tai jompaa kumpaa?
Mikä automerkki on mielestäsi kaunis ja komea
107
1980
Vastaukset
- Luultavasti-itse-kehuttu
Oma auto tietenkin. Vaikka se olisi mätä ruostunut Lada.
Itsellä turkoosi C-4 Picasso.
No. Ei se kyllä rumakaan ole. - SatiiriSaku
VW Thing
- staka
Ford Mustangin voittanutta ei ole. Olen jopa saanut joskus nuoruudessa ajaa sillä.
Kyseessä se sirompi versio, tietenkin.- Bengalitikku
Jaquar. Avosellainen. Ihan sen galionsfigurin takia.
- kaunisjakomea
On vain yksi sellainen automalli, ja siitä ei saa silmiään irti.
Ei taida tämänpäivän autoissa olla paljon eroja ulkonäössä.
Kuvasta päätellen isot porrasperä Volvot, niin kyllä niiden ulkonäkö on varmaan parhaasta päästä.
Nämä henkilömalleilla on vaan niin pieni maavara, ettei minun kannata sellaista ottaa.
Kyllä se Sitikan isokissa oli aikanaan persoonallisen näköinen. Kestävyydessä tais olla puutteuta enemmänkin.- Mersunkin-hylkäsin
Citro ään.
Fani jo vuodesta 1984.
- Pieni.on.kaunista
Isoista autoista en tykkää ollenkaan, jotenkin rohjoja. Rio (vaikka hopeanharmaa) on aika tyylikäs ja Kuplavolkkari (vaikka taivaansininen) on nätti. Värillä on väliä, joten erikoiset huomiovärit eivät miellytä.
Ehdottomasti auto, jota komisario Lynley ajoi samannimisessä brittisarjassa, Bristol 410 vm 1969, aristokraattisen komeita. Ottaisin molemmat, jos olisi valta ja voima.
- e.lä.mä
Monien autojen jälkeen yksi nyt josta pidän Colf Allatrack limited edition 2,0 TDI 4 Motion 135 kW 184hk 7 vxl dsg. On ollut kovilla hyvin toimii, väri tornado puna.
Autoja vuodesta 1968, paljon volvoja, japanilaisia, ranskalaisia jne. Yleensä uusia. Chevrolet BelAir vm 1960, sen hienompaa autoa ei ole tehty.
Myöskin Cryslerillä on upeita autoja, esim. tuo poikani avoauto jolla pojanpoika juuri ilalla lähti.- Profiloija
Tuo Bel Air ON BEATY. Nimenomaan -60.
Nyt olet osoittautunut jenkkiasiantuntijaksi. Wiki kertoi, että ainakin 55-57 mallissa olisi liikennevaloetsin. Varmaan on muissakin jenkkimerkeissä.
En saanut googlesta apua, joten tietäisitkö sinä tai pojanpoikasi mikä/miten toimii tuo mielenkiintoinen liikennevaloetsin. - SininenKaunotar
1957 Bel Air on kaunotar, mutta sen satojen sivujen manuaalit on jo annettu museoon.
- JosLöydän
Mulla on kotona jossakin vielä -61 manuaali. Kiinnostaako? Ps. Se ei ollut kaunotar, mun mielestä.
- Profiloija
Profiloija kirjoitti:
Tuo Bel Air ON BEATY. Nimenomaan -60.
Nyt olet osoittautunut jenkkiasiantuntijaksi. Wiki kertoi, että ainakin 55-57 mallissa olisi liikennevaloetsin. Varmaan on muissakin jenkkimerkeissä.
En saanut googlesta apua, joten tietäisitkö sinä tai pojanpoikasi mikä/miten toimii tuo mielenkiintoinen liikennevaloetsin.-55-57. Tuleee mieleen Nixonin agentit. Jänniä yksityiskohtia, ei paha. Raskaan ja vetelän näköinen. Pimeä sisältä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Chevrolet-Bel-Air-vm-1957.jpg
-58. Sama kuin edellä. Tuplavalot ja joku kromiosa lisää.
http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Chevrolet-bel-air-1958.jpg
-59-60. Beaty
http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Chevrolet-Bel-Air-vm-1960.jpg
-61-64. Gauheeta sanoa, mutta ruma, persoonaton.
https://cdn.nettiauto.com/live/9397546/Chevrolet-Bel-Air-ee5d50d4ee1cc6b2-medium.jpg
En ole hakemassa manuaalia. Vain tuo liikennevaloetsin laittoi ( noinkin iäkkäässä autossa ) huulet tötterölle.
- VWMAN
Mazda 6.
- W222
Onhan noita kauniita autoja... Citroen on tehnyt montakin kaunista autoa, itselläni löytyy tallista yksi kaunotar Citroen 2CV vm. 1960, pakettiautoista Citroen Camionette on mielestäni erittäin kaunis.
Peugeot 203 ja 403 mallit on mielestäni myös todella kauniita. Omasta tallistani löytyy Peugeot 203 vm. 1959.
Mersuista mielestäni viimeisimmät 115 korimallin Mersut olivat kauniita, myös 108 korimallin 280S (mm. tv-sarjassa Raid) on kaunis auto. - Jm-50
Ajan mustalla Kugalla, maailman ihanin auto. Ensimmäisen ostin 2013, seuraavan 2016 ja viimeisen toukokuussa 2018.
# Ford Kuga # - sillä_mä_sitte_ratsastan
Ei merkillä väliä, kun vain vaihdetanko on oikein muotoiltu.
- flegmaatti
Tuskinpa tuo ulkonäkö on tärkeä!
Käyttötarve ja sitä tyydyttävät ominaisuudet kuten tekniikka ja tilan käyttö ratkaisevat.
Osana tekniikkaa arvio luotettavuudesta. Aikoinaan mahdollisuus omatoimisuuteen pitkäaikaisen käytön yhteydessä vastaan tuleviin ennakkohuoltoihin nähden oli selviö. Joku ilkeämielinen olisi saattanut puhua korjauksista. Jo vuosia sitten olen nostanut käteni pystyyn tuossa suhteessa.
Kaunis ja komea? Voi hyvänen aika! Autoon mennessä se on varsin lyhyen ajan näkökentässä. Autosta poistuessa se jää selän taakse.
Joskus joku huolella entisöity 50- / 60 luvun menopeli kiinniittää huomion. Viimeeksi sellainen oli vanha Volvo Duet. - Passatti
Kaunein auto on Volvo S70. Tyylikkäin on iso (507?) vanha avo-Peugeot, jolla Nestor Burma ajoi televisiosarjassa.
- Psykoterapeutitar
Lamborginin eri mallit. Erikoisesti aventador tai veneno.
- Ostoskassi
Kätevä parkkihallissa sekä pohjasta että sivuilta.
- Psykoterapeutitar
Mitä väliä! Nyt on kysymys kauniista ja komeasta, eikä mistään parakkihallista!
- ö-Öö
Miura
Jostain syystä olen ikäni ihaillut sen muotoilua, ihan timanttia. Asia kai juontaa jonnekin -60 luvun autolehtiin, jossain vaiheessa hankin sellaisen pienen Matcbox-autonkin. Eli tietyllä tavalla voi sanoa, olen jopa omistanut sellaisen :D
Oikeista autoista, jonka olen omistanut, ehdoton suosikkini on ysiparisaapi. Se nyt oli hyvä autonakin, mutta erittäin tyylikäs kulkupeli myös.
Nykyautoista en oikein osaa sanoa. Kaikki liikaa samannäköisiä, tietokoneella suunniteltuja. Jaguarilla on tietyllä tapaata aina ollut hyvännäköiset kulkupelit. Asiaa sotkee sen imago-ongelmat, siis kytkökset Fordiin.
Noh, vastaan, lambo.
=DW= - Ostoskassi
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Mitä väliä! Nyt on kysymys kauniista ja komeasta, eikä mistään parakkihallista!
Lisäksi ruma ,;)
- Psykoterapeutitar
Kade😏
- Ostoskassi
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Kade😏
Niin vois luulla ;), kun ei tiedä.
- Psykoterapeutitar
Tiedä! Mitä! Tieto voi lisätä tuskaa! Paitsi tässä tapauksessa, kun on vain kiva katsella😅
- Heikunkeikku
Joo, Lamborghinit ovat hieaaanoja.
Virtaviivaisia ja mikään kohta ei silmiin satu, vaan saa antaa silmien hivellä auton pintaa
"päästä varpaisiin".
En itselle sellaista kuitenkaan halajaisi. Penkitkin niin matalalla, että pääsiskö sieltä autosta pihalle noustua.
En halaja myöskään BMW:tä itselleni, vaikka ne on niin "viisaita autoja". Pojan autossa on lisävarusteina niin ihmeellisiä asioita, että en aikaisemmin edes tiennyt, että sellaisia on olemassa.
Ihan kiva oli kuunnella ja katsoa, kun poika piti esitelmää autosta.
Oma auto, paras auto. Mä meen niillä eväillä. Hyvä lykätä peppu auton penkille, hyvä nostaa peppu auton penkiltä. Älyttömän kaunis väri. Keskustelen hänen kanssaan suomeksi, vaikka se onkin ranskalainen.
- nelivetoturboautomaatti
Ei tarvinnut kauan miettiä vastausta. Kaksi minun lempiautoani ovat: Vauxhall Vagina ja toinen on Chrysler Clitoris.
- Neljänollanelonenko
Äijillä joskus Pösö Peenis-extension
Eipä ole sellaista peltilehmää vielä vastaan tullut mikä olisi ylitse muiden pistänyt silmään.
- hekä-joku-euroopastaki
EI ainakaa MERSU, se on kaikkien aikojen RUMIN AUTO,
jokin riisikuppi varmaanki on kaunein auto,
vaikeeta sanoa,
yleensä kiinasta, japanista ja koreasta tulee hyvän-näkösiä autoja
ei kuitenkaa niistäkää kaikki ole hyvän-näkösiä- ö-Öö
Eriävä mielipide
Tietenkin Arjalaisen muskeliauton omistaja vetää himaanpäin. Mutta Mercedeksellä oikeastikin aina ollut hieno muotoilu. Erittäin hillitty, mutta erittäin tyylikäs. Vähän samaa koittaa Toyota, luxus-merkillään Lexuksella. Hiton hieno auto, pakattuna silmiin pistämättämään ulkokuoreen.
Mua ite asiassa nyppii nykymersujen liiallinen designaaminen muoteja suosivaksi. Kun olettaisin ollut, mersu pyrkii luomaan uusia virtauksia autodesignissa edelläkävijänä. OK. onhan toi uusi A-sarjan mese kai saanut jotain muotoilu palkintoja jo nyt. Mun mielestä se ei ole kuitenkaan mitenkään tarpeeksi omaperäinen. Kilpailu kiinalaisten markkinoilla, tietokone suunnittelu, muodin perässä juokseminen. Kun siis pitäisi olla johtotähti. Myös muotoilussa.
Kuitenkin, mersujen muotoilu, desing on mun mielestä OK. Koska se kuitenkaan ei ole täysin kloonattua, eikä silleen ylidesignttua. Kuitenkin aina tyyliä.
=DW= - toista-mielä-on-tietoa
ö-Öö kirjoitti:
Eriävä mielipide
Tietenkin Arjalaisen muskeliauton omistaja vetää himaanpäin. Mutta Mercedeksellä oikeastikin aina ollut hieno muotoilu. Erittäin hillitty, mutta erittäin tyylikäs. Vähän samaa koittaa Toyota, luxus-merkillään Lexuksella. Hiton hieno auto, pakattuna silmiin pistämättämään ulkokuoreen.
Mua ite asiassa nyppii nykymersujen liiallinen designaaminen muoteja suosivaksi. Kun olettaisin ollut, mersu pyrkii luomaan uusia virtauksia autodesignissa edelläkävijänä. OK. onhan toi uusi A-sarjan mese kai saanut jotain muotoilu palkintoja jo nyt. Mun mielestä se ei ole kuitenkaan mitenkään tarpeeksi omaperäinen. Kilpailu kiinalaisten markkinoilla, tietokone suunnittelu, muodin perässä juokseminen. Kun siis pitäisi olla johtotähti. Myös muotoilussa.
Kuitenkin, mersujen muotoilu, desing on mun mielestä OK. Koska se kuitenkaan ei ole täysin kloonattua, eikä silleen ylidesignttua. Kuitenkin aina tyyliä.
=DW=Meikä voitti päävoiton lotosta, on/oli vara ostaa mersuki uutena tuliteränä,
ensimäisenä tuli mieleen EI kiitos, ikinä,
meikä näkee mersun kömpelönä erittäin rumana autona,
mustalaiset ajaa mielellään mersuilla, olkoon se niitten auto,
ei olisi tullumieleenkää ostaa romua pihalleen,
kaiken kansan ihmeteltäväksi,
olen kuullu että mersuissa on paljon vikoja,
kuten volvossakin aikoinaan,
niitä joutuu kokoajan korjaamaan ja osia vahtamaan,
EI kiitos kumpaakaa, ikinä, enään, on kokemustakin asiasta,
jostain syystä japanilaiset, korealiset ja kiinalaiset autot kestää, kestää ,kestää ja kestää,
niissä on maailman huippu tekniikka, myös ulkonäössä ei ole moittimista,
on myös muutamia eurooppalisia jotka kelpaa, muuta vain muutamia, - ö-Öö
toista-mielä-on-tietoa kirjoitti:
Meikä voitti päävoiton lotosta, on/oli vara ostaa mersuki uutena tuliteränä,
jostain syystä japanilaiset, korealiset ja kiinalaiset autot kestää, kestää ,kestää ja kestää,
on myös muutamia eurooppalisia jotka kelpaa, muuta vain muutamia,Se totta
Mersuilla myös "mustilaismesen", tahi äkkirikkaiden ostamien autojen mainetta. Autoa ei maine muuta miksikään. Kallis, mutta rahalle on vastikettakin.
Meitsin arjalainen muskeliauto täyttää parin viikon kuluttua 27 vuotta. Uutena ostettu, kohtuullisesti pidetty. Katsasettu just. Ei suuria remontteja, toki kaikenlaista pientä. Laskujeni mukaan, koneen pitäis kestää miljoonan. Noh, kun ajetuttu alle puol miljoonaa, menee seuraavat 27 vuotta taas :DDDD
Nykyautoissa elinkaari todella lyhyt ikäisiä Ihan mekistä riippumatta. Valtavat määrät elektroniikkaa, tietotekniikkaa. Siis entisten auto-ongelmien lisäksi. Joopa, kuka osaa korjata sähköisen käsijarrun??
Aloitus oli ulkonäöstä. Edelleen mieltä Lambo Miura kaikkien aikojen kaunein auto. Siin mun mielest, kaikilla omat mielipiteensä.
=DW= - mambomiura
toista-mielä-on-tietoa kirjoitti:
Meikä voitti päävoiton lotosta, on/oli vara ostaa mersuki uutena tuliteränä,
on myös muutamia eurooppalisia jotka kelpaa, muuta vain muutamia,Opettele vielä kuitenkin kirjoittaman vaikka sanan huipputekniikka yhdyssanana. Samoin sana lyhytikäisiä jne. Entä mikä se on mekki?
- viisaammaksituut-ko
ö-Öö kirjoitti:
Eriävä mielipide
=DW=Kun oot niin viisas: design
Olen vannoutunut Peugeotin kuski. On neljäs pösö menossa.
Tämä nykyinen on nätti ja luotettava.- maaseutulehtinen
mikä malli se on, sopisiko naisihmiselle joka ei kovin isokokoinen ole?
maaseutulehtinen kirjoitti:
mikä malli se on, sopisiko naisihmiselle joka ei kovin isokokoinen ole?
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36344670/Peugeot/207/2008/Raisio?pos=19&page=2&searchType=usedCar
Tämä on melkein samanlainen, minulla on vähemmän ajettu.
On ollut pari vuotta, olen tyytyväinen.mielikki.mummo kirjoitti:
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36344670/Peugeot/207/2008/Raisio?pos=19&page=2&searchType=usedCar
Tämä on melkein samanlainen, minulla on vähemmän ajettu.
On ollut pari vuotta, olen tyytyväinen.Minulla on kaunis auto.
Ostin sen pyydystääkseni naisia.
Komeus on minussa.
Renault Megane II 2005
1,6 16V Confort Expression 5d.
-
https://images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=AwrE19Mfb1xbHWEAXSBXNyoA;_ylu=X3oDMTE0bzU3cWdtBGNvbG8DYmYxBHBvcwMxBHZ0aWQDQjM5MTVfMQRzZWMDcGl2cw--?p=megane II 2005&fr2=piv-web&fr=yfp-t#id=141&iurl=https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/RENAULTMeganeEstate-534_12.jpg&action=click
H.hunksz kirjoitti:
Minulla on kaunis auto.
Komeus on minussa.
Renault Megane II 2005
-
https://images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=AwrE19Mfb1xbHWEAXSBXNyoA;_ylu=X3oDMTE0bzU3cWdtBGNvbG8DYmYxBHBvcwMxBHZ0aWQDQjM5MTVfMQRzZWMDcGl2cw--?p=megane II 2005&fr2=piv-web&fr=yfp-t#id=141&iurl=https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/RENAULTMeganeEstate-534_12.jpg&action=click
H.On se hiukan säälittävää, jos naisia pyydystääkseen tarvitsee auton.
Luulin että känny ja prepaid-numero riittää.hunksz kirjoitti:
Minulla on kaunis auto.
Komeus on minussa.
Renault Megane II 2005
-
H.Ransakalainen myös Renault. Tunnen eräitä jotka eivät tykkää ranskalaisista, se on maku asia.
- siinäonmakua
mielikki.mummo kirjoitti:
Ransakalainen myös Renault. Tunnen eräitä jotka eivät tykkää ranskalaisista, se on maku asia.
Ja makuasia on edelleen yhdyssana!
- prepaids
Ancie kirjoitti:
On se hiukan säälittävää, jos naisia pyydystääkseen tarvitsee auton.
Luulin että känny ja prepaid-numero riittää.Minulla ei ole koskaan ollut prepaidia, kännykin tuli vasta kun vihoviimeinen lankalinja purettiin. Mutta naisseuraa, ei ole ollut sen suhteen puutetta!
Ancie kirjoitti:
On se hiukan säälittävää, jos naisia pyydystääkseen tarvitsee auton.
Luulin että känny ja prepaid-numero riittää."Ancie"
Mutta ajattele nyt.
Ei kun unelmoi.
Vilja-pelto lainehtii kuin Suomi-tytön vaaleat hiukset.
Sarkojen välissä lipuu jumalainen auto punainen väri leimahdellen...
Kyllä varmaan läikähtelee silloin tytön rinnassakin?
H.hunksz kirjoitti:
"Ancie"
Mutta ajattele nyt.
Ei kun unelmoi.
Vilja-pelto lainehtii kuin Suomi-tytön vaaleat hiukset.
Kyllä varmaan läikähtelee silloin tytön rinnassakin?
H.Mie vähän korjaan...
...Vilja-pelto lainehtii hulmuten, kuin Suomi-tytön vaaleat hiukset.
Lähestyen tyttöä.
H.siinäonmakua kirjoitti:
Ja makuasia on edelleen yhdyssana!
Hehhh, laitoin erikseen, vahingossa tai tietämättömyyttäni :)
hunksz kirjoitti:
Mie vähän korjaan...
...Vilja-pelto lainehtii hulmuten, kuin Suomi-tytön vaaleat hiukset.
Lähestyen tyttöä.
H.Juu, varmaan ei tekisi yhtä järisyttävää vaikutusta, jos sähköpolkupyörällä näkösälle suhauttaisi.
Ancie kirjoitti:
Juu, varmaan ei tekisi yhtä järisyttävää vaikutusta, jos sähköpolkupyörällä näkösälle suhauttaisi.
"Ancie"
Jos sie kylvät niin mie lupaan vahata.
Vähän yritän kylvää mieki sit.
Pussukki.
H.Ancie kirjoitti:
Juu, varmaan ei tekisi yhtä järisyttävää vaikutusta, jos sähköpolkupyörällä näkösälle suhauttaisi.
Muuten, sähköpyörään tulee riippuvuus. Olin reilut kaksi viikkoa ilman sähkäriä, eilen ajoin noin 16km, olin kuin uusi ihminen. Yleensä poljin ainakin 10 km päivässä.
Kuumuuskaan ei tunnu kun ei tarvitse ponnistella hiki hatussa, silti jaloille tulee liikuntaa ihan tarpeeksi.prepaids kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut prepaidia, kännykin tuli vasta kun vihoviimeinen lankalinja purettiin. Mutta naisseuraa, ei ole ollut sen suhteen puutetta!
Eiköhän oikeat kunnon miehet pärjääkin omana itsenään, ilman rekvisiittojen antamaa sumuverhoa.
Ancie kirjoitti:
Eiköhän oikeat kunnon miehet pärjääkin omana itsenään, ilman rekvisiittojen antamaa sumuverhoa.
Kaverilla on vanha "polonen", on silti miehekäs.
En ensin tajunnut mitä veljeni tarkoittaa kun sanoi hänellä olevan vanha polonen, luulin tarkoittavan minua?? Sitten ymmärsin hänen tarkoittavan Wolskia,mielikki.mummo kirjoitti:
Kaverilla on vanha "polonen", on silti miehekäs.
En ensin tajunnut mitä veljeni tarkoittaa kun sanoi hänellä olevan vanha polonen, luulin tarkoittavan minua?? Sitten ymmärsin hänen tarkoittavan Wolskia,Ei auto ( eikä känny tai sähköpolkupyörä )miestä tee, kyllä ne on ihan muut seikat.
Mutta nyt pitkän, kuuman ja hauskan "työpäivän" jälkeen saunaan :)
Kaunein ja komein on Tesla Model S
siinä ei ole lainkaan sellaista edessä olevaa maskia, joissakin autoissa on valtavat irvistykset , että ihan liikenteessä pelottaa kun tulevat vastaan
muuten olen sitä mieltä että, ranskalaiset osaavat auton muotoilun, ranskalaisissa on tyyliä,
siksi ajankin ranskalaisella vaikka olen miljoona kertaa kuullut kuinka olisi pitänyt aikoinaan hankkia toyota, olisi varaosatkin siinä niin halpoja, vaan en luovu ranaskalaisestani, en...- 9833622552cx
Musta V70 Volvo, rakastan sitä, sen äänettömyyttä, voimaa, ajamisen helppoutta.
Mitään en tee sille itse, pesutkin olen ulkoistanut sekä vuosittaisen sisäsiivouksen.
Kallis, mutta pidän vähintään neljävuotta, jolloin mittarissa noin 100000km.- 70plus
Pidä hyvää huolta Volvostasi, sillä uutta vastaavaa et enää saa. Joudut tyytymään pienempään V60 tai vaihtaa reilusti kalliimpaan V90.
Itselläni on nyt kolmas menossa, XC70. On jo yli 4 vuotta vanha, ja mittarissa on reilusti yli 100000 km. Kaikki sadan tuhannen viat on jo korjattu, jakohihna vaihdettu, automaattilaatikko huuhdeltu ja öljyt vaihdettu jne.
Autossa on kaikki mahdolliset lisävarusteet, myös tarpeettomia. Mutta on niin hyvä auto, ettei se vaihtamalla parane. Tulee olemaan loppuikäni auto, sillä itse saatan romahtaa ennen kuin se.
Kaunis tai komea, se on makuasia, mutta itselleni se kelpaa. Likainen on usein, sisältä ja päältäkin, mutta taas syksyllä teetän käsipesun kovavahauksineen ja samalla myös nahkaistuimien huollon. - 9833622552cx
Juu, hieman lyhyempi on, mutta V60:n akseliväli on 5 senttiä suurempi.
- BaanallaOllut
Viimeinen oikea Volvo oli 945, harmi että V70:ssa on etuveto, hankalampi parkkeerata :(
- OneOnly
Mercedes-Benz on autojen aatelia jonka arvo säilyy.Itsellä E220 valkoinen, uutena ostin, eikä kymmenessä vuodessa ole ollut mitään vikaa. Vieläkin hinta yli 20000 euroa, enemmän mitä riisikupeilla uutena 😀
- onkylläniin
Mersun merkkihän kertoo koko totuuden:
Kaksi alimmaista sakaraa osoittavat tunkin paikan ja ylimmäinen sen, mistä sitä apua kannattaa pyytää. - Passatti
Tuo oli aika hyvä selitys Mersun merkin semantiikasta. Kauan sitten tien laidassa seisoi Mersu, jonka tuulilasinpyyhkimen alle oli laitettu lappu: "Tähän sammui johtotähti, kävelemään jätkä lähti."
- vedähanduun
onkylläniin kirjoitti:
Mersun merkkihän kertoo koko totuuden:
Kaksi alimmaista sakaraa osoittavat tunkin paikan ja ylimmäinen sen, mistä sitä apua kannattaa pyytää.Ainoa johtotähti mitä on autoilussa - köyhät arvostelevat kun eivät ole päässeet kokeilemaan hyvää
Auto on minulle vain väline millä siirrytään paikasta A paikkaan B, mieluimmin nopeesti, halvalla ja saastuttamalla ympäristöä mahdollisimman vähän. Siinä ne olivatkin ne minun tärkeimmät kriteerini auton valinnassa. Ilmastointi on hyvä ja ettei jätä tielle.
Olen kuullut puhuttavan että miehille auton ulkonäöllä, hinnalla ja koolla on joku aivan erikoinen merkityksensä.Mikään auto kaunis ole, välttämätön paha. Mukavuus on auton tärkein ominaisuus kun siellä kuitenkin joutuu jonkun 250 tuntia vuodessa viettämään. No, ulkonäkökin merkkaa, mitä persoonallisempi, sitä parempi. Toyotat, Volkkarit ja Skodat ei kiinnosta. Tällä kertaa mennään Citikan pikkupicassolla.
ei mikään, silitysrauta on aivan yhtä "kaunis" kuin autot, vain helpompi säilyttää, mutta metallia sekin.
- pirremiinapas
Lada
Minusta auton ei tarvi olla "persoonallinen", ainoastaan tarkoituksenmukainen. Se vaihe elämässäni kun auto oli asuste ja kuvasi elämäntyyliäni ja persoonallisuuttani on ohi. Nyt on tärkeetä että se mahtuu sisään meidän portista naarmuttamatta ja että kontissa on tilaa kasseilla ja muulle kamalle.
- Bengalitikku
Tykkään myös Apesta ja Jeepistä.
- staka
Joku tuolla kyseenalaisti Mustangin kauneuden. Itsekin olen sitä mieltä että 70-luvun etc. mallit ovat 'lohjoja' - tyyli katosi. Tarkoittamani malli on lähinnä tämä:
https://www.google.com/search?q=ford mustang 1965&client=firefox-b-ab&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=1nSieR4D2kCxTM:,AjozNppmiAAiaM,_&usg=__UzTFXpPQo9tqPNDqtOPOBr3nbP4=&sa=X&ved=2ahUKEwjVw9yu9MPcAhWhw6YKHdK-BvAQ9QEwAXoECAUQBA#imgrc=6xCurPcATQ7-sM:
Huh, kamala linkki. Toivotaan että autokin näkyy, siis 60-luvun musta coupe-malli. Upea mielestäni. Automaattivaihteet - ainakin siinä millä itse ajoin vuonna -68.- staka
Onko joku muuten lukenut Lee Iacoccan kirjan, jossa hän kertoo suorin sanoin sekä Mustangin suunnittelusta (ja menestyksestä) sekä muistaakseni myös (myöhemmin?) työstään Chrysleria valmistavassa firmassa? Googlesta löysin kaksi kirjaa, luulen että luin joskus parikymmentä vuotta sitten Suoraa puhetta -nimisen kirjan. Tai sitten sen toisen... Mielenkiintoista tekstiä jopa minulle, vaikka en mikään autodiggari olekaan.
staka kirjoitti:
Onko joku muuten lukenut Lee Iacoccan kirjan, jossa hän kertoo suorin sanoin sekä Mustangin suunnittelusta (ja menestyksestä) sekä muistaakseni myös (myöhemmin?) työstään Chrysleria valmistavassa firmassa? Googlesta löysin kaksi kirjaa, luulen että luin joskus parikymmentä vuotta sitten Suoraa puhetta -nimisen kirjan. Tai sitten sen toisen... Mielenkiintoista tekstiä jopa minulle, vaikka en mikään autodiggari olekaan.
