Fordin internetsivuilla on nyt uuden Focuksen esite. Vignalen varustus oli pienoinen yllätys/pettymys verrattuna Titaniumiin. Ero on lähinnä kosmeettinen kuten vanteet, nahkat ja listat. Vain HUD ja parking pack ovat järkevistä varusteistä Vignalessa lisätty vakiona. Hintaero on vielä tuntematon mutta lienee 5.000 euroa?
Focuksen esite tullut
17
420
Vastaukset
- Kkfkgkggkgkgkgkg
Olisiko Vignalessa myös parempi äänieristys?
On muuten Focus kehuttu aikalailla kaikissa koeajoissa, Suomessa sekä ulkomailla. Hinnatkin kilpailukykyiset luokassaan.
Samaan aikaan tulevaa Ceediä haukuttu meluisaksi, Focusta hiljaiseksi. Tämä ratkaisee pelin itselleni, mikäli jomman kumman ostan.
Focusten arvot perinteisesti laskeneet melko haipakkaa, mutta ehkä 5v takuu ja mallin uutuus suojaisi siltä jonkun verran, jos tänä tai ensi vuonna ostaisi?- Focusmän
Kyllä voin vahvistaa koeajon jälkeen, että Ceed 17 tuuman vanteilla ainakin piti huomattavasti kovempaa rengasmeteliä, mitä Focus vastaavilla. Tai sitte mulla oli voortille suopeammat korvat. Focus nykyaikaisilla varusteilla uutena korina kyllä pitää hintansa ihan ok eli automaatti, aut.ilm., ledivalot nyt äkkiä tulee mieleen
- Jfjfjfjfjgj
Focusmän kirjoitti:
Kyllä voin vahvistaa koeajon jälkeen, että Ceed 17 tuuman vanteilla ainakin piti huomattavasti kovempaa rengasmeteliä, mitä Focus vastaavilla. Tai sitte mulla oli voortille suopeammat korvat. Focus nykyaikaisilla varusteilla uutena korina kyllä pitää hintansa ihan ok eli automaatti, aut.ilm., ledivalot nyt äkkiä tulee mieleen
Eipä taida mihinkään varusteeseen satsaaminen parantaa arvonsäilymistä verrattuna karvalakkimalliin ilman mitään lisävarusteita.
Mutta toki fiksut varusteet pitävät hintansa paremmin kuin turhimmat.
Koeajamasi olivat näitä uusimpia eli tänä kesänä / syksyllä tulevia? Onko Ceedia edes vielä maassa? - Fordmän
Kyllä näitä uusimpia malleja. Lyhytperäisiä on koeajettavana molemmissa malleissa. Kian 1.4 turbo automaatilla kyllä muuten ihan mukava ja ohjaustuntumakin ihan asiallinen, melu vaan häiritsi. Veikkaan varusteista ainakin, että automaatti helpompi myydä muutaman vuoden päästä ku manuaali. Suurin osa menee jo automaatilla. Focus tilattu
- Kfkfkkfkfkfkfk
Fordmän kirjoitti:
Kyllä näitä uusimpia malleja. Lyhytperäisiä on koeajettavana molemmissa malleissa. Kian 1.4 turbo automaatilla kyllä muuten ihan mukava ja ohjaustuntumakin ihan asiallinen, melu vaan häiritsi. Veikkaan varusteista ainakin, että automaatti helpompi myydä muutaman vuoden päästä ku manuaali. Suurin osa menee jo automaatilla. Focus tilattu
Fordilla automaatti näyttää kuluttavan selvästi enemmän kuin manuaali, lisäksi lehtien raporteissa manuaalia suositeltu enemmän. Joten itse ottaisin varmaan manuaalin. Mutta makuasia.
Automaatti voi kyllä olla silti yksi sellainen ”lisävaruste”, joka pitää hintansa hyvin. Mutta tuskin sentään sekään ”tuottaa” eli että automaatillisen ja manuaalin hintaero alkaisi käytettynä kasvamaan. Nollaa kohden kun ovat molemmat matkalla kuitenkin, eikä näin suuntaa-antavana ääriesimerkkinä 15v vanhan tonnin arvoisen manuaali-Focusin hinta samoilla kilometreillä automaattina sentään kahta tonnia olisi. Jos siis oletetaan automaatin maksaneen uutena tonnin.
Täytyy ehkä itsekin käydä tuo Focus koeajamassa. - jompikumpivai
Focusmän kirjoitti:
Kyllä voin vahvistaa koeajon jälkeen, että Ceed 17 tuuman vanteilla ainakin piti huomattavasti kovempaa rengasmeteliä, mitä Focus vastaavilla. Tai sitte mulla oli voortille suopeammat korvat. Focus nykyaikaisilla varusteilla uutena korina kyllä pitää hintansa ihan ok eli automaatti, aut.ilm., ledivalot nyt äkkiä tulee mieleen
Mitä tulee hinnan pitävyyteen ,niin kait se kiakin on uusi malli, varmaan molemmat pitävät hinnan samanlailla.
Focuksen automaatti on haukuttu hitaaksi, kiassa parempi automaatti.
Melutasosta vaikea sanoa kun molemmilla ajoin eritiellä, täytyy kokeilla samana päivänä samalla baanalla. - nou_kiia
Ajoin kialla pintakaasulla jotain tyyliin 50 km/h vauhtia, ni eteni jotenkin ärsyttävän nykivästi. Ihan ku olis pumpannut kaasua. Ärsyttävä laatikko siinä mielessä
- Kkkk2019
On varmaan hiljaisempi, mutta Focus Titanium 2014 on jo hiljainen niinpä tämä malli saa kelvata minulle.
Lisämaksusta (220 €) ostan lisätakuuta. 5 vuotta vakio, mutta 150.000 km ( 50.000 km). Ajan n. 30.000 km vuodessa. Maksusta saisi myös 7 vuotta takuuta rajana 140.000 km.
Minun silmissä Vignale on enemmän Vintage! - 34534534
uusi Focus on kyllä aika mielenkiintoinen varustelumahdollisuuksien vuoksi.
Kävin liikeessä juttelemassa ja myyjän kanssa rakenneltiin sopiva setti. hintaa Focus farkulle tulisi 39ke. ihan talisella 2L 150hp dieselillä.
Olihan tuossa kaikki oleellinen,
- ratin lämmitin
- adaptiiviset valot
- tutkat, kamerat
- B&O audio
- kaukohallinta kännykällä (myös käynnistys)
- ym...
Työsuhdeautoilijan vinkkelistä päästöt vaan on korkeat.
Oli muuten todella hyvä istuin ja erityisesti selkänoja. Samalla reissulla tuli käytyä tutustumassa uuteen A-luokkalaiseen ja sen penkit on kyllä surkeaakin kamalammat. Painaa pahuksesti lapaluiden alapuolista osaa selästä ja alaselässä ei ole minkäänlaista tukea. C-luokka oli reilusti parempi mutta sekin oli huonompi kuin Focuksen penkki.
Automaatteja ei vielä ole . Myyjän mukaan niissä olisi mehulinko (2L diesel) mutta eikös Fordi ole viimeaikoina touhunnut noiden robottiaskien kanssa VAGenien tapaan.- AuTomaatti
Focukseen ei ainakaan ole nähtävästi enää tulossa kaksoiskytkinlaatikkoa. Aiemmin oli 1.6 vaparin kanssa muistaakseni. Mukavuussyistä väittää luopuneen. On kyllä pehmeämpi kun monet kaksoiskytkimet, vaikkakin kuluttaa enemmän ja hidastaa vähän. Jollain merkeillä ruuhka-ajo aika mielenkiintoista nopealla laatikolla. Ja taitaahan tuo perinteinen kestää vähän paremmin noin yleisellä tasolla
- Kfkkfkfkgkg
Huikean hinnan sait Focukselle. Itse kun katsoin juuri, että siinä poikkeuksellisen hyvät varusteet jo karvalakissa ja viimeistään titaniumissa jo aikalailla kaikki toivomani, ehkä jotain jonkin Family Packin siihen vielä voisi lisätä ja hinta jäisi alle 25ke. Että todella vaikea ymmärtää tuon ylimääräisen 15ke polttamista, mutta kukin tavallaan.
Varsinkin turvavarusteiden osalta Focus huippu jo hinnat alkaen.
