Millä periaatteella olette opettaneet jälkikasvun sopeutumaan avioliittoon ?
Oma periaate on ,
rakasta toista niinkuin haluaisit itseäsi rakastettavan,
se mikä on minun on myös täysin sinun,
ole rahellinen vilpitön,
opetelkaa luottamaan toisiinne,
pidä aina omaa puolisoa tärkempänä ihmisenä,
opetelkaa keskutelemaan kaikesta toisianne kunnioittain,
eläkää myötä ja vastoinkäymisissä toisianne aina auttaen ,
tässä muutama neuvo tulevalle yhteiselle elämälle,
jos saisin elämän takaisin tekisin kaikkeni joota jälkeläiset oppisivat nämä säänöt,
todellisuudessa olen yhtä vajaa ihminen kuin kukatahansa ihminen on,
Avioliitto !
14
253
Vastaukset
- neuvot-tarpeen-
Kuinka mummot voi auttaa lapsenlapsiaan jotka on poikia,
kun kaikki papat on jo kuolleet,
eikä ole miespuolista esimerkkiä enään suvussa,"jälkikasvu-huolestuttaa-"
Osasiko omat lapsesi valita oikean puolison? Miksi nyt jälkikasvu huolestuttaa, koska olet auttamattomasti jäljessä nyky nuorison menoista.
Minä luotan, että minun lapseni ja hänen miehensä osaa ohjata lapsensa oikeille urille, vaikka joskus se tuntuu olevan hankalaakin?
Miksi muuten mummit tuntevat tä'llaista tuskaa, kuinka jälkipolvi pärjää? Miksi ei papat koskaan kirjoita, että nyt menee huonosti ja mistä apu?
No, tiedänhän minä, kuten anoppini kerran kirjoitti. "Äidin sydän lapsessa, lapsen kivessä ja kannossa".- viloSohvin-huolia
Kristiina23 kirjoitti:
"jälkikasvu-huolestuttaa-"
Osasiko omat lapsesi valita oikean puolison? Miksi nyt jälkikasvu huolestuttaa, koska olet auttamattomasti jäljessä nyky nuorison menoista.
Minä luotan, että minun lapseni ja hänen miehensä osaa ohjata lapsensa oikeille urille, vaikka joskus se tuntuu olevan hankalaakin?
Miksi muuten mummit tuntevat tä'llaista tuskaa, kuinka jälkipolvi pärjää? Miksi ei papat koskaan kirjoita, että nyt menee huonosti ja mistä apu?
No, tiedänhän minä, kuten anoppini kerran kirjoitti. "Äidin sydän lapsessa, lapsen kivessä ja kannossa".En tarkottanu tuossta näkökulmasta asiaa,
lasten lapsilla on ihanat kiltit isät, ei ollenkaa moittimista,
tarkotin vain mummon näkökulmasta mitä mummot voi tehdä poikien hyväksi,
kun papat on kuolleet,
-- yleensä on oppinu käsittämään
että poikalapset ovat enemmän isiensä ja pappojensa ohjauksen alaisena
kuin mummojen,
kun nyky yhteiskunta on semmonen kuin se on,
tietenki toinen on yliopistossa,
mutta toisella on ammatti vielä hakusassa,
siinä haluaisin olla avuksi jos suinkin voin, mutta miten,
ainoa keino on kannustaa eriammateihin
ja herättää kiinostusta nykyisiin eri-ammateihin mihin yhteiskuntamme nykyään tarvitseen työntekijöitä,
tietenki heidän omat vanhempansa tekevät kaikkensa asian eteen,
mutta mummo voisi ja haluaisi olla lisänä jotenki ohjaamassa elämää oikeille raiteille,
jossa olisi jonkinlainen tulevaisuus olemassa,
aikoinaan oma isäni otti kaikki poikansa siis veljeni mukaansa rakennuksille kesätöihin,
koulujen kesälomilla ja opiskelun välillä,
hän oli kaikissa harrastuksissakin poikien kanssa mukana, ja tenisiä harrastuksia oli paljon,
vaikka olin tyttö-lapsi minullekki hän opetti rakennustekniikkaa, heh, ym, neuvoja elämään,
