Poijussayöpyminen

Poijuju

Onko Kotka -Saaristomeri välillä paikkoja joissa voisi yöpyä poijussa kiinni? En kaipaa laituria enkä muita palveluja. Tukeva turvallinen poiju, maksullinen tai ilmainen.

24

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkis

      lilfjärden Loviisan eteläpuolella ainakin tulee mieleen.

    • LoviissaVoiValita

      Bockhamn Pellingin itäpuolella, erittäin suojainen kaikilla tuulilla. Laguunissa muistaakseni kaksi poijua keskellä. Ihan tuossa Lillfjärdenin vieressä.

      • on_

        Stora Brokholmen, Bredholmen, Norra Sandö kaikki Pellingin itäpuolella.


    • hölmöä_

      Käytä ankkuriasi, niitä poijujahan on vaikka kuinka paljon ei niitä kaikkia kukaan ala luettelemaan.

    • tuplatupla

      Käytän yksin tai äijä matkapurjehduksilla luonnonsatamissa tupla-ankkuria varmistaakseni häiriöttömät yöunet. Kiinnitän perusankkurin jälkeen kettingin yläpäähän apuankkurin, jolla varmistan perusankkuriin kohdistuvan voiman minimoitumisen, pitää normaalipohjissa lähes idioottovarmasti, ja ankkuripaikkojen määrä täten moninkertaistuu. Noin 5tn painoinen homescandini pysyy moitteetta paikallaan yli 10ms tuulissa jollei nyt suoraan aavan laitaan ole parkissa.

      • Ankkuriin

        Riittävän painava kaksisakarainen perusankkurini eli tukkiankkuri on pitänyt yksinään kaikissa lukemattomissa yöpymispaikoissa, paitsi yhden ainoan kerran tuo rekasi vähitellen erään saaren hiekkapohjassa mutta siinä paikassa ei auttanut veteen laskemani suuri danforth-tyyppinen ankkurikaan, ja kaikilla muillakin veneillä rekasi kaikki ankkurit siellä. Nukuttua sai kuitenkin silloinkin kun kävi vähän siirtämässä venettä välillä. Puhelimeen voi ladata hälyttävän ankkurivahdin jos huolettaa, itselläni ei ole sitä kuitenkaan ollut.


      • Töttöröööö

        Eli muijan kanssa on OK vaikka ankkuri rekaa? Aika epeli.


      • tuplatupla
        Töttöröööö kirjoitti:

        Eli muijan kanssa on OK vaikka ankkuri rekaa? Aika epeli.

        Muijan kanssa ei spinnuilla, ajeta kovankelin kryssiä eikä yövytä vähänkään epävarmoissa luonnonsatamissa.


    • Poijuakyselee

      Mitä höpinää ,miten liittyy kysyttyihin poijuihin

    • Parkkiiii

      Kaunissaaren edessä on poijuja, uloimissa saa olla parkissa .

    • Kuulintutulta

      Kaunissaaressa (Pyhtää) pohjoispuolen poiju ei ole yöpymistä tms. varten. Poiju on sukeltajia varten. Poiju on kiinni hyllyssä eli sukelluskohteessa ja sen on käsittääkseni laittanut Kotka Diversiteetti (luvan kanssa).

    • Saaristomerellä esim. Stenskärissä on poijuja. Noin yleisesti kehottaisin hankkimaan paremman ankkurin, jos et luota nykyiseen. Itse vietän usein öitä ankkurissa. Hyvän ankkurin pettäminen on harvinaista, vetoahan voi testata peruuttamalla moottorilla. Tällöin näkee, tarttuuko ankkuri.

    • käytäAnkkuria

      En yöpyisi tuntemattomissa poijuissa. Niiden ketjujen kunnosta ei ole tietoa, eikä edes painon riittävyydestä.

      Lisäksi ne ovat jonkun omaisuutta. Yksityinen omaisuus ei ole yleisessä käytössä.

      • kysyAinakiaLupa

        Kukaan ei aseta mereen poijua ilman syytä, eikä pidä siitä huolta toisia veneilijöitä varten. Ihmettelen näitä, joiden mielestä on ok kiinnittyä jokaiseen vastaantulevaan poijuun.

        Esim. meidän mökkisaaren sisälahdessa on minun itseni ylläpitämä poiju. Se on siellä minun omaa venettäni varten. En katsoisi sitä hyvällä, jos jonkun raskaan reissun jälkeen saapuisin paikalle ja poiju olisikin varattu.

        Eikä poijun pito jossain ole ihan itsestäänselvä juttu muutenkaan. Se vaatii vesialueen omistajan luvan. Itse olen hankkinut luvan ja ostanut poijun ketjuineen ja painoineen. Se ei ole muiden käytettävissä ilman lupaa.


      • Probonobo
        kysyAinakiaLupa kirjoitti:

        Kukaan ei aseta mereen poijua ilman syytä, eikä pidä siitä huolta toisia veneilijöitä varten. Ihmettelen näitä, joiden mielestä on ok kiinnittyä jokaiseen vastaantulevaan poijuun.

        Esim. meidän mökkisaaren sisälahdessa on minun itseni ylläpitämä poiju. Se on siellä minun omaa venettäni varten. En katsoisi sitä hyvällä, jos jonkun raskaan reissun jälkeen saapuisin paikalle ja poiju olisikin varattu.

        Eikä poijun pito jossain ole ihan itsestäänselvä juttu muutenkaan. Se vaatii vesialueen omistajan luvan. Itse olen hankkinut luvan ja ostanut poijun ketjuineen ja painoineen. Se ei ole muiden käytettävissä ilman lupaa.

        Maanomistaja voi myös virittää poijun omistamansa kiinteistön edustalla olevalle vesialueelle, vaikkei vesialuetta omistaisikaan.

        Tuota minäkin ihmettelen, mistä yleiskäyttöön tarkoitetut poijut tunnustaa.


      • Matkis
        Probonobo kirjoitti:

        Maanomistaja voi myös virittää poijun omistamansa kiinteistön edustalla olevalle vesialueelle, vaikkei vesialuetta omistaisikaan.

        Tuota minäkin ihmettelen, mistä yleiskäyttöön tarkoitetut poijut tunnustaa.

        Itse en uskaltaisi/kehtaisi kiinnittyä poijuun, jota satamakirja ei kerro yleispoijuksi. Nuo Uudenmaan Virkistysalueyhdistyksen paikat löytyvät satamakirjasta ja tietenkin internetistä.


      • Samoin. Luotan ankkuriini paljon enemmän kuin tuntemattomassa kunnossa olevaan poijuun. Lisäksi en tavallaan ymmärrä miksi käyttäisin aikaa ja energiaa poijun etsimiseen. Jos on kiva/hyvä paikka olla redillä niin kuokka siihen vaan. Toki pelisilmää käyttäen; ei liian lähelle mökkirantaa tms.


    • Ankkurivene

      Bruce-kopio 15 kg ja 6-8 m ketjua. Ei ole tarvetta tupla-ankkureihin tai ankkurivahteihin. Saa ylös käsin ilman hurjaa ponnistusta. Jos isompi vene ja sen mukainen ankkuri, hommaa ankkuripeli. Sen jälkeen ankkurointi vielä yksinkertaisempaa. Muijalle sanot aina että ankkuri pitää varmasti etkä ikinä myönnä sen rekanneen. Vähän ajan kuluttua muija lakkaa kyselemästä.
      Unohda poijut ja nauti luonnonrauhasta.

    • Oldsailor

      Stenskärissä on Merenkävijöiden poijuja. Tunnistaa M-kirjaimesta.

    • enonen

      Luin, että poijun syöpyminen. Onko se nyt auringonpistos...

    • Zoueikim

      Itse yöpyisin veneessä enkä poijussa, mutta miten vaan.

      • LopultakinSelvisi

        Tämä oli tämän ketjun ehdottomasti tärkein huomio. Todellakin monet roikkuvat yöt poijuissa ja toset poijuun kiinnitetyssä veneessä. Itsekin olen yöpynyt poijussa ja palellut märissä vaatteissa kesäyöt.
        Nyt tajusin.


      • ZenImaami
        LopultakinSelvisi kirjoitti:

        Tämä oli tämän ketjun ehdottomasti tärkein huomio. Todellakin monet roikkuvat yöt poijuissa ja toset poijuun kiinnitetyssä veneessä. Itsekin olen yöpynyt poijussa ja palellut märissä vaatteissa kesäyöt.
        Nyt tajusin.

        Kaikki me olemme elämässämme vain poijuja. Moni meihin tarttuu hetkeksi. Lopulta ketju katkeaa, kun käymme heikoiksi tai kuorma on liian suuri kannettavaksi merten myrskyissä.


      • LisääTälläistä

        Miten proosallista ja ylevää
        Skål


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe