Itselläni on ajokkina BMW 525i vuosimallia -92. Autolla on ajettu 182 tkm ja on tuontiauto. Raahattu Ruotsista ja on poikkeuksellisen siisti yksilö. Autossa on herkkuja sen mukaan mitä silloin rahalla sai, mm. nahkaverhoilu, sähkösäätöiset istuimet ja paljon muuta. Moottorina 2,5l 141 kilowattinen suora kutonen, manuaalivaihteisto. Hyvä kaverini osti uuden Mazda 6:sen, kaksilitraisen farkun. Varustus oli standarditasoa eli se normaali varustus eikä mitään muuta. Mazda on panostanut reilusti kutosen varustetasoon ja niitä kyllä riittää. Bemarissa on parempaa ainoastaan sähkösäätöiset istuimet ja nahkaverhoilu. Mazdassa xenonvalot ja ajovakautus.
Kun kaveri sai autonsa ja lähdettiin koeajolle niin homman piti olla selvä, kyllä uusi on aina uusi. Hyppäsin kuskin paikalle ja ensimmäiseksi huomio kiinnittyi lattialla oleviin kumimattoihin. Aivan kuin takavuosina japseissa... liian pienet ja eivät pysy paikalllaan vaan liikkuvat jalkojen alla. Ja ovi rämähtää kevyen kuuloisesti kiinni. Aivan kuin olisi pelti hieman irti oven rungosta. Ja lisäksi tunnelma ei muutenkaan ole niin tukeva edes korin rakenteissa kuin vanhassa sakemannissa kun oven lyö kiinni. Mittarien kehykset ovat kromatut. Niihin kiinnittyy ensimmäiseksi huomio. Ja vaihdekepin nupissa on jotakin kiiltävää... samoin käsijarrukahvassa... kylläpäs on sikahieno piili. Moottori käy erittäin tasaisesti mutta käyntiääni on sama kuin -86 -mallisessa 626:ssa. Rumaa krohinaa. Bemarin kutonen on hiljainen ja sivistynyt. Veto on Mazdassa ihan hyvä ja vähintäänkin tyydyttää normaalia autoilijaa. Eipä eroja juuri huomaa vaikka omassa autossa on 2,5L moottori kun ajetaan kaupungissa. Melutaso on sellaista japsiluokkaa eli mun vanha Bemari on kyllä huomattavasti hiljaisempi. Kun lähdettiin liikkeelle niin sehän kävi mukavasti, kyllä uusi kytkin on aina gutaa. Oman Bemarin kytkin ei ole näin hyvä ja pehmeätoiminen, ja vaihteensiirto on jäykempi BMW:ssä. Mutta kun vauhtiin päästiin niin ei voi kehua Masan jousitusta, edelleen pintakova ja epämukava, sensijaan liian veltto iskunvaimennus oli saatu korjattua tukevammaksi edellisestä mallista. Vaihteensiirto on uudessa Mazdassa parempi kuin vanhassa Bemarissa. Rengasmelua oli hiukan enemmän kuin omassa Bemarissa mutta aika lailla samassa luokassa painittiin. Molemmissa autoissa nastarenkaat alla. Kun ajoin sellaista räntäsateen jälkeen jäätynyttä tietä niin Mazdan jousitus oli kyllä sellaista hyppykengurun luokkaa, kyllä perse tärisi päin penkkiä kovalla tahdilla. Bemari hoitaa tuon jousituspuolen paljon tyylikkäämmin. Penkit ovat molemmissa autoissa spartalaisen kovat. Päästiin pikatielle ja oli hiukan sulaa pätkää tarjolla joten kiihdytin ykkösellä ja kakkosella kaasu pohjassa vaikka ei kuuluisi uudella autolla... Masan luistonesto tai mikälie hiukan himmasi ykkösellä muuta kakkosella ei enää. Kiihtyvyys on sellaista tavisluokkaa, Bemari näyttää helposti tälle perskarvat. Olihan sitä tehoeroakin kyllä jonkin verran. Ja Mazdan moottorin rääkyminen ei houkuttele urheilulliseen ajoon pätkääkään. Kun pikatietä ajoi niin huomio kiinnittyi kojelautaan. Mazdassa on kromia ja keskikonsolissa on näyttöpaneeli. Bemarissa ei ole kumpaakaan. Bemun kojelauta on mielestäni laadukkaamman näköinen vanhassakin autossa ja sellainen Mazdan ominainen 50 euron halvan kotistesreosoittimen ulkonäkö ei kauheasti tee vaikutusta minuun. Hopeamaalilla värjätyt muovinäppäimet eivät vakuuta. Ajotuntuma Mazdassa tasaisella tiellä on suuntavakaampi kuin Bemarissa. Sensijaan urissa Bemari kulkee vakaammin. Tein yhden ohituksen Mazdalla kun tie oli pitävä ja täytyy sanoa että suorituskyky on reilusti Bemarin eduksi.
Myöhemmin kaveri sanoi että auto on toiminut ok mutta jokin polttoaineputki vaihdettiin takuun puolesta. Melko vähävikaisia autoja todennäköisesti ovat nämä uudet Mazdat mutta ruoste tuskin jättää rauhaan. Eipä sillä sitten väliä jos ostaa aina uuden ja vaihtaa kolmen vuosen välein. Kyllä täytyy sanoa että melko keppoinen vaikutelma jäi uudesta autosta kun on kysessä tällainen "normaalihintainen" auto. Jos vastaan laitettaisiin uusi Bemarifarkku niin kyllä Mazda olis tärisevä riisikuppi siihen nähden. Tosin hintalappukin olisi hyvin erisuuruinen. Ei tehnyt uusi kutonen minuun kovin suurta vaikutusta. Mikäli melutasoa, jousitusmukavuutta, korin tukevuutta ja yleistä laatuvaikutelmaa ei hirveästi peräänkuuluta ja hintalappu ratkaisee niin kyllä Mazda 6 taitaa olla hyvä valinta. Mutta kannattaisi Moisen auton pitkäaikasen omistajan käydä koeajamassa vastaavankokoista kalliimpaa automallia (esim. BMW tai Mersu) Kyllä ero on edelleen täysin selvä. Laatu maksaa ja se on saksalaista. Sorry mutta niin se vain on.
Mazda 6 vs. vanha BMW
36
7103
Vastaukset
- Jesto
Ihan hyvin sä vedät....
Ostakaa kaikki vaan 90-luvun alun bemari niin maailma pelastuu. Aamen.- Saksan laatupalkinnon
bmw jäi hännille!!!...
- hah hah
Saksan laatupalkinnon kirjoitti:
bmw jäi hännille!!!...
Kyllä BMW on auto Mazdan rinnalla! Ja tuo 90 luvun alun BMW on kyllä myös minunkin mielestä parempi kuin mazda 6, Mazda ei pysty tänä päivänäkään siihen mihin BMW pystyi jo vuosia sitten, Ajamisen iloon!!!
- Baijeros
hah hah kirjoitti:
Kyllä BMW on auto Mazdan rinnalla! Ja tuo 90 luvun alun BMW on kyllä myös minunkin mielestä parempi kuin mazda 6, Mazda ei pysty tänä päivänäkään siihen mihin BMW pystyi jo vuosia sitten, Ajamisen iloon!!!
BMW:tä epäilevät kysykööt vaikka naisten mielipidettä asiaan. Kumpiko kärry on halutumpi.
Kysykääpä kerrankin. - voitti laatupalkinnon
Saksan laatupalkinnon kirjoitti:
bmw jäi hännille!!!...
ja bmw jäi hännille!!! Niin se maailma muuttuu...
- Pekka
Baijeros kirjoitti:
BMW:tä epäilevät kysykööt vaikka naisten mielipidettä asiaan. Kumpiko kärry on halutumpi.
Kysykääpä kerrankin.Mitähän mun pitäis tehdä kun emäntä ei tykkää Bemareista ollenkaan...?
Niin ja emäntää en sitten vaihda koska autot tulevat minun arvomaailmassani kaaaukana kakkosena... ;) - es gibt nicht mehr
voitti laatupalkinnon kirjoitti:
ja bmw jäi hännille!!! Niin se maailma muuttuu...
niin, suomi-poikahan uskoo edelleen sokeasti kaikkeen saksalaiseen. se nyt vaan on myytti että ne pornopetterit tekis jotain huippulaadukkaita virheettömiä tuotteita. tää ei ole mikään provo bemuja/saksalaisia kohtaan. BMW:t on varmaan ihan ok autoja kaikin puolin, mut haloo, ei ne ole sen laadukkaampia kuin noi mazdatkaan (esimerkiksi) !!!
- Driver
Aika outo vertailu. Autothan ovat hinnaltaan täysin eri luokassa, 525i on tainnut maksaa uutena paljon enemmän kuin Mazda6. Parempi vertailukohde Mazdalle olisi bmw:n 3-sarja. pari kommenttia.
Nuo sisustus asia menevät aika paljolti makuasioiksi. Mielestäni Mazdan kojelauta "hopea" maalauksineen on tyylikäs enkä itse ole koskaan pitänyt vanhempien Bemarien kojelautoja kovinkaan tyylikkäinä. Makuasia. Nuo lattiamatot ovat pieni juttu, valmistaja myy myös huomattavasti tyylikkäämpiä tekstiilimattoja eivätkä ne paljoa maksa. Jos masan sisutaan lisää tyyliä haluaa niin musta nahkaverhous sopii siihen erittäin hyvin. Taisi makaa pari tonnia.
2.5 litrasen kuutosen ja 2 litrasen nelosen vertailu ontuu. Onhan se täysin selvää että lähes 200 heppainen auto jättää 140 heppaisen taakseen. Luokassaan 2 litrainen kuutonen on hyvää tasoaa kiihtyvyydeltään. Mazdan 2.3 GT olisi jo lähempänä 525:sta, tulevasta MPS:stä puhumattakaan (250hv). Käyntiäänessä sama juttu, ei nelonen kuulostaa koskaan yhtä hyvältä kuin kuutoskone.
Melu on tunnetusti Mazda6:n heikko kohta ja vanhan 5-sarja on varmasti hiljaisempi. Saa nähdä tuoko tuleva facelift parannusta tähän. Jousituksen kovuus menee taas hieman mielipideasioiden puolelle. Kuutosen alusta on taidettu tehdä ihan tarkoituksella aika jäykäksi, valmistaja kun on halunnut panostaa ajettavuuteen. Mazda6:han on erittäin hyvää ajaa, väittäisi että parempi kuin vanha viitos bemari.- 528iA
Minäkin tein viime viikolla "vertailua" kun oli bemarin huollon ajan Mazda6 2.0 Elegance 2003 päivän lainassa, oma autoni on BMW E39 528iA. Ja lyhyesti tiivistäen olen todella onnellinen, että hankin tuon käytetyn bemarin enkä samanhintaista uutta Mazdaa, minä kun mietin tätä asiaa aika paljon aikoinaan. Mazdassa oli runsaasti rengasmelua, moottorin äänet kuului sisälle, muiden autojen pakokaasujen hajut tuli ohjaamoon, jousitus oli kova, luistoesto ei toimi kunnolla (välillä antaa sutia todella paljon, joskus taas ei lainkaan), sisusta todella muovinen, ohjauspylvään muoviosat natisi, ovet meni kiinni kuin vanhassa Ladassa, penkinlämmittimissä oli vain yksi asento=grillaus, penkit oli kovat ja säädöt puutteelliset, kytkin oli surkea, ohjaus puolsi oikealle. Ja kaikki tämä ilmeni jo muutaman tunnin ajelun jälkeen. Voi sitä riemua kun sain taas bemarin alle.
- Pertti pakokaasu
Totta, outo vertailuhan se onkin, BMW on 12v vanhempi, tasavertaisuuden vuoksi ottakaamme 1992 vastaavan kokoinen Mazda testiin.
Uusi on kuitenki aina uusi eikä sitä kannata verrata vanhaan, mutta pointti kaverilla ilmeisesti oli siinä että autot lähes MELKEIN painivat samassa sarjassa ajotuntumaltaan vaikka ikäeroa on Mazdan hyväksi 12v uudempi tekniikka. - voitti MAZDA
Pertti pakokaasu kirjoitti:
Totta, outo vertailuhan se onkin, BMW on 12v vanhempi, tasavertaisuuden vuoksi ottakaamme 1992 vastaavan kokoinen Mazda testiin.
Uusi on kuitenki aina uusi eikä sitä kannata verrata vanhaan, mutta pointti kaverilla ilmeisesti oli siinä että autot lähes MELKEIN painivat samassa sarjassa ajotuntumaltaan vaikka ikäeroa on Mazdan hyväksi 12v uudempi tekniikka.näin se homma etenee ;-))
- te aina
voitti MAZDA kirjoitti:
näin se homma etenee ;-))
hoette noita laatukilpailun voittajia? AINOA, mikä autossa on LAATUA on sen ajomukavuus! Remonteista selviää RAHALLA, mutta ajonautintoa sillä ei "kaikkiin" saa. SIKSI B M W !
- Driver
te aina kirjoitti:
hoette noita laatukilpailun voittajia? AINOA, mikä autossa on LAATUA on sen ajomukavuus! Remonteista selviää RAHALLA, mutta ajonautintoa sillä ei "kaikkiin" saa. SIKSI B M W !
Kyllä auton luotettavuudella ON väliä. Itsellä oli aikoinaan Saab 9000 2.3 turbo vm -95. Oli todella hyvä auto ominaisuuksiltaan mutta vikoja oli jumalattoman paljon. Jätti monta kertaa tielle ja joskus ei lähtenyt aamulla käyntiin. Kaiken huippu oli kun oltiin tammikuussa matkalla lomalle Vuokattiin ja auto hajosi tien varteen Siilinjärven jälkeen.
Homma sai humoristisia piirteitä kun korjaamolla sanoivat 3 päivän tutkimisen jälkeen ettei tässä ole mitään vikaa. Ja eiköhän se reilun viikon jälkeen taas jääny tielle. 3 vuoden jälkeen vaihdoin autoa kun kyllästyin vikoihin. Onneksi Saabista sentään sai aika hyvän hinnan vaihdossa. Vika ei koskaan selvinnyt kunnolla. Ilmeisesti jotain sähkövikaa jonka lähde ei koskaan selvinnyt. Voin vain sanoa että kyllä vitutti kun kallis auto ei toiminut. - tomaatilla
Pertti pakokaasu kirjoitti:
Totta, outo vertailuhan se onkin, BMW on 12v vanhempi, tasavertaisuuden vuoksi ottakaamme 1992 vastaavan kokoinen Mazda testiin.
Uusi on kuitenki aina uusi eikä sitä kannata verrata vanhaan, mutta pointti kaverilla ilmeisesti oli siinä että autot lähes MELKEIN painivat samassa sarjassa ajotuntumaltaan vaikka ikäeroa on Mazdan hyväksi 12v uudempi tekniikka.Niin tai...
Jos hintaa verrataan, 12 vuotias E34 525i hinnaltaan puolet vs Mazda 6, mutta silti tuplasti autoa.
Joku taas kehoitti vertaamaan 525:ta Madza 2.3Gt:hen. Noh. rajut 122Kw, 0-100 9s, huiput 211Km/h tms. jää jopa 525iA automaatille. Varsinainen GT tämäkin.
Oikeastaan tälläinen vertailu pitäisi käydä esim. uuden Madzan ja vastaavahintaisen käytetyn Bemarin välillä. Eli jos ostamassa on, kuinka hyvän Bemarin saisi uuden Madza 6:sen hinnalla. Voitaisiin päätyä vaikka 523-528iA E39 -99 tai esim. 323-328i E46 -98 sedaneihin, n. 120Kmt ajettuna normaalin keskimääräisen kertymän mukaan. Yhdelläkään Madzalla ei päästä vielä nykypäivänäkään edes lähelle hiljaisuudessa, ajettavuudessa, saatika laadukkuudessa, kaikenmaailman testeistä huolimatta. Menkää kokeilemaan Mazda-kuskit, ovet on kuin kassakaapissa, kutosen ääntä ei edes tahdo kuulla (harmi), muovit ei kitise jne. Voisi kenties ilme muuttua virnistykseksi harmittaessa?
Nuo laatupalkinnot ja -testit on vähän niin ja näin. Hullut niihin uskoo, tai selittelijät.
Jollainhan sitä paremmutta tarvii todistella ja autojakin myydä, BMW tosin myy hyvin ilman niitäkin. Mitähän muutoin mahtaa olla 12v Mazdan laatutaso, koliseeko paikat jne.? Jos jälleenmyyntiarvoja katsoo Suomessakin, niin arvostus ei kovin korkealla ole, hinnat kun pyörivