Mahtava herätys jälleen

HerraWr

Olipas se taas niin kiva herätä puoli viideltä aamulla.
Kuistilta kuuluviin töminöihin.
Siellä taas porot mellasti.
Kukapa sitä nyt kesälomalla yämän pitempään tahtoisikaan nukkua.
Kerkesin laittaa uudet kesäkukat kun entiset oli syöty.
Eipä ollut nämä uudet lajit kelvanneet mutta kukka-astiat oli kyllä myllätty.
Kielot oli heitetty parin mettin päähän ja sormustinkukat oli kuitenkin kätetty rauhaan😂.
No eipä siimä mitään, aamukaffeen jälkeen uudelleen istutushommiin.
Ps.muratit eibät koskaan kelpaa.

4

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikehutavielä

      En minä viitsi poroherätystä tilata. Sipasen nätin ketjun terassin eteen,pariin tolppaan. ( aikaa menee alle minuutti iltayöstä samalla kun peilityyntä järveä ihailen,aamuvenytteullä sama homma. )Eivät ole tulleet terasseille kymmeneen vuoteen.
      Kumma ,kun ei vielä syöneet istutuksia,annas katoon.

      • HerraWr

        Montako ketjua ja millä korkeudella?
        Itse olen huomannu että nuo keskenkasvuset kumartuu ja tulee alitte monesta kin narusta.
        Viime yöksi laitoin kamalasti kampetta; harjaa , pihapelejä, isännän saappaat ja pyykkiteline ja vieläpä puutarha jakkara. Vaan eikös mitä, heräsin ihme ääniin ja siellähän ne kaks perkelettä taas seisoivat. Ja tämä tapahtui nyt ihan pikkiriikkisellä etukuistilla. Eihän se muuten haitaa mutta luutuus hommiin joutuu taas. Kuistilla oli paskaa, ulkoseinässä paskaa ja karvatuppoja.
        Hohhoijaa vaan.
        No sainpas sentään nukkua pitempään😂


    • JuutaksenJ

      Ajelen työkseni Taivalkosken Posion väliä ja minua ottaa pannuun nuo riettaan poron räähkät. Poroja laidunnetaan posion tiellä, sen voitte itse todeta, kun ajelette sillä suunnalla. Sanooko laki mitään, miten ja missä poroja saa laiduntaa ?
      Sanoopa tietenkin, mutta lakiahan ei poronomistajat kunnioita ja miksi kunnioittaisivatkaan, koska sanktioita ei tule. Jatkuvasti saapi väistellä. Pankaahan torvet soimaan täysillä. Sillä välillä asuu tien varressa ainakin kolmet poron omistajat, jotta saavat kuulla ja tuta, mitä siitä seuraa, kun ei viedä elukoitaan syviin metsiin, vaan annetaan tiellä ja tien varsilla asustaa. Siitä sitä "luomulihaa" tulee kun kaikki maantien vierukset kolutaan ja nuoleskellaan.

      On se niin rietasta tuo ajaminen autolla kun nämä pyhimykset tormailee tiellä miten sattuu ja häiritsevät autoilijaa. Siinä se taas kerran nähtiin se porolain uudistus. Ei mikään muuttunut vaan sama peli jatkuu, jossa porot saa melskata vapaasti ja ihmisillä ei ole mitään suojaa näitä riettaan kantturoita vastaan.
      Ja ei tarvitse poromiesten laittaa tänne kommenttia, että muuta poronhoitoalueen ulkopuolelle. Yhden asian voisitte tänne kirjoittaa, eli myöntää, että elukoistanne on suurta haittaa ja harmia. Jos sanotte, ettei poroista ole mitään haittaa, niin kertokaapa yksikin asia, että miksi ei ole ?

    • Miten_lie

      levittäkää pieniä hiivan palasia sinne tänne niin saavat(porot) hiukopalaa... ps.tuntuu maistuvan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe