Suomen lapinkoira hoito 2

Lapinkoirafani

Terve! Tein aiemmin keskustelun nimeltä 'Suomen lapinkoiran hoito', mutta tuli myöhemmin lisää kysyttävää. Eli kuinka usein pitää harjata, pestä hampaat, kylvettää/pestä, jne. Ja koiran siis kouluttamaan kotona (ei siis ole tarkoitus päästä mihinkään lajeihin tai näyttelyihin)? Kuinka korkeat pihan aidat tulisivat olla jotta koira ei katkaisi( selvennykseksi, koira ei siis olisi mitenkään tarhassa)? Haluaisin ohjeita niin aikuiselle koiralle kuin pennulle ;)

1

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s-näin

Terve!
      Pentusena jotta tottuu harjailuun noin kerran pari kuussa (saa harjata useamminin jos harjauksesta harjaaja tykkää). Ja tieten kurakelillä pesua eli yleensä huuhtelu. ja harjaus. Pentuselle monesti korvan taakse pehmeän peitinkarvan ja alusvillan yhdistelmänä muodostuu peukalonpään kokoinen pallero jos turkista huolehdi.

Sitten aikuiskarvan saatuaan meillä on harja käynyt vain "turkin vaihdon aikaan" kerran viikkoon muutaman viikon ajan.

Varsinaista pesupesua ei ole ollut kertaakaan.

tosin lapikas käy uimassa kesähelteillä.

hampaita ei ole koskaan pesty. Lapikas saa luita hyvin useasti. talvisin päivittäin.

Koiran koulutus tapahtui Ruokakupilla. talutin harjoittelu alkoi pirttiharjoituksena. kummonenkaan homma kun noi on niin älykkäitä. piti keksiä joku muu keino kun makupalat eivät kiinnosstaneet.

meillä on puolen hehtaarin aitaamaton piha. Koira pysyy omalla pihalla. koulutus ja luottamuskysymys. Pentu koiran kanssa mennään aina itsekin ovesta ulos, kun on tarve päätä/käyttää koiraa ulkona/pihalla. (Koiraa ei pidä ottaa jos ajattelee sen olevan irrallaan ulkona pitkiä aikoja. Pitää kehdata tsekin ulkoutua.)
      Eräänä päivänä huomaat jottei se lähde mihinkään, mutta pitkän aikaa saat mennä kaverina ulos. noin oikeasti ajatellen koiran kouluttaminen kotioloissa ole vaikeaa. koiran oikeastaan tarvi osata kuin kolme asiaa, Luoksetulo, paikallaaolo, ja kävellä vetämättä taluttimiseessaa. ja ehkä "seis"tms kädkysana eli välittömästi liikkeestä maahan .

jotta näillä ajatuksilla, 8-v lapikkaan om

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6264
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3232
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2546
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2188
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1686
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1470
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      225
      1403
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1382
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      30
      1341
    Aihe