Milainen se transmiesten elin on?

Däbbää

Löytyykö kuvaa tai millä semmoista voisi googlettaa? Voiko sillä harrastaa seksiä ja saako siitä nautintoa?

47

4872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytgjufgjhkjhk

      Kyseessä on lähinnä näköispenis, jolla ei yleensä pysty harrastamaan tavanomaista seksiä. Erilaisia tuki- ym. vaihtoehtoja on kokeiltu, mutta hyviä tuloksia ei ole saavutettu. Suomessa tehtävillä leikkaustavoilla saadaan kyllä ainakin jossain määrin itselle nautinto.

    • pahaa

      Käsittämätöntä, että joku antaa silpoa itsensä ja vaihtaa toimivan sukuelimensä toimimattomaan. Ja että lääketiede on lähtenyt tähän!!

      • Aiögree

        Eli olet siis täysin pro siihen, että naisilla on penis ja miehillä vagina? Ok, se on ihan hyvä ja edistyksellinen näkökanta.


    • pahaa2

      Ei vaan en usko tuohon fantasiaan, että mies voisikin olla nainen ja nainen mies. Eihän kukaan pysty enää nykyään edes järkevällä tavalla määrittelemään, mitä mies on ja nainen on. Ja silti sitä tavoitellaan kuin kuuta taivaalta. Transsukupolisille naiseudessa tuntuu olevan olennaista sellaiset aika myöhäsyntyiset ulkoiset tunnusmerkit, jotka saadaan pukeutumalla ja meikkaamalla. Tosinaisena en usko tuollaiseen

      Mutta entä lempeys, kärsivällisyys, uhrautuvuus, joita kaikkia ominaisuuksia naisella on ihan evoluution kehittäminäkin, koska lastenhoito edellyttää noita psyykkisiä "taitoja".

      On myös kokonaan unohdettu käsite "sisätila", joka muokkaa naisen psyykettä ainakin monien psykologien mukaan. Eli että naisella on vagina ja kohtu, generatiivinen sisätila. Kun taas miehellä genitaalit ovat kehon ulkopuolella. Kehon rakenne heijastuu psyykkeeseen, mutta tätä ei nykyajan koneellisena aikana oteta huomioon. Pointtini siis on, että transmiehellä ei ole tällaista sisätilaa, eikä hän tiedä, miltä se tuntuu eikä sitä pystytä hänelle fyysisestikään kunnolla tuottamaan. Miksi tavoitella saavuttamatonta?!

      • klkkj

        Et ole ilmeisesti edes tavannut transnaisia, puhumattakaan transmiehistä. Nuo vetosi pukeutumisesta ja meikkaamisesta osuu enemmänkin transvestiittien kohdalle. Transnainen pyrkii ensisijaisesti näyttämään ja eläytymään kuin muutkin naiset. Se on hänelle luonteenomaista. Uskoisin että lähes kaikki transnaiset muistuttavat enemmänkin sinua tuolta osin.

        Sitten tuohon lempeyteen, kärsivällisyteen ym. joita luettelit naisen ominaisuuksiksi. Myös transnaisella on nuo samat ominaisuudet, siihen juuri se sukupuolikokemus perustuu - transnainen kokee olevansa nainen myös noilta osin. Ongelmia aiheuttaa se että transnainen on joutunut elämään elämänsä alkuosan väärässä sukupuoliroolissa ja ympäristö edellyttää niitä vääriä sukupuoliominaisuuksia. Transnainen siis joutuu peittämään todellisen minänsä ja esittämään odotettua roolia. Tuo vuosia ja jopa vuosikymmeniä jatkunut "koulutus" aiheuttaa yleensä sen että transnainen osaa ehkä "pitää puolensa" paremmin kuin syntymästään saakka tyttönä/naisena elänyt.

        Kaikilla cis-naisillakaan ei ole sitä "sisätilaa", eli sisäisiä sukupuolielimiä, tai ne on jouduttu poistamaan mm. sairauksien takia.


      • tuulo

        Transmiehenä olen esiintynyt naisena ja osaan esiintyä naisena koska olen koko pienen ikäni lukenut ja katsonut elokuvista mallia miten naiset on. Tämä on johtanut elämässäni välillä aika erikoisiin tilanteisiin joissa lopulta minä vedän komean roolin mutta katsoja ei ihan ole vakuuttunut tai lähinnä miettii mikä mielenterveysongelma minulla on. Parisuhteet ei onnistu koska minä en osaa alistua, hoivaamiseni on juurikin sitä elokuva tyyppistä marttyrismia ja kyllähän minä toimiva kodinkone olen, mutta en ymmärrä homman jujua millään. Suoritan pätevästi, mitä nyt taas nalkutetaan? Minua ei kiinnosta minkä näköinen olen jonkun mielestä. Kommentoimiseni kauniiksi aiheuttaa sen että katson hieman oudoksuen " kysyinkö mielipidettä?" Miksi joku kommentoi minun ulkonäköä, mitä minä teen sillä tiedolla? En ymmärrä mitä naiset kohkaa kun menettää rintansa, mutta tietysti ne on varmaan niille tärkeitä. Minä olen steriloitu aikaa päivää sitten, sitäkin kuulemma olisi pitänyt surra. Miksi ihmeessä?.Ärsyttää cis ihmisten lässytys kun ne käy kertomassa miltä nyt tuntuu tai olettaa että minä nyt tunnen, kun en tunne.


      • Auffs
        tuulo kirjoitti:

        Transmiehenä olen esiintynyt naisena ja osaan esiintyä naisena koska olen koko pienen ikäni lukenut ja katsonut elokuvista mallia miten naiset on. Tämä on johtanut elämässäni välillä aika erikoisiin tilanteisiin joissa lopulta minä vedän komean roolin mutta katsoja ei ihan ole vakuuttunut tai lähinnä miettii mikä mielenterveysongelma minulla on. Parisuhteet ei onnistu koska minä en osaa alistua, hoivaamiseni on juurikin sitä elokuva tyyppistä marttyrismia ja kyllähän minä toimiva kodinkone olen, mutta en ymmärrä homman jujua millään. Suoritan pätevästi, mitä nyt taas nalkutetaan? Minua ei kiinnosta minkä näköinen olen jonkun mielestä. Kommentoimiseni kauniiksi aiheuttaa sen että katson hieman oudoksuen " kysyinkö mielipidettä?" Miksi joku kommentoi minun ulkonäköä, mitä minä teen sillä tiedolla? En ymmärrä mitä naiset kohkaa kun menettää rintansa, mutta tietysti ne on varmaan niille tärkeitä. Minä olen steriloitu aikaa päivää sitten, sitäkin kuulemma olisi pitänyt surra. Miksi ihmeessä?.Ärsyttää cis ihmisten lässytys kun ne käy kertomassa miltä nyt tuntuu tai olettaa että minä nyt tunnen, kun en tunne.

        Mikset sano niille, että olet transmies? Uhriutua näytät ainakin osaavan. Ja bottom-transmiehet tykkää siitä alistumisestakin, ei se ole pelkästään naisten juttu.


      • tuulo

        Elin pitkään niin että en tiennyt olevani, luulin että kaikki muutkin naiset opettelee ne jutut, ehkä heidän äitinsä opettaa mutta minun ei opettanut, minä ajattelin että ne vaan peittää vitutuksensa tosi hyvin. Olin järkyttynyt kun tajusin että minulle moni vastenmielinen asia oli naisille ihan ok ja normaalia. Ei sitä lähde ottamaan selvää mistään kun kasvaa ihan luonnollisena siihen että koska minä kärsin niin varmaan kaikki muutkin näköiseni kärsii ja koska minä en siitä puhu niin varmaan muutkaan ei siitä puhu, koitetaan vaan kaikki selvitä. Niin kuin kärsiminen olisi naiseuden luonnollinen tila, yhteinen häpeä ja tuska. Olen aseksuaali enkä ole osannut aiemmin pohtia sellaisia asioita kuin sukupuoliasiat, minulle on kyse enemmän estetiikasta mitä tulee hormonihoitoihin ja kirurgiaan että edes tunnistaisin peilikuvani. Olen vain tehnyt niin kuin naisen pitää, esittänyt. Hankkinut lapset ja parisuhteen koska niin pitää naisen tehdä. Ruksannut tehtäviä elämän varrelta kunnes väsyin totaalisesti kaikkeen. Enkä tarkoita alistumisella seksiä vaan tarkoitan miellyttämishalua, uhrautumishalukkuutta, sitä kun aina on altis kaikkien muiden mielipiteille, aina kysytään olenko nyt nätti, olenhan kiva, enhän nyt järkyttänyt ketään, enhän nyt pyytänyt liikaa, olinko kovaääninen, miltä tämä paita näyttää minun päällä jne. Aina kysymässä muiden mielipiteitä ja varmistamassa että ei vaan ole kenellekään haitaksi.


      • Gyavuan
        tuulo kirjoitti:

        Elin pitkään niin että en tiennyt olevani, luulin että kaikki muutkin naiset opettelee ne jutut, ehkä heidän äitinsä opettaa mutta minun ei opettanut, minä ajattelin että ne vaan peittää vitutuksensa tosi hyvin. Olin järkyttynyt kun tajusin että minulle moni vastenmielinen asia oli naisille ihan ok ja normaalia. Ei sitä lähde ottamaan selvää mistään kun kasvaa ihan luonnollisena siihen että koska minä kärsin niin varmaan kaikki muutkin näköiseni kärsii ja koska minä en siitä puhu niin varmaan muutkaan ei siitä puhu, koitetaan vaan kaikki selvitä. Niin kuin kärsiminen olisi naiseuden luonnollinen tila, yhteinen häpeä ja tuska. Olen aseksuaali enkä ole osannut aiemmin pohtia sellaisia asioita kuin sukupuoliasiat, minulle on kyse enemmän estetiikasta mitä tulee hormonihoitoihin ja kirurgiaan että edes tunnistaisin peilikuvani. Olen vain tehnyt niin kuin naisen pitää, esittänyt. Hankkinut lapset ja parisuhteen koska niin pitää naisen tehdä. Ruksannut tehtäviä elämän varrelta kunnes väsyin totaalisesti kaikkeen. Enkä tarkoita alistumisella seksiä vaan tarkoitan miellyttämishalua, uhrautumishalukkuutta, sitä kun aina on altis kaikkien muiden mielipiteille, aina kysytään olenko nyt nätti, olenhan kiva, enhän nyt järkyttänyt ketään, enhän nyt pyytänyt liikaa, olinko kovaääninen, miltä tämä paita näyttää minun päällä jne. Aina kysymässä muiden mielipiteitä ja varmistamassa että ei vaan ole kenellekään haitaksi.

        Aiotko mennä hoitoihin?


      • tuulo

        Tietysti, kunhan saan luvan niihin. Vielä on elämää jäljellä vaikka kuinka ja kuka minun elämäni virheet korjaisi jos en minä itse.


    • pahaa3

      Tarkoitin tietenkin, että transnaisella ei ole naisen sisätilaa. Eikä transmiehellä kokemusta siitä, miltä tuntuu kun aroin elin, penis, roikkuu kehon ulkopuolella alttiina kaikelle. Näin naisena se tuntuu aika uhanalaiselta järjestelyltä, kun omat arat elimet ovat suojassa. :)

      • Vvvvvvv

        So? Sokeilla ei ole käsitystä tavallisen ihmisen elämästä, mutta ihmisiä he silti ovat.


    • pahaa4

      En väittänyt, että ihmiset, joita nimitetään nykyään transsukupuolisiksi, eivät olisi ihmisiä! Väitin, että he ovat epärealistisen tai traumaattisen fantasian vallassa.

      En ole tähän mennessä saanut selville, mitä näille onnettomille ihmisille se haaveiltu sukupuoli merkitsee. Nyt kun esititin naisena muutaman keksimäni ominaisuuden naisellisuudesta ihan koemielessä, joku alkoi kompata. Kukaan feministi tuskin hyväksyisi määritelmääni naisellisesta kärsivällisyydesä ja lempeydestä, vaan alkaisi kailottaa, että on lempeitä miehiäkin. Niin onkin, mutta psyykemme on pitkälti kuitenkin rakentunut suvunjatkamisen varaan, ja se edellyttää mieheltä ja naiselta erilaisia ominaisuuksia.

      Kysymys siis kaikille miehille, jotka koette itsenne "naisiksi", mitä se nainen ja naisellisuus teille sitten merkitsee?

      • kjkk

        Asia on hyvin yksinkertainen - transsukupuolinen ON toista sukupuolta kuin miksi hänet on syntymässä määritelty. Transsukupuolinen ihminen on psyykkisesti ja kokemukseltaan täysin kokemansa sukupuolen mukainen, vain ulkomuoto on virheellinen ja se pyritään korjaamaan mahdollisimman lähelle todellista sukupuolta. Eli kun puhut loukkaavasti miehistä jotka kokevat itsensä "naisiksi", osoitat todella törkeää käytöstä.

        Tuntuu että joillekin cis-naisille on todella rankkaa että joku "mies" tunkeutuu heidän pyhälle sukupuolialueelleen, eivätkä voi millään uskoa että kyseessä on samanlainen nainen kuin on itsekin.

        Puhut vain transnaisista, miten suhtaudut transmiehiin?


      • Kärsivällisyys ja lempeys nyt ei ole mikään sukupuolisidonnainen asia ollenkaan. Täysin paska puhetta, että naiset olisi kärsivällisiä ja lempeitä ja miehet eivät olisi.

        Myrkyllisiä mielikuvia nämä sukupuolitus ominaisuudet näin tiukkaan lokeroituina.

        Transsukupuolinen usein kokee ihan fyysisestikin halua ja tarvetta toteuttaa itseään sukupuolen mukaan, joka kokee olevansa. Eli transnainen voi haluta rinnat ja kosketusta niille, vaginan johon kumppani voi penetroitua jne. Ne omat värkit voi tuntua vääriltä. Koko seksuaalisuus voi tuntua vastenmieliselle ns. väärillä vermeillä.

        Voi olla ns. haamutuntemusta jopa kehonosissa, joita biologinen sukupuoli ei tavallisesti koe. Nämä ei helposti aukene ihmisille, jotka ei näitä itse läpi käy, koe ja elä.

        Sikäli ymmärtää, että ulkopuolinen pitää huuhaana ja erikoisuudentavoitteluna, vaikka kyse on yhtä todellisesta tuntemuksesta, kun sinä tunnet vasemman jalkasi puutuneena puutuneen.


    • Pahaa5

      " Transsukupuolinen ihminen on psyykkisesti ja kokemukseltaan täysin kokemansa sukupuolen mukainen,"'

      Täysin kokemansa sukupuolen mukainen? Voisitko määritellä, miltä tuntuu olla nainen?

      • Untamoiset

        Varmaan lähinnä siltä, ettei se ahdista 24/7. Naiseuden ei kuulu tuntua miltään, jos on syntynyt naiseksi määriteltyyn kroppaan.


    • naiseus

      Ja se ahdistus tulee takuuvarmasti juuri siitä, että itsellä ei ole tissejä eikö vaginaa eikä kuukautisia eikä PMS:ää, eikä mielialan vaihteluja, eikä synnytyspolttoja, eikä sitä hetkeä kun sikiö liukuu ulos emättimestä ja tuntuu että halkeat, eikä kohdunkaulanlaskeumaa, eikä hiivatulehdusta, eikä nopeammin kuin miehellä vanhenevaa kasvojen ihoa (miehellä partakarvan juuret pitävät ihon kuosissa pitempään kuin naisella - ja tämä on biologinen fakta.,).

      • lisäys

        Eikä suonikohjuja vanhemmalla iällä. Nekin ovat yleisemmät naisilla kuin miehillä.


    • monimutkaistaon

      Syntynyt "naiseksi määriteltyyn" kroppaan? Voisi ihan sanoa yksinkertaisesti: syntynyt naiseksi.

      • Untamoiset

        Usein arkielämässä sanonkin, varsinkin jos puhun vähemmän koulutetun tai hieman yksinkertaisemman ihmisen kanssa.


