Poijussayöpyminen

Poijuju

Onko Kotka -Saaristomeri välillä paikkoja joissa voisi yöpyä poijussa kiinni? En kaipaa laituria enkä muita palveluja. Tukeva turvallinen poiju, maksullinen tai ilmainen.

24

1293

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkis

lilfjärden Loviisan eteläpuolella ainakin tulee mieleen.

• LoviissaVoiValita

Bockhamn Pellingin itäpuolella, erittäin suojainen kaikilla tuulilla. Laguunissa muistaakseni kaksi poijua keskellä. Ihan tuossa Lillfjärdenin vieressä.

• on_

Stora Brokholmen, Bredholmen, Norra Sandö kaikki Pellingin itäpuolella.

• hölmöä_

Käytä ankkuriasi, niitä poijujahan on vaikka kuinka paljon ei niitä kaikkia kukaan ala luettelemaan.

• tuplatupla

Käytän yksin tai äijä matkapurjehduksilla luonnonsatamissa tupla-ankkuria varmistaakseni häiriöttömät yöunet. Kiinnitän perusankkurin jälkeen kettingin yläpäähän apuankkurin, jolla varmistan perusankkuriin kohdistuvan voiman minimoitumisen, pitää normaalipohjissa lähes idioottovarmasti, ja ankkuripaikkojen määrä täten moninkertaistuu. Noin 5tn painoinen homescandini pysyy moitteetta paikallaan yli 10ms tuulissa jollei nyt suoraan aavan laitaan ole parkissa.

• Ankkuriin

Riittävän painava kaksisakarainen perusankkurini eli tukkiankkuri on pitänyt yksinään kaikissa lukemattomissa yöpymispaikoissa, paitsi yhden ainoan kerran tuo rekasi vähitellen erään saaren hiekkapohjassa mutta siinä paikassa ei auttanut veteen laskemani suuri danforth-tyyppinen ankkurikaan, ja kaikilla muillakin veneillä rekasi kaikki ankkurit siellä. Nukuttua sai kuitenkin silloinkin kun kävi vähän siirtämässä venettä välillä. Puhelimeen voi ladata hälyttävän ankkurivahdin jos huolettaa, itselläni ei ole sitä kuitenkaan ollut.

• Töttöröööö

Eli muijan kanssa on OK vaikka ankkuri rekaa? Aika epeli.

• tuplatupla
        Töttöröööö kirjoitti:

Eli muijan kanssa on OK vaikka ankkuri rekaa? Aika epeli.

Muijan kanssa ei spinnuilla, ajeta kovankelin kryssiä eikä yövytä vähänkään epävarmoissa luonnonsatamissa.

• Poijuakyselee

Mitä höpinää ,miten liittyy kysyttyihin poijuihin

• Parkkiiii

Kaunissaaren edessä on poijuja, uloimissa saa olla parkissa .

• Kuulintutulta

Kaunissaaressa (Pyhtää) pohjoispuolen poiju ei ole yöpymistä tms. varten. Poiju on sukeltajia varten. Poiju on kiinni hyllyssä eli sukelluskohteessa ja sen on käsittääkseni laittanut Kotka Diversiteetti (luvan kanssa).

• Saaristomerellä esim. Stenskärissä on poijuja. Noin yleisesti kehottaisin hankkimaan paremman ankkurin, jos et luota nykyiseen. Itse vietän usein öitä ankkurissa. Hyvän ankkurin pettäminen on harvinaista, vetoahan voi testata peruuttamalla moottorilla. Tällöin näkee, tarttuuko ankkuri.

• käytäAnkkuria

En yöpyisi tuntemattomissa poijuissa. Niiden ketjujen kunnosta ei ole tietoa, eikä edes painon riittävyydestä.

Lisäksi ne ovat jonkun omaisuutta. Yksityinen omaisuus ei ole yleisessä käytössä.

• kysyAinakiaLupa

Kukaan ei aseta mereen poijua ilman syytä, eikä pidä siitä huolta toisia veneilijöitä varten. Ihmettelen näitä, joiden mielestä on ok kiinnittyä jokaiseen vastaantulevaan poijuun.

Esim. meidän mökkisaaren sisälahdessa on minun itseni ylläpitämä poiju. Se on siellä minun omaa venettäni varten. En katsoisi sitä hyvällä, jos jonkun raskaan reissun jälkeen saapuisin paikalle ja poiju olisikin varattu.

Eikä poijun pito jossain ole ihan itsestäänselvä juttu muutenkaan. Se vaatii vesialueen omistajan luvan. Itse olen hankkinut luvan ja ostanut poijun ketjuineen ja painoineen. Se ei ole muiden käytettävissä ilman lupaa.

• Probonobo
        kysyAinakiaLupa kirjoitti:

Kukaan ei aseta mereen poijua ilman syytä, eikä pidä siitä huolta toisia veneilijöitä varten. Ihmettelen näitä, joiden mielestä on ok kiinnittyä jokaiseen vastaantulevaan poijuun.

Esim. meidän mökkisaaren sisälahdessa on minun itseni ylläpitämä poiju. Se on siellä minun omaa venettäni varten. En katsoisi sitä hyvällä, jos jonkun raskaan reissun jälkeen saapuisin paikalle ja poiju olisikin varattu.

Eikä poijun pito jossain ole ihan itsestäänselvä juttu muutenkaan. Se vaatii vesialueen omistajan luvan. Itse olen hankkinut luvan ja ostanut poijun ketjuineen ja painoineen. Se ei ole muiden käytettävissä ilman lupaa.

Maanomistaja voi myös virittää poijun omistamansa kiinteistön edustalla olevalle vesialueelle, vaikkei vesialuetta omistaisikaan.

Tuota minäkin ihmettelen, mistä yleiskäyttöön tarkoitetut poijut tunnustaa.

• Matkis
        Probonobo kirjoitti:

Maanomistaja voi myös virittää poijun omistamansa kiinteistön edustalla olevalle vesialueelle, vaikkei vesialuetta omistaisikaan.

Tuota minäkin ihmettelen, mistä yleiskäyttöön tarkoitetut poijut tunnustaa.

Itse en uskaltaisi/kehtaisi kiinnittyä poijuun, jota satamakirja ei kerro yleispoijuksi. Nuo Uudenmaan Virkistysalueyhdistyksen paikat löytyvät satamakirjasta ja tietenkin internetistä.

• Samoin. Luotan ankkuriini paljon enemmän kuin tuntemattomassa kunnossa olevaan poijuun. Lisäksi en tavallaan ymmärrä miksi käyttäisin aikaa ja energiaa poijun etsimiseen. Jos on kiva/hyvä paikka olla redillä niin kuokka siihen vaan. Toki pelisilmää käyttäen; ei liian lähelle mökkirantaa tms.

• Ankkurivene

Bruce-kopio 15 kg ja 6-8 m ketjua. Ei ole tarvetta tupla-ankkureihin tai ankkurivahteihin. Saa ylös käsin ilman hurjaa ponnistusta. Jos isompi vene ja sen mukainen ankkuri, hommaa ankkuripeli. Sen jälkeen ankkurointi vielä yksinkertaisempaa. Muijalle sanot aina että ankkuri pitää varmasti etkä ikinä myönnä sen rekanneen. Vähän ajan kuluttua muija lakkaa kyselemästä.
      Unohda poijut ja nauti luonnonrauhasta.

• Oldsailor

Stenskärissä on Merenkävijöiden poijuja. Tunnistaa M-kirjaimesta.

• enonen

Luin, että poijun syöpyminen. Onko se nyt auringonpistos...

• Zoueikim

Itse yöpyisin veneessä enkä poijussa, mutta miten vaan.

• LopultakinSelvisi

Tämä oli tämän ketjun ehdottomasti tärkein huomio. Todellakin monet roikkuvat yöt poijuissa ja toset poijuun kiinnitetyssä veneessä. Itsekin olen yöpynyt poijussa ja palellut märissä vaatteissa kesäyöt.
        Nyt tajusin.

• ZenImaami
        LopultakinSelvisi kirjoitti:

Tämä oli tämän ketjun ehdottomasti tärkein huomio. Todellakin monet roikkuvat yöt poijuissa ja toset poijuun kiinnitetyssä veneessä. Itsekin olen yöpynyt poijussa ja palellut märissä vaatteissa kesäyöt.
        Nyt tajusin.

Kaikki me olemme elämässämme vain poijuja. Moni meihin tarttuu hetkeksi. Lopulta ketju katkeaa, kun käymme heikoiksi tai kuorma on liian suuri kannettavaksi merten myrskyissä.

• LisääTälläistä

Miten proosallista ja ylevää
        Skål

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      89
      1398
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      43
      923
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      13
      827
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      818
    5. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      91
      720
    6. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      81
      720
    7. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      708
    8. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      707
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      657
    10. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      58
      648
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      97
      641
    12. 66
      633
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      43
      611
    14. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      10
      578
    15. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      575
    16. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      566
    17. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    18. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      537
    19. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      512
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      505
    Aihe