Kassa ei ole myyjä!

ei myyjä, ei kassa

Lopettakaa kaupan/huoltoaseman kassatyöntekijät ja muut vastaavat hyllyttäjät kirjoittelemasta tälle palstalle mainittujen työtehtävien asioista. Ne eivät ole, eivätkä tule olemaan, myyntityötä.

24

5194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassa/Myyjä

Kylläpäs vinhan viestin pistit.
      Kyllä minä kassana olen myös MYYJÄ! Jos asiakas myyjää tarvitsee ja satun olemaan lähellä, niin kyllä minä hänelle myyn vaikka laminaattia ja makuupussin.
      Joskus kassa on se ainut MYYJÄ jonka asiakas näkee. Joten kyllä sekin on MYYNTITYÖTÄ!

Onko sinun mielestäsi Myyjä sellainen henkilö joka myy? Minä myyn kassalla joka päivä.

Mikä sinun mielestäsi on
      a) myyntityötä
      b) mitä myyntityön pitää sisältää ollankseen myyntityötä
      c) miksi kassa ei ole myyjä
      d) mikä innoitti sinua kirjoittamaan älyttömän viestisi

• osastovastaava/myyjä7kassa

mitä teet itse työksesi?
      teen työkseni mm.elintarvike myymälässä työsopimuksia ynm.kassojen työsopimuksissa käytetään nimikettä myyjä!!!samaten esim:liitossa nimikettä myyjä:ei kassa!Voi voi sinulla on nyt jostain ihmeellisestä syystä outo katsonta asioihin!

• Mtykki

Kassat yms. henkilöt eivät ole, eivätkä tule koskaan olemaankaan MYYJIÄ. Ei, he ovat vain töissä yrityksessä, eivät he mitään MYY.

On valitettavaa, että oikeiden MYYNTImiesten&naisten
      joukkoon rinnastetaan nämä asiakaspalvelijat/hyllyttäjät.

• Tykittäjä

sen jälkeen, kun kassatyöntekijä aktiivisesti kauppaa/myy jotain tuotetta asiakkaille. Eipä muistu yhtäkään kertaa mieleen, jotta ruokakaupassa käydessäni kassatyöntekijä olisi minulle mitään koettanut myydä.

Kassatyöntekijän työ on tuotteiden ean-koodien vilautus lukijan läpi ja sen jälkeen ottaa rahat vastaan asiakkaalta ja siinä se, eli ei myyntiä.

• .....
        Tykittäjä kirjoitti:

sen jälkeen, kun kassatyöntekijä aktiivisesti kauppaa/myy jotain tuotetta asiakkaille. Eipä muistu yhtäkään kertaa mieleen, jotta ruokakaupassa käydessäni kassatyöntekijä olisi minulle mitään koettanut myydä.

Kassatyöntekijän työ on tuotteiden ean-koodien vilautus lukijan läpi ja sen jälkeen ottaa rahat vastaan asiakkaalta ja siinä se, eli ei myyntiä.

Noh kovin on suppea kokemuksesi kaupanalan myyjän työstä"toki on paljon kassoja jotka ovat siis kassalla...mutta vähän se työ on erilaisempaa kuin pelkkää viivakoodia..ja nimike siis on myyjä.

• Mtykki
        ..... kirjoitti:

Noh kovin on suppea kokemuksesi kaupanalan myyjän työstä"toki on paljon kassoja jotka ovat siis kassalla...mutta vähän se työ on erilaisempaa kuin pelkkää viivakoodia..ja nimike siis on myyjä.

Eli nimike on virheellinen. Normaalissa kaupassa ei ole töissä yhtään oikeaa "myyjää".

• Edellä mainittu
        Tykittäjä kirjoitti:

Kyllä nyt vetäsit sellasenki "vitsin" että nauru pääsi.
        Te olette Myyjien alinta kastia kun saatte myytyä vain tyrkyttämällä (sinun sanoilla "aktiivisesti").
        Me kaupassa myymme jos asiakas on halukas ostamaan. Me emme väen väkisin tyrkytä.
        Kyllä se ottais muakin päähän tyrkyttää ihmisille tavaraa, jota kukaan ei oikeasti halua/tarvi pelkällä provisiopalkalla.
        Te voitte tienata enemmän kuin me "tavalliset" myyjät, mutta kumpi on asiakkaan mielestä mieluisampaa; Ostaa tavaraa jonka tarvitset vai tavaraa vain sen takia että joku nuija sai jymäytettyä ostamaan?