näillä lapsenlapsi- poljilla on isät virkamiehiä,
konttoriin ei oteta lapsia töihin, heh, hiukan kömpelösti ilmaistuna,
maailma on meidän nuoruuden ajoista muuttunu paljon,
tietotekniikka sitoo aktiivisen fyysisen mielenkiinon aivan eritavalla pois tekemisestä
kuin silloin enne kun ei ollu puhelimiakaa,
oli vain joku kiinteä lankapuhelin,
ei ollu tietokoneitakaan,
noret ihmiset joutui käyttämään aivojaan enemmän kaikkeen tekemiseen,
jotta saavuttavat itse suunittelemalla ja tekemällä paremman elämän,
radiosta tuli jokun pofesorin tutkimustietoa,
tietotekniikka / älyropotit surkastuttaa aviotyöskentelyä,
ihmikunnasta tulee tyhmempää,
kun ei tarvi käyttää omia aivojaan kaikkeen suunitteluun,
tieto on valmiina kaikilla koneilla,
kai tämä on vain arvailua, toivottavasti on vain arvailua,
totta on kuitenki,
maailma ja yhteiskunnan tarpeet on muuttunu radikaalisti,
suomessa on liikaa nuoria ihmisiä ilman työtä ja vakituista toimeentuloa,
se on todella huolestuttava piirre yhteiskunnassamme,
- flegmaatti
Kodin esimerkki on riittänyt. Lapsemme ovat jopa sanoneet sen jo alle 3-kymppisinä.
- viskaali-rasvat
"Kodin esimerkki on riittänyt. Lapsemme ovat jopa sanoneet sen jo alle 3-kymppisinä."
Eiköhän täällä ole jo kaikkien tiedossa sinun viskaali rasvasi, kuten muukin kuntoilusi, saati entinen juopon elämä?
Onko niitä parilla palstalla aina toistaa, että olet viriili jätkä ja pystyt panemaan vaimoasi? - tympiiminuakin
viskaali-rasvat kirjoitti:
"Kodin esimerkki on riittänyt. Lapsemme ovat jopa sanoneet sen jo alle 3-kymppisinä."
Eiköhän täällä ole jo kaikkien tiedossa sinun viskaali rasvasi, kuten muukin kuntoilusi, saati entinen juopon elämä?
Onko niitä parilla palstalla aina toistaa, että olet viriili jätkä ja pystyt panemaan vaimoasi?Jos on viriili ja vaimo kiinnostaa, ei ole edes aikaa täällä rasvaprosenttejaan ja hormonitasojaan mainostaa. Tuollaisen ukon mielenkiinto pyörii kirjaimellisesti oman navan ympärillä. Siitä puhe mistä puute, sanonta pitää paikkansa.
- flegmaatti
tympiiminuakin kirjoitti:
Jos on viriili ja vaimo kiinnostaa, ei ole edes aikaa täällä rasvaprosenttejaan ja hormonitasojaan mainostaa. Tuollaisen ukon mielenkiinto pyörii kirjaimellisesti oman navan ympärillä. Siitä puhe mistä puute, sanonta pitää paikkansa.
Turha teietnkään sanoa mutta älkää lukeko!
Toisaalta, on turhaa höheltää epämääräisyyksiä "olisi kivaa jos olisi mukavaa, maassa rauha ja köyhyys poissa".
Omakohtaisia kokemuksia ja faktoja esiin! Niihin voi kukin suhtautua omalla tavallaan. Elämäntapojen ja elintoimintojen välinen yhteys ei liene salaisuus mutta ihmeen monella arvojärjestys painottuu lyhyen tähtäyksen mukavuuden ja laiskuuden puolelle.
Yrittäkää kestää! Ohittakaa lukematta! - olet-itseriittoinen
flegmaatti kirjoitti:
Toisaalta, on turhaa höheltää epämääräisyyksiä "olisi kivaa jos olisi mukavaa, maassa rauha ja köyhyys poissa".
Omakohtaisia kokemuksia ja faktoja esiin! Niihin voi kukin suhtautua omalla tavallaan. Elämäntapojen ja elintoimintojen välinen yhteys ei liene salaisuus mutta ihmeen monella arvojärjestys painottuu lyhyen tähtäyksen mukavuuden ja laiskuuden puolelle.
Yrittäkää kestää! Ohittakaa lukematta!"Yrittäkää kestää! Ohittakaa lukematta!"
Kerro nyt taas sinun viskaali rasvasi arvot ja PS tuloksineen, jos joltain on jo unohtunut? Mutta tuskin?
Voisit myös toistaa, mitä kuntosalilla teet punneruksia ja toistoja, koska nekin on voineet jo unohtua, mutta tuskin, koska nin usein toistat niitä kahdella palstalla jatkuvasti.
Onko tuo vanhuuden merkki, että toistaa jatkuvasti samaa mantraa, kuin dementiikko, mutta toisaalta oletan, että se on sinun elämäsi, joka täyttää kaikki kapasiteetin muuhun kirjoitukseen, kuin kuntosaliin ja vaimon tyydytykseen.
Annatko vaimon kirjoitta enää koskaan, koska joskus luin hänen vuodatuksensa teidän yhteiselosta ja kuvaili juuri saman, kuin itsekkin olet kertonut. - Aikuinen____
flegmaatti kirjoitti:
Yrittäkää kestää! Ohittakaa lukematta!No%2C mutta%21 Min%C3%A4 vasta olen miettim%C3%A4ss%C3%A4 aloituksen asiaa. Niin t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4 jo jotkut ehtiv%C3%A4t lynkkaamaan %40flegmaatti-nikki%C3%A4 .%21Hyi teit%C3%A4%21 Oletteko mummuja%3F K%C3%A4rtyisi%C3%A4 mummuja%3F%3Cbr %2F%3EMiten on %40viskaali-rasvat ja %40tympiiminuakin ihmissuhteiden%2C terveyden ja liikuntaharrastusten laita%3F%3F%3F%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EMin%C3%A4kin olen intokuntoilija ja terveellisell%C3%A4 ruoalla%2C raitis olen ollut koko ik%C3%A4ni ja liikunnalla - jumpalla%2C venyttelyill%C3%A4%2C punteilla%2C py%C3%B6r%C3%A4lenkeill%C3%A4%2C sauvalenkeill%C3%A4 - pid%C3%A4n itseni terveen%C3%A4. Ja elintasosairaudet poissa pysyv%C3%A4t %282-tyyp.diabetes esim.%29%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EAloitukseen sanoisin%2C ett%C3%A4 esimerkin voima on suurempi kuin sanoilla opetuksen.%3Cbr %2F%3E Jos ei ole mahdollista olla lapsilleen hyv%C3%A4 esimerkkin%C3%A4 parisuhteesta%2C niin voi ainakin olla kuunteleva ja l%C3%A4sn%C3%A4 oleva vanhempi.Parisuhde on vain yksi ihmissuhte. Yst%C3%A4vyyssuhteet%2C ty%C3%B6kaverit ovat my%C3%B6s t%C3%A4rkeit%C3%A4 ihmissuhteita. Suhtautuminen ty%C3%B6h%C3%B6n%2C usko siihen%2C ett%C3%A4 el%C3%A4m%C3%A4 kantaa%2C niist%C3%A4kin omilla toimillamme annamme esimerkin.%3Cbr %2F%3E. Omat tenavani olen houkutellut opettelemaan yhteiskunnassa toimimaan ja tulemaan itsen%C3%A4isiksi osaaviksi yhteiskunnan j%C3%A4seniksi. Itsen%C3%A4isiksi sill%C3%A4kin tavalla%2C ett%C3%A4 seisovat omilla jaloillaan. Ett%C3%A4 mik%C3%A4%C3%A4n ihmissuhde ei ole koko el%C3%A4m%C3%A4 vaan voivat luopua huonosta ihmissuhteesta. Ihmissuhteet kuten parisuhde%2C ty%C3%B6paikan ihmissuhteet%2C ovat vuorovaikutteisia. Pit%C3%A4%C3%A4 toimia tilanteen mukaan%3Cbr %2F%3E El%C3%A4m%C3%A4 on oman teoksen s%C3%A4velt%C3%A4mist%C3%A4. Ei el%C3%A4m%C3%A4 ole vanhempien antaman s%C3%A4vellyksen soittamista.