Maatiaskissan hankkimista suunnittelen, ja uskoakseni ne ovat aina "paperittomia" kun eivät ole rotukissoja. Varmaan jotain papereita olisi kuitenkin hyvä löytyä myyjältä, osaatteko sanoa mitä? Voiko rekisteröimättömän kotikissan omistaja mitenkään todistaa että oikeasti omistaa kissan, voiko pyytää jotain rokotustodistuksia, eläinlääkärintodistuksia tms? Vai pitäisikö sitä itse vain osata arvioida että kyseessä on luotettava tyyppi ja kissa on terve?
(Maatiais)kissan hankkimisessa tarvittavat paperit
7
239
Vastaukset
- Auvo_
Osta jostakin kodittomia kissoja välittävästä eläinsuojeluyhdistyksestä. Kissat ovat (ainakin pääsääntöisesti) eläinlääkärin tarkastamia, ja mahdollisesti löydetyistä sairauksista kerrotaan rehellisesti. Mukaan tulee ne paperit, mitä kustakin yksilöstä on saatavilla.
- hfuowhfubeubf
AP vastaa: Kiitos vinkistä, mutta jos sieltä ei löydy sopivaa... Kotikissoja ostetaan tavallisilta kansalaisilta varmaan jatkuvasti. Mitä pitäisi saada mukaan? Joku koodi sirurekisterin tietojen päivittämiseksi, rokotustodistuksia?
- ValinnaisiaIkäväKyllä
Paperittomalta katilta ei PIDÄ löytyä yhtään mitään. On tasan omasta etiikastasi kiinni, mitä haluat myyjän tehneen ennen kissan luovutusta ja mistä siten suostut katin hankkimaan. Et voi vaatia yhtään mitään, ainoastaan äänestää jaloillasi, jos kriteerejä tämän suhteen on.
Jos kissa on rokotettu, niin siitä pitää tietenkin saada rokotustodistus/passi mukaan. Ja jos kissa on sirutettu, niin pentukissaa tuskin on ilmoitettu tietokantaan, joten saat tehtyä sen ihan itse ilman mitään koodeja. Harvemmin aikuisiakaan on tietokannassa, vaikka siru löytyisi. Jostain ihmeen syystä ihmiset eivät tajua, että se pelkkä siru ei vielä riitä, vaan se on ihan itse myös lisättävä tietokantaan.
Pennun haluaisin ainakin itse olevan lisäksi eläinlääkärin tarkastama, ja tästä on usein eläinlääkärin lausunto paperilla. Rokotettaessa/sirutettaessa eläinlääkäri tekee perustarkastuksen, mutta siitä ei saa dokumenttia. Rokotettu pentu on siis tarkastettu pääpiirteittäin terveeksi, mutta tarkemmasta tarkastuksesta (joka on siis maksullinen) saa erikseen kirjallisen eläinlääkärin todistuksen.
Myös myyntisopimuksen voi halutessaan tehdä, ja on sitten täysin myyjästä ja ostajasta kiinni, mitä siihen kirjataan.
Jos löydät maatiaiskatin, jolta kaikki tämä löytyy, niin onnea vain.
- raitapai
Kyllä ihmeessä noin huolelliselle ja ihanalle etsijälle kannattaisi suositella yhdistyksiä
Itse toimin Tampereen seudulla yhdistyksessä.
Nimenomaan pentuja saavia tulee tähän taloon.
Pennut on valitettavan suosittuja, aikuiset ei sitten.
Pennuille on oikeastaan jonotuslista.
Kaikki nuo paperijutut hoituu, kissa rekisteröidään omistajallen sirun myötä ja ja rokotus tulee
Paperit riittää vaikka kissanäyttelyyn asti, kunhan on steriloitu ja liitytty kissayhdistykseen kotikissana.
Maatiaispentuja, nyt ehkä yksi uros vapaana - Hyvää...Tietoa
Miten maailmasta tulisi parempi kissoille....
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201801112200660441_pt.shtml - Yksityiseltäkissat
tarkkailimme kissojen käytöstä ja terveiltä ja sosiaalisilta vaikuttivat. Saimme eläinlääkärin kortit, joissa merkinnät steriloinnista ja rokotuksista, kyseessä aikuiset kissat. Saimme ihanat kissat perheenjäseniksemme.
- kaikkiok
ok,no hieno juttu sinulla.Aikuisia kissoja on paljon tarjolla,on hienoa tarjota koti kodinvaihtajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171093124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123648Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392460Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252368Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31700- 1941255
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491224- 721180
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591059Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771009