    • Kokomiess

      Tuossa puhuttiin naiseudesta, mutta vastaan nyt miehenä mistä tiesin olevani mies. En tosin tiennyt sitä. Mieheys tuntui joltain kaukaiselta ja pelottavalta asialta kaljuuntumisineen ja armeijan käymisineen. Tajusin vasta paljon myöhemmin, että näin todella moni pieni cispoikakin näkee aikuisuuden. En siis todellakaan kokenut itseäni mieheksi enkä halunnut olla mies. Poika kylläkin. Lapsena hakeuduin aina poikien seuraan ja pukeuduin poikien vaatteisiin tajuamatta sitä itse. Mulle ne olivat vaan kavereita ja vaatteita. Tyttöjen seura tuntui vaivaannuttavalta ja ujostelin heidän seurassaan. Vielä vaivaannuttavampaa oli mennä kouluun ja huomata, että kaverini alkoivat ujostella minua. Menetin kaikki kaverit ekalla luokalla. Tyttöporukoihin olisin päässyt, mutten osannut olla heidän kanssaan eivätkä heidän juttunsa ja leikkinsä kiinnostaneet yhtään. Huomasin olevani täysin erilainen kuin luokkani tytöt aivan joka asiassa. Esimerkiksi piirrosteni ja tarinoideni henkilöt olivat aina poikia, heillä tyttöjä. Kun he puhuivat naispuolisten julkkisten vaatteista ja kampauksista en edes muistanut julkkiksen hiustenväriä - en koskaan ottanut mallia naisista enkä kiinnittänyt mitään huomiota näiden tyyleihin. Teininä elämä oli ihan hirveää, esitin täyttä idioottia, joka kulki hiukset silmillä. Leimauduin erittäin vahvasti luokkani poikiin ja matkin heidän eleitään ja ihmettelin mikseivät pitkät hiukseni näytä yhtä cooleilta kuin heillä vaan ovat suorat, miksi takapuoleni saa naisellisia muotoja eikä ole kuin heillä. Käytin aina tummia paitoja, etteivät rintaliivit vain näkyisi läpi. Seurustelusuhde olisi ollut mahdoton, koska olisin joutunut olemaan lesbon kanssa, eikä lesboseksi kiihota minua. Lukio jäi kesken, koska liikunnan suorittaminen oli mahdotonta (eräs opettaja, joka tiesi lahjakkuuteni painosti minut menemään iltalukioon - onneksi). Hakeuduin prosessiin lukion jälkeen. Muuta mahdollisuutta kuoleman tai syrjäytymisen lisäksi ei ollut. Silloin elämä aukeni. Kasvoin omaksi itsekseni. Mutta elettyäni miehenä useamman vuoden olen alkanut ymmärtää näitä vänkääjiä. Sukupuoli ei todella tunnu miltään, silloin kun se on oikea. Cisseillä ei ole mitään mahdollisuutta ymmärtää meitä, joten vänkääjiä tulee aina olemaan.

      En tunne katkeruutta siitä, etten tule koskaan kokemaan eturauhasvaivoja tai sairastumaan kivessyöpään ym. Enhän ole saanut kokea eturauhasen ja kivesten hyviä puoliakaan. Transnainen ottaisi kuukautiset ja synnytyspoltot kyllä, jos niiden mukana tulisi naiseuden kaikki hyvät puolet, äitiys ja valta päättää milloin lapsi hankitaan.

      Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, että jonkun palstajankkaajan mielestä olen "oikeasti nainen". Kun se on aivan se ja sama millaiset kromosomit mulla on. Juu, kyllä, olen kromosomeiltani "nainen". Tämä on fakta. Arkeeni se ei vaikuta tuon taivaallista.

    • femininewisdom

      Mikä osuus mahtaa olla hormonisaasteella siihen, että monet ihmiset kokevat sukupuolensa tänään vääräksi. Tarkoitan kasvinsuojelumyrkkkyjen estrogeenia, vesijohtoveden estrogeenia, joka menee sinne e-pillereitä käyttävien naisten virtsatsa, sekä muoviyhdisteiden sisältämistä ftalaateista, jotka ovat ns. hormonhäiritsijöitä-

      Myös kulttuuriset syyt voivat vaikuttaa siihen, että syntymäsukupuoli tuntuu oudolta ja väärältä, esim. jos tytöt tosiaan puhuvat koulussa nykyään vain meikeistä ja ulkonäöstä, niin kyseessä on aikamoinen naisellisuuden degeneraatio. Ei naiseus ole pelkkää ulkonäköön huomion kiinnittämistä ja ulkomuodolla kilpailua, niin kuin media sen nykyään lanseeraa ja kasvattaa nuoret tytöt ajattelemaan.

      Jos olisin itse teinityttö nykyään, inhoaisin kaikkea naiseuteen liittyvää, mitä esitetään mediassa: tekoripset, hiustenpidennykset, stilettikorot, push up -rintsikat, tiukat sukuelimen "muovipussiin" sulkevat keinokuituiset housut. Naisellisuudesta on tullut niin feikkiä ja todellisesta naisellisesta voimasta tosi kaukana olevaa.

      Nuoret naiset eivät tunnu nykyään saavan kosketusta naisellisuuden vahvoihin puoliin, kuten empaattisuuteen, herkkään tunteiden lukemiseen, kykyyn tunne-energialla tukea ihmistä, joka on kuolemalle menettänyt läheisen, sairaan ihmisen rinnalla kulkemiseen kärsivällisesti, lasten kohtaamiseen lempeästi ja avoimesti jne. jne. Naisellisuuden voima on ihan muualla kuin ulkonäössä. Toivoisin, että transnaisetkin lähtisivät kehittämään niitä luonteenpiirteitään.

    • Jokkuui

      Transihmiset tajuavat kyllä nuo kulttuuriset ongelmat, ne eivät ole transsukupuolisuuden syy. Aivan samalla lailla miehillä on paineita olla lihaksikkaita ja pitkiä ja miehekkäitä kuin naisilla on paineet olla kauniita ja hoikkia ym.

    • Aiheessapysytty

      Tässä on 18 vastausta joista yksi edes jollain tasolla vastaa kysymykseen ja loput täyttä paskaa!

      • Näinseon

        No perus suomi24 eli joku kysyy jotain niin kukaan ei osaa vastata siihen kysymykseen vaan alkavat puhumaan muuta :D


    • Juuett

      No aika monen transmiehen elin on samanlainen kuin naisillakin, joskin usein huomattavasti isompi klitoris, jos kyseinen mies on aloittanut hormonit.

    • Täsonnyttietoo

      Transmiehille on genitaalikirurgiassa kaksi vaihtoehtoa, metoidoplastia ja phalloplastia. Metoidoplastiassa testosteronin kasvattamasta klitoriksesta muotoillaan penis. Tällä tavalla syntyvä penis on pieni, mutta kykenee luonnolliseen erektioon. Tällöin tuntoaisti pysyy yleensä samana, kuin se oli ennenkin klitoriksessa. Metoidoplastialla luodulla peniksellä ei yleensä voi penetroida, koska se on pieni.
      Phalloplastiassa penis tehdään muualta kehosta otetusta siirteestä. Yleismmät siirteen ottokohdat ovat käsivarresta, selästä ja reidestä. Kyseisellä tavalla saatu penis on yleensä sen kokoinen, mitä biopenis on erektiossa ollessaan, koska phalloplastialla tehty penis ei voi erektoitua luonnollisesti. Penikseen voi kuitenkin leikkauksella laittaa imotenssin hoidossa käytettävän erektiopumpun, jolloin yhdyntä onnistuu. Yhdyntä voi onnistua myös esim. kahdella päällekkäisellä kondomilla tai peniksen päälle laitettavalla erektiotuella. Phalloplastiassa luodun peniksen tunto vaihtelee siinä käytetyn tekniikan mukaan. Jos iho otetaan käsivarresta, mukaan voidaan ottaa myös hermoja, jotka voidaan yhdistää klitoriksen hermoihin, jos klitoris jätetään peniksen sisälle. Tällöin penikseen tulee yleensä myös erogeeninen tunto koko varren alueelle tavallisen tuntoaistin lisäksi, jolloin yhdynnästä saa nautintoa. Erogeenisen tunnon voi tietääkseni myös saada, jos iho otetaan reidestä, mutta tuntoaisti on yleensä tässä tekniikassa hieman heikompi. Jos penis tehdään selästä otetusta ihosta, penikseen tulee vain tavallinen tuntoaisti. Peniksen ulkonäkö riippuu yleensä leikkaavan kirurgin taidoista. Jos kirurgi on tarpeeksi taitava, phalloplastialla tehty penis voi olla ulkoisesti aivan biopeniksen näköinen sillä erotuksella, että siinä ei näy suonia, ja väri voi olla hieman erilainen. Väri riippuu kuitenkin siitä, minkä värinen ihmisen iho on. Phalloplastialla tehtyyn penikseen ei saa esinahkaa, joten tulos näyttää ympärileikatulta (Siis siinä tapauksessa, että penikseen on tehty terska. Jotkut kirurgeista tekevät terskan vasta sitten, kun penis on muuten parantunut. Kaikki eivät myöskään halua, että penikseen tehdään terksa, mutta tällöin penis ei näytä kovin paljon ulkoisesti biopenikseltä.) Täysin valmiista lopputuloksesta on vaikeaa löytää kuvia, sillä useimmat netissä näkyvät tulokset ovat joko vanhoja, keskeneräsiä tai eivät täysin parantuneita. Tällä sivustolla löytyy ainakin kaksi täysin parantunutta phalloplastiassa luotua penistä, ja myös muutama medoidoplastiassa luotu penis. Sivustolta löytyy myös lisää tietoa transmiesten genitaalikirurgiasta, mutta vain englanniksi. https://www.andrology.co.uk/phalloplasty/formation-of-the-phallus

    • izbevdkdj

      Kuvia löytyy ulkomaisilta sivuilta kun etsii vaikka haulla ftm phalloplasty. Seksiä voi harrastaa sekä yksin että kaksin ja orgasmi tulee ja hyvää tekee. Tuloksia on erilaisia riippuen leikkaavasta kirurgista ja valitusta leikkaustavasta.

      • arkaasia

        Eikös orgasmin saa lähinnä transmies. Tämän lupaa suomalaiskirurgitkin. Tavanomainen penetrointi ei onnistune.


      • Nirppanokkiako

        Jaaha, täällä ei siis saa kertoa sellaista mitä lääkärit kertovat potilailleen. Älkää sitten valittako ettei saa mistään tietoa.


      • öööööö
        Nirppanokkiako kirjoitti:

        Jaaha, täällä ei siis saa kertoa sellaista mitä lääkärit kertovat potilailleen. Älkää sitten valittako ettei saa mistään tietoa.

        No mitä ne lääkärit potilailleen kertovat?


      • yrtdfytftuyf
        öööööö kirjoitti:

        No mitä ne lääkärit potilailleen kertovat?

        Ei saa kertoa, viestihän poistettiin sääntöjen vastaisena.


      • kfbfkd
        Nirppanokkiako kirjoitti:

        Jaaha, täällä ei siis saa kertoa sellaista mitä lääkärit kertovat potilailleen. Älkää sitten valittako ettei saa mistään tietoa.

        Eiköhän sitä parasta kokemuspohjaista tietoa saa leikkauksen läpikäyneiltä. Lääkäri kyllä kertoo mikä on mahdollista ja mikä ei sekä mahdollisista komplikaatioista.


    • werewolfboogie

      entä jos kokee olevansa joku muu eläin ja on vangittuna ihmisen ruumiissa?
      milloin meille tulee leikkauksia, kysyn vaan.
      jopa trans ihmiset sortavat meitä ja väittävät ettei ihminen voi muuttua eläimeksi.

      • Eijaksais

        Koet itse olevasi eläin? Eläinhän kun ei koe tuollaista eikä oppisi kirjoittamaan, vaikka olisikin jonkin mutaation kautta päätynyt ihmiskroppaan. Transihmisillä sen sijaan on sikiöaikana tapahtunut todellista eriytymistä, jolloin leimautuu vahvasti fyysisesti eri sukupuoleen.


      • iygiujuihoi

        Tämä on ns. N-kortti. Kun joku toope ei voi sietää transihmisiä, vedetään esiin tuo "ihminen joka haluaa olla eläin" peruste.
        Ei noihin kannata edes vastata, ne ovat niin tyhmiä juttuja.


    • enymmärränäitä

      Sitä en ymmärrä kun esim mies ajattelee olevansa nainen ja alkaa syömään hormoneja , ottamaan hoitoja ja leikkelyttämään itsiään . Ja kun hoidot ovat lopussa ja mies alkaa elää naisena niin ääni on kuin miehellä. On isot kädet ja miehen ääni. Ja miksi kun kerran ei ole oikeasti naisen elimistö niin ei voi olla täydellisesti nainen. Luulisi olevan epäaitoa ja epätäydellistä.

      • ytgyjtfuyjgjhg

        Kyllähän on olemassa myös cis-naisia joilla on isot kädet, miehinen ääni ja kroppa muistuttaa miehen kroppaa. Eikö nämäkään ole sitten naisia?

        Kunhan hoidot saataisiin aloitettua ennen murrosikää, noita ongelmia ei tulisi.

        Tässä ketjussa puhutaan transmiehistä. Et pysty tunnistamaan yhtäkään transmiestä jonka hoitojen aloituksesta on kulunut jo useita vuosia, muutos on niin täydellinen.


      • yksilö

        Minun suvussani miehet on pääosin laihoja, pieniluisia ja siroja, sellaisia kukkakeppejä kun naiset on pitkiä, leveäharteisia ja isoluisia sekä lihaksikkaita. Vaatteet ja kengät löytyy naisille erikoismitoituksella tai miesten osastolta. Kaikki heistä on cis sukupuolisia. Miehet on myös eleiltään naismaisia ja ammateiltaan kaikki naisten ammateissa eli sosiaalialalla. Naiset on maatalon hommia pyörittäneet tai tehneet uransa teollisuuden palveluksessa.


      • tmiesitsekin
        ytgyjtfuyjgjhg kirjoitti:

        Kyllähän on olemassa myös cis-naisia joilla on isot kädet, miehinen ääni ja kroppa muistuttaa miehen kroppaa. Eikö nämäkään ole sitten naisia?

        Kunhan hoidot saataisiin aloitettua ennen murrosikää, noita ongelmia ei tulisi.

        Tässä ketjussa puhutaan transmiehistä. Et pysty tunnistamaan yhtäkään transmiestä jonka hoitojen aloituksesta on kulunut jo useita vuosia, muutos on niin täydellinen.

        En tiedä. Kyllä osan transmiehistäkin tunnistaa, varsinkin jos osaa katsoa. Paljon on sitten toki niitä, joista ei todellakaan tunnistaisi, vaikka tosissaan yrittäisi bongata.


      • Uur

        Varmaan riippuu missä kohtaa on hoitoja. Minua katsotaan pahasti kun menen naisten vessaan ja oikein katse sahaa naaman ja rintakehän väliä kun yrittävät välillä tunnistaa että kumpi olen. Mitään hoitoja ei ole vielä aloitettu, mutta pukeudun ihan kuin ikäiseni mies, liikun ja käyttäydyn. Ääneni sitten minut yleensä paljastaakin. On ollut aika järkyttyneitä katseita kun mies on jollain asialla lähestynyt ja oletuksella että olen cis mies ja kun avaan suuni niin minulla on pehmeä todella tyttömäinen ääni joka ei ole yhtään synkassa äijämäisen ulkonäköni kanssa. Nämä on potentiaalisia vaaratilanteita, koska ikinä ei voi tietää kokeeko mies itsensä nolatuksi tilanteessa ja miten reagoi.


    • Pikkukålle

      Jos tätillä ois munat nii täti ois Seta.

    • Kausaliteettiongelma

      En tiedä elimistä, mutta jos kyse on maksasta, niin varmaankin se on aika rasvoittunut, kuten miehillä ykeensäkin. Ja mitä tulee nautintoon; siitä todennäköisesti ei saa mitään nautintoa, vaan sen tila paremminkin on nautintojen seurausta.

      • iurttyiuiohutyfduygui

        Ei miehen maksa ole sen enempää rasvoittunut kuin naisenkaan jos molemmat elävät yhtä terveesti (normaalipainoinen eikä käytä alkoholia).

        Naisen klitoris on tuntoherkempi kuin miehen terska. Transmiesten leikkauksissa käytetään hyödyksi tämä herkkyys, joten ainakin transmies saa nautinnon.


      • Olisi tosi jännää kokeilla:)


      • uy6576e7ry
        darkteaser kirjoitti:

        Olisi tosi jännää kokeilla:)

        Jaa - mitä? Munien poisleikkaustako?


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe