Liian fiksu itseinho

Fiksuus

Miten voi itseinho olla näin suurta. Juu taustalla on koulukiusaamista 12 vuoden ajalta. Yläaste elämän pahinta aikaa. Aina kerrottu kuinka en kuulu tänne ja kuinka ruma kuvottava vastakkaisen sukupuolen mielestä. Ja vielä 30 vuoden iässäkin arvet ovat niin suuret, että uskon jo tähän itsekkin. Liian fiksu luonteeltani tekemään mitään radikaaleja päätöksiä. Liian fiksu peittämään kaiken ahdistuksen muilta. Liian fiksu kertomaan kenellekkään ahdistuksesta. Liian fiksu päästämään ketään lähelle. En vain halua että kehenkään muuhun sattuu, tai joutuu häpeämään minua. Aina ollut vahva itsenäinen nainen, joka pärjää. Tätä kulissia pitänyt yllä niin kauan ja se alkaa rakoilla. Tunnen että pohja pettää pian. Olen aina pitänyt elämäni kiireisenä, jotta ei tarvitse pysähtyä. Jotta saan peitettyä ongelmat itseltänikin. Jos joku yrittää lähestyä niin tyrmään vaistomaisesti pois. Ajatuskin pelkästä sääli yrityksestä kuvottaa, kun eihän kukaan voi... Liian fiksu hakemaan apua. Koska tiedänhän ettei tämä ole normaalia. Ei siihen todistusta tarvita. Miten lopettaa olemasta liian fiksu ennen, kuin räjähtää? Kiitos jos jaksoit lukea tänne asti. Onhan tämäkin ensimmäinen askel. Koska olet nyt ensimmäisten joukossa joka tietää...

6

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiisulle

Hei sulle aloittaja:) Tuntuu tutulta sun kirjoitus, itsekin häpeän itseäni, enkä päästä ketään lähelleni. Kun on yksin, kukaan ei voi satuttaa.. Hae sulle apua, voi auttaa sua. Miten tänään olet voinut?

• Dhkgjfur f uftfjdhkcxvk karma kostaa takaisin.

• kysynvaan

HYI HITTO MIKÄ KUVA, OOT SAIRAS...

• Komea eikö vain :D ja itse asiassa mulla on tällä hetkellä hieman flunssaa mutta ei mitään vakavaa.

• kysynvaan

No komeutta on monenlaista.. mua pelottaa sun kuva :D Mitä jos tuut yöllä mun sängyn viereen ja herään siihen :( parantelehan itseäsi flunssalta ja levollista yötä ja enkelten suojelusta itse kullekin..

• oonvaajoku

Ymmärrän sua. Kärsin itse vähän samankaltaisista asioista. Minuakin on kiusattu peruskoulussa ja sen lisäksi on lapsuuden trauma takana. Olen myös saman ikäinen kuin sinä paitsi miespuolinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe