Luokan vaihto?

äiti80

Poikani siis haluaisi vaihtaa luokkaa, hänellä läheisempiä ystäviä sillä luokalla mille vaihtaisi (nykyisellä luokalla olevat jättävät usein yksin välitunneilla, ja muualla) . Minulle tämä kyllä sopii, mutta voinko laittaa rehtorille Wilmassa viestiä, ja kysyä tätä luokan vaihtoa? Selviääkö asia vain viesteillä vai pitäisikö mieluummin soittaa? Poikani osaisi paremmin minulle kertoa mitä viestiin kirjoittaisin.. Haluaisi loman jälkeen heti uudelle luokalle.

9

5770

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettajaeioikea

Kannattaisi laittaa wilmassa viestiä ja perustella rehtorille perusteellisesti miksi poikasi haluaisi vaihtaa luokkaa

• äiti80

Niin taidankin sitten huomenna tehdä :) Varmaankin pyytää sitten soittamaan jos sitä vaatii !

• hiirimatto

Ei se ainakaan muilla tutuilla käynyt niin helposti. Ei elämässä aina voi valita kenen kanssa haluaa olla, miksei hän ole sitten kavereidensa kanssa välituntisin?

• äiti80

Heidän koulussaan on muutama lyhyt välitunti ( 5-10min) sekä pitkä ruokatunti (45min). Viimevuonna hänellä ja kavereillaan oli vain YKSI sama ruokatunti.. Plus eihän niitä tunteja, paritöitä yms. ole kiva yksin tehdä.. ja kun ei ole ketään kelle jutella ennen tuntia :/

• hiirimatto
        äiti80 kirjoitti:

Heidän koulussaan on muutama lyhyt välitunti ( 5-10min) sekä pitkä ruokatunti (45min). Viimevuonna hänellä ja kavereillaan oli vain YKSI sama ruokatunti.. Plus eihän niitä tunteja, paritöitä yms. ole kiva yksin tehdä.. ja kun ei ole ketään kelle jutella ennen tuntia :/

Kaippa tuo luokan vaiho on oikea ratkaisu. Meillä kun tuntuu että on välitunteija enemmän kuin tarpeeksi :/

• Ope38

Meidän koulussa ei kyllä riitä perusteeksi luokanvaihtamiseksi se että rinnakkaisluokalla on kavereita. Jos tuolla perusteella antaa yhden vaihtaa luokkaa niin viikon päästä niitä jotka haluaa vaihtaa luokkaa on jo monta. Sitä paitsi ei koulun tehtävä ole saattaa lasta yhteen parhaan kaverin kanssa vaan opettaa tulemaan toimeen myös niiden kanssa jotka eivät ole niin tuttuja.. Silti voihan sitä vaihtoa kuitenkin yrittää ehdottaa reksille, mutta liikaa ei kannata ihmetellä jos lupaa ei tuosta vain tule.

• facepalm

Ei se kysyny sun mielipidettäs , tai mikä on koulun tehtävä .

• Aivanjuu

Jos poika oikeasti on yksinäinen ja onneton ollut jo pitkään luokassaan, niin luokanvaihto luokkaan jossa hänellä on kavereita on mielestäni oikeudenmukaista. Jos taas kyseessä olisi uusi koulu, uudet luokat yms eikä olisi päässyt ystävien kanssa samalle luokalle, niin luokanvaihto olisi itsenäistymisen varastamista. Täytyy antaa mahdollisuus työskenellä ja tutustua uusin ihmisiin eikä vain olla parhaiden kavereiden kannsa. Jos oikeasti on ollut haastavaa saada kavereita nykyiseltä luokalta jo pitkään ja omistaa kullanarvoiset kaverit toisella luokalla niin vaihto pitäisi ehdoytomasti sallia. Puhutaan kuitenkin lapsista, ei aikuisista.

• Anonyymi

mä haluisin vaihtaa luokkaa mutta en saa koska olen pitkän ruosin lukija ja luokka mille voisin vaihtaa niin siellä ei ole ollenkaan pitkän ruotsin lukijoita. oon seiskaluokalla ja alakoulun opettaja sano että pitkän ruotsin voi lopettaa ylä-asteella mutta ei voikkaan. sain mun toiveista yhden jonka seuraa en oikeen kyllä jaksaisi, laitoin hänet koska hän laittoi minut ja mulla on tosk paljon tunteja ton pitkän ruotsin ryhmän kanssa, enkä tykkää kenestäkään. mun mielestä ihan älytöntä, miksei sitä saisi vaihtaa lyhyeksi jos kukaan muu ei ole vaihtamassa?? mua vituttaa aina mennä kouluun vaikka meiän luokka onkin ihan ok mutta se toinen luokka olisi vaan niin paljon parempi. mun vanha kaveriporukka on siellä ja aina jos välkillä meen niitten kanssa niin mulla on niin hauskaa mutta ton luokan kanssa on ihan tylsää…

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe