Olen 30-vuotisessa lapsettomassa liitossa ja luulin, että meillä on kaikki hyvin. Seksissä ei ole ollut pitkiä taukoja koskaan. Minulla on ollut työelämässä vaikeuksia löytää vakituista työtä, joten pidin suhdettamme pilarina ja suojana kaikelle paskalle mitä elämä tuo vastaan. Kävi kuitenkin ilmi pari kuukautta sitten, että miehellä oli ollut vuoden nettideittiprofiili, yksi pikapano puskissa ja thaihieromalaitoskäyntejä omien sanojen mukaan pari kertaa. Syyksi hän ilmoitti pahan työstressin... Hän on pettänyt myös aiemmin maksullisen naisen kanssa 10-vuotta sitten ulkomailla humalassa .
Vyyhti lähti purkautumaan siitä, kun hän tuli töistä kotiin ja lemusi vahvasti hierontaöljylle. Tajusin heti mitä on tapahtunut. Itse tunnusti kaiken muun...
Olemme eläneet toisiamme kunnioittaen (tai ainakin minä) kaikki nämä vuodet. 10-vuotisesta tapahtumasta en ole juurikaan puhunut myöhemmin. En ole ollut mustasukkainen koskaan, koska mieheni ei ole mikään supliikki mies. Hänellä ei ole juurikaan omia ystäviä. Se selittänee osittain nuo maksulliset palvelut. On niin helppoa mennä auliiden asiakaspalvelijoiden luo. Minulla taas ei ole ollut sutinaa kenenkään kanssa - koska olen ajatellut tekeväni oikein.
Minulla on nyt romuttunut ihan koko maailma. Olen työtön, ja etsinyt vimmatusti töitä useamman vuoden pääsemättä määräaikaisuuksia pidemmälle. Olen koulutettu ja fiksu ihminen. Nyt vaan tämä kaikki uhkaa syödä elämäniloni. Kaikki miehet ovat silmissäni nyt epäluotettavia. Seuraan pariskuntia julkisilla paikoilla ja huomaan kuinka miehet kuolaavat vieraiden naisten perään - minunkin joskus. Tämä tiedoksi niille, jotka luulevat minun olevan ylipainoinen luuseri.
Mies haluaisi jatkaa, vaikka nyt olen saanut ensimmäistä kertaa elämässäni ihan kauheita raivokohtauksia. Tilanne on hirveän kuluttava, koska mies on kovin katuva ja yrittää olla paras mahdollinen mies.
Mitä tekisit? Ikää mulla on jo 47 ja ero johtaisi ehkäpä loppuelämän mittaiseen taloudelliseen ahdinkoon.
Siskot - apua
35
652
Vastaukset
- 6666
Eiköhän tuossa kannattaisi miettiä teidän suhdettanne, ja teitä kumpaakin ihan perinpohjin. Mitä tarkoitat sillä, että kaikki on hyvin? Ihanko oikeasti kaikki hyvin - teette yhdessä kaikkea kivaa ja mukavaa, puhutte kaikenlaisista asioista? Teillä on yhteisiä ja omia harrastuksia? Huumorin ja ilon hetkiä?
"Minulla taas ei ole ollut sutinaa kenenkään kanssa - koska olen ajatellut tekeväni oikein."
Vain senkö vuoksi ei ollut sutinaa, että olisit ajattellut sen olevan väärin?
Vaikka miehesi on tehnyt väärin, on sinulta väärin purkaa raivoasi häneen. Se että toinen kohtelee väärin ei ole hyvä perustelu sille, että itse syyllistyy moiseen. Vai mitä? Menisitkö jollekin asiantuntijalle selvittämään ajatuksiasi, eikö joo?
"Mitä tekisit"? Miettisin juuri millainen suhteemme on. Onko tarpeeksi yhteistä ja mitä tarkoitan tuolla "kaikki hyvin". Kokemuksesta tiedän, että sillä usein yritetään jujuttaa itseä ajattelemasta asioita, jotka oikeasti vaatisivat tarkempaa pohdintaa ja huomioita.
Mitä tarkoitat taloudellisella ahdingolla? Oman avioeroni myötä pääsin pois taloudellisesta ahdingosta. Eli exäni ei enää pystynyt tuhraamaan rahojaan miten sattuu, kerjäämään minulta ja sukulaisiltani lisää.Joo kyllä täältä kunno n miestä löytyy, 50 treffit on ihan perseestä. Jos erehtyy arvostelemaan jotain homosuhteita niin heti poistetaan listoilta. Että kyllä terapiaa löytyy ja mökkiseuraa näin helteellä.
Terv. Make
- Skeptikko
Olemme yhdessä tehneet asioita viimeiset 30-vuotta: puutarhatöitä, marjastaneet, mökkeilleet, matkustaneet, sisustaneet, käyneet elokuvissa, ym. . Olen voinut viettää aikaa omien ystävien kanssa tai mennä yksin lenkille tai tapahtumiin. Mies harrasti aikoinaan juoksemista, mutta se jäi lonkkakipujen vuoksi. Huumoria ja ilon hetkiä on ollut aina ja seksiäkin. Ainoa asia mikä on huolettanut on se, ettei miehellä ole omia ystäviä ja olen kannustanut niitä hakemaan - en tosiaan tarkoittanut deittailua tai thaikkuhierontaa. ;) Hänellä on työkavereita ja sosiaalista elämää työpaikalla. Minulla ei ole ollut aina sitäkään.
