Missä on kaikki ätmit? EIkö teille merkitse mitään tämä uusi raiskauslaki. Ainoastaan naiset ovat kommentoineet fiksusti tuohon mun keskustelun aloitukseen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15351096/kiltit-ja-kunnolliset-hyotyisi-tasta-laista
Tarkoittaako tämä, että minä ätminä jään täysin ilman miespuoleisia kavereita, koska tuntuu siltä, että moni mies jopa ätmitkin näyttäisi olevan tätä uutta lakimuutosta vastaan, jossa seksiin vaaditaan suostumus.
Mun mielestä ihan selkeesti tämä uusi lakimuutos helpottaisi ätmien elämää, koska ätmeillä voi olla keskivertomiestä enemmän vaikeuksia lukea sosiaalisia tilanteita.
Osa miehistäkin tulkitsee naisia väärin, joten kyllä tämä suostumuslaki ainakin minun mielestä helpottaisi pitkällä tähtäimellä kaikkien elämää.
Olenko minä täysin yksin naisten puolella?
37
494
Vastaukset
- EdesUnissa
Laki ehdotuksessa raiskauksen minimirangaistus tippuu vuodesta neljään kuukauteen ja maksimirangaistus kuudesta vuodesta neljään. Onko tämä jo raiskaajien suunnittelema lakiehdotus vai mikä on ideana ?
En oikein ymmärrä logiikkaa miksi naiset kannattavat tätä. Semanttisilla sanoilla tiputetaan rangaistuksia todellisista raiskauksista.Meillä on jo nyt olemassa raiskauksen tuomio vähimmäis rangaistus 4 kuukautta ja enintään neljä vuotta. Vakavammassa tapauksessa toki vähintään 1 ja enintään 6 vuotta.
Vielä lisäys. 6 vuotta vai 4 vuotta. Voin sanoa tähän sen, että ihminen ei paljoa tuollaista pysty arvioimaan, paljonko elämään on lisää haittaa jostain 2 vuodesta vankeutta lisää. Tuo onko se 4 vai 6 vuotta ei vaikuta merkittävästi siihen, tapahtuuko rikosta. Pahinta on se, että rikos tapahtuu. Miksi tapahtuu väkivaltaa, miksi toinen suuttuu toiselle niin paljon, että tekee väkivaltaa???????????? Itsellä on aina itsehillintä kyllä pitänyt, joten en ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, mutta tiedän, kun tulee pahasti nöyryytetyksi, ei siinä paljoa mieti onko 6 vuotta vai 4 vuotta vankilassa. Tämä 2 vuoden pituus ei siis ole todellakaan olennainen, jos halutaan pienentää merkittävästi riskiä. Riskiä pienennetään merkittävästi oikeanlaisilla tukitoimilla sosiaalisesti jälkeen jääneelle ihmiselle.
Voin todellakin sanoa, että olen ainakin omasta mielestä tullut pahasti nöyryytetyksi elämän aikana naisen osalta. Toki oma sosiaalinen sokeuskin on varmasti vaikuttanut asiaan. Kuitenkin itsehillintä on aina pitänyt, mutta ei se sitä tosiasiaa poista, että on ollut raivoissaan. Minä satsaisin sellaisiin asioihin, joilla vähennetään tätä raivoissaan olemista. Vaikka ei tekiskään mitään rikosta, on itse raivoissaan olokin hyvin tuskallinen ja jopa pelottavakin tila. Paha raivoissaan olo on myös erittäin lamauttavaa, joten kyllä toimintakyky "hyödyllisissä" asioissa alenee merkittävästi nöyryytyksen seurauksena. Toki itsehillintä yleensä pitää normaalilla ihmisellä, mutta sitten on myös nekin, joilla se ei pidä.- Niih
todellavaikeeta kirjoitti:
Meillä on jo nyt olemassa raiskauksen tuomio vähimmäis rangaistus 4 kuukautta ja enintään neljä vuotta. Vakavammassa tapauksessa toki vähintään 1 ja enintään 6 vuotta.
...ja ensikertalainen istuu puolet neljästä kuukaudesta.
