Kaverilla uusi i20 2018 4kk vanha,,,lähti kotoota ajaan muutamn satametriä ja pamahti poikki mittarissa 9000tkm...no se on takuu hommia sen paremmin en tiedä,,,itselläni edellinen malli ja on kestänyt jo yli 160tkm
i20 ketju pamahti poikki
37
1872
Vastaukset
- sialishihna
Sitä se kuumuus teettää, alkaa kuvitella tapahtumia. Viilennä itseäsi.
Minun kaverilla kaikista kolmesta S mersusta katkesi jakopäätä pyörittävät osat 3000-12000km kohdilla. Ajatella! Kaikista kolemsta S mersusta!- eineoleikuisia
Mersuissa on aina kettinki,,eheh mikä provo vai sialishihna....Tuo hyndai juttu on totta sen uskon.)) onneksi on takuu auto kun on noin uusi ::
- Anonyymi
Itselläni venyi jakopään ketju Hyundai i20:stä kun sillä oli ajettu reilu 120 000 km, kävin vuonna 2019 ja takuu vain 5 vuotta, eli ei ollut enää voimassa kun oli 2013 hankittu auto. Monet korjaajat eivät keksineet, missä vika piilee, ja samalla meni esim. katalysaattori rikki ja vaihtoon.
Pyysin merkkikorjaamoa kommentoimaan asiaa Hyundaille, mutta eivät myöntäneet mitään että olisi mitään korvausvelvoitetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni venyi jakopään ketju Hyundai i20:stä kun sillä oli ajettu reilu 120 000 km, kävin vuonna 2019 ja takuu vain 5 vuotta, eli ei ollut enää voimassa kun oli 2013 hankittu auto. Monet korjaajat eivät keksineet, missä vika piilee, ja samalla meni esim. katalysaattori rikki ja vaihtoon.
Pyysin merkkikorjaamoa kommentoimaan asiaa Hyundaille, mutta eivät myöntäneet mitään että olisi mitään korvausvelvoitetta.2023 jakoketju venyi samassa autossa uudestaan. Merkkikorjaamo antoi kalliin hinta-arvion. Kilpailutuksella sain halvemmalla. Kyllä näyttäisi olevan Hyundain tyyppivika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni venyi jakopään ketju Hyundai i20:stä kun sillä oli ajettu reilu 120 000 km, kävin vuonna 2019 ja takuu vain 5 vuotta, eli ei ollut enää voimassa kun oli 2013 hankittu auto. Monet korjaajat eivät keksineet, missä vika piilee, ja samalla meni esim. katalysaattori rikki ja vaihtoon.
Pyysin merkkikorjaamoa kommentoimaan asiaa Hyundaille, mutta eivät myöntäneet mitään että olisi mitään korvausvelvoitetta.Meillä kans -13 1.2 ja tähän vaihdatettu ketju 127.000km kohdalla kun oli nokka-akselin anturi antanu vikakoodia.vaihdattaa itse ketju jossakin 110-115tkm kun ajettu lisää.nyt ajettu 148000km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni venyi jakopään ketju Hyundai i20:stä kun sillä oli ajettu reilu 120 000 km, kävin vuonna 2019 ja takuu vain 5 vuotta, eli ei ollut enää voimassa kun oli 2013 hankittu auto. Monet korjaajat eivät keksineet, missä vika piilee, ja samalla meni esim. katalysaattori rikki ja vaihtoon.
Pyysin merkkikorjaamoa kommentoimaan asiaa Hyundaille, mutta eivät myöntäneet mitään että olisi mitään korvausvelvoitetta.Normaalia ketjuvikaa jos poikki menee, katsoo vain sitä ketjua, niin sehän on ohuempi kuin pyörän ketju, se myös venyy. Mersuissa sama homma ketju venyy ja lopulta katkeaa. Kaksirivisissä ei tätä ongelmaa ole. Merkkiliikkeessä sanovat ettei ketjut katkea, mut kun katsoo varaosista, lukee näin: Tällä hetkellä ei löydy ketjua, saamme niitä piakkoin.
- Anonyymi
Mersuista menee paljon ketjuja poikki, ainakin yksrivisiä, pitäs vaihtaa tiheämmin, vaihto on halpaa n.4000 euroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersuista menee paljon ketjuja poikki, ainakin yksrivisiä, pitäs vaihtaa tiheämmin, vaihto on halpaa n.4000 euroa
"Mersuista menee paljon ketjuja poikki"
Ahaa, kuinka monta noita menee vuositasolla Suomessa?
- onSeSairasPOIKA
Holistilla ja hänen kavareilla hajoaa kaikki muut autot ja nopeasti, paiutsi Toyotat. On se niin hauska poika.
- hjynynen
aika paljon tuntuu kaveri ajavan neljässä kk 9000 km =)
- Anonyymi
Ja jos oikeasti lukee huolella, niin 9000 tkm, eli 9000 000km
- Greisii
Hyny kestää vaikka voissa wokkais.
Eiks toi oo ihan normaalia hyundain kotteroilta? :Dd Korjaa hyundai, osta mersu!
- työtyö
Kiva käydä jänkäämässä täällä kello 1,44 yöllä, kun ei tarvitse lähteä töihin aamulla, köyhä.
- olenkotona
jaaha pisnesmies käy siis vuorotöissä=)
- erimeininkikiahyny
VW autoissa tuo toisi omistajalle 3000e laskun mutta hynyllä takuu hoitaa seittämän vuoden ajan
- entinenaivopieru
Mikä on kasvatuksessa mennyt pieleen kun tulee aloittajan tapaisia pölvästejä
- tojotakestääainaaaaaa
Oneeksi Toyotassa ei ole jako päätä eikä hnaa tai ketjua. Vain kestoa ja latua.
- Outo_palsta
Kobe.
- lankarullaa
Paskoja tuntuu olevan kaik merkit ja mallit.
- Atherkki
Niin on. Ostaisin Suzuiin, mut siinä vatkaa ohjaus ja on huono akku.
- KimJong
Hynyssä erittäin paljon noita
- afdsaf
9000tkm neljä kuukautta vanhalle autolle on kyllä aika lailla kilometreja, onkohan edes mahdollista ajaa, katsotaanpa:
Oletetaan, että ajaa joka päivä keskimääin 80km/h 24 tuntia/vrk. Oletetaan lisäksi, että kuukauden pituus on 30 päivää. 4*30*24*80=230400 eli 230tkm, mikä on aika lailla vähemmän kuin 9000tkm.
eli ei onnistu - Vwhajosijälleen
Kyllä trollaus on sitten vaikea laji .
- vttt
Kaverilla uusi i20 4kk vanha??? Päätä jo onko se uusi vai vanha?
- nassukerho
On jakopään ketjun venymisiä,jouduttu uusimaan,kannentiivisteen vaihdon yhteydessä.
Sama ongelma kuin gashaissa(renault)
Onneks ostin Toyotan.- eitoytaaaa
Mulla oli toyota 80tkm,,, meni poikki eipä siinä muuta kuin uus vaihto moottori tilalle ::
onneksi ei enään oo
- nassukerho
Kannentiiviste palanut 50tkm.2vuotta vanha i20,onneksi en ostanut vikapesää.
- Lujaalaatua
Laitata tojon ketju. Kyl ne osaa.
- AINAHYNY
ei huolen häivää,,,, 380tkm mittarissa i20 ja mukavasti toimii ketjukin..ajan toiset 380 hymyssä suin ja vikoja ei koskaan ole ollut :)) näin
- Outo_palsta
Kona
- Pääkallo
Siis ollako vai eikö olla kestävä?
- Mites-Tesla
Teslassa ei tietääkseni ole jakopään hihnaa eikä ketjua, koska niitä ei tarvita.
Museoautot ovat sitten erikseen, tiedän, kun itsekin omistan vielä museoauton vm. 2010.- Anonyymi
Teslassa onkin sähkömoottorin jäähdytys minkä tiivisteet alkaa vuotaa ja sitten neste tuhoaa laakerit sähkömoottorilta. Siinä vasta paska vehje.
- Anonyymi
Volvo variantissa se olisi edullisempi hihna.
- Anonyymi
Oliko kovakin ”pamaus”
- Anonyymi
Ketjuongelmat johtuvat näistä 20tkm öljynvaihtoväleistä. Itselläni on 2018 i20 1.2 84hv koneella ja pidän öljynvaihtovälin 10tkm - 12tkm riippuen siitä kuinka paljon tulee vuodessa ajoa. Ei ole ketjun kanssa ollut mitään ongelmaa tämän reilun kuuden vuoden aikana mitä auto minulla ollut, ei rallata eikä kilise. Tyhjäkäynti edelleen yhtä pehmeän hiljainen kuin 4.2018 jolloin auton ostin, ML: 6km. nyt 98tkm.
Selasin kerran useamman myynnissä olevan i20/Kia Rion huoltokirjoja ja lähes kaikissa pitkillä ÖV väleillä tai huollon laminlöyneillä olleissa oli maininta "Ketju vaihdettu.." hyvin huolletuissa alle 15ykm ÖV autoissa ei moisia merkintäjä ollut ilmoituksissa eikä huoltokirjassa. Oma kokemus tämän myös todistaa.
Pitkät huoltovälit ovat iso markkinointi kikka jonka moni esim, VAG autoilija on joutunut hamikseen toteamaan, muta kivaahan se on kun "ei tartte autoa juurikaan huoltaa"...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882