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EEn min%C3%A4 voi j%C3%A4lkel%C3%A4isi%C3%A4ni omin voimin ja teoin suojella ja varjella. Joka ilta ja aamu ristin k%C3%A4teni ja pyyd%C3%A4n Jumalan siunausta j%C3%A4lkikasvulleni ja kaikille ihmisille maailmassa ja saan turvallisen olon ja mielenrauhan%2C%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EKahlil Gibran%2C Profeetta%2C 1923 %3Cbr %2F%3E http%3A%2F%2Fsange.fi%2F%7Eatehwa%2Fcgi-bin%2Fpiki.cgi%2Fsinun lapsesi eiv%E4t ole sinun %3Cbr %2F%3E%26quot%3BVoit antaa heille rakkautesi%2C mutta et ajatuksiasi%2C %3Cbr %2F%3Esill%C3%A4 heill%C3%A4 on heid%C3%A4n omat ajatuksensa. %3Cbr %2F%3EVoit pit%C3%A4%C3%A4 luonasi heid%C3%A4n ruumiinsa%2C %3Cbr %2F%3Emutta et heid%C3%A4n sielujaan%2C %3Cbr %2F%3Esill%C3%A4 heid%C3%A4n sielunsa asuvat huomisessa%2C %3Cbr %2F%3Ejonne sinulla ei ole p%C3%A4%C3%A4sy%C3%A4%2C ei edes uniesi kautta.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EVoit pyrki%C3%A4 olemaan heid%C3%A4n kaltaisensa%2C %3Cbr %2F%3Emutta %C3%A4l%C3%A4 yrit%C3%A4 tehd%C3%A4 heist%C3%A4 itsesi kaltaista%2C %3Cbr %2F%3Esill%C3%A4 el%C3%A4m%C3%A4 ei kulje taaksep%C3%A4in eik%C3%A4 takerru eiliseen.%26quot%3B
Aikuinen____ kirjoitti:
No%2C mutta%21 Min%C3%A4 vasta olen miettim%C3%A4ss%C3%A4 aloituksen asiaa. Niin t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4 jo jotkut ehtiv%C3%A4t lynkkaamaan %40flegmaatti-nikki%C3%A4 .%21Hyi teit%C3%A4%21 Oletteko mummuja%3F K%C3%A4rtyisi%C3%A4 mummuja%3F%3Cbr %2F%3EMiten on %40viskaali-rasvat ja %40tympiiminuakin ihmissuhteiden%2C terveyden ja liikuntaharrastusten laita%3F%3F%3F%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EMin%C3%A4kin olen intokuntoilija ja terveellisell%C3%A4 ruoalla%2C raitis olen ollut koko ik%C3%A4ni ja liikunnalla - jumpalla%2C venyttelyill%C3%A4%2C punteilla%2C py%C3%B6r%C3%A4lenkeill%C3%A4%2C sauvalenkeill%C3%A4 - pid%C3%A4n itseni terveen%C3%A4. Ja elintasosairaudet poissa pysyv%C3%A4t %282-tyyp.diabetes esim.%29%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EAloitukseen sanoisin%2C ett%C3%A4 esimerkin voima on suurempi kuin sanoilla opetuksen.%3Cbr %2F%3E Jos ei ole mahdollista olla lapsilleen hyv%C3%A4 esimerkkin%C3%A4 parisuhteesta%2C niin voi ainakin olla kuunteleva ja l%C3%A4sn%C3%A4 oleva vanhempi.Parisuhde on vain yksi ihmissuhte. Yst%C3%A4vyyssuhteet%2C ty%C3%B6kaverit ovat my%C3%B6s t%C3%A4rkeit%C3%A4 ihmissuhteita. Suhtautuminen ty%C3%B6h%C3%B6n%2C usko siihen%2C ett%C3%A4 el%C3%A4m%C3%A4 kantaa%2C niist%C3%A4kin omilla toimillamme annamme esimerkin.%3Cbr %2F%3E. Omat tenavani olen houkutellut opettelemaan yhteiskunnassa toimimaan ja tulemaan itsen%C3%A4isiksi osaaviksi yhteiskunnan j%C3%A4seniksi. Itsen%C3%A4isiksi sill%C3%A4kin tavalla%2C ett%C3%A4 seisovat omilla jaloillaan. Ett%C3%A4 mik%C3%A4%C3%A4n ihmissuhde ei ole koko el%C3%A4m%C3%A4 vaan voivat luopua huonosta ihmissuhteesta. Ihmissuhteet kuten parisuhde%2C ty%C3%B6paikan ihmissuhteet%2C ovat vuorovaikutteisia. Pit%C3%A4%C3%A4 toimia tilanteen mukaan%3Cbr %2F%3E El%C3%A4m%C3%A4 on oman teoksen s%C3%A4velt%C3%A4mist%C3%A4. Ei el%C3%A4m%C3%A4 ole vanhempien antaman s%C3%A4vellyksen soittamista.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EEn min%C3%A4 voi j%C3%A4lkel%C3%A4isi%C3%A4ni omin voimin ja teoin suojella ja varjella. Joka ilta ja aamu ristin k%C3%A4teni ja pyyd%C3%A4n Jumalan siunausta j%C3%A4lkikasvulleni ja kaikille ihmisille maailmassa ja saan turvallisen olon ja mielenrauhan%2C%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EKahlil Gibran%2C Profeetta%2C 1923 %3Cbr %2F%3E http%3A%2F%2Fsange.fi%2F%7Eatehwa%2Fcgi-bin%2Fpiki.cgi%2Fsinun lapsesi eiv%E4t ole sinun %3Cbr %2F%3E%26quot%3BVoit antaa heille rakkautesi%2C mutta et ajatuksiasi%2C %3Cbr %2F%3Esill%C3%A4 heill%C3%A4 on heid%C3%A4n omat ajatuksensa. %3Cbr %2F%3EVoit pit%C3%A4%C3%A4 luonasi heid%C3%A4n ruumiinsa%2C %3Cbr %2F%3Emutta et heid%C3%A4n sielujaan%2C %3Cbr %2F%3Esill%C3%A4 heid%C3%A4n sielunsa asuvat huomisessa%2C %3Cbr %2F%3Ejonne sinulla ei ole p%C3%A4%C3%A4sy%C3%A4%2C ei edes uniesi kautta.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EVoit pyrki%C3%A4 olemaan heid%C3%A4n kaltaisensa%2C %3Cbr %2F%3Emutta %C3%A4l%C3%A4 yrit%C3%A4 tehd%C3%A4 heist%C3%A4 itsesi kaltaista%2C %3Cbr %2F%3Esill%C3%A4 el%C3%A4m%C3%A4 ei kulje taaksep%C3%A4in eik%C3%A4 takerru eiliseen.%26quot%3B
"""Minäkin olen intokuntoilija ja terveellisellä ruoalla, raitis olen ollut koko ikäni ja liikunnalla - jumpalla, venyttelyillä, punteilla, pyörälenkeillä, sauvalenkeillä - pidän itseni terveenä. Ja elintasosairaudet poissa pysyvät (2-tyyp.diabetes esim.)"""
Kuulostat aivan sisareni edesmenneeltä mieheltä. Ei ehtinyt hänkään saada mitää tautia tai vaivaa, kun eli koko ikänsä noin terveellisesti, oli jopa vegetaristi kaiken lisäksi, mutta potkaisi yllättäen tyhjää sienestysreissullaan jo alle kuuskymppisenä.
Mikäs olikaan sinun ikäsi? Varmaan jotain viidenkymmenen kieppeillä, sillä silloinhan siitä terveellisyydestä yleensä aletaan vauhkoamaan ympäristölleenkin. Jonkunlainen ikäkompleksi?- yx-avio-ja-vanhuus-
Tellukka kirjoitti:
"""Minäkin olen intokuntoilija ja terveellisellä ruoalla, raitis olen ollut koko ikäni ja liikunnalla - jumpalla, venyttelyillä, punteilla, pyörälenkeillä, sauvalenkeillä - pidän itseni terveenä. Ja elintasosairaudet poissa pysyvät (2-tyyp.diabetes esim.)"""
Kuulostat aivan sisareni edesmenneeltä mieheltä. Ei ehtinyt hänkään saada mitää tautia tai vaivaa, kun eli koko ikänsä noin terveellisesti, oli jopa vegetaristi kaiken lisäksi, mutta potkaisi yllättäen tyhjää sienestysreissullaan jo alle kuuskymppisenä.
Mikäs olikaan sinun ikäsi? Varmaan jotain viidenkymmenen kieppeillä, sillä silloinhan siitä terveellisyydestä yleensä aletaan vauhkoamaan ympäristölleenkin. Jonkunlainen ikäkompleksi?Olen eläny yhden koko elämän mittaisen avioliiton 55v, nuoruudeni rakkauden kanssa,
ikinä en olisi uskonu eläväni näin vahaksi,
kuvittelin aina , minä kuolen ennen kuin puolisoni,
toisin kävi,
olen vuoden päästä kahdeksankymppinen,
nyt pelottaa pitääkö elää satavuotiaaksi loppuelämä yksin,
en haluasis elää enään päivääkää,
mutta ilmeisesti jumala on päättäny toisin,
elän sata kaksikymmen vuotiaaksi varmaan kiusallaki
siis minun kiusallani,
vanhuus on vaikeinta aikaa ihmisen elämässä,
- flegmaatti
Avioliittoon opastaminen on eri asia kuin valmistelu itsenäiseen elämään aikuisena.
Viimeeksi mainittun kukin hoitaa omalla tavallaan.
Nyt taas jotkut vetävät herneet nenään kun en viitsi lässyttää mitään ylevän kaunista.
Taaperoiästä alkaen omien huoneiden lattioiden tyhjennys.
Sittemmin osallistuminen talouden töihin kykyjen mukaan.
12 vuotiset ovat jo täysipäinoisia tekijöitä ja tärkeänä osana vastuu omasta tekemisestä.
Penskoille käsitys, että he ovat perheyhteisön jäseniä eivätkä mitään vapaamatkustajia.
Kannustaminen kodin ulkopuolisiin töihin.
Yleisurheiluun, sen lisäksi poika painiin ja tyttö balettiin, poika nyrkkeilyyn ja painonnostoon. Yms.
Aivan peruskauraa. Kaikkeen tälläiseen voi valmentaa siten, että vanhemmankin ollessa alle 15v voi huoletta jättää ok:n keskenään asuttavaksi 3:ksi viikoksi ja vuotta myöhemmin laskea heidät keskenään viikoksi Lontooseen.
Nämä ovat yksinkertaisia asioita.
Turha lässyttää mitään luotttamuskesta tms. koska toteutunut käytäntö kertoo asian paremmin.
Avioliittoon emme yrittäneetkään penskojamme valmentaa. Emmekä yrittäneet olla esimerkkeinä vaan elimme tavallista perhe-elämää. En pidä sitä pahana, että tenavillemme jäi lapsuudenkodistaan ja vanhemmistaan monessakin suhteessa esimerkiksi kelpaava kuva.
Nyt, kaivakaa vatsahapon neutralointilääkkeet esiin! Jaa-a. Sopeutuminen avioliittoon ? En pysty opastamaan koska en pystynyt itsekään sopeutumaan. Silti tuosta aloittajan listasta koen olleeni liitossani rehellinen, luottaneeni toiseen ja kunnioittaneeni häntä kuten muitakin läheisiäni.
Olen myös iloinen siitä, että molemmat poikani elävät aviolittossa ja kantavat puolison- ja perheenisän vastuun tunnollisesti. Mikäli sitä ulkopuolinen pystyy arvioimaan.
Vaikka olen itse kahdesti eronnut, kerran avioliitosta, toisen kerran avoliitosta, ihanteeni on vanhakantainen liitto, josta erotaan vain kuoleman kautta.Mikä minä olisin neuvomaan sellaisessa jälkikasvuani. Vanhapiika itsekin.
Ainut ja paras neuvoni olisi vain, että älä laps raukka sellaiseen haksahda ikäpäivänäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1514929Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193555Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1593364Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352851Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu972608Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101595Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1441470Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277