Mikä minulla on?

13veetyttö

Eli siis oon 13, pian 14v tyttö ja alapääni on kutissut n. viikon ajan. En oikein osaa selittää kohtaa, semutta ei ole ihan pepussa mutta ei kuitenkaan pimpissäkään. Työnnän sormeani n. sormenpään verra sinne sisään jotta saan kynsittyä sieltä. En ole ihan varma, mutta niinkuin olisin kerran tuntenut siellä patin, mutta en ole varma sillä enää en sitä tunne. Kaikki muu on normaalisiti. Jos täällä on joku joka osaa auttaa, niin auttakaa!

4

366

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulttuurin.kääntöpuoli

Se voi olla hikinäppylä tai muu normaali ohitse menevä normaali, mutta tietenkin ikävä vaiva. Apteekista kannattaa käydä kysymässä intiimialueelle sopivaa, kutinaa rauhoittavaa voidetta.

• monisairassetä

Jokohan aloittajalla on näppylät parantuneet?

• exdoctor

Jospa olet saanut alapäähäsi satiaisia, joita ennen karkoitettiin Täystuho nimisellä tuotteella jota ei nykyään ei ole saatavilla. Kyselehän vaikka apteekista vastaavaa tuotetta vaivaasi.

• älä_raavi

Käy terveyskeskuksessa, jos vaiva ei hellitä. Tytöillä kihomadot saattavat oireilla lähinnä naistenelinten puolella. Kannattaa kysyä (niin nolo kuin vaiva onkin), onko muilla perheenjäsenillä lähinnä peräaukon kutinaa. Kihomadot ovat lapsilla tavallisia ja leviävät helposti perheenjäseniin ja päiväkotikavereihin ym.

Yksi vaihtoehto on normaalit emättimen eritteet. Joissain hormonikierron vaiheissa emättimen erite voi olla niin hapanta, että se ärsyttää ulkoisia sukupuolielimiä. Kuukautisesi ovat varmaan jo alkaneet? Kutinavaiheen (jos sellainen on) pitäisi sattua kai ennen kuukautisia.

Yksi vaihtoehto on hiivatulehdus, jonka voi saada esim. antibioottikuurin jälkeen.

Myös luonnon vesissä uiminen voi ärsyttää alapäätä - ainakin itse saan kesäisin maalla järvivedestä kutinaa, joka helpottaa kaupunkiin palattua.

Vaihtoehtoja siis on nämä ja monta muuta, eli jos vaiva ei hellitä, on järkevää käydä terveysasemalla hoitajan tai lääkärin luona.

Ja älä raavi. Mikä vaiva onkin, niin raapimisen jälkeen limakalvot ovat rikki, ja niihin voi iskeä toissijainen bakteeritulehdus raapimisen seurauksena. Ja mikäli vaiva on tarttuva (kihomadot), niin raapiminen edesauttaa vaivan leviämistä muihin. Kuten kihomadon evoluutio on tarkoittanutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      297
      1233
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      308
      1166
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      958
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      87
      924
    5. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      899
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      879
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      742
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      13
      604
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      588
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      577
    Aihe