Vielä lisäys. 6 vuotta vai 4 vuotta. Voin sanoa tähän sen, että ihminen ei paljoa tuollaista pysty arvioimaan, paljonko elämään on lisää haittaa jostain 2 vuodesta vankeutta lisää. Tuo onko se 4 vai 6 vuotta ei vaikuta merkittävästi siihen, tapahtuuko rikosta. Pahinta on se, että rikos tapahtuu. Miksi tapahtuu väkivaltaa, miksi toinen suuttuu toiselle niin paljon, että tekee väkivaltaa???????????? Itsellä on aina itsehillintä kyllä pitänyt, joten en ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, mutta tiedän, kun tulee pahasti nöyryytetyksi, ei siinä paljoa mieti onko 6 vuotta vai 4 vuotta vankilassa. Tämä 2 vuoden pituus ei siis ole todellakaan olennainen, jos halutaan pienentää merkittävästi riskiä. Riskiä pienennetään merkittävästi oikeanlaisilla tukitoimilla sosiaalisesti jälkeen jääneelle ihmiselle.
Voin todellakin sanoa, että olen ainakin omasta mielestä tullut pahasti nöyryytetyksi elämän aikana naisen osalta. Toki oma sosiaalinen sokeuskin on varmasti vaikuttanut asiaan. Kuitenkin itsehillintä on aina pitänyt, mutta ei se sitä tosiasiaa poista, että on ollut raivoissaan. Minä satsaisin sellaisiin asioihin, joilla vähennetään tätä raivoissaan olemista. Vaikka ei tekiskään mitään rikosta, on itse raivoissaan olokin hyvin tuskallinen ja jopa pelottavakin tila. Paha raivoissaan olo on myös erittäin lamauttavaa, joten kyllä toimintakyky "hyödyllisissä" asioissa alenee merkittävästi nöyryytyksen seurauksena. Toki itsehillintä yleensä pitää normaalilla ihmisellä, mutta sitten on myös nekin, joilla se ei pidä.Itse täytyy vielä todetä tamäkin, että mä en ole koskaan pitänyt raiskausta edes seksinä. Raiskaus on mulle puhdasta väkivaltaa. Toki törkeessä muodossa. Tämän takia pohdin asiaa väkivallan kannalta. Kysymys: miksi joku tekee törkeetä väkivaltaa??????????
Niih kirjoitti:
...ja ensikertalainen istuu puolet neljästä kuukaudesta.
Seksuaalirikoksesta jää myös elinikäinen stigma. Seksuaalirikos on häpeällisyydessään huippua.
- Pillujen--asiantuntija
Tuohan on ihan turha koska rumat ätmit ei saa seksiä muuta kun huoralta ja rahalla. Mitään suostumus lappuja ei siis tarvii kirjoitella.
- asiankokija
Mihinkähän luokkaan minä kuulun kun ei saa edes rahalla tai horolta tai molemmilta.
Kuulun siihen luokkaan jota ei edes ole olemassa. - Niih
asiankokija kirjoitti:
Mihinkähän luokkaan minä kuulun kun ei saa edes rahalla tai horolta tai molemmilta.
Kuulun siihen luokkaan jota ei edes ole olemassa.Kyllä teitä impotentteja on paljonkin.
- lempeä_herätys
Juu, kyllä sinä saatat olla yksin naisten puolella tässä asiassa.
Tällä palstalla ei oikein panosteta sellaiseen rakentavaan maskuliinisuuteen. Ainakaan laajamittaisesti. Vain rakentavasti maskuliininen henkilö voi olla naisten puolella. Ja tietysti toisin päin myös.
Laita yrtti- ja tarot-suodattimesi päälle, ennen kuin tätä alat lukemaan:
https://lonerwolf.com/divine-masculine/- EdesUnissa
Taitaa aloittaja olla tuossa enempi omalla puolellaan.
Minusta tämä laki on lapsia vastaan, ei suinkaan naisten puolella. Tässä laki-ehdotuksessa ei huomioida lastenraiskaamista koventavana tekijänä, vaan rangaistukset tippuvat.
Kaksi kuukautta vankeutta ensikertalaiselle lapsenraiskaajalle ! Oikeudenmukaista ? - höpöätuollainen
Rakentava maskuulinuus höpö höpö, tuon lain ongelma on se ohjaa oikeutta käänteiseen todistustaakkaan, missä syytetyn pitää todistaa syyttömyytensä. On naisia jotka tekevät valheellisia raiskausilmoituksia, sana vastaan sana tilanteessa kumpaa uskotaan, jos syytetyllä ei ole kirjallista todistetta?
