Sähköpylväs keskellä mökin pihaa

Harmittaa

Onkohan kaikki mennyt oikein. Sähköyhtiö on vetänyt linjan naapurin mökille. Se on kyllä ok mutta ovat laittaneet tolpan keskelle mun mökin pihaa. Ja siinä on vielä esteenä harusvaijerit. Ts. pilas kyllä pahasti pihan. Tämä on rantakaava-aluetta.

15

3493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollli_yrittää

      Ei se johto muuten pysy siellä ilmassa, pitää olla pylväitä määrävälein. Eikä se pylväs ole sinun pihallasi vaan rajalinjalla.

    • kateus_vaivaa

      Kyllä sinäkin olisit saanut sähköt kun olisit latonut euroja tiskiin.

    • se.ratkaisee

      Kumpi oli ensin: mökki ja piha vai sähkölinja?

    • aloitusexpertti

      Että menisi ihan oikein niin voimme epäillä että tämänkin aloituksen takana lienee Suomi24:n ylläpito ei siis

    • kiusa.se.pienikin

      Nyt voit asentaa siihen ison valonheittimen naapuria kohti.

      • ihmehdotus

        Mutta mistä sähkö siihen isoon valonheittimeen, ellei nimittäin aloittajan tontilla ole sähköä? Kiipeileekö hän sinne tolppaan ja tekee omia kytkentöjään, laittaako ehkä oman kulutusmittarinkin? Saattaa olla ettei sähköyhtiö tykkää hyvää...


      • kateus_vie_sähkönkin_lin
        ihmehdotus kirjoitti:

        Mutta mistä sähkö siihen isoon valonheittimeen, ellei nimittäin aloittajan tontilla ole sähköä? Kiipeileekö hän sinne tolppaan ja tekee omia kytkentöjään, laittaako ehkä oman kulutusmittarinkin? Saattaa olla ettei sähköyhtiö tykkää hyvää...

        Ei pylväs mitään haittaisikaan jos itselläkin olisi sähköt, mutta se kateus.


    • Harmittaa

      Kiitos epäasiallisista vastauksista. Pylväs ei ole rajalinjalla. Linja menee kapean salmen yli. Linja on muutoin tien vieressä mutta jostain syystä se tulee tien ylitse keskelle pihaa josta siis jatkaa salmen ylitse.
      Mökilläni on aurinkopaneeli. Se riittää hyvin jääkappiin. Ei ole muuta käyttöä sähkölle.
      Toivon etten saa vastauksia koska ne eivät ole asiallisia. Naapuria en halua kiusata, tämä ei ole hänen syynsä.

      • turhaa_narinaa

        Vähän vaikea sitä salmea on lähteä siirtämään, on mentävä luonnon ehdoilla.


    • Tufhapalsta

      Täällä on vain päivystäviä idiootteja. Kysymyksiin ei saa vastausta, vinoilua vain.

    • no.jo.on

      Tottahan nyt jokainen haluaa keskelle pihaansa sähköpylvään ja paljon vaijeria ja vielä ilman korvausta, hyvä etteivät maksa sellaisesta...

    • montalinjaamailla

      Siirrätä se tolppa pois siitä pihaltasi haruksineen, ei ole kummoinen juttu. Sähköyhtiön kanssa vain uudelleen neuvottelemaan, koska ilman sinun suostumustasi ei se tolppa ja linja ole siihen tontille tullut muutenkaan. Vai oletko ihan torvi käyttämään kuivamustekynää?
      Jos et ole antanut mitään suostumusta ja allekirjoittanut sopimuksia ja se tolppa on vain ilmestynyt tontille, niin silloin yhteys poliisille!

      Ihan vaan kokemuksella, minulla on omistamillani eri kiinteistöillä useampi kilometri monenlaista linjaa ja tolppaa, kaikista on sopimukset ja linjakorvaukset maksetttu. Yhden linjan vetivät ilman lupaani ja siitä tuli poliisijuttu, sähköyhtiö maksoi kiltisti kipurahat. Joten joko trollaat tai olet toiminut taitamattomasti asian suhteen. Olen myös siirrättänyt sähkötolppia ja haruksia, kun olen ostanut kiinteistöjä ja sähkötolpat ovat olleet minulle sopimattomissa paikoissa, sekä laitattanut sähkölinjaa maahan kaapelina, kun avolinjoista on ollut haittaa. Ei nämä asiat mitään rakettitiedettä ole, ihmiset näitä asioita hoitaa ja niistä voi neuvotella. Ja virkavaltaa erotuomariksi, jos on laittomuuksia tehty.

    • KöyhyysNäkyy

      Kuka enää mitään sähköjä mökille vetää? Sota-ajan touhuja....meikällä aurinkopaneelit katolla ja virtaa tulee eikä sähkölaskuja....mutta jos haluaa maksella tietysti nousevia kuluja niin vapaasti vaan...

    • HenRikki44

      no juu, asiasta tehdään suunnitelma, joka maanomistajalle esitetään, saat kertoa mielipiteesi, siis ENNEN töiden tekemistä..jotain puuttuu tuosrta kuviosta, jos tolppa noin vain pihaan ilmestyy. SE että palstalla on pää auki kaikki idiootit, ei tätä totuutta miksikään muuta.

    • kademieli

      Ei aloittajalla ole mitään sähköpylvästä pihallaan, tuskin edes mökkiäkään.
      Joutessaan vain trollailee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5023
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3726
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2810
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2759
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      146
      2240
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2026
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1910
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1594
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      4
      1524
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      26
      1478
    Aihe