Hei te parisuhteessa olevat ja parisuhteen ulkopuoliseen ihastuneet, kertokaapa vähän ajatuksen ja tunteiden kulkua, että miten kuvio etenee?
Joku muu herättää mielenkiinnon, selvää on kiinnostus välillänne, olette kenties jopa puhuneet asiasta ja päättäneet yhdessä ettei millekään aleta. Yhteydenpito jatkuu niin kutsutusti kavereina. Oma puoliso (tässä tapauksessa minä tiedän) että tunnet tällaisen tyypin esim töistä mutta viestittelystä ja näkemisestä ei mainita puolisolle. Paitsi hallitusti jossain yhteydessä pakosta tai sitten vaan itseä vakuuttaakseen, että kyllä kyse on varmasti vain kaveruudesta kun puolisollekin jotain kerrotaan. Vai miten se menee?
Tajuaako sen ihastumisen ja jonkinlaisen vaaranpaikan heti, mutta haluaa silti leikkiä menemään kun kivalta tuntuu? Onko siinä joku vaihe, että ihastuminen on niin hallittua, että kotona voi olla rakastava ja huomaavainen? Tuleeko etäisyys ja rauhattomuus missä vaiheessa kotiin päin? Vai onko tuo rakastava olemus kotona tässä vaiheessa jo huonon omantuntonsa hellimistä tai jopa asian itseltä kieltämistä?
Kun olet ihastunut huomattavan viehättävään/komeaan henkilöön, (oma kumppanisi miellyttää edelleen, mutta jos ihastus on myös vetävä,) onko siinä mitään mahdollisuutta järjen äänelle, kun olisi uutta ehkä upempaa tarjolla. Sopivasti erilainen kuin nykyinen kumppani, mutta ehkä jotain samaa, onko se vain menoa sitten?
Ensin on vain viattomalta tuntuvaa viestittelyä? Vai? Ihastuksen auttamista, ajatuksin etteihän siinä auttamisessa ole mitään kyseenalaista? Miten se etenee? Entä kerrotteko omille ystäville tai sukulaisille tästä ihmisestä tai jopa häneen ihastumisesta vai pidättekö kokonaan omana tietona? Ja miten sen kotona olevan puolison pitäis toimia kun alkaa aavistella jotain? Antaa olla kun huomaa jotain outoa, sanoa asiasta vai mitä?
ihastuneet kertokaa miten etenee
9
996
Vastaukset
- hellekuumottaaa
Ite en ole koskaan ihastunut ihmisen ulkonäköön eli komeus ei ratkaise, toisaalta täytyyhän ihmisen jollakin tavalla itseä viehättää. Näiden luulojen kanssa olen vähän hakoteilläkin, sillä ilmeisesti monet sitten ihastuu vaan ulkonäköön. Ite en ole mitenkään erityisen näköinen ja ikääkin jo on eli en mä missään ulkonäkömarkkinoilla pärjäiskään, toisaalta en haluiskaan sellaisilla olla. Mut ilmeisesti ite funtsin sit väärin, kun aattelen että ei-teineillä muutkin asiat kuin ulkonäkö painaa näissä asioissa. Sinänsä muuten sanoisin, että en mä koskaan huonompaa kumppania ottais, mitä järkee siinä olis. Tää meinas vaan sitä, että suhteessa jotkut oleelliset asiat, ainakin omalta kannalta silloin huonosti, jopa todella huonosti. Ja ei, ihastuminen varattuna ei varsinaisesti ole vain kivaa, tottakai se aiheuttaa monenmoisia tuntemuksia. Mutta sanoohan jptkut, että joskus jopa elämän rakkautensa voi löytää varattuna ollessaan. Enpä tiiä, itelle on tullut ajatus ettei maailma yhtä ihmistä niin tartte. Kukaan ei ole korvaamaton tai ainutlaatuinen, toisen voi korvata hyvinkin helposti. Aina tulee uusia ja parempia on sitten suhteessa tai ei.
- koskaaneivoitietää
Samaa mieltä ettei kukaan ole korvaamaton. Mutta piinaavaa ainakin on kun näkee puolisossa tiettyjä muutoksia eikä voi tietää mitä meneillään, tai no jotain meneillään kaverinsa kanssa mutta en tiedä missä vaiheessa säätämiset on, vaikuttais siltä että tällä hetkellä järjellä yrittää hallita tilannetta. Saa nähdä mitä tulee tapahtumaan.
- RakkausOn
Rakkaus on ihan helppoa, on vain pari sääntöä: Suomessa rakastuminen on aina on/off. Välimalleja ei ole, tai jos on, se on väärää rakkautta ja valheellinen suhde on lopetettava. Se on aina romanttista rakkautta ja siksi johtaa aina sänkypuuhiin. Ei-romanttinen rakkaus on vain haihattelua, mielikuvien maalailua, turhaa lupailua tai petosta. Ketään muuta ei saa rakastaa, kuin omaa puolisoa, jos sellainen on. Parisuhteessa ei saa rakastaa muita, varsinkaan ei jotain toista vastakkaista sukupuoltaolevaa, mutta jos samaa sukupuoltaolevaa rakastaa, se saattaakin yllättäen selittää jotain mystistä, mutta yhtälailla johtaa parisuhteen loppumiseen ja tulevaisuuden tuhoutumiseen. Jos ei ole puolisoa, vain yhtä ihmistä saa rakastaa kerrallaan ja silloinkin mielellään vain vastakkaista sukupuolta olevaa. Kavereita tai ystäviä ei saa rakastaa. Työpaikoilla rakkaus on aivan ehdottoman kiellettyä. Ja muutenkin julkisesti esiintuotuna rakkaus on paheksuttavaa eikä sovi
ainakaa lasten silmille, eikä mielellään muidenkaan. Jokainen saa yrittää rakastamista yhden kerran, mielellään nuorena, mutta ei liian nuorena, ja jos epäonnistuu on auttamatta onneton hylkiö tai säälittävä tapaus eikä ikinä saa toista mahdollisuutta, eikä varsinkaan jos on ollut ensimmäisen yrityksen kanssa hieman varttuneempi, kuin nuori. Kaverin eksään ei voi rakastua ikinä. Eikä oman suvun puolelta kehenkään, vaikka olisi vain jonkun parisuhteen kautta sukulaiseksi päätynyt, esim. sisaruksen puoliso tai serkun. Rakkaus sisarukseen tai serkkuun, sesevieläpuuttuisi, se on niin väärin kuin voi olla. Vääränikäiseen ei kannata rakastua myöskään, ei liian nuoreen ainakaan, se on lain mukaan rangaistavaa, mikä on ihan oikeinkin tulla pedofiliasta tuomituksi, ja liian vanhaan rakastuminen ei voi olla oikeata rakkautta ollenkaan, se on ihan jotain muuta esim. perikunnan ryöstämiseen liittyvää laskelmoitua ja halveksittavaa toimintaa. Jos kuitenkin yrittää uudelleen tai rakastuu vääränokäiseen, ei kuitenkaan rangaistavalla tavalla, tai on muuten aktiivinen uuden parisuhteen muodostamisessa, on mahdollista tulla leimatuksi tyrkyksi, epätoivoiseksi, helpoksi, puumaksi yms.
Koska aito rakkaus alkaa aina salamaniskusta päähän. Jos ei salamanlyönnistä ala, se ei ole oikeaa.
Ukkosta odotellessa.- RakkausOn
Ihastuminen myös, korvaa ylläolevasta sana rakkaus sanalla ihastuminen.
Ihastuminen pitää sen lisäksi pitää salassa, siitä ei pidä puhua kenellekään, tai tulee 100 vuoden bad karma. - RakkausOn
Ja sama koskee itseasiassa hyvinpitkälti tykkäämistä, kaveeraamista tai hymyilemistä myöskin. Koska ne kaikki on joko rakkauden synonyymejä tai johtaa ennenpitkää rakastumiseen ja sen johdosta maailmankaikkeuden räjähtämiseen.