- lempeä_herätys
"Rakentava maskuulinuus höpö höpö, tuon lain ongelma on se ohjaa oikeutta käänteiseen todistustaakkaan, missä syytetyn pitää todistaa syyttömyytensä. On naisia jotka tekevät valheellisia raiskausilmoituksia, sana vastaan sana tilanteessa kumpaa uskotaan, jos syytetyllä ei ole kirjallista todistetta? "
M.O.T. - NainenRuudunTakaa
höpöätuollainen kirjoitti:
Rakentava maskuulinuus höpö höpö, tuon lain ongelma on se ohjaa oikeutta käänteiseen todistustaakkaan, missä syytetyn pitää todistaa syyttömyytensä. On naisia jotka tekevät valheellisia raiskausilmoituksia, sana vastaan sana tilanteessa kumpaa uskotaan, jos syytetyllä ei ole kirjallista todistetta?
Ei tarvii kirjallisia todisteita, riittää esim. että muut bileissä olleet todistaa jne. Enää ton lain jälkeen ei onnistu sellainen vähittäinen vastarinnan murtaminen jne, että kun toinen ei oikeasti halua ja yrittää sen saada läpi, niin raiskaaja puskee vaan päälle. Tai känniin juottaminen tms.
Parempi lait jotka vastaa naistenkin kokemuksia ja oikeustajua kuin kavereiden lynkkauspartiot jos oikeutta ei muuten saa.
Suurin osa raiskaajista on sarjaraiskaajia, jotka etsii uhreikseen ne, jotka tekee vähiten vastaintaa. Lue esim. https://yesmeansyesblog.wordpress.com/2009/11/12/meet-the-predators/ ja https://yesmeansyesblog.wordpress.com/2011/03/21/mythcommunication-its-not-that-they-dont-understand-they-just-dont-like-the-answer/
Suostumuslain avulla ne saadaan ekasta kerrasta kiinni eikä pääse jatkamaan toimintaansa.
Ja joo, voit olla palstamiesten keskuudessa yksin, kun niitä ei naisten todellisuus hirveesti kiinnosta. Tärkeempää on niille, ettei jotain viatonta miestä vois vahingossa edes syyttää kuin se, että tekijöitä ei saada kiinni. Kun ei oo itelle ongelma, niin eivät välitä. - AinaRoiskuuKunRaiskataan
EdesUnissa kirjoitti:
Minusta tämä laki on lapsia vastaan, ei suinkaan naisten puolella. Tässä laki-ehdotuksessa ei huomioida lastenraiskaamista koventavana tekijänä, vaan rangaistukset tippuvat.
Kaksi kuukautta vankeutta ensikertalaiselle lapsenraiskaajalle ! Oikeudenmukaista ?On se ainakin kohtuullista ja raiskaajan oikeusturvan kannalta hyvä asia, koska nykylainsäädännöllä osalla "lapsista" jo tissit pullottaa ja karvat rehottaa haaroissa, joten raiskaaja ei välttämättä edes tajua raiskaavansa "lasta".
- EdesUnissa
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Ei tarvii kirjallisia todisteita, riittää esim. että muut bileissä olleet todistaa jne. Enää ton lain jälkeen ei onnistu sellainen vähittäinen vastarinnan murtaminen jne, että kun toinen ei oikeasti halua ja yrittää sen saada läpi, niin raiskaaja puskee vaan päälle. Tai känniin juottaminen tms.
Parempi lait jotka vastaa naistenkin kokemuksia ja oikeustajua kuin kavereiden lynkkauspartiot jos oikeutta ei muuten saa.
Suurin osa raiskaajista on sarjaraiskaajia, jotka etsii uhreikseen ne, jotka tekee vähiten vastaintaa. Lue esim. https://yesmeansyesblog.wordpress.com/2009/11/12/meet-the-predators/ ja https://yesmeansyesblog.wordpress.com/2011/03/21/mythcommunication-its-not-that-they-dont-understand-they-just-dont-like-the-answer/
Suostumuslain avulla ne saadaan ekasta kerrasta kiinni eikä pääse jatkamaan toimintaansa.
Ja joo, voit olla palstamiesten keskuudessa yksin, kun niitä ei naisten todellisuus hirveesti kiinnosta. Tärkeempää on niille, ettei jotain viatonta miestä vois vahingossa edes syyttää kuin se, että tekijöitä ei saada kiinni. Kun ei oo itelle ongelma, niin eivät välitä.NRT. Kaikki nuo mainitsemasi asiat ovat olleet rikoksia tähänkin asti ja tekijä on saatu niistä kiinni aivan samalla tavalla kuin tämänkin lain perusteella. Muutamassa tilanteessa vain rikosnimike muuttuu seksuaalisesta hyväksikäytöstä raiskaukseksi, mutta absoluuttiset rangaistukset teoista pienenevät. Onko tämä sinun mielestäsi järkevä linjaus ?
Minusta vanha laki on parempi. Se katsoo asiaa uhrin kannalta eikä sorru semanttiseen kikkailuun. Uhri haluaa tekijän saavan konkreettisen rangaistuksen.
Itse olisin lähtenyt uudistamaan tuota rikoslain kohtaa parantamalla lasten asemaa. Tässä se jäi täysin huomiotta. - EdesUnissa
höpöätuollainen kirjoitti:
"On naisia jotka tekevät valheellisia raiskausilmoituksia, sana vastaan sana tilanteessa kumpaa uskotaan, jos syytetyllä ei ole kirjallista todistetta?"
Tämä ei ole pelkkä naisasia. Vastaavasti mies voi johdatella naisen erotilanteessa ansaan ja sanoa että exä raiskasi hänet, koska hänen suostumuksensa puuttui. Tuomio on annettava, koska se on laissa. Miehen ei tarvitse käyttää tilanteessa voimaa, eikä edes sanoa ei.
Raiskaus tuomio olisi naiselle pieni, mutta aiheuttaisi tilanteen että hänen työnsä kaikissa hoiva-alan töissä päättyisi. Tällaista juridista kiusa mentaliteettia pelkään "velton lain" aiheuttavan eniten. Raiskaus oikeudenkäynneistä tulee uudenlaisia farsseja, joissa katkerat puolisot pääsevät syyttämään toisiaan. Ne siirtyvät myös osaksi huoltajuuskiistoja.
Tämä lakiehdotus on sikäli tasapuolinen, että se mahdollistaa raiskaussyytteen myös naisille, mikä on tähän asti ollut mahdottomuus. Sillä tavoinhan lait tulisi kirjoittaa etteivät ne erottele sukupuolia. Mutta paraneeko maailma sillä että myös miehille avautuu mahdollisuus tehdä "valheellisia" raiskausilmoituksia, joista on pakko antaa tuomio ?
Lopetan kuin Cato aikoinaan "Muuten olen sitä mieltä että uudistuksessa olisi pitänyt keskittyä lasten aseman parantamiseen." EdesUnissa kirjoitti:
Kaksi kuukautta vankeutta ensikertalaiselle lapsenraiskaajalle ! Oikeudenmukaista ?Eikös alle 18 vuotiaan raiskaaminen ole aina törkeä???????????? Törkeästä raiskauksesta käsittääkseni tuomitaan vähintään kahdeksi enintään kymmeneksi vuodeksi.
Jos raiskaus on aina alle 18 vuotiaaseen törkeä, miten sitten tällaisenkin tilanteen kohdalla, jos 18 vuotias alkaa seurustelemaan 16 vuotiaan kanssa. Ikäero on hyvin pieni. Suojaikärajakin on meillä 16 vuotta, mutta törkeä raiskaus on toki silloin, jos uhri on alle 18 vuotta. Tuskin tämä nyt on kovin epänormaalia kiinnostua nuorena miehenä 2 vuotta nuoremmasta tytöstä. Jos tämä aikuinen mies jollain tavoin mokaa, saako hän tuomion törkeästä raiskauksesta, eli pahimmillaan 10 vuotta vankeutta? Kyllä tämä suostumuksen velvollisuus kyllä helpottaa paljonkin, jos 18 vuotiaalla on tavallista enemmän vaikeuksia lukea tyttöä. Tulevaisuudessa 18 vuotiaat ätmit voivat tuntea olonsa turvallisemmaksi, koska suostumuksen perusteellinen selvittäminen säästää heidät KOVALTA törkeän raiskauksen tuomiolta. 18 vuotias ätmi uskaltaa helpommin lähestyä omanikäiseltä näyttäviä tyttöjä. 16-17 vuotiasta voi olla todella vaikeeta erottaa ulkonäön perusteella 18 vuotiaasta, eikä tätä 18 vuotiaan ja 16 vuotiaan vapaaehtoista seurustelua nyt kannata lailla alkaa kokonaankaan kieltämään.