Miksen voi purkaa raivoani häneen? En näe siinä mitään väärää. Hän on tämän ehdoin tahdoin aiheuttanut, enkä aio vastedeskään enää pantata tunteitani. Teinhän ensimmäisellä kerralla toisin ja lopputulos oli tämä. Kävin yhden kerran terapiassa yksin ja toisen kerran miehen kanssa kahdestaan. Ei minulla ole varaa kustantaa kalliita terapiaistuntoja enempää.
Tarkempaa pohdintaa ja huomiota tässä kaipaa ainoastaan se, että olen elänyt valheessa, kun luulin että mieheen voi luottaa ja että väliltämme löytyy kunnioitusta.
Mies on menestynyt urallaan ja minä olen nyt työtön. Olemme molemmat olleet säästeliäitä, mutta jos työttömyyteni pitkittyy niin viimeistään eläkkeellä olen sosiaalitapaus.
Ei ole ollut sutinaa, koska en ole kokenut siihen tarvetta, ja siksi koska se olisi ollut suhteellemme väärin - mikä kohta tässä oli vaikeaa ymmärtää?- jaahas_
"Miksen voi purkaa raivoani häneen? En näe siinä mitään väärää."
Älä ole typerä. Narsistista ajatella, että omat tunteet ovat toisen syy. Sinun on kuule ihan itse selvitettävä tunteesi ja käsiteltävä ne loukkaamatta miestäsi. Tietysti voit raivota kuin hullu, mutta siinä on riski, että miehesi lähtee thaihierontaan eikä enää tule takaisin. Miksi tulisi raivoavan eukkonsa luo? Joka on kaikenlisäksi miehen elätettävänä.
- Yäk
Siis,sinä joudut taloudelliseen ahdinkoon ap,kirjoitit. Ota vastaan työtä mitä vaan. Siinä just naiset on monesti tyhmiä,etteivät he varmista omaa toimeentuloa,kun ukko on siinä vieressä. Aivan sairaan tyhmää.
Jos ei omalla alallasi ole töitä ,kouluttaudu uudelleen vaikka lähi/ensihoitajaksi tai kunnon siivoualalle. Ei se mitään auta ,jos sinulla on hieno koulutus ,mutta et ikinä saa töitä alaltasi. Tai märise lopun ikää ,kun ei ole rahaa,eikä tule myöhemmin eläkettä.
Kukaan ei ole velvollinen pitämään sinun elintasoa yllä.
Mies on pettänyt sinua ja tulee pettämään.Helppohan se on katua,muttei se mitään merkitse käytännössä.- Skeptikko
Kuules, mulla on jo useampi koulutus ja lähihoitajan palkalla ei yksin elä pääkaupunkiseudulla. Kun puhun eläkeiästä, niin silloin tarkoitan eläkekertymää ja sitä ei mainitsemistasi töistä kerry.
- jaahas_
Skeptikko kirjoitti:
Kuules, mulla on jo useampi koulutus ja lähihoitajan palkalla ei yksin elä pääkaupunkiseudulla. Kun puhun eläkeiästä, niin silloin tarkoitan eläkekertymää ja sitä ei mainitsemistasi töistä kerry.
Lähihoitajan palkalla elää pk seudullakin ihan hyvin, kun osaa käyttää rahaa ja laskea. Ellei ole mitään käsitystä säästämisestä eikä osaa laskea, niin suuremmallakaan palkalla "ei tule toimeen".
- jaahas_
Skeptikko kirjoitti:
Eläkekertymästä: kertyy mitä kertyy (kaikista töistä kertyy); sillähän muutkin tulevat toimeen. Sinulla on eläkeikään vielä aikaa, parikymmentä vuotta.
- Skeptikko
Juu, ei tule lähihoitajaa tai siivoojaa minusta. Muitakin minulle soveltuvampia ammatteja on olemassa. Tosin ne ovat pätkää pätkän perään, ja sama koskee edellämainittuja töitä. Siksi valitsen oman tai sitä liippaavan alan. ;)
Oikeasti, tässäkö on avun taso tällä palstalla. Kun pyytää apua lytätään entistä enemmän. Voitte jatkaa ihan rauhassa lähihoitajina ja siivoojina, mutta se ei tarkoita että kaikkien sitä pitää tehdä. - fjg
"Siinä just naiset on monesti tyhmiä,etteivät he varmista omaa toimeentuloa"
Niinpä. Taloudellinen riippumattomuus ei johda vääristyneisiin ihmissuhteisiin. - siskotahtoisinjäädämutta
Skeptikko kirjoitti:
Juu, ei tule lähihoitajaa tai siivoojaa minusta. Muitakin minulle soveltuvampia ammatteja on olemassa. Tosin ne ovat pätkää pätkän perään, ja sama koskee edellämainittuja töitä. Siksi valitsen oman tai sitä liippaavan alan. ;)
Oikeasti, tässäkö on avun taso tällä palstalla. Kun pyytää apua lytätään entistä enemmän. Voitte jatkaa ihan rauhassa lähihoitajina ja siivoojina, mutta se ei tarkoita että kaikkien sitä pitää tehdä.Hmm. Minkälaista apua oikein odotat saavasi? Nuo ihmissuhdedraamat ovat vähän näet sellaisia, ettei voi kuin päättää jääkö vai ei.
- siskotahtoisinjäädämutta
jaahas_ kirjoitti:
Lähihoitajan palkalla elää pk seudullakin ihan hyvin, kun osaa käyttää rahaa ja laskea. Ellei ole mitään käsitystä säästämisestä eikä osaa laskea, niin suuremmallakaan palkalla "ei tule toimeen".
Tuo on niin totta. Mitä vähemmän rahaa, sitä paremmin täytyisi osata laskea. Muutama ystäväni osaa taidon erittäin hyvin.
- 9877
Skeptikko kirjoitti:
Oikeasti, tässäkö on avun taso tällä palstalla. Kun pyytää apua lytätään entistä enemmän. Voitte jatkaa ihan rauhassa lähihoitajina ja siivoojina, mutta se ei tarkoita että kaikkien sitä pitää tehdä.Miksi otat lähihoitajan ja siivoojan ammateista nokkiisi? Eivät lähihoitajat ja siivoojat ole yhtään sen huonompia ammatteja kuin sinunkaan. Niiden tekijöille on vain enemmän tarvetta. " Siksi valitsen oman tai sitä liippaavan alan. ;) " Eli näin ajattelemalla sinetöit työttömyyspätkäsi.
Itse en ole lähihoitaja enkä siivooja, olen vakituisessa työssä ja urani huipulla. Jos menettäisin nykyisen työni, tekisin ihan mitä tahansa minulle muuten sopivaa ja tarjolla olevaa työtä. En olisi yhtään ronkeli. Olen jo 50 .
Minua vuosia nuorempi ystävänikään ei ole lähihoitaja tai siivooja. Hänellä on kuitenkin peräti kaksi hienoa tutkintoa alalla, josta on hankalaa nuorempanakin saada muita kuin pätkätöitä (hän on pian 40v). Heti kun hän lapsensa saatuaan kyllästyi pitkiin työttömyyskausiin pätkätöihin, hän otti vastaan sitä mitä sai, töitä tavallaan lähihoitajan ja sosionomin työn välimaastossa. Ihan eri aloja kuin koulutuksensa. Mutta pätkät seuraavat tosiaan keskeytyksettä. Hän on voinut valita ja vaihtaa parempaan paikkaan (kivemmat työkaverit, parempi palkka). Nyt hän miettii menisikö lukemaan lähihoitajaksi tai sosionomiksi. Tulevaisuutensa turvaamiseksi se voisi olla enemmän kuin hyvä juttu.Pakkaa sekoittaa se, että ystäväni on nyt alkanut saada työtarjouksia myös omalta alaltaan. Pätkät eivät ole yhtä pitkiä kuin nykyisessä työssä. Palkka on parempi.
Työnantaja arvostaa tehtyä työtä, vaikka tehty työ olisi aivan toiselta alalta kuin koulutus. Tiedän myös, että vanhempien työntekijöiden on vaikeampaa saada vakituista pestiä jo senkin vuoksi, että heistä on vakituisena enemmän kustannuksia. Yleensähän ihmiset tuppaavat sairastelemaan vanhempana enemmän kuin nuorempana. Ja valitettavasti enemmän vakituisena kuin määräaikaisena.
- fjg
"hän tuli töistä kotiin ja lemusi vahvasti hierontaöljylle. Tajusin heti mitä on tapahtunut. "
Tuo jäi mietityttämään. Miksi mies halusi jäädä kiinni?
- ollut vuoden nettideittiprofiili,
- yksi pikapano puskissa
- thaihieromalaitoskäyntejä omien sanojen mukaan pari kertaa
- pettänyt myös aiemmin maksullisen naisen kanssa 10-vuotta sitten ulkomailla humalassa .
Uskokoon ketä huvittaa. Todellisuus voi näyttää aivan erilaiselta listalta.
Jokatapauksessa sinulla on vielä kaksi vaihtoehtoa. Jatkaa liitossa tai erota. Jos kovasti raivoat miehellesi, ja miksei muutenkin, hän voi kyllästyä sinuun ja hakea eroa. Kysymys kuuluukin olisiko parempi erota nyt heti, vai muutaman vuoden päästä?
Olet lähihoitaja ja työtön... onko sinulla terveysongelmia? Lähihoitajille kyllä riittää töitä pääkaupungissa, jos niitä vain haluaa tehdä. Ettet vain velttoilisi miehesi kustannuksella? Odotat, että miehesi kantaa taloudellisen vastuun sinusta? - siskotahtoisinjäädämutta
"Mitä tekisit?"
