Mikä minulla on?

13veetyttö

Eli siis oon 13, pian 14v tyttö ja alapääni on kutissut n. viikon ajan. En oikein osaa selittää kohtaa, semutta ei ole ihan pepussa mutta ei kuitenkaan pimpissäkään. Työnnän sormeani n. sormenpään verra sinne sisään jotta saan kynsittyä sieltä. En ole ihan varma, mutta niinkuin olisin kerran tuntenut siellä patin, mutta en ole varma sillä enää en sitä tunne. Kaikki muu on normaalisiti. Jos täällä on joku joka osaa auttaa, niin auttakaa!

4

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Se voi olla hikinäppylä tai muu normaali ohitse menevä normaali, mutta tietenkin ikävä vaiva. Apteekista kannattaa käydä kysymässä intiimialueelle sopivaa, kutinaa rauhoittavaa voidetta.

      • monisairassetä

        Jokohan aloittajalla on näppylät parantuneet?


    • exdoctor

      Jospa olet saanut alapäähäsi satiaisia, joita ennen karkoitettiin Täystuho nimisellä tuotteella jota ei nykyään ei ole saatavilla. Kyselehän vaikka apteekista vastaavaa tuotetta vaivaasi.

    • älä_raavi

      Käy terveyskeskuksessa, jos vaiva ei hellitä. Tytöillä kihomadot saattavat oireilla lähinnä naistenelinten puolella. Kannattaa kysyä (niin nolo kuin vaiva onkin), onko muilla perheenjäsenillä lähinnä peräaukon kutinaa. Kihomadot ovat lapsilla tavallisia ja leviävät helposti perheenjäseniin ja päiväkotikavereihin ym.

      Yksi vaihtoehto on normaalit emättimen eritteet. Joissain hormonikierron vaiheissa emättimen erite voi olla niin hapanta, että se ärsyttää ulkoisia sukupuolielimiä. Kuukautisesi ovat varmaan jo alkaneet? Kutinavaiheen (jos sellainen on) pitäisi sattua kai ennen kuukautisia.

      Yksi vaihtoehto on hiivatulehdus, jonka voi saada esim. antibioottikuurin jälkeen.

      Myös luonnon vesissä uiminen voi ärsyttää alapäätä - ainakin itse saan kesäisin maalla järvivedestä kutinaa, joka helpottaa kaupunkiin palattua.

      Vaihtoehtoja siis on nämä ja monta muuta, eli jos vaiva ei hellitä, on järkevää käydä terveysasemalla hoitajan tai lääkärin luona.

      Ja älä raavi. Mikä vaiva onkin, niin raapimisen jälkeen limakalvot ovat rikki, ja niihin voi iskeä toissijainen bakteeritulehdus raapimisen seurauksena. Ja mikäli vaiva on tarttuva (kihomadot), niin raapiminen edesauttaa vaivan leviämistä muihin. Kuten kihomadon evoluutio on tarkoittanutkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7794
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4616
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3281
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1516
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1498
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe