Mun kaveri on pitkään ulkomailla ja antoi siksi aikaa kolme marsuaan mulle hoitoon. Kuukausi olisi vielä jäljellä ja olen jo nyt ihan väsynyt näihin :( en kauhean mielelläni näitä alun alkaenkaan ottanut, mutta kaverilla ei ole mitään muutakaan paikkaa minne antaa marsut hoitoon.
Olen introvertti ja marsujen kujerrus ja vikinä häiritsee minua. Puhumattakaan että kaksi marsuista ei tule toimeen ja välillä ne rynkyttää kaltereita, minkä vuoksi ryntään tarkistamaan etteivät he karanneet toistensa kimppuun. Tarvitsen paljon tilaa itselleni mutta marsujen aitaus vie paljon tilaa jo valmiiksi pienehköstä asunnostani. En myöskään pidä siitä, että marsut sotkee, haisee ja purua ja heinää on kaikkialla. Käyn töissä, enkä töiden jälkeen jaksa oikein edes omaa asuntoani siivota tai pestä pyykkiä, saati sitten marsujen aitausta (mikä menee tällä hetkellä etusijalle, koska pelkkään että alusta falskaa ja marsut pilaa laminaattilattian).
Marsu ei todellakaan ole kaikkien lemmikki. Tuntuu, että monelle marsuharrastajalle marsut ovat elämän keskipiste. Minulla on aiemmin ollut kaverin marsuvanhus hoidossa viikon ajan, mutta se oli pienemmässä häkissä ja vanhuksena rauhallisempi ja hiljainen, joten tykkäsin hoitaa sitä. Mutta tuntuu, että tää on vaan liikaa.
Mietin ehdottavani kaverille, että antaisin marsut eläinkauppaan tai jollekin kasvattajalle hoitoon :( en vaan tiedä miten kaveri reagoi tähän, kun marsut ovat hänelle niin rakkaat. Tälläinen avautuminen.
En jaksa hoitomarsuja
Koiraihminen
2
159
Vastaukset
- Pkjgdsstib
Ota nyt ensin yhteyttä siihen kaveriisi ja selitä tilanne. Yhessä sitten päätätte mitä teettä , annatko ne toiseen hoitopaikkaan tai joku muu ratkasu.
- juttelekaverille
Kasvattajat harvemmin ottaa hoitoon, eläinkaupoista jotkut ottaa mutta se maksaa. Kannattaa tosiaan olla yhteydässä siihen kaveriin ja hänen kanssaan jutella asioista.
On kyllä varmaan tosi kurja tilanne, sekä sinulle että niille marsuille, joten toivottavasti löytyy joku hyvä ratkaisu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399