"staka"
Gummi-teollisuudesta voi lukea:
Willis Wayde
Vilpittömästi teidän.
-
Oletko muuten lukenut?
H.- staka
Ihan 'vahingossa' tuon Iacoccan kirjan luin. Mistä lie tullut vastaan.
Vastaus on siis: en
- autot_tuli_amerikasta
Kauniit ja komeat autot valmistettiin Detroitissa vuosina 1930-1975
- Profiloija
Kysyin aikaisemmin liikennevaloetsimestä. Vihje siitä löytyi tästä:
"""Bel Air Concept (2002)[muokkaa]
Pääartikkeli: Chevrolet Bel Air Concept (2002)
Vuonna 2002 North American International Auto Show:ssa esiteltiin Bel Airista avoauto-konsepti. Siinä on muutama tyyli- ja muotoiluvihje jotka muistetaan parhaiten Chevroletin vuosien 1955–1957 -malleista, kuten kromilista tuulilasin ympärillä, liikennevaloetsin ja polttoaineen täyttökorkki takalampun takana."""
http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Bel_Air- amerikanauto
Chevrolet- tietäjät, muistatteko mikä oli sellainen malli, jossa oli aika kookaskin lentokoneen malli konepellillä? Vai oliko se sittenkin jokin muu automerkki?
- staka
amerikanauto kirjoitti:
Chevrolet- tietäjät, muistatteko mikä oli sellainen malli, jossa oli aika kookaskin lentokoneen malli konepellillä? Vai oliko se sittenkin jokin muu automerkki?
Tädin miehellä oli sellainen musta 'letukka' - taksina! 60-luvun alkupuolella, ennen nopeusrajoituksia. Ja kyllä se lensikin... :)
Googlaa niin varmasti löytyy. - koakihs
amerikanauto kirjoitti:
Katsele 50-luvun Chevrolet Chevy -malleja...
- amerikanauto
staka kirjoitti:
Tädin miehellä oli sellainen musta 'letukka' - taksina! 60-luvun alkupuolella, ennen nopeusrajoituksia. Ja kyllä se lensikin... :)
Googlaa niin varmasti löytyy.Yllättävän monilla sivuilla piti käydä, mutta löytyihän tuo. Ja kun olin mielessäni pitänyt sitä hyvin paljon Bel Airin näköisenä, niin sehän olikin juuri Bel Air, esim. vuoden 1955 malli ja ainakin 1952 avomalli samasta autosta!
- komeaON
Kyllä se on tuo Mustang vm. 67. www.legendarymotorcar.com/images/Vehicles/2017/11/1967-Ford-Mustang-Resto-Mod-1223-95.jpg
- spruit
Aaaaaaaah. Julmetun kaunis
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:1964_Corvette_Sting_Ray_rear.jpg - xöps
Hamassa nuoruudessani ajelimme poikakaverin kanssa rättisitikalla. Kerran se hajosi ratikkakiskoille, riskit miehet nostivat rättärin pois tukkimasta liikennettä. Kaivarin rantaa Ursula kahvilaan kurvailtiin. Oli se komee ajopeli. Tai ainakin tosi makee ; / Tai aika kultaa muistot.
ei mikään
auto on väline jolla siirrän itseni paikasta aa paikkaan bee
välttätätön paha ja älyttömän kallis pidettävä
keksisin kyllä muutakin sille rahalle
mutta kun se on pakko olla.- V70SenPitääOlla
Paikka A Helsinki, paikka B Olostunturi. Ajan sen oikein mielelläni isolla mustalla automaattivaihteisella Volvolla. Olen nuorempana ajanut ko. väliä sellaisilla rimpuloilla, että se ei tänäpäivänä, 60 ukolle tulisi kuuloonkaan.
- SubaruXV
Moni matkustelee ulkomaille ja tuhlaa rahansa turhuuteen. Hyvällä autolla on kiva tutustua kotimaahan.
- MolemmatAiNuita
Jos mä laittaisin oman suosikkini, niin sellaisia olisi vain yksi Suomen autorekisterissä.
- Tällainen
Hymer B 690 Star Line,.. het vaihtais, kunhan se lotto osuis kohillen.
Kaiken maailman kiertopalkinnot ja ruosteen raiskamat on jo ollut tässä elämässä,
joten tuo, Hymerin kanssa sitä voisi mennä sitten vaikka hautaan.- ei-hymeriä
Hymerillä kurvaillessa voisi sinne hautaan joutua muutama kanssakulkijakin tai siis -ajelija. Eli ajele kuitenkin rauhallisesti. Raskasta kamaa on. En hankkisi vaikka tyrkytettäisiin.
- Pun.paholainen
Merkillä ei ole mitään muuta väliä kuin että se jaksaa kulkea ja viedä eikä jätä tien poskeen. Sellainen mulla on. Mutta on kiwaa, jos kulkupelin väri ja ulkoiset muodot miellyttävät silmää. Tuosta syystä meikäläisen auton hankinta on aina hankalaa, kun se mies, joka aiheeseen osallistuu, ei ymmärrä mikä on tärkeää, mikä ei.
- e.lä.mä
Oli 4 vuotta Megane 1,9l turbo diesel moottori hyvä sama moottori monessa merkissä, mutta auto meni rikki lähes joka kolmas viikko sähkövikoja myös verto oikea vasen , kallista korjailla tänään sen jälkeen Volvo v70 5 sylinterinen diesel nyt Golf 184 hk 7vxl automaatti malli 2018 joka oli ensimmäinen automaattiv. lähes 50 vuoteen, alussa oli vaikeaa kun vasenta jalkaa ei yleisesti tarvita.
- noillamennäänyeah
Chevrolet cruce,ford fiesta on mun makuun autoja.
- pirremiinapas
Ladan lisäksi he, ehkä sellainen urheilumallinen tumma hopeanharmaa mersu, kaksi paikkainen ..pojalla on sellainen .
- Anonyymi
Toyotan rav 4 hybriid neliveto uusikoppanen isolla maskilla
Onko parempaa autoo kulutus vain alle 5 l kaupunki
Maasturissa - Anonyymi
Kun autot kehittyvät ne muistuttavat yhä enemmän Citroenia. Kaikki autot ovat samanlaisia paitsi Citroenit.
Jeremias Aaron Cotton - Anonyymi
Uusi Lada Niva ei ole pöllömpi
- Anonyymi
Haha, ei todellakaan mikään. Ei voisi vähempää kiinnostaa automerkki. Nooh, jollekin se on varmaan joku statusymboli, tsiisus sentään, kaipa sillä jotkut kicksit saa
- Anonyymi
Lamborghini Aventandor❤️🔥
- Anonyymi
Musta, uusi Volvo V90, automaatilla, parkkitutkalla ja diesel -moottorilla.
Maksan osamaksua 600€/kk, 1900€/kk nettoeläkkeestä.
Mutta vaimon eläke 1100€/kk nto ja velaton kaksio jossa vastike 200€/kk, mahdollistaa meille tämän nautinnon.
Tyttären luo Lahdesta Turkuun, lähes kuukausittain muodostuu nautinnoksi, niin helppoa, äänetöntä matkanteko on. Vakionopeussäädin päälle ja matkaan, istuimet paremmat kuin huippu tv-tuolit. automaatti-ilmastointi pitää auton sisälämpötilan miellyttävänä. - Anonyymi
Volvo V60 ja V90, niin nättejä niin hyviä ajo-ominaisuudeltaan. Penkit yhtähyvät kuin 99 Saabissa aikoinaan.
- Anonyymi
Minä tykkään pienistä. Kuplavolkkari, Nissan Micra, pikku Fiat jne. Ne jotenkin hivelee silmää, ja siihenhän tässä aloituksessa oli tarkoituskin. Ei mitenkään tekniikkaan ja ominaisuuksiin, niin kuin moni ajatteli.
- Anonyymi
Itelläni on kaksi autoa.
Toyota Corolla, vuosimallia 1978.
On kyllä hieno.
Toinen on Nissan Juke, 2013 mallia.
Molemmat punaisia, Toyota oranssiin päin punainen.
Olen myymässä sitä.
Paljonkohan voisi saada?
Kaikki vuodet on mennyt reippaasti läpi katsastuksessa. - Anonyymi
Kuplavolkkarin ostin 2013, nyt ajettu 46000km, musta MEKSIKOLAINEN.
- Anonyymi
Vaaleansininen Trabant 601 S.
Tallissa Balkanilla. - Anonyymi
Minkä auton vanha ostais,
kohta ei enään uutta korttiakaan saa kun ikäpainaa, mutta siihen asti haluisi ajella vielä kauppareissut mukavalla autolla,
minkälainen on se pieni moottoripyöräksi luokiteltu koppana
olisko siitä vanhalle kauppa kassiksi,
olen tottunu ajelee kunnon autolla, mutta se alkaa olla vanha, pakko olisi ostaa uusi muutamaksi vuodeksi,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832