Oli elämän valttikortit kerran kourassain (vuoden 2014 lopussa). Sain vuorotteluvapaan, jonka jälkeen päätin lopettaa työnteon.
Silloin (vuoden 2014 lopussa) äitini oli huonossa kunnossa ja naisystäväni kohtuullisessa kunnossa.
Nyt on samat valttikortit edelleen kädessäni, mutta peli on muuttunut. Valttikortit ovat nykyään hanttikortteja. Äiti on suunnilleen liikuntakyvytön ja naisystävällä on Altzheimer.
Elämän valttikortit
18
353
Vastaukset
- flegmaatti
Olen syvästi pahoillani puolestasi! Tuntuu turhalta sanokaan, että asiat joihin emme voi vaikuttaa pitäisi ottaa "ins allah" periaatteella mutta se on helpompi sanoa kuin tehdä.
Vaimoni kanssa suunnitelimme pallon kiertämistä rinkat selässä ja ilman aikataulua, käyttäen paikallisia kulkuneuvoja paitsi tietenkin merien erottamien mantereiden vaihdon yhteydessä.
Tähtäys oli ajankohdassa kun minä olen 50v. Tuli lama ja työnantajieni konkurssit sotkivat suunnitelman johtuen taloudellisen pohjan heikkenemisestä. Se oli kuitenkin vain suhteellinen asia.
Kun tilanne tuli toteutettavaksi oli vaimoni 52v. Sovimme hänen työantajansa kanssa työsuhteen päättämisestä joka onnistuikin molempia tyydyttävällä tavalla.
Ylimenoajan 3kk:n aikana vaimollani todettiin yhden sortin verisyöpä joka jo alkuun esti kaiken tropiikin ja subtrooppisenkin alueen tartuntatautien estolääkityksen.
Nyt asiat olivat jo toisessa järjestyksessä. Hässäkkä oli sitä luokkaa, että varattujen lentojen maksut unohtuivat perimättä takaisin vaikka perusteet olisivat olleetkin.
Asiat toiseen järjestykseen. Elinikäennuste oli 3 - 12 vuotta. Nyt vaimo on ollut laina-ajalla jo useita vuosia.
Ensimmäinen vuosi oli paskamoinen monestakin syystä. Eräs oli sytostaattien sivuvaikutukset. Tuon jälkeen käytetyt kapselimuotoiset eivät aiheuta sivuoireita.
Sinulle vakavat, peruuttamattomat asiat ovat kaatuneet päälle lyhyessä ajassa. Mitäpä tuohon osaisi rohkaisuksi sanoa?! - tööttt
elää päivän kerrallaan mielestäni hyvä ohje- vaikkei elämästä hengissä selviäviäisikään
- rajallinen ja lyhyt on immeisen aika ja elo. Mulla soittaminen ja kutominen pitää sormien nåppåryyttä yllä - siitä apua marjojen keräämisessäkin. Muuten kuin rampa ankka liikentessä kun toinen kinttu tuntuu kuin halvaantuneelta. Iskiköhän polio kun kaiken maailman paskavesiä on tullut elon aikana maistelluksi - jos riittävää rokotesuojaakaan elon aikana kertynyt?- ennätys
Poliota ei ole taidettu tavata suomesta vuosikymmeniin, mutta lääkäri tutkii, ei pidä jäädä ihmettelemään. Ensimmäinen naispikajuoksija joka alitti satasella 11 sekuntia, oli Wilma Rudolf, hän sairasti nuorempana polion ja toipui siitä tuollaiseen kuntoon. Toki kuollakseen edelleenkin melko nuorena toiseen vakavaan sairauteen.
Ei käy kateeksi. Muistisairaista on kokemusta ainakin tarpeeksi.
Nyt voi olla parempi lääkitys, jos se on aloitettu muistisairaden alkuvaiheessa.
Jos tilanne joskus tuntuu huonolta, niin kuukauden ja puolen vuoden kuluttua se on vielä huonompi.
Nyt tuntuu, että muistisairaudet on yleistyneet 60-70-ikäisillä.
Lieneekö syynä liian varhainen eläköityminen ja virikkeetön elämä tylsistyttää.
Minäkin pääsisin jo parin viikon päästä eläkkeelle, mtta ei vanhuseläkkeelle ole juuri hinkua tylsistymään.- tiedoksi-kaikille
Sitä mieltä,
muistisairudet on lisääntyneet moraalin heikkenemisen myötä,
sillä on selkeä yhteneväisyys dementoitumisen ja aivosairuksien kanssa,
avioliitot ei kestä pettämisen seurauksena,
sekoillaan seksinkanssa kenenkanssa tahansa,
petetään kumppania sen ku kerertään,
liian suuri mielenkiinto seksiin on sairautta ja syynä muistisairuksiin,
koska aivot pehmenee,
kaikenkarvaset sukupuoliyhdynnän myötä pöptöt pääsee verenkierron mukana pesiytymään aivoihin, on viiruksi, pakteereita, sun muita niljakkaita liikkujia veressä, jotka peittää lopulta aivokuoren valkosella vaipallaan, siis esm. alzhaimer
siis kun ihmiset tyhmyyttään EI elä terveelistä elämää,
kuten raamatussa on kaikki neuvottu,
ihmiskunta sairastuu,
syntyy vammaisia lapsia avion-rikkojille ja muillekki huorin tekijöille,
ja lopullat nämä seksihullut vieraissa juoksijat sairastuu itse aivoperäiseen sairauteen rangaistukseksi suuresta tyhmyydestään,
jos eläisitte sivistynyttä siveellistä tervettä elämää pysyisitte aivojen puolesta terveenä lähes sata-vuotiaiksi, tiedoksi-kaikille kirjoitti:
Sitä mieltä,
koska aivot pehmenee,
kaikenkarvaset sukupuoliyhdynnän myötä pöptöt pääsee verenkierron mukana pesiytymään aivoihin, on viiruksi, pakteereita, sun muita niljakkaita liikkujia veressä, jotka peittää lopulta aivokuoren valkosella vaipallaan, siis esm. alzhaimer
ihmiskunta sairastuu,
ja lopullat nämä seksihullut vieraissa juoksijat sairastuu itse aivoperäiseen sairauteen rangaistukseksi suuresta tyhmyydestään,
jos eläisitte sivistynyttä siveellistä tervettä elämää pysyisitte aivojen puolesta terveenä lähes sata-vuotiaiksi,No voihan pöptö, viirus ja pakteeri.
Ynnä muut niljakkaat liikkujat.- yx-kymmenkäskyistä
Ancie kirjoitti:
No voihan pöptö, viirus ja pakteeri.
Ynnä muut niljakkaat liikkujat.kannattaa ottaa opikseen
" jotta eläisit ja pysyisit terveenä kauan maanpäällä " yx-kymmenkäskyistä kirjoitti:
kannattaa ottaa opikseen
" jotta eläisit ja pysyisit terveenä kauan maanpäällä "Teen parhaani, katsotaan mihin se riittää.
tiedoksi-kaikille kirjoitti:
Sitä mieltä,
koska aivot pehmenee,
ihmiskunta sairastuu,
jos eläisitte sivistynyttä siveellistä tervettä elämää pysyisitte aivojen puolesta terveenä lähes sata-vuotiaiksi,Tä kirjoittajalle tiedoksi kaikille.
To on surta pötyä sekoittaa uskontoa, seksiä mistisairaksiin.
Tekis mieli sanoa, että noin yksipiippuinen ajattel on jo huono merkki, ajatsmaailma on kovin suppea. Ei hyvältä näytä sinunkan tulevaisuus.- k-kottonille-
k-kotton kirjoitti:
Tä kirjoittajalle tiedoksi kaikille.
To on surta pötyä sekoittaa uskontoa, seksiä mistisairaksiin.
Tekis mieli sanoa, että noin yksipiippuinen ajattel on jo huono merkki, ajatsmaailma on kovin suppea. Ei hyvältä näytä sinunkan tulevaisuus.Totuus on ruma,
kaikki tuntemani dementikot / alzhaimeriin sairatuneet ovat olleet seksuaalisesti yliaktiivisia, ( pienessä kylässä mikään ei jää salaisuudeksi, vaikka niin huijari luulee )
käyneet vieraissa, kaikki tarjokaat ovat niille kelvanneet,
(kai ovat luuleet olevansa "rakkauden ammattilaisia ")
koittaneet salata puolisoltaan touhunsa,
pakostaki tulee tunne että dementia/ alzhaimer on yksi muoto seksisairaudesta,
tätä mieltä,
uskottomuus avioliitossa on vaarallista terveyden kannalta katsottuna, jos haluaa pysyä terveenä seksiä kannattaa harrastaa vain oman puolison kanssa,
en hyväksy huikentelevaa kumppania,
huono kumppani tuo vain pahaa mieltä suhteeseen, - SiperiaOpettaa
Ancie kirjoitti:
No voihan pöptö, viirus ja pakteeri.
Ynnä muut niljakkaat liikkujat.Venäläiset tutkijat ovat kaivaneet Siperian ikiroudasta 42 000 v vanhan madon ja herättäneet sen elämään. miettivät nyt että voiko sillä olla muassaan tappajabakteereita......
SiperiaOpettaa kirjoitti:
Venäläiset tutkijat ovat kaivaneet Siperian ikiroudasta 42 000 v vanhan madon ja herättäneet sen elämään. miettivät nyt että voiko sillä olla muassaan tappajabakteereita......
Joo, niin kuulemma ovat, mitä helkkaria pitää mennä kaikkea kaivelemaan.
Tosi hankala paikka on elämässäsi, voin tilannettasi vain hitusen kuvitella,
mutta työ sinulta ei ainakaan lopu. Huolenpitoa riittää.
-
Itselläni ei ole valttikortteja koskaan ollut kourassani,
elämässä olen saanut vain tasapaksusti tavallisia kortteja pyöritellä,
joka aamu olen joutunut valitsemaan pelattavan pelin ja joskus kesken päivää on pelikin vaihtunut.
On ollut tietysti paljon punaisia onnen kortteja ja jokunen mustakin välillä,
ei niitä punaisiakaan osaisi arvostaa jos ei synkkä kortti kädessä viipyisi.
Mitä enemmän vuosia karttuu, sitä paremmin selviää elämäpelien säännöistä.
osaa suhteuttaa yllätyksetkin.
Mitä enemmän tulee ikää, sitä paremmin osaa arvostaa arkipäiväisiä pieniä ilon aiheita.
-
En osaa sinulle kuin voimisii ja jaksamisii toivotella.
ja muistuttaisin, että tuon kaltaisessa elämäntilanteessa,
pitää ennen kaikkea pitää huoli omasta jaksamisesta.- Mietiskellen
Valttikorttien jaossa kun ihmiseltä ei kysytä,millaiset itsekukin saa.Minäkin olisin halunnut nyt vanhempana ihan toisenlaiset kuin mitä olen saanut.
Toinen vanhempani Altzheimerissaan muisti kyllä senverran "kehua"että olen pirullinen ja Jumala vielä rankaisee raskaimman päälle.
Kirosiko itse minut lopullisesti lähtiessään tuonpuoleiseen,sellaiset kiitokset vuosien hoivasta sain.Vaikea sulattaa. - e.lä.mä
Muisti vain paranee. Työni 1986-2005 maaliskuun viimeisenä päivänä sanoin lopetan työt ja niin tein 58 vuotiaana. Hoidin vaimoni haudan lepoon. Hänen kuolemasta yli 11 vuotta. Elämä kulkee entiseen tahtiin. Tyttäreni tulee perheineen vaihdan lipun puna-keltaiseen, pohja punainen risti keltainen.
- töött
samoissa vesissä on kesäisin uitu ja polskittu missä toiset uittaa hevosia
-on se hevosen päätaudiks nimetty kova tauti kaviomädän ohella ihmisillekin
jos sen onnistuu saamaan - ruotsissa kesätöissä ollessa joskus käytiin meren rannalla uimassa helteellä - isompia otuksia näkyi aavalla merellä - rantavesissä oli paljon 2..3centtimetrin kokoisia pieniä merihevosia . seuraavana päivänä nousi kehon lämpö liki 40 asteeseen ja akuuutti munuaistulehdus iski
- - en ollut sen jälkeen koskaan kiinnostavaa seuraa kenellekään
toki seksin kanssa näilläkään jutuilla mitään tekemistä.
On hmisiä jotka ovat hyvinkn tarkkoja arvostaan ja erilaisista bisneksistään -
saastaiset maailman ihmiset kuten itsekin - lie ihan hyvä jättää rauhaan
omalaatuisuuksineen. Ei aina käy niin kuin haaveillaan. Toivon sinulle jaksamista ja voimia. Elämäni on kulkenut vähän samoja latuja.
Olin vielä työelämässä kun mieheni sairastui, hoidin ensin työn ohessa, kun kuntonsa huononi niin jäin omaishoitajaksi. Sitä kesti reilusti yli kymmenen vuotta.
Jos nyt olisi sama tilanne en alkaisi omaishoitajaksi.
Sain miehen vuodeosastolle jossa hän eli vielä viisi vuotta. Sitten äidin tilanne paheni, yritin huolehtia hänestäkin parhaani mukaan, onneksi hän sai paikan tehostetun palveluasumisen yksikössä. Ensin kuoli mies, kolmen kuukauden kuluttua äitini.
Nyt ei tarvitse huolehtia kuin itsestään ja kissasta. Kumppanikin on löytynyt, hän asuu aika kaukana mutta käy joka viikko kun töiltään pääsee.- Onko.toivoa
Voimia aloittajalle - runsaasti. Katson muistisairasta exääni ja mietin, onko kohdallani valttikortteja siltä osin muutettu, ettei tarvinnut jaksaa hänen rinnallaan. Kova olisi huolehtiminen kun kaikenlaista sairaat aivot keksivät. Hän itsehän on ihan tyytyväien oloihinsa, ihan niin kuin juuri negatiivisten tunteiden geenit olisivat vain tuhoutuneet ja myönteiset jääneet. Hoitavilla on haasteellisempaa, paikkailla jälkiä.
Entä muut valttikorttisi? Oletko itse terve? Silloin voisi ajatella että sinulle tulee vielä parempia päiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077108
- 594672
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434494- 733302
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161965Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261717- 171690
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431247