• ...myyjä
        Edellä mainittu kirjoitti:

Kyllä nyt vetäsit sellasenki "vitsin" että nauru pääsi.
        Te olette Myyjien alinta kastia kun saatte myytyä vain tyrkyttämällä (sinun sanoilla "aktiivisesti").
        Me kaupassa myymme jos asiakas on halukas ostamaan. Me emme väen väkisin tyrkytä.
        Kyllä se ottais muakin päähän tyrkyttää ihmisille tavaraa, jota kukaan ei oikeasti halua/tarvi pelkällä provisiopalkalla.
        Te voitte tienata enemmän kuin me "tavalliset" myyjät, mutta kumpi on asiakkaan mielestä mieluisampaa; Ostaa tavaraa jonka tarvitset vai tavaraa vain sen takia että joku nuija sai jymäytettyä ostamaan?

tämä niin sanottu myyjä ei siis tyrkytä...ja tekee silti kauppaa,silloinhan tuote myy itsekseen ja tämä ala senku vain kirjaa tilaukset"
        jäi epäselväksi mistä johtuu kirjoituksen aloittajan jokseenkin vihamielinen sävy?eli mistä tämä hirmu hieno titteli myyjä...sai kirjoittajan vihaiseksi?
        niin minä olen siis elintarvike kaupassa myyjä..myyjä,osastovastaava jne.ja kyllä se myyjäkin sopimuksessa lukee..

• kouluttaja
        ...myyjä kirjoitti:

tämä niin sanottu myyjä ei siis tyrkytä...ja tekee silti kauppaa,silloinhan tuote myy itsekseen ja tämä ala senku vain kirjaa tilaukset"
        jäi epäselväksi mistä johtuu kirjoituksen aloittajan jokseenkin vihamielinen sävy?eli mistä tämä hirmu hieno titteli myyjä...sai kirjoittajan vihaiseksi?
        niin minä olen siis elintarvike kaupassa myyjä..myyjä,osastovastaava jne.ja kyllä se myyjäkin sopimuksessa lukee..

Yritätkö sinä alkuperäisen viestin kirjoittaja jotenkin tehdä kastijakoa myyjien ja kassojen välille ja nostaa omaa egoasi ja arvoasi. Olen kouluttanut myynnin ammattitutkinnon opiskelijoita ammattiin ja osa menee kaupan kassalle, osa esim. kodinkoneliikkeeseen työhön. Tietysti rooli on hieman erilainen, mutta myyhän se kassakin. Minusta viestisi toi esille pelkästään oman tietämättömyytesi ja suppean katsomuksesi.

• Tykittäjä
        kouluttaja kirjoitti:

Yritätkö sinä alkuperäisen viestin kirjoittaja jotenkin tehdä kastijakoa myyjien ja kassojen välille ja nostaa omaa egoasi ja arvoasi. Olen kouluttanut myynnin ammattitutkinnon opiskelijoita ammattiin ja osa menee kaupan kassalle, osa esim. kodinkoneliikkeeseen työhön. Tietysti rooli on hieman erilainen, mutta myyhän se kassakin. Minusta viestisi toi esille pelkästään oman tietämättömyytesi ja suppean katsomuksesi.

myyntitaitoja tarvitsee "myyjä" joka ei myy mitään?

Vastaus: Ei minkäänlaisia, ellei mitään myy, eli ei ole myyjä.

Oma mielipiteeni on, että kassatyöskentelystä ei selviä yhtään sen paremmin, vaikka kävisi myynnin ammattitutkinnon ja lukisi kaikki kirjastosta löytyvät myyntiä käsittelevät kirjat. Myyntitaito kyllä varmastikkin kehittyisi, mutta se ei vaikuta kassatyöskentelyyn. Niin tai saattaa se senverran vaikuttaa, että on asiakkaille ystävällisempi kun ymmärtää heidän arvon paremmin...

Ellet kouluttaja ymmärrä tätä eroa, niin ihmettelen suuresti miten voit kouluttaa myynnin ammattitutkinon opiskelijoita!?

Samalla periaatteella tavaroiden hyllyttäjäkin olisi kaupassa myyjä, koska kun on kaupassa töissä, niin on automaattisesti myyjä. Myös kaupassa työskentelevästä siivoojasta tulisi samalla periaatteella myyjä jne...

• totta on
        Mtykki kirjoitti:

Eli nimike on virheellinen. Normaalissa kaupassa ei ole töissä yhtään oikeaa "myyjää".

"Normaalissa kaupassa ei ole töissä yhtään oikeaa "myyjää"."

Olet oikeassa, kaikki oikeat myyjät ovat epänormaalissa kaupassa.
        Ei näillä palkoilla kukaan oikea myyjä tulekaan normaaliin kauppaan.

• yksi ja sama
        Tykittäjä kirjoitti:

myyntitaitoja tarvitsee "myyjä" joka ei myy mitään?

Vastaus: Ei minkäänlaisia, ellei mitään myy, eli ei ole myyjä.

Oma mielipiteeni on, että kassatyöskentelystä ei selviä yhtään sen paremmin, vaikka kävisi myynnin ammattitutkinnon ja lukisi kaikki kirjastosta löytyvät myyntiä käsittelevät kirjat. Myyntitaito kyllä varmastikkin kehittyisi, mutta se ei vaikuta kassatyöskentelyyn. Niin tai saattaa se senverran vaikuttaa, että on asiakkaille ystävällisempi kun ymmärtää heidän arvon paremmin...

Ellet kouluttaja ymmärrä tätä eroa, niin ihmettelen suuresti miten voit kouluttaa myynnin ammattitutkinon opiskelijoita!?

Samalla periaatteella tavaroiden hyllyttäjäkin olisi kaupassa myyjä, koska kun on kaupassa töissä, niin on automaattisesti myyjä. Myös kaupassa työskentelevästä siivoojasta tulisi samalla periaatteella myyjä jne...

Meillä on kassamyyjiä siksi, että jos olisi pelkkä kassa, hän voisi alkaa kuvittelemaan olevansa joku parempi, kuin pelkkä myyjä. Toiseksi kassamyyjän palkka on sidottu myyjien taulukkoon, joten vaikka olisit kassatieteen maisteri, niin sinulle maksetaan vain myyjän palkkaa koska olet kassamyyjä.

• Mtykki
        totta on kirjoitti:

"Normaalissa kaupassa ei ole töissä yhtään oikeaa "myyjää"."

Olet oikeassa, kaikki oikeat myyjät ovat epänormaalissa kaupassa.
        Ei näillä palkoilla kukaan oikea myyjä tulekaan normaaliin kauppaan.

Siinäpä se kaupan ongelma onkin, ei tahdota maksaa oikeille myyjille kunnon palkkaa, ja sitten palkataan näitä kassahyllyttäjiä ja kutsutaan heitä myyjiksi.

Itse kerran kyelin töitä rautakaupasta, mutta olisi pitänyt olla myyjä n. 1600e kuukausipalkalla... En mennyt ja nyt teenkin kunnon tulosta myymällä ja tienaan siitä mukavan korvauksen.

• myyjä kassalla
        Mtykki kirjoitti:

Siinäpä se kaupan ongelma onkin, ei tahdota maksaa oikeille myyjille kunnon palkkaa, ja sitten palkataan näitä kassahyllyttäjiä ja kutsutaan heitä myyjiksi.

Itse kerran kyelin töitä rautakaupasta, mutta olisi pitänyt olla myyjä n. 1600e kuukausipalkalla... En mennyt ja nyt teenkin kunnon tulosta myymällä ja tienaan siitä mukavan korvauksen.

Eläköön kaikki huusivat ja taputtivat karvaisia käsiään. Ammu ittes nuija.

Jos sulla ei ole asiaa tuon tärkeämpää,
        älä tuollaiseen tuhlaa elämää.
        Kassana kaupassa tahdon vain mä olla,
        Myyjänä kyl vois levätä polla.
        Myyjä on kyllä ammattinimikkeeni,
        vaikka kaupan kassa on työpisteeni.

• mihin?

Sen kummemmin kommentoimatta, mihinköhän palstalle mielestäsi kassojen sitten pitäis kirjotella..lähempänä se kassahomma myyntiä on kuin esimerkiksi siivous- tai ravintolatyötä...??!!...Etköhän selviä helpommalla jos yksinkertaisesti jätät ne kassajutut lukematta jos kerran niin häiritsee..

• Automyyjä

Myynti on raakaa työtä joka alkaa kun asiakas sanoo ensimmäisen kerran EI!!!!!!Myynti on myös vaikuttamista asiakkaan ostokäyttäytymiseen.Kaupan kassalla yksinkertaisesti ei voi myydä.Kaupan kassan työ on asiakaspalvelua ei muuta

• Voi teitä..

Minä ainakin olen myyjä vaikka kassallakin joudun istumaan.
        Sanokaa mitä sanotte.
        Ärsyttävää napinaa tollanen. Oman egon kohotusta.. kun ei muutakaan osata.

EIKÄ TARVI TÄHÄN VIESTIIN VASTATA, kun mua ei kiinnosta enää tollaset pikkumaiset (pikkukikkeliset) ukkelit. (musta on tulossa vissiin lesbo)

• Mtykki
        Voi teitä.. kirjoitti:

Minä ainakin olen myyjä vaikka kassallakin joudun istumaan.
        Sanokaa mitä sanotte.
        Ärsyttävää napinaa tollanen. Oman egon kohotusta.. kun ei muutakaan osata.

EIKÄ TARVI TÄHÄN VIESTIIN VASTATA, kun mua ei kiinnosta enää tollaset pikkumaiset (pikkukikkeliset) ukkelit. (musta on tulossa vissiin lesbo)

"EIKÄ TARVI TÄHÄN VIESTIIN VASTATA, kun mua ei kiinnosta enää tollaset pikkumaiset (pikkukikkeliset) ukkelit. (musta on tulossa vissiin lesbo)"

Ei sinusta lesboa ole tulossa vaan aikuinen sitten muutaman vuoden päästä...

Koittakaa nyt ymmärtää mikä ero on Myyjällä ja kassa/hyllyttäjä-työntekijöillä... Ei teistä myyjiä tule vaikka siksi itseänne kutsuttekin, tai toki joistain voi joskus tulla tulevaisuudessa.

• Mutta kun
        Mtykki kirjoitti:

"EIKÄ TARVI TÄHÄN VIESTIIN VASTATA, kun mua ei kiinnosta enää tollaset pikkumaiset (pikkukikkeliset) ukkelit. (musta on tulossa vissiin lesbo)"

Koittakaa nyt ymmärtää mikä ero on Myyjällä ja kassa/hyllyttäjä-työntekijöillä... Ei teistä myyjiä tule vaikka siksi itseänne kutsuttekin, tai toki joistain voi joskus tulla tulevaisuudessa.

EN ole mikään hyllyttäjä vaan aivan oikeasti teen myyntityötä ja välillä istun kassalla.
        Mikä kumma se on kun ihmiset eivät osaa lukea? Niin ja voin toki olla lapsellinen ylitettyäni 30 vuoden rajapyykin. Ja olen aivan hiton ylpeä siitä. Enpä ole pikkusieluinen egonpönkittäjä vaan aivan oikeasti lapsellinen.

• tulevaisuudessa
        Mtykki kirjoitti:

menneisyydessä olin myyjä ja sitten olin mielisairaanhoitaja, sitten olin rautamyyjä ja maatalousmyyjä sekä sähkötarvikemyyjä ja myymälänhoitaja. Olin myös viihde-elektroniikkamyyjä ja vapaaajanosastonmyyjä.Olin 8-vuotta varastonhoitaja ja 5-vuotta olen ollut kassamyyjä.Nykyisin olen niin täynnä tätä myyjää, että voisin olla vaikka myyntitykki ja ampua kaikki nämä pikkumaiset pilkun n...jat taivaan tuuliin titteleineen. Myyjä..Myyjä..Myyjä..Myyjä..Myyjä..Myyjä..Myyjä..Myyjä......

Tänään kävin kyselemässä alan liikkeistä Memory Ctikkiä. Ensimäisessä oli MYYJÄ kaveriporukan kanssa keskustelemassa ja kysyi minulta: mitäs? sanoin asiani, hän totesi että: ei nyt ole, ne on loppu.

Toiseen "myymälään" menin kysymään samaa. MYYJÄ kysyi: minkälaista? Esitin asiani. Hän kysyi: Mihin tarkoitukseen sitä tarvitsen? Hitto...Eikö MYYJÄ tiedä....Hän meni hyllyn luokse ja katseli sitä vähän aikaa ja vanhempi ihminen puuttui sitten asiaan ja sanoi että: Valitettavasti nyt ei ole. TAVARAA JOTA MAINOSTETAAN JA ON VARMASTI TÄMÄN HETKEN HITTITUOTE, EIVÄT NÄMÄ MYYJÄT PIDÄ MYYNNISSÄ. Selitykseksi ei riitä se että: on niin kova menekki niillä, ettei siksi ole!
        ONKO TÄMÄ MYYNTITYÖTÄ?

• kaupan täti

Ans mä arvaan... sukupuoli on mies ja ikää n. 25 - 30v...? Kun et tiedä asiasta pintaa syvemmältä yhtään mitään, niin ole hiljaa... Kaupassa sattumalta tehdään muutakin kuin hyllytetään tavaraa tai "istutaan" kassalla...

• Kaupassa

Olen niin samaa mieltä ku ikinä.
        Kyllä olis taas kaulimella töitä...
        Ladon taakse tollaset, oppimaan toisten työn arvostusta.

Myyjät ei ymmärrä rahan päälle mitään kun ei ne istu kassalla joten älkää puhuko rahasta.. Kuullostaako fiksulta? Ei.

• myyjä
        Kaupassa kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä ku ikinä.
        Kyllä olis taas kaulimella töitä...
        Ladon taakse tollaset, oppimaan toisten työn arvostusta.

Myyjät ei ymmärrä rahan päälle mitään kun ei ne istu kassalla joten älkää puhuko rahasta.. Kuullostaako fiksulta? Ei.

olen kuusi vuotta tehnyt MYYNTITYÖTÄ!!Alussa olin muutaman vuoden provisoplakkaisena MYYJÄNÄ!!sitä en kutsuisi asiakaspalvelutyöksi mitä tein silloin,rahaa tuli,mutta ei asiakaspalvelutaidolla,vaan taidolla vaikuttaa ihmiseen, saada ihminen haluamaan jotain tuotetta jota se ei tosiaankaan välttämättä haluaisi, sanoisin sitä pakkomyynniksi.nyt olen tehnyt asiakaspalvelutyötä,myyntityötä kuitenkin kiinteällä palkalla, tottakai minulta odotetaan tulosta mutta mutt ei motivoi niinkään tehdä sitä kun se ei näy palkkapäivänä tilillä.nyt hain myyntityöhön johon kuuluu myyjän pohja sekä provisio päälle.odotan innolla että pääsisin taas myymään niin että saisin siitä itsekin jotain eikä kaikki menisi työnanatjan taskuun.
        mutta myyntitykille sen verran,ettätuskin kukaan katsoo sellaista asiakaspalvelutyöntekijää kovin kauaa joka eiosaa MYYDÄ!!
        KEVÄTTÄ!1

• MYYJÄ
        myyjä kirjoitti:

olen kuusi vuotta tehnyt MYYNTITYÖTÄ!!Alussa olin muutaman vuoden provisoplakkaisena MYYJÄNÄ!!sitä en kutsuisi asiakaspalvelutyöksi mitä tein silloin,rahaa tuli,mutta ei asiakaspalvelutaidolla,vaan taidolla vaikuttaa ihmiseen, saada ihminen haluamaan jotain tuotetta jota se ei tosiaankaan välttämättä haluaisi, sanoisin sitä pakkomyynniksi.nyt olen tehnyt asiakaspalvelutyötä,myyntityötä kuitenkin kiinteällä palkalla, tottakai minulta odotetaan tulosta mutta mutt ei motivoi niinkään tehdä sitä kun se ei näy palkkapäivänä tilillä.nyt hain myyntityöhön johon kuuluu myyjän pohja sekä provisio päälle.odotan innolla että pääsisin taas myymään niin että saisin siitä itsekin jotain eikä kaikki menisi työnanatjan taskuun.
        mutta myyntitykille sen verran,ettätuskin kukaan katsoo sellaista asiakaspalvelutyöntekijää kovin kauaa joka eiosaa MYYDÄ!!
        KEVÄTTÄ!1

kirjoitusvirheet olin yön töissä, myymässä ja nyt väsyttää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      111
      4379
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      79
      3553
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      84
      3415
    4. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3411
    5. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      27
      3306
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2974
    7. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      89
      2933
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      67
      2855
    9. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2810
    10. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2589
    Aihe