Mahtava herätys jälleen

HerraWr

Olipas se taas niin kiva herätä puoli viideltä aamulla.
Kuistilta kuuluviin töminöihin.
Siellä taas porot mellasti.
Kukapa sitä nyt kesälomalla yämän pitempään tahtoisikaan nukkua.
Kerkesin laittaa uudet kesäkukat kun entiset oli syöty.
Eipä ollut nämä uudet lajit kelvanneet mutta kukka-astiat oli kyllä myllätty.
Kielot oli heitetty parin mettin päähän ja sormustinkukat oli kuitenkin kätetty rauhaan😂.
No eipä siimä mitään, aamukaffeen jälkeen uudelleen istutushommiin.
Ps.muratit eibät koskaan kelpaa.

4

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikehutavielä

En minä viitsi poroherätystä tilata. Sipasen nätin ketjun terassin eteen,pariin tolppaan. ( aikaa menee alle minuutti iltayöstä samalla kun peilityyntä järveä ihailen,aamuvenytteullä sama homma. )Eivät ole tulleet terasseille kymmeneen vuoteen.
      Kumma ,kun ei vielä syöneet istutuksia,annas katoon.

• HerraWr

Montako ketjua ja millä korkeudella?
        Itse olen huomannu että nuo keskenkasvuset kumartuu ja tulee alitte monesta kin narusta.
        Viime yöksi laitoin kamalasti kampetta; harjaa , pihapelejä, isännän saappaat ja pyykkiteline ja vieläpä puutarha jakkara. Vaan eikös mitä, heräsin ihme ääniin ja siellähän ne kaks perkelettä taas seisoivat. Ja tämä tapahtui nyt ihan pikkiriikkisellä etukuistilla. Eihän se muuten haitaa mutta luutuus hommiin joutuu taas. Kuistilla oli paskaa, ulkoseinässä paskaa ja karvatuppoja.
        Hohhoijaa vaan.
        No sainpas sentään nukkua pitempään😂

• JuutaksenJ

Ajelen työkseni Taivalkosken Posion väliä ja minua ottaa pannuun nuo riettaan poron räähkät. Poroja laidunnetaan posion tiellä, sen voitte itse todeta, kun ajelette sillä suunnalla. Sanooko laki mitään, miten ja missä poroja saa laiduntaa ?
      Sanoopa tietenkin, mutta lakiahan ei poronomistajat kunnioita ja miksi kunnioittaisivatkaan, koska sanktioita ei tule. Jatkuvasti saapi väistellä. Pankaahan torvet soimaan täysillä. Sillä välillä asuu tien varressa ainakin kolmet poron omistajat, jotta saavat kuulla ja tuta, mitä siitä seuraa, kun ei viedä elukoitaan syviin metsiin, vaan annetaan tiellä ja tien varsilla asustaa. Siitä sitä "luomulihaa" tulee kun kaikki maantien vierukset kolutaan ja nuoleskellaan.

On se niin rietasta tuo ajaminen autolla kun nämä pyhimykset tormailee tiellä miten sattuu ja häiritsevät autoilijaa. Siinä se taas kerran nähtiin se porolain uudistus. Ei mikään muuttunut vaan sama peli jatkuu, jossa porot saa melskata vapaasti ja ihmisillä ei ole mitään suojaa näitä riettaan kantturoita vastaan.
      Ja ei tarvitse poromiesten laittaa tänne kommenttia, että muuta poronhoitoalueen ulkopuolelle. Yhden asian voisitte tänne kirjoittaa, eli myöntää, että elukoistanne on suurta haittaa ja harmia. Jos sanotte, ettei poroista ole mitään haittaa, niin kertokaapa yksikin asia, että miksi ei ole ?

• Miten_lie

levittäkää pieniä hiivan palasia sinne tänne niin saavat(porot) hiukopalaa... ps.tuntuu maistuvan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      100
      3597
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3163
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      221
      2739
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      38
      2329
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      35
      1646
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1476
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1456
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1351
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13