- rtheghwerghwerwtr
Onko nyt kyse sanallisesta suostumuksesta vaiko siitä ettei hiljaisuus ole suostumus? Tokihan normijärjellä varustettu tyyppi tajuaa milloin toinen seksiä haluaa, joten lait kyllä voisivat auttaa tulkitsemaan epäselviä tapauksia.
Nimenomaan tämä - kaikki ihmiset eivät ymmärrä sosiaalisia tilanteita samalla tavalla. Laki on tässä selkeyttäjänä.
- eiselkeytämitään
Mutta millä sinä todistat sen oikeudessa sana vastaan sana tilanteessa ilman todistajia, että ex-kumppani oli antanut suostumuksen, kun avioerossa syytetään raiskauksesta. Syytetylle tulee todistusvelvollisuus omasta syyttömyydestään, mikä on täyttä pelleilyä ilman kirjallisia sopimuksia.
- yktrjerykwrykwr
eiselkeytämitään kirjoitti:
Mutta millä sinä todistat sen oikeudessa sana vastaan sana tilanteessa ilman todistajia, että ex-kumppani oli antanut suostumuksen, kun avioerossa syytetään raiskauksesta. Syytetylle tulee todistusvelvollisuus omasta syyttömyydestään, mikä on täyttä pelleilyä ilman kirjallisia sopimuksia.
No eiköhän sellaiset pelkät syytökset jää syyttämättä aika pitkälti koska ei ole näyttöä.
- Tämä-selvä
Ennen kun treffeille lähtee niin nainen kirjoitettava todistus miehelle että mies saa vonkata pillua. Ei tule sitten sanomista jälkeenpäin.
- pitkätukka-68
Mielestäni on tärkeää vain, miten se vaikuttaa naisten elämään.
Ätmeistä en ole kiinnostunut, enkä kyllä usko että tuo heidän elämäänsä vaikuttais.- pitkätukka-68
Enkä muuten vastusta tuota lakimuutosta. Minun elämääni se ei edes vaikuttais, koska ikinä mun ei ole tarvinnut ottaa ketään väkisin.
Enkä aio ottaa vastaisuudessakaan. Ätmi voi tulevaisuudessa sanallisesti ehdottaa seksiä, koska tämä tulee olemaan ainoa oikea tapa aloittaa seksi. Jos ei selkeetä viestiä ole annettu, syyllistyy vakavaan rikokseen.
- pitkätukka-68
Ätmi voi tulevaisuudessa sanallisesti ehdottaa seksiä, koska tämä tulee olemaan ainoa oikea tapa aloittaa seksi. Jos ei selkeetä viestiä ole annettu, syyllistyy vakavaan rikokseen.
Voihan ätmi sitä nykyäänkin ehdottaa. Vai mikä estää?
Mä innolla odotan ensimmäistä tapausta, jossa sekä mies että nainen menevät poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen raiskauksesta. Todetaan, että seksiä tai jopa penetraatio on todellakin tapahtunut, koska tällaisilla asioilla nyt on taipumus tapahtua. Kumpikin väittää ettei ollut anatanut suostumusta tapahtuneelle. Mikä siinä muu auttaa, kuin tuomita ja panna molemmat istumaan ?
"Mikä siinä muu auttaa, kuin tuomita ja panna molemmat istumaan ?"
Jos syyttömän yrittää tehdä törkeäksi rikolliseksi, on nyt varmaan aika luonnollista, että pitäisi antaa kova tuomio sille, joka yrittää syytöntä syyttää. Tuo onkin aika mielenkiintoinen seikka, että molemmat.- täysinjärjetöntä
"Mikä siinä muu auttaa, kuin tuomita ja panna molemmat istumaan ?"
