Pakkoruotsin kannattaja kansalle tiedoksi!

Seuraavissa vaaleissa Persujen pitäisi vaalipiireittäin kerätä pakkoruotsia kannattavien politiikkojen nimet samalle listalle puolueesta välittämättä.
Tämä olisi keskeinen tieto äänestäjille, koska pakkoruotsiin on kyllästytty.
Moni haluaa lapselleen tulevaisuuden globaalissa maailmassa. Impivaaraan käpertyminen ei enää käy. Ruotsi on niin pieni kieli, ettei kaikkien ole syytä sitä opiskella. Yliopistoista pitää ehdottomasti poistaa pakollinen ruotsin kurssi!

Hyvin riittää kaikille, että ruotsia opiskellaan vapaaehtoisesti. On syytä epäillä politiikon motiiveja, jos kannattaa pakkoruotsia.

33

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hörölörönpuupäät

      Asia ei sitten vissiinkään ollutkaan kirjattu hallitusohjelmaan ?
      Suomessa on kaksi turhaketta, persut ja pakkoruotsi !

      • itse_olet_puupää

        Sitä ei voitu kirjoittaa hallitusohjelmaan, koska RKP:n apupuolue Kokoomusta johti silloin eräs ruotsinkieliseen eliittiin kuuluva Stubb. Tuolle RKP-bulvaanille pakkoruotsin olemassaolo oli kynnyskysymys.

        Olet raukkamainen, kun hyökkäät sitä AINOAA puoluetta vastaan, joka vastustaa ja yrittää pakkoruotsituksen poistaa!


    • ggggggfj
      • epätoivoista

        Wau!? Ihanko osasit ryssä-kortin nostaa esille? Gratulis vaan. ;-)

        Todella epätoivoisia alkaa olla nettisvekojen eli pakkoruotsituksen kannattajien argumentit.


      • epätoivoista kirjoitti:

        Wau!? Ihanko osasit ryssä-kortin nostaa esille? Gratulis vaan. ;-)

        Todella epätoivoisia alkaa olla nettisvekojen eli pakkoruotsituksen kannattajien argumentit.

        Nää on nuoria poikia, jotka kommntoivat typeryyksiä Ainakaan minä en olle nähnyt missään Persujen tekevän yhteistyötä Venäjän kanssa. Pohjoismaiden kanssa kylläkin.
        RKP:n preesidenttiehdokas oli vuosikausia Moskovaassa..


      • tulipunainen--
        Perusnuori kirjoitti:

        Nää on nuoria poikia, jotka kommntoivat typeryyksiä Ainakaan minä en olle nähnyt missään Persujen tekevän yhteistyötä Venäjän kanssa. Pohjoismaiden kanssa kylläkin.
        RKP:n preesidenttiehdokas oli vuosikausia Moskovaassa..

        Ärkkopeen ehdokas oli tulipunainen kommunisti!!!!!!


    • Pekka-14vuotta

      Mä vastustan kans pakko ruotsii ja pakko enklantia ja pakko matikkaa ja pakko äikkää mutta pakko pirrustus on mukaavaa. Mun isi on persu ja on samaa mieltä koulutus vaan tyhmentää. Opet on ihan perseestä.

      • hekohekoheko

        RKP-trolli luulee olevansa hauska ja nokkela, mutta on vaan tylsä.


    • Id_aloitti

      Ketä kiinnostaa. Talous, terveydenhoito yms. ovat ainaskin minulle tärkeämpiä. En ole siis persu.

    • dghgfh
      • Persu miehille ja pojille venäjän osaamisesta on hyötyä. Tutkimusten mukaan venäläiset naiset ovat maailman kauniimpia heillä ei ole myöskään feministisiä ajatuksia Venäjää puhuvia naisia on huomattavasti enemmän, kuin ruotsia puhuvia. Joku kirjoitti, että ruotsin kielen voi työntää Håkanin hanuriin. Olen sitä mieltä, että suomalaiselle nuorelle siitä tuli uusi lentävä lause.


      • lyhyt.muistisi
        Perusnuori kirjoitti:

        Persu miehille ja pojille venäjän osaamisesta on hyötyä. Tutkimusten mukaan venäläiset naiset ovat maailman kauniimpia heillä ei ole myöskään feministisiä ajatuksia Venäjää puhuvia naisia on huomattavasti enemmän, kuin ruotsia puhuvia. Joku kirjoitti, että ruotsin kielen voi työntää Håkanin hanuriin. Olen sitä mieltä, että suomalaiselle nuorelle siitä tuli uusi lentävä lause.

        "Joku kirjoitti, että ruotsin kielen voi työntää Håkanin hanuriin. "

        Sinä taisit itse kirjoittaa näin.


    • Älä_uneksi

      Venäläiset naiset vaativat laatua. Siksi persuilla ei mahdollisuuksia

      • blingbling

        Gärna får det finnas en liten förmögenhet också.


    • llsdfgksgfd
    • Takana_tulevaisuus

      Pakkosuomi myös poistettava. Miksi tuntitolkulla päntätään jotain inessiiviä, ketä kiinnostaa. Mun ainaskin koulu meni pilalle pakkosuomen takia. En oo ainoo. Kalevalaa ei oo tarvinnu siteerata kertaakaan, sekin pakkoluettiin. Funtsikaa ny päättäjät vähän.

      • TehdäänHetiKaupat

        Sen kun vain lopetatte "pakkosuomen" opiskelun, jos luulette selviävänne Suomessa ilman maan ylivoimaisen pääkielen taitoa!? Minua se ei haittaa.

        Lopetetaan vaan sekä "pakkosuomi" että pakkoruotsi. Kyllä muutamaa kiihkohurria lukuun ottamatta kaikki muut haluavat opiskella suomea.


    • IlariL

      Se oli karmeata tankata Kalevalaa. Joo, pakkosuomi pois.

    • Matkaanjo

      Samat kokemukset!!

    • Miksei suomenruotsalaisille naisille kelpaa omaa kieltään puhuva mies?
      Kaikilla on ulkomaalainen!

      • OttoA

        Miten niin? Itse puhun omaa äidinkieltäni joka on suomi. Vaimoni äidinkieli on ruotsi. Puhun vaimoni kanssa ruotsia. Suomenkielisille puhun suomea, ruotsinkielisille ruotsia. Kukaan ei ole käskenyt unohtamaan suomenkieltä.
        "Perusnuori" kirjoittelee hölynpölyä.


    • pakkovenäjä
      • Venäjää puhuu 200 miljoonaa ihmisjtä, ruotsia 9 miljoonas.
        Venäjä on lähempänä kuin Ruotsi.


    • Venäläiset naiset ovat tutkimusten mukaan maailman kauniimpia. Onko mielestännä Ulla-Maj Wiideroos kaunis?

      • markkinarako

        Venakot ovat halpoja ja helppokäyttöisiä.


    • Aitosuomalaiset

      Persut ovat suomalaisuutta vastaan !

      • Aitoruotsalaisetko

        No niin. Nyt omasta mielestään niin nokkela nettisveko keksi ihan itse asian kääntämisen päälaelleen!? ;-)

        Ps. Uusimman geenitutkimuksen mukaan "suomenruotsalaiset" ovatkin etnisesti suomalaisia eivätkä ruotsalaisia. Siis ovatkin ruotsinkielisiä suomalaisia eli svenskpråkiga finnar!

        Miltä suomalaisuus mahtaa maistua suomalaisuutta iaina halveksimaan ja ruotsalaisuutta ihailemaan opetetulle nettisvekolle?


      • Voisin_olla_Jörgen

        Minkä uusimman tuloksen? Tais olla sun oma tutkimus.
        Sitä paitsi kaikki eivät ole samaa perimää. Itseni (olen suomenkielinen) geenit ovat Tanskasta. Tarkemmin Skånesta joka on kuulunut aikoinaan Tanskaan.
        Eiköhän ole parempi ettet esittele harhaanjohtavia "tutkimuksiasi".


      • Oi9
        Aitoruotsalaisetko kirjoitti:

        No niin. Nyt omasta mielestään niin nokkela nettisveko keksi ihan itse asian kääntämisen päälaelleen!? ;-)

        Ps. Uusimman geenitutkimuksen mukaan "suomenruotsalaiset" ovatkin etnisesti suomalaisia eivätkä ruotsalaisia. Siis ovatkin ruotsinkielisiä suomalaisia eli svenskpråkiga finnar!

        Miltä suomalaisuus mahtaa maistua suomalaisuutta iaina halveksimaan ja ruotsalaisuutta ihailemaan opetetulle nettisvekolle?

        Uusimman geenitutkimksen mukaan Suomi jakautuu itä/länsisuunnassa. Tästä löytyy hyvin tietoa googlaamalla.


    • Pekka_Kuusamosta

      Pois PAKKOSUOMI!!!
      Olen kurkkuani myöten täynnä microkirlen pänttäämistä.

    • Osa persuista haluaa säilyttää pakkoruotsin, koska se vaikeuttaa matujen kotoutumista.

    • Miksi ruotsi pitäisi olla pakollinen suomenkielisissä kouluissa!
      Ruotsin kieli ja kulttuuri on ollut osa Suomen henkilöllisyydestä satojen vuosien aikana.
      Suomi on kuulunut Ruotsiin seitsemänsadan vuoden ajan ja me Suomenruotsalaiset ovat rakentaneet Suomea metsästä kaupungeiksi.

      Kielen osaaminen avaa monia uusia ovia ja ruotsi antaa paremman mahdollisuuden oppia uusia kieliä! Suomenruotsalaisella on helpompi oppia englantia ja saksaa, koska ne kuuluvat samaan kieliryhmään. Suomenkielisten on helpompi oppia uusia kieliä jos osaa ruotsia.

      Suomi ilman ruotsin kieltä, ei ole Suomi!

      #svenskatalandebättrefolk

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      466
      2853
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1345
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1191
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      33
      1156
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      162
      1131
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1071
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      97
      963
    8. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      892
    9. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      39
      877
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      794
    Aihe