A-Mersuun pitää mielestäni lyödä paljon enemmän rahaa ennen kuin siinä on haluamani varusteet. Siis lähtöhinnan päälle enemmän rahaa ja jo lähtöhinta tietysti monta tonnia kovempi. Enkä tiedä mitä sillä rahalla saa, paitsi tähden ja tyylikkään kojelaudan. - 34343434
Jep, onhan se aika paljon Focukseen mutta 2.0TDI farkku automaatti titanium oli pohjalla ja sitten alettiin lätkimään paketteja. Kyllähän jo pelkkä vetokoukku maksaa noin tonnin ja kamerapaketti maltaita puhumattakaan paketista missä on "matriisi"valot.
Melkein joka juttu on tonnin tai pari.
A-Mersun hinta olisi ehkä 10ke kovempi samoilla varusteilla eikä sen penkki olisi silti mitenkään siedettävä.
Ite lähden liikkeelle penkistä ja ajoasennosta. Sen verran karvaita pettymyksiä tullut. Nykyisen auton penkkejäkin istuin pelkästään liikkeessä tunnin rpläten kännykkää jotta tiesin voiki niissä istua vai ei.
C-sarjalainen on sitten jo eriasia mutta sitten mennäänkin 20ke kovempaan hintatasoon noilla varusteilla. Lisäksi, en enää halua takavetoista. - Kkkk2019
Itse tilaan samanlaisen (M6) ilman BLIS ja vetokoukkua. Autossa myös halogeenivalot. Hinta brutto n. 37.000 € talvirenkaineen. Mietin myös 1,5 bensakoneella, koska dieseli vihataan monessa keski Euroopan kaupungissa. Mitä lienee dieselin jällenmyyntiaro 3-6 vuoden päästä?
- Kkkk2019
Päätin ottaa 2,0 TDCi M6 käytännön suorituskyvyn takia...
- Kkkk2019
Päästöistä: 1.0 125 hv A8 vie 1 l/100 km enemmän. 1.5 150 hv A8 0,5 l/100 km enemmän ja 2.0 diesel 150 tv 0,1 l/100 km vähemmän (hinnastossa CO2 117 g vs 116 g) mikäli pysyy vakiorenkaissa.
- Domaatti_seuraavaksi
Kkkk2019 kirjoitti:
Päästöistä: 1.0 125 hv A8 vie 1 l/100 km enemmän. 1.5 150 hv A8 0,5 l/100 km enemmän ja 2.0 diesel 150 tv 0,1 l/100 km vähemmän (hinnastossa CO2 117 g vs 116 g) mikäli pysyy vakiorenkaissa.
Niin tais kaupunkikulutus nousta litrasella ton verran, maantiellä ja yhdistetyssä ero pienempi. Muistaakseni ainakin. Automaatti on kyllä tuon litran verran mukavampi ruuhka-ajossa. Ei tarvi kokoajan keppiä vispata ja kytkintä painella. Vie kyllä vähän moottorin hauskuutta pois kieltämättä. Eipä se kaksoiskytkinkään niin täydellinen kapistus ole, vaikkei kulutusta nostakaan. Ainakin mitä kokemusta Audista ja Kiasta, kovin on kulmikasta lähtö ja miettii ja hyökkää jotenkin ärsyttävästi...
- Kkkk2019
Domaatti_seuraavaksi kirjoitti:
Niin tais kaupunkikulutus nousta litrasella ton verran, maantiellä ja yhdistetyssä ero pienempi. Muistaakseni ainakin. Automaatti on kyllä tuon litran verran mukavampi ruuhka-ajossa. Ei tarvi kokoajan keppiä vispata ja kytkintä painella. Vie kyllä vähän moottorin hauskuutta pois kieltämättä. Eipä se kaksoiskytkinkään niin täydellinen kapistus ole, vaikkei kulutusta nostakaan. Ainakin mitä kokemusta Audista ja Kiasta, kovin on kulmikasta lähtö ja miettii ja hyökkää jotenkin ärsyttävästi...
Litran normikulutus nousee 1,4 l kaupungissa, 0,7 maantiellä ja 1,0 keskimäärin. Johtuu varmaan voiman puutteesta. Mietin kyllä vielä dieselin ottaminen automaatilla. Silloin olisi mukana autossani Stop&Go ja täysiautomaattinen parkkeraaminen. Ja autossa on niin paljon säätämistä ja katsomista niin jäisi yksi häiriötekijä pois, vaihtaminen. Tästä syystä valitsen myös HUD että tärkeimmät asiat on suoraan näkyvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822