Jos syyttömän yrittää tehdä törkeäksi rikolliseksi, on nyt varmaan aika luonnollista, että pitäisi antaa kova tuomio sille, joka yrittää syytöntä syyttää. Tuo onkin aika mielenkiintoinen seikka, että molemmat.Mutta kun syytetyn pitää todistaa syyttömyytensä, että sopimus oli olemassa, syytön joutuu vankilaan ja valehtelija voittaa. Kovat tuomiot valehtelusta on merkityksetöntä, jos todistustaakka on käänteinen ja valehtelija voi luottaa ettei kukaan voi todistaa omaa syyttömyyttään.
Mikään "kovat tuomiot valehtelijoille" ei kompensoi käänteistä todistustaakkaa. Syyttömyys oletus on lähtöisin jo Rooman valtakunnan oikeusjärjestelmästä, koska se on ainoa mikä toimii. Vain mielisairaat barbaarit ja villi-ihmiset keksisivät jotain sellaista kuin, että syyllisen pitää todistaa syyttömyytensä, ja kas vain feministit ovat sen taas keksineet.
- hyväkohteliaisuus
Minulta on tähän mennessä aina kysytty suostumusta seksiin. ..Tai siis... Olenkin enimmäkseen sekstaillut ulkomaalaisten, eurooppalaisten miesten kanssa. He ovat aina eri tavoin kysyneet. He ovat erilailla kasvatettuja. . ..Kyllä suomalaisetkin osaavat kysyä...
- Kurppa27
Ätmien ei kannata missään nimessä edes lähestyä naisia kun pitävät jo yli 25 v naisia pilaantuneina.
Jos sattuu pikkunen lapsus niin kannattaa jäähä silittelemään naarasta ettei se soita poliisia. :D
Sillä se hoituu poies..Alusta alkaen naisiin tutustuminen on täynnä erilaisa sääntöjä: odotat sopivaa tlannetta ennen kuin menet juttelee, juttelun aloittaminen oikeilla sanoilla ja äänellä, oikeista asioista keskustelu, naisen kanssa kahden kesken pienen mokan tehdessä oikeat tekniikat korjaamiseen, jne.
Mä olen puhunut tällä palstalla taidoista. Naisen kanssa todellakin vaatii monenlaisia taitoja :)todellavaikeeta kirjoitti:
Alusta alkaen naisiin tutustuminen on täynnä erilaisa sääntöjä: odotat sopivaa tlannetta ennen kuin menet juttelee, juttelun aloittaminen oikeilla sanoilla ja äänellä, oikeista asioista keskustelu, naisen kanssa kahden kesken pienen mokan tehdessä oikeat tekniikat korjaamiseen, jne.
Mä olen puhunut tällä palstalla taidoista. Naisen kanssa todellakin vaatii monenlaisia taitoja :)Niin no.. Älä ajattele että se on joku erikoistilanne jossa pitää puhua jostain muusta kuin normi- asioista.
Ei siinä mitään sääntöjä ole.
- vetänkäteeni
Ja nyt sitten ravintoloiden ja hotellien tiskille suostumuskaavakkeita kondomiautomaatin viereen :)
Onko muuten näitä suostumuskaavakkeita jo saatavilla mistään?! Mä en ainakaan aio enään ikinä työntää pippeliäni naiseen ennenkuin kaavakkeessa on nimet ja todistajat. Yhdyntä ja koko toiminta täytyy myös kuvata alusta loppuun ettei jää mitään sana-sanaa vastaan ja nämä tulee kansalaisten oikeuksien turvaamiseksi tallettaa valtion kustannuksella turvaan mahdollisia oikeusvaatimuksia varten.Mä ymmärrän, että asia herättää monenlaisia kysymyksiä. Itse olen kuitenkin miettinyt tätä kysymystä ehkä eniten juuri oman kömpelyyteni takia - milloin voi naiseen tehdä aloitteen. Joillekin tämä vaan on huomattavan paljon vaikeampaa kuin toisille. Minä en osaa näitä asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252396- 1132011
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87935Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929