Eipä tuossa ole kovin paljoa tehtävissä, paluuta entiseen ei ole. Itse panostaisin taloudelliseen riippumattomuuteen miehestä. Eli ottaisin sellaista työtä jota saan. Eläkekin kertyy. Miehestä miettisin kannattaisiko laittaa kiertoon. Pahempiakin on, joo, mutta on parempiakin. Kyse on aina siitä mitä jaksaa, sietää ja kestää. - nomarry
Fiksuna olen aina ollut sitä mieltä, ettei naimisiin kannata mennä. Se on aina taloudellinen riippuvuussuhde. Avioero on rahan ja omaisuuden käsittelyä ja jakoa. Kuoleman jälkeinen perunkirjoitus myös. Siinä etsitään kaikki perilliset, jotka ovat oikeutettuja vainajan omaisuutta jakamaan. Ihmisen arvo mitataan rahalla. Kannattaa siis pitää omasta arvostaan huolta. Seksiä saa mistä vaan.
- Siskosininen
Itse en olisi moksiskaan maksullisissa naisissa käynneistä; siinähän on kyse vain panemisesta. Tosin olisihan tuo miehesi voinut etukäteen sanoa tai keskustella asiasta, miksi käy huorissa.
Kaikki miehet eivät tosiaankaan kuolaa vieraiden naisten perään, toki useimmat kauniita naisia katsovat, mikäs siinä, niin minäkin teen. Huorissa käyntiä en osaa verrata pettämiseen eikä se ole yhteneväinen asiaan "kuolaaminen naisten perään", kyseessähän tietyn hetken tarpeen tyydytys.
En eroaisi vaan enemminkin edellyttäisin selvitystä, miksi maksullisissa käyntiä on ja se yhä jatkuu. Ja vinkkinä myös, keskity omaan hyvinvointiisi ja tee asioita, jotka sinut saavat tyytyväiseksi. älä ripustaudu liikaa mieheesi.- kyllikkiX
"Itse en olisi moksiskaan maksullisissa naisissa käynneistä; siinähän on kyse vain panemisesta. "
Minusta on lähinnä säälittävää, jos mies käy maksullisissa. Arvostus laskisi kyllä alle minimilevelin.
Jäin miettimään ap:tä. Hänkin on tavallaan maksullinen nainen miehelleen, vakituinen vain. Siinä varmaan kokee itsensä ja asemansa melko uhatuksi. Siksi raivoaakin ja tekee itsensä naurettavaksi. Ei ainakaan yhtään paranna asemiaan, jos liitossa haluaa pysyä.
- WigrenTapola
Niin...et ole ylipainoinen luuseri? Ylipainoisuusko ihmisen muuttaa silmissäsi luuseriksi? Ei se, että on työtön ja matalapalkkainen, että mies pettää? Tuo oli tahallinen provo aloittajalle, itse en määrittele luuseriksi sen suuremmin ylipainoista, matalapalkkaista tai työtöntä, mutta aloittajan mielipiteen kylläkin tässä asiassa.
Ehkäpä olisi sinulle terveellistä olla eläkkeellä se sosiaalitapaus, kukaties se vähän kasvattaisi. Taloudellista tilannettasi olisi kannattanut ajatella aikaisemmin, koska se on noin tärkeää sinulle. Sinulla ei ole ollut lapsiperhe-elämää, joten mikset ole kouluttautunut parempiin hommiin? Vaiko onko ollut helpompaa elää miehen siivellä? Koska mökkeily, sisustaminen harrastukset syövät rahaa.
Mikäli ihminen viihtyy kotona ja parisuhteessaan, niin eihän hän lähde hakemaan viihdykettä muualta. Et ilmeisesti ole riittänyt/ollut tarpeeksi hänelle.
Harvemminpa näissä tilanteissa kotona on ollut se ihanin enkeli, jolla ei olisi osaa eikä arpaa parisuhteen ongelmiin, sillä sellainenhan teillä on ollut.
Raivoa niin paljon kuin haluat, mutta peiliin kannattaa kurkata, josko jotain olisit voinut tehdä toisin. Vai näkisitkö mitään rehellisesti oman erinomaisuutesi läpi?
Hakuhan miehelläsi on päällä, jo nettiprofiilinen luominenkin sen kertoo. Ilmeisesti hänellä ei ole vain vielä ollut tarpeeksi rohkeutta lähteä. Sekin on helpompi tehdä, kun uusi nainen löytyy.
Eihän elämässä saa "palkkiota" sillä, että itse on ollut kuuliainen ja hyvä; näin ilmeisesti itsestäsi ajattelet Parisuhteessakin kannattaa joskus arvottaa ja määrittää suhdettaan toiseen ja varsinkin olla vähän iholla, kuunnella, eikä tuudittautua siihen, että kaikki olisi hamaan kuolemaan asti muuttumatonta.- 9875984
"Mikäli ihminen viihtyy kotona ja parisuhteessaan, niin eihän hän lähde hakemaan viihdykettä muualta."
Uskollinen ihminen ei lähde hakemaan viihdykettä muualta vaikkei viihtyisikään kotona ja parisuhteessa. Vasta sittenhän se uskollisuus mitataan.
- Skeptikko
No joo, oli typerää laittaa aloitus tänne. Hyviä pointteja kuitenkin löytyi, mutta myös väärinkäsityksiä.
Ei - en ole lähihoitaja.
Ärsyynnyin siitä, että ensimmäiseksi ehdotetaan siivousta tai lähihoitajan ammattia tajuamatta, että siihenkin vaaditaan koulutus. Teen toisella alalla pätkiä ja määräaikaisuuksia - en ole pitkäaikaistyötön. Ja olen aina säästänyt pesämunaa omalle tilille. Kukaan teistä ei lohduttanut ja todennut, että kyllä sulle sitä uutta pätkää vielä löytyy. ;) Kaikkeni olen tehnyt työllistymisen eteen eli se on tavoitteeni 24/7. Työttömyyspätkät ovat murheeni ja tunnen epäonnistuneeni työelämässä. Se siitä oletetusta erinomaisuudentunteesta. Moraali on silti tallella ja siitä olen ihan oikeutetusti ollut tyytyväinen.
Ylipainoinen luuseri tai suhteen seksittömyys ovat yleisimpiä syytöksiä petetylle. Siitä tökerö kommenttini - tunnustan. En kuitenkaan ajattele, että kaikki ylipainoiset ovat luusereita... vain osa heistä. ;) Sama koskee myös hoikkia.
Menetän mieheni raivoamisella... Sekö todella alkoi yht' äkkiä huolettamaan? :D Jos kymmen vuoden takaista tunnustusta ei ole puitu perheessä koskaan, niin nyt se täytyy käsitellä jo ihan itseni vuoksi. On terapeuttista raivota nyt ja minun puolesta mies on vapaa lähtemään, jos ei sitä kestä. Ainakin minä saan siitä voimaa mahdolliseen eroon ja asian taakse jättämiseen. Samalla testaan miestäni - tuleeko lisätunnustuksia.
Tosiaan, mielenkiintoinen näkemys, siitä että mies halusi jäädä kiinni. Uskon vahvasti ihmisten alitajuntaan ja siihen ettei vahinkoja ole...
Kyllä, olen työttömyysjaksojeni aikana "tavallaan" maksullinen nainen, mutta seksiä harrastetaan ihan yhteisestä sopimuksesta. ;)
Mutta lämmin kiitos empaattisesta ja kannustavasta palautteesta. Tästä saisi hyvää ainesta tutkimukseen kuin "Ihminen on ihmiselle susi".- pop_
"Kukaan teistä ei lohduttanut ja todennut, että kyllä sulle sitä uutta pätkää vielä löytyy. ;) Kaikkeni olen tehnyt työllistymisen eteen eli se on tavoitteeni 24/7. Työttömyyspätkät ovat murheeni ja tunnen epäonnistuneeni työelämässä."
Pieni kommentti tuohon.
Kirjoitit miehesi uskottomuudesta, se lienee pääasia, johon kaipasit kommentteja ja siihen vastauksia saitkin, erilaisia. Oikeastaan sait kaikki mahdolliset kommentit, joita tuossa tilanteessasi voi antaa.
Nuo työttömyyspätkät. Olet kouluttautunut jollekin alalle x, ja tehnyt käsittääkseni pitkään pätkätöitä. Jos käsitykseni on oikea, ja olet pätkiä tehnyt pitkän aikaa, viimeiset vuodet, niin viimeistään nyt kannattaisi miettiä uudelleen (tai jatko-) koulutusta. Sellaiseen ammattiin, jossa töitä riittää (valitettavasti esim. lähihoitaja...). Sillä mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän väsähdät pätkiin. Mitä enemmän väsähdät, sitä epätodennäköisempää on löytää vakituista työtä. Ikä tuo oman rasitteensa. Mitä pidemmälle 50 täytät, työmahdollisuutesi vakituiseen työhön vähenee jo senkin kautta. Omasta realistisesta mielestäni ei olisi edes kovin lohduttavaa todeta sinulle "kyllä sitä uutta pätkää vielä löytyy". Jokainen työttömyyskuukausi lisää ikääsi (!) ja alentaa mahdollisuuksia saada uutta pätkää. Ja jokainen mahdollinen pätkäkuukausikin lisää ikääsi ja seuraavaa pätkää on aina vaikeampi saada.
Ehdotukseni on tosiaan, että uudelleen kouluttaudut "vetävämpään" ammattiin. Tai vaihtoehtoehtoisesti otat mitä tahansa työtä vastaan, periaatteena ettei työttömyysjaksoja tule. Tämä tietysti saattaa vähentää tulojasi juuri nyt, mutta ainoa keino kerryttää eläkettä ja välttää epäonnistumisen tunne töissä on tehdä töitä.
- Paloturvallinen
Nainen on yleensä toiselle naiselle susi. Varsinkin jos haet tukea, silloin yleensä alkaa se raatelu. Sitä ennen ollaan muuten vaan kateellisia.
Onhan se normaalia huutaa ja raivota tuossa tilanteessa. Jotain oleellista on rikkoutunut ja parisuhteen pohja on pudonnut. Sinua on petetty, se sattuu ja loukkaa. Ja miehesi osalta; sitä saa mitä tilaa...joten miehellesi raivoamisesi osalta en heruta säälipisteitä, päinvastoin.
Parisuhde on kuulemma kahden kauppa (sarkasmia), joten eiköhän tuossa tilanteessa ole aivan normaalia, että pettänyt osapuoli joutuu raivon kohteeksi. Kuinkahan moni kommenttien kirjoittaneista naisista käsittelisi tuossa tilanteessa omia tuntemuksiaan vain omassa päässään tai valittaen tyttökavereilleen.
Joskus työllistymiseen tarvitaan vain onnea; oikea paikka ja aika. Eli kenties pätkäduunit jatkuvat, muttei ole sanottu, etteikö se pidempiaikainen/vakituinenkin työsuhde osu kohdalle.
Voimia sinulle, anna raivon purkautua. Toivottavasti löydät oikean, sinulle itsellesi sopivan ratkaisun tilanteeseen. Vaikka pitkän parisuhteen jälkeen mahdollinen ero tuntuisi pelottavalta taloudellisesti, yksin olemisen yms. kannalta, niin yleensä elämä kantaa. Välillä tekee tosi kipeää, mutta todennäköisesti muutaman vuoden päästä elät parempaa elämää.- 9877
Raivoaminen ja huutaminen ei ole koskaan normaalia, vaan se on henkistä väkivaltaa. Ymmärrettävää ehkä, mutta ei normaalia. Itseasiassa vielä haitallisempaa suhteelle kuin uskottomuus, koska raivoaminen ja huutaminen kohdistuu suoraan puolisoon. Uskottomuus ei. Rakentavan riitelyn huoneentaulussa kohdat
"Puhukaa toisillenne kunnioittavasti.
Älkää haukkuko, mitätöikö tai loukatko toisianne."
koskettavat erityisesti raivoamista ja huutamista. Vaikka toinen raivoaisi kuinka paljon tahansa sillä on ainoastaan haitallisia vaikutuksia parisuhteeseen. Jos päädytään eroon on turha sanoa "erosimme puolison uskottomuuden vuoksi", vaan paremmin "erosimme, koska puoliso oli uskoton, enkä sietänyt ja osannut käsitellä asiaa. Purin vihani ja turhautuneisuuteni häneen, kun en parempaan pystynyt."
"Rakentavan riitelyn huoneentaulu
Keskustelkaa ristiriita loppuun saakka.
Älkää harhautuko sivupoluille.
Puhukaa toisillenne kunnioittavasti.
Kuunnelkaa toisianne.
Älkää haukkuko, mitätöikö tai loukatko toisianne.
Kertokaa, mikä toisen toiminnassa tuntuu pahalta.
Älkää käyttäkö sanoja ”aina” ja ”ei koskaan”.
Älkää kaivelko menneitä.
Älkää uhatko erolla.
Älkää huutako.
Hyväksykää, ettei kaikissa asioissa tarvitse olla samaa mieltä.
Älkää ottako lapsia mukaan riitaan.
Tunteiden kiihtyessä ottakaa aikalisä.
Tunnistakaa oma vastuunne – antakaa ja pyytäkää anteeksi.
Kysykää itseltänne, haluatteko olla oikeassa vai onnellisia.
Yhteisten asioiden suhteen hyväksykää vain yksimielinen päätös." - Skeptikko
Kiitos. Olet asian ytimessä. ;)
Tämä on prosessi: aluksi en osannut sanoa mitään ja sitten tuli raivo. Se ei ole ollut yhtäjaksoista vaan ajoittaista. Keskusteluyhteys on säilynyt kokoajan eli nyt sinäkin, joka olet erityisen huolissasi mieheni henkisestä hyvinvoinnista voit rauhoittua.
Luulen, että vihakin menee aikanaan ohi - voi hetkeksi palata, mutta häipyä jälleen. Olemme jatkaneet yhdessä samoja yhteisiä harrastuksia kuin aiemminkin - sulassa sovussa.
Minulle tilanne olisi pahempi, jos kyseessä olisi ollut suhde. Ainakin osittain on ollut kyse siitä, ettei hänellä ollut ennen minua muuta seksisuhdetta. Tavallaan ymmärrän, että siitä voi nousta halu kokeiluun 50-villityksen myötä. Samaan aikaan miehellä voi nousta huoli omasta seksuaalisuudesta - lähinnä fysiikasta. Pysyykö libido? Toimiiko fysiikka? Te, jotka olette nyt nuoria niin törmäätte tähän aiheeseen myöhemmin. ;)
Mitä tulee työhön, niin minulla on mahdollisuus olla valitsematta lähihoitajan tai siivoojan työtä. Kiitos vaan vinkistä. :D
- mietteliäsN
Raivoa rauhassa sisko. Tuuleta tunteitasi. Pahan olon saa ja voi ja pitääkin pystyä ilmaisemaan aviomiehelleen.
Puhukaa yhdessä. Ilmaista ammattiapua löytyy esim. kirkon perheneuvonnasta.
Omaa ammatillista tilannettasi voit myös miettiä yksilökäynneillä siellä tai aikuiskoulutuksen ammattilaisten kanssa.
Asiat kyllä selviävät.Voimia elämääsi.
Äläkä sure sitä ettet löytänyt lohdutusta itsellesi täältä. Odotit ehkä liikaa. Lohdutuksen sanat löytynevät jostain muulta.- 9877
Pahaa oloa voi ja pitääkin toki ilmaista puolisolleen. Mutta sitä ei pidä tehdä raivoten. Ihan terveen vuorovaikutuksen perussääntö. Miksi se on täällä siskot niin monella kateissa? Vuorovaikutus menee vielä pahemmin ja täydellisesti lukkoon, jos toinen vain raivoaa.
Vähättelemättä tunteitasi miehesi uskottomuudesta, lohduttaisin, että kaikki nuo paljastuneet asiat ovat ns panosuhteita, eli pano tai hieronta ja sitten pois.
Vaikuttaisi, että miehelläsi ei ole tarvetta henkiseen yhteyteen jonkun kanssa vaan hakee jännitystä ja vaihtelua eli ns kiksejä elämäänsä. Sinua ei ole haluttu satuttaa milloinkaan :
Käytän tässä ruokavertauksia. Harva pystyy syömään pelkkää terveellistä ruokaa kymmeniä vuosia. Tekee mieli välillä pizzaa vaikka tiedetään, että se on epäterveellistä, mutta ajatellaa että pieni poikkeama ei vaaranna terveyttä.
Mitä sinun nyt kannattaisi tehdä?
a) Hiljaisesti hyväksyä myös pieni vipinä oman sängyn ulkopuolella ja ehkä harrastaa sitä itsekin. Maailmassa on maita, joissa rakastajat ja rakastajattaret ovat arkipäivää.
b) lyöt homman palasiksi jos et ole taloudellisesti liian riippuvainen miehesi tarjoamista mukavuuksista. Suomessahan kyllä elääerilaisilla tuilla, mutta ei se hauskaa aina ole. Tällöin ehkä säilytät paremmin itsekunnioituksesi. Saat yhteisestä omaisuudesta puolet mukaasi, joten et varmaan puille paljaille jää.
Se mitä sinun ei kannata tehdä on, että jatkat raivoamistasi ja vaadit mieheltäsi jatkuvaa katumusta ja nöyristelyä. Sitten vielä itse olet loppu elämäsi katkera ja muistuttelet tapahtuneesta ja kyttäät miehen liikkeitä.- Skeptikko
Kiitos. Uskoisin, että päätelmäsi on oikea. Hänenkin kertomusten mukaan kyse oli seksistä, ei suhteen hausta. Toki keskustelua niiden käytön eettisyydestä ja turvallisuudesta on käyty perusteellisesti.
En kyttää, kun en ole aiemminkaan kytännyt. Tuosta raivoamisesta jo kirjoitinkin, että se ei ole ollut tyypillistä minulle, enkä usko että se jatkuu myöhemmin, jos päätämme jatkaa.
- NainenW-66
"Mitä tekisit?"
Varmaan tässä tapauksessa kuten raamatussa sanotaan, tai jotain sinnepäin: käännä toinenkin poskesi. Sillä tarkoittaisin, että mies voisi aivan vapaasti käydä maksullisissa, mutta asiasta ei enää kannata raportoida minulle. Näin syyllisyys jää miehelle itselleen kärsittäväksi, eikä minun tarvitse pahoittaa mieltäni. Kätevää, eikö totta? Ainoastaan jos kysyn asiaa, ei saa valehdella. Vaikka toisaalta näen heti kun minulle valehdellaan. Usein myös tiedän, että jotain on tekeillä, vaikka ei ole minkäänlaista muuta todistetta kuin tunne.
Muutoin parisuhde on juuri se mikä on, riippumatta siitä onko toinen pettänyt vai ei. Omat tunteethan suhteen tekevät hankalaksi jos tietää toisen pettäneen, ei uskottomuus.
Monet pitävät eri asioita pettämisenä. Kuten tässä ketjussa on vähätelty maksullisten käyttöä. Pelkkä pano kun ei ole kunnon pettämistä. Sivusuhde, jota uskoton itse kuvailee "se on vain seksiä" voi kuitenkin myös olla pelkkä vakipanosuhde. Huonommaksi kuin maksullinen sen monen mielestä tekee vakituisuus, toistuvuus, sama ihminen. Perimmäisenä pelkona on, että henkisyys tulee mukaan kuvioon. Kaikista pahinta ja kamalinta yleensä ajatellaan olevan henkinen suhde yhdistettynä seksiin (siis parisuhteen ulkopuolella). Tai sitten toisaalta juuri maksullinen nainen, jos perheessä on vielä muutenkin pulaa rahasta. Uskottomuus on aina erilaista eri ihmisten näkökulmista ja elämästä katsottuna.
Moni kokee jo pettävänsä, kun nauttii henkisesti vastakkaisen sukupuolen seurasta ja huomaa ajattelevansa seksiä hänen kanssaan. Joku toinen lohduttaa, ettei pelkkään uskottomuuden ajatteluun voi vetää uskottomuuden rajaa. Tavallaan ei voikaan, ei edes henkisen uskottomuuden rajaa. Kuitenkin ihminen itse valitsee mitä nyt valitseekin, vapaaehtoisesti. Näin pitää olla. Se pitää hyväksyä tapauskohtaisesti, kuten ap:llä yhdistelmä mies maksulliset naiset. Ellei sitä hyväksy, vaan jää veivaamaan asiaa ja raivoamaan siitä, alentaa itsensä ja tekee elämästään vaikeaa, ellei jopa helvettiä. Mieluummin eroaa. Eikö niin, ap? Omalla huonolla käytökselläsi osoitat, ettet pidä itseäsi yhtään arvokkaana, tai ainakin paljon huonompana kuin maksullinen nainen. Räksytys ei paranna suhdettanne yhtään, vaan huonontaa sitä kerta kerran jälkeen.- nainenW-66
"Raportointiin" kuuluu se, ettei haista hierontaöljylle tai pyykin seasta löydy kondomeja( taskuista).
- voihannenä
Raivoaminen ei hyödytä, vaan se vahingoittaa suhdettanne sitä enemmän mitä enemmän raivoat. Huolimatta, että raivosi johtuu suurelta osalta siitä, että joudut kohtaamaan tosiasioita, joita et olisi halunnut kohdata. Teillä on nyt muutoksen paikka liitossanne. Ikävä kyllä muutoksiin harvat suhtautuvat positiivisesti tyyliin "Puoliso on uskoton. Harmi. Mutta nythän meillä on hyvä mahdollisuus kehittää itseämme, korjata liittoa!" Monet pelkäävät muutoksia, vaikka mikään ei ole niin varmaan kuin muutos.
"miehellä oli ollut vuoden nettideittiprofiili, yksi pikapano puskissa ja thaihieromalaitoskäyntejä omien sanojen mukaan pari kertaa. Syyksi hän ilmoitti pahan työstressin... Hän on pettänyt myös aiemmin maksullisen naisen kanssa 10-vuotta sitten ulkomailla humalassa .
Nettideittiprofiili vuoden? Ja uskot yhteen pikapanoon puskissa, pari kertaa thaihieromalaitoskäyntejä... jne?
No, oli miten oli, siitä ei kuitenkaan ole kyse. Vaan siitä, miksi mies lemusi vahvasti hierontaöljylle; HÄN halusi paljastua. Hän halusi kertoa, ottaa puheeksi. Hän otti riskin. Hän halusi tietää miten reagoit ja suhtaudut. Mitä teet ja sanot. Se auttaa häntä selvittämään haluaako hän jatkaa parisuhdettanne, ja haluatko sinä jatkaa sitä ja jos haluat miksi? Jatkaisitko sinä liittoa, jota puolisosi haluaisi jatkaa vain siksi, ettei johtuisi ehkä loppuelämän mittaiseen taloudelliseen ahdinkoon? Jatkaisitko liittoa, jos puoliso vain raivoaisi ja huutaisi, mahdollisesti kyttäisi ja keräisi lisää "todistusaineistoa"? Loisiko tällainen lisää luottamusta suhteeseen, saisiko puolison palautettua uskolliseksi, ruotuun vai mikä tarkoitus? Tässä kohdassa sinun on mietittävä sitä millaisia tunteita itselläsi olisi ollut käydessäsi vieraissa. Millaista asiaa olisi salata ja miksi olisit asian toiselle paljastanut.
Puolison uskottomuus on sitä suurempi pettymys mitä enemmän pieleen on itse osunut arvioissaan millaisessa liitossa, millaisen kumppanin kanssa elää. Pettymys on oman pääkoppasi sisällä. - sisko321
Aika vähän apua tuohon tilanteeseen voi antaa. Parisuhde kun ei ole koskaan yksipuolinen juttu, vaan siinä on aina kaksi puolta, kahden ihmisen näkemys, tunteet, ihan kaikki.
Kokoa silti itsesi, ja säästät itsekunnioituksesi. Älä raivoa. - john.d.high
Jätä se sika! Ainakin naistenlehtien "ongelmapalstoilla yleisin ohje.
- kylläjaei
Itse en usko mihinkään "vain seksiin". Ja jos uskoisin, niin sama pätisi suhteessa minuun. Eli mies olisi kanssani lähinnä seksin vuoksi, jos hän on muidenkin kanssa vain seksi vuoksi. Tätä monet naiset kieltäytyvät ajattelemasta, jaottelevat päässään henkisyyden ja seksin aivan eri leveleille, sijoittavat itsensä eri kohtaan kuin miehen muut seksisuhteet.
Aivan samoin toimii muutkin suhteet. Narsismiin taipuvainen voi toitottaa kumppanilleen miten hän arvostaa pelkästään hyötysuhteita. Ihmissuhteista pitää olla jotain konkreettista hyötyä, muuten niihin ei kannata ryhtyä. Kumppani ajattelee vain ok, mutta ei huomaa hyötymomentin koskevan ollenkaan häntä itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322223
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472046- 391852
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1091436
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161365Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036