa 2.8km, huippunopeus ei edes kiinosta.
Eihän ne ole kerenneetkään tehdä vielä montaa kymmentä tuhatta moottoria, ja ne 99% menevät Usaan, ja Kanadaan ja muutenkin isoille markkinoille. Järkihän sen sanoo, että täällä suomen pikkulätäköillä on jokaisella jonkun sortin 5 heppanen turuuttaja, ja kyllä tännekkin ostavat isoja E-teccejä, kun ovat kyllästyneet laumasieluisuuteen, ja kalliisiin jokavuotisiin nelari huoltoihin.
- Sehänonihanok
veneetrokkaa kirjoitti:
Jos tykkäät koneestasi, eihän se ole mikää rikos, kysymyshän on ollutkin pelkästään eri tekniikoiden ensisijaisesti pakokaasujen puhtaudesta ja huolettomuudesta, ja varmasti myös tehosta käytännön kulutuksen ollessa sama. Ainut mikä todella vaikuttaa, on ajomäärät vuosittain, sillä se saastuttaa enemmän, jolla enemmän ajetaan. Minun vanha omssi saastuttaa tuhat kertaa vähemmän,kuin nelitahtiset, kun ajan vain parina päivänä kesässä, ja päivässä menee vain 5 litraa, paljonko sulla ?
- veneetrokkaa
Sehänonihanok kirjoitti:
Jos tykkäät koneestasi, eihän se ole mikää rikos, kysymyshän on ollutkin pelkästään eri tekniikoiden ensisijaisesti pakokaasujen puhtaudesta ja huolettomuudesta, ja varmasti myös tehosta käytännön kulutuksen ollessa sama. Ainut mikä todella vaikuttaa, on ajomäärät vuosittain, sillä se saastuttaa enemmän, jolla enemmän ajetaan. Minun vanha omssi saastuttaa tuhat kertaa vähemmän,kuin nelitahtiset, kun ajan vain parina päivänä kesässä, ja päivässä menee vain 5 litraa, paljonko sulla ?
Et ole ymmärtänyt näköjään koko päästö asiaa ! "käytännönkokemus" kertoisitkö paljonko 115 E_-tec kuluttaa samalla nopeudella ja painolla kun kerran tiedät, voisitko myös näyttää kaikkien koneiden päästö arvot kerran nekin tiedät, jos et niitä pysty näyttämään toteen niin lopeta jauhaminen ja jossittelu!!!!
- VaiNIINsinä
veneetrokkaa kirjoitti:
Et ole ymmärtänyt näköjään koko päästö asiaa ! "käytännönkokemus" kertoisitkö paljonko 115 E_-tec kuluttaa samalla nopeudella ja painolla kun kerran tiedät, voisitko myös näyttää kaikkien koneiden päästö arvot kerran nekin tiedät, jos et niitä pysty näyttämään toteen niin lopeta jauhaminen ja jossittelu!!!!
Luulottelet. Sinähän kyselet jonninjoutavia, etsi itse päästömittauksia. Netistä ne on muillakin löydettävä.
Ainakin 300hv Jamahan huippunopeudella 48 solmua E-tecin 300hv kulutti viidenneksen vähemmän samalla nopeudella. Vai en ymmärrä, että E-tecin päästöt on myös reippaasti pienemmät. - Veneetrokkaa
VaiNIINsinä kirjoitti:
Luulottelet. Sinähän kyselet jonninjoutavia, etsi itse päästömittauksia. Netistä ne on muillakin löydettävä.
Ainakin 300hv Jamahan huippunopeudella 48 solmua E-tecin 300hv kulutti viidenneksen vähemmän samalla nopeudella. Vai en ymmärrä, että E-tecin päästöt on myös reippaasti pienemmät.Miksi vertaat aina yamahaan ? Se on täysin jäänyt kehityksen jalkoihin jos evari syö vähemmän kuin jammu niin se ei korro kuin niiden eron !!! Lisäksi kulutus ei kerro päästöistä mitään ? Miksi muuten kaikkien muiden merkkien ei tarvitse olla todistelemassa paremmuuttaan, vain evari yrittää lisätä myyntiään epätoivoisilla valheellisilla testeillä ;D
- Veneetrokkaa
Menikö jauhot suuhun ! siltä vaikuttaa kun aletaan arvostelemaan, päästö arvoja odotellessa ;D
- VoisitkoITSE
Veneetrokkaa kirjoitti:
Menikö jauhot suuhun ! siltä vaikuttaa kun aletaan arvostelemaan, päästö arvoja odotellessa ;D
Ilmoittaa päästöarvot ? Onhan fiksulle päivän selvää, että kun nelarit polttaa työtahdillaan kaksin kertaisen määrän bensiiniä, kuin E-tec, että pakopäästöt ovat erilaiset.
E-tec on testannut laitteet, ja julkaissut mittaustulokset !Jos niissä on virheitä, niin miksi nelareiden valmistajat eivät tee omia mittauksiaan, ja haasta E-tecciä- ovat vain täysin hiljaa, kuin kusi sukassa ! Eikö sekin kerro siitä, että nelareiden valmistajat eivät uskalla, KUN TIETÄVÄT HÄVIÄVÄNSÄ ?
Ja sinä et sitä älyä, että just siksihän E-tecin valmistajat ovat julkaisseet mittaustuloksensa, kun tietävät olevansa oikeassa- mutta sinullehan se on liian vaikeaa matematiikkaa. - Veneetrokkaa
VoisitkoITSE kirjoitti:
Ilmoittaa päästöarvot ? Onhan fiksulle päivän selvää, että kun nelarit polttaa työtahdillaan kaksin kertaisen määrän bensiiniä, kuin E-tec, että pakopäästöt ovat erilaiset.
E-tec on testannut laitteet, ja julkaissut mittaustulokset !Jos niissä on virheitä, niin miksi nelareiden valmistajat eivät tee omia mittauksiaan, ja haasta E-tecciä- ovat vain täysin hiljaa, kuin kusi sukassa ! Eikö sekin kerro siitä, että nelareiden valmistajat eivät uskalla, KUN TIETÄVÄT HÄVIÄVÄNSÄ ?
Ja sinä et sitä älyä, että just siksihän E-tecin valmistajat ovat julkaisseet mittaustuloksensa, kun tietävät olevansa oikeassa- mutta sinullehan se on liian vaikeaa matematiikkaa.Eli et edelleenkään voi tänne laittaa päästö arvoja ! Meuhkaat vaan omaa mielikuvitus asiaa ja katselet jenkkien tekemiä nauru testejä tyyliin tv-shop :D
- Vitamiinihirviö39
Itsellä 60 e-tec - 06 Tunteja 1500. Aina ekalla startti. Huollettu suunnitelman mukaan. Taloudellinen ja vähähuoltoinen. Jos laukeaa joku päivä niin harkitsen myös uudempaa vastaavaa.
- E-tec-uskovaiset
Herättää kovasti luottamusta E-teciin kun huonolla suomenkielellä heitetään raivonvaahto suussa epämääräisiä väitteitä...
- HAHHAHMITÄSITTEN
Tekevät nuo nelitahtisuuden kehujat ?HE ei edes kerro koskaan mitään faktoja, vaan omia luulojaan ylistävät , ja luulevat nelareitaan päästöttömiksi, voi mikä hölömöjen vitsi:))
Mikähän moottoritekniikka on sotkenu kaupunkienkin ilmaston :) - Huolto-kiittää
HAHHAHMITÄSITTEN kirjoitti:
Tekevät nuo nelitahtisuuden kehujat ?HE ei edes kerro koskaan mitään faktoja, vaan omia luulojaan ylistävät , ja luulevat nelareitaan päästöttömiksi, voi mikä hölömöjen vitsi:))
Mikähän moottoritekniikka on sotkenu kaupunkienkin ilmaston :)Niin sinäkin ajelet 4t autolla miksi et 2t ? mikäli sinulla on autoa ollenkaan, saatikka evaria.
- Maniback
Veli osti uutena 50hp vm2005 etecin. Tähän mennessä laitettu: tulpat kaksi kertaa, peräöljy vaihdettu kerran, trimminmoottori tänä keväänä. Tunnit siinä tuhannen paikkeilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva183884Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767- 102740
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42731Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28718- 7694
- 60673