Meillä kerroin vaimolle suoraan asiasta. Olen moraalisilta arvoiltani sen verran ankara itselleni että en ala valehtelemaan asioista ja pystyn puhumaan myös niistä vaikeista asioista. Meillä on pitkä liitto takana joka on rakoillut pahasti jo monta vuotta. Välillä meillä menee monta viikkoa että emme edes koske toisiamme ja riitelemme todella pahasti.Eli kaikki on aikalailla romantiikan osalta kuollutta. Silti roikumme tässä ehkä lasten takia. Ei siinä ihastumisessa ole mitään väärää. Sitä sattuu myös onnellisissa liitoissa. Ihminen ei tunteille en voi mitään mutta teoilleen voi. Itselläni oli sen verran onni matkassa että ihastukseni on yksipuolista. Myös ihastukseni kohde on aika moraalinen ja hyvä ihminen joten en usko että mitään välillämme tapahtuisi vaikka en pystyisi pitämään näppejäni kurissa. Asiasta puhuimme ja päätimme että on parempi ottaa vähän etäisyyttä ettei vaan pahenneta tätä liiton tilaa.
- realistirape
Meillä ainakin on ilmaantunut riitelyä. Puolisolla jotain pientä viatonta kaverinsa kanssa meneillään. Lähinnä kai vasta ihastus eikä pysty sitä myöntämään kai vielä itselleenkään. On levoton ja yltyy välillä suhteessamme ylihuomaavaiseksi, kai niinä hetkinä kun säikähtää omia tunteitaan, kai syyllisyyttään myös. Yrittää hallita tilannetta mutta näenhän että jotain vialla. Mulla välillä pinna palaa, kun viestittelee tai soittelee tämän kaverin kanssa. Ehdin jo ajatella kun noita korostuneita huomionosoituksia tuli minun suuntaan, että olen tulkinnut väärin mutta tänään kuulin kun puhu "kaverinsa" kanssa puhelimessa ja äänensävy kyllä paljasti kaiken.
- rämpylä
Meillä nuo ylitse ampuvat huomion osoitukset tuli siinä vaiheessa kun kaveri johon mies oli ihastunut, ei ollutkaan sen enempää kiinnostunut.
- riinuraanu
Mulle ihastuminen on vaan ihastumista. Eli kun olen parisuhteessa ja jos ihastun johonkuhun , se tarkoittaa mun kohdalla vain sitä että olen ihastunut. Se ei tarkoita sitä että haluan jättää kumppanini ja alkaa haaveilla tai tavoitella tuota ihastuksen kohdetta. Olen siis pitkässä parisuhteessa ja ihastun todella harvoin, ja ne menee pian ohi.
Luulin että kun puoliso saa tietää yhdestä ihastumisestani, niin se olis hyvä juttu. Ei ollut. Hirveät mustasukkaisuudet päälle, vihat, välinpitämättömyys, mustamaalaaminen, aivan hengästyttävä hiillostus ja painostus minua kohtaan, enkä ollut tehnyt mitään. Tuttavat ihmettelee, että miten me palattiin yhteen sen jälkeen, kun olen puolisoani pettänyt - siis me ei edes erottu, enkä kyllä ollut pettänytkään.
Eli jos tulee mieleen kertoa kumppanille ihastumisestaan johonkin toiseen, niin kannattaa ensin varmistaa se, että millainen toinen on näissä asioissa, että kokeeko esimerkiksi ihastumisen maailman luokan pettämisenä ja rikkeenä parisuhdetta kohtaan. Mun mielestä ihastumisesta kertominen on aikuisen ihmisen fiksua toimintaa - ihastuminen on vain asia muiden joukossa. Kertomatta jättämisellä vaan pahentaa asiaa omassa päässä kun alkaa elätellä kaikenlaista.
Mutta joo oma parisuhteeni ei tällaisesta ihastumisen tietoon tulosta ainakaan parantunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843987
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?311978Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271791- 311780
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell611720Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91507- 281491