Hyvää unikeonpäivää kaikille! Suomen unikeko-sana viitannee yksinkertaisesti siihen, että kekoon "mahtuu" paljon (aamu) unta. Unikeoksi on nimitetty se, joka talossa nukkuu pisimpään. En lähde arvailemaan kuka missäkin pisimpään nukkuu, mutta sitä vastoin heitän ilmaan kilpailun. Mikä kulmakuntamme sivukylä on tätä nykyä uneliain? Missä on vaivuttu unikeoiksi? Mikä kylätoimintakunta/seura nukkuu syvintä ruususen unta? Mikä Kärsämäen kylä on vuoden unikeko? Heittäkää ehdotuksia ja tämän vuorokauden loppuun mennessä eniten ääniä saanut kylä on vuoden unikeko. Ollaan nyt vähän leikkimielisiä.:)
Unikeonpäivän taustalla on legenda 200-luvulla eläneistä marttyyreista. Tarinan mukaan seitsemän kristittyä efesolaisnuorukaista – nimeltään Johannes, Constantinus, Maximianis, Malchus, Martianus, Dionysius ja Serapion – pakeni keisari Deciuksen vainoja luolaan. He nukahtivat, ja unta riitti lähes kaksisataa vuotta. Jopa uneliaat vuodet ovat tiedossa: venähtäneet nokoset kattoivat vuodet 249–447. Kuolemansa jälkeen nämä seitsemän nuorta julistettiin pyhimyksiksi.
Tässä ne 9 kylätoimikuntaa jotka ovat nykyisin toiminnassa. Muitakin kyliä ja periä saa ehdottaa.:) Ja periähän meillä Kärsämäellä riittää.
Hautajoen Kyläyhdistys ry
Jokilehdon Kylätoimikunta
Kärsämäen Rannan Kyläyhdistys ry
Miilurannan Kyläyhdistys ry
Kärsämäen Porkkalan Kyläseura ry
Saviselän Kyläseura ry
Sydänmaankylän Kyläseura ry
Venetpalon Kyläseura ry
Välikylä-Koposenperä Kyläyhdistys
Reaganilta: Uneliain Kärsämäen kylistä...
9
324
Vastaukset 9
- pyrrönen
Pyrrönperä. Hilijasta ku hupatossuverstaalla.
- nännireikäni
Olisi kannattanut ronaldin kuuklettaa sana, sitten olla hiljaa kuin hupatossutehtaalla.
- vaintotuus
Reaganin, erittäin uskalias itsensä areenalle heittäminen Kärsämäen koirille on emotionaalisesti, pshygonoaalisesti, kulttuurisesti, poliittisesti ja huvi-vitutusta Roomalle sen areenalle S24 raasteluun itsensä heittäminen, jo nyt on nähtävissä Kärsämäen Keskustan henki jota ei ole, jokainen Kärsämäkinen puurtaa kestävyyden maximin rajoissaan ja vähät välittää mitä #Reagani huuteloo yhteishenkeä maataloustuottajilla ei ole ja miksipä olisi?
- todellakiinn
..Puolue- keskustan heikkous on, ettei kustaata saa ulkopuoliset arvostella saati kusettaa, hehe, juuri siinä on kaikkien-puolueitten heikkous, pyrkiä salaamaan tekemiensä virheitten- totuus,
#Ps jo Vennamosta alkaen sanoi #Rosvot Hirteen, hänhän oli Lakimies, ja tiesi mitä sanoi!
Suomen Rehellisin -kansalais-puolue tänään on; PerusSuomalaiset ja ainut, muita ei ole! - muistakortsut
PerusSuomalaiset peruspalkallaan puurtaa ja kasvattaa lisää yhteisölle veronmaksajia, toisin kuin tukiais-Keskustan, eräät onnenkantamoiset lentää vko loppuna Kuusamoon lomailemaan ja naimaan!
- pahpallivahanen
Pyrrönperähän se. Kurjet ja pirut ja suopursut va elämöi.
- sairasterveys
Reaganin humorilla tehty kysely osoitti sen, että nykyinen Sipilän hallitus on maaseudun elämästä vienyt leikkimielen, kun on kikytetty ja lisää kikytetään, jotta rahat riittäis #valinnanvapauteen!
- eipirujakaan
meiän perällä ei oo kurkiakaan.....
- tarttisolla
eikö kirkonkylällä oo ollenkaan kylätoimikuntaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa26876Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää70850- 162832
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104794Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38602- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu115487Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12485- 39475
- 57465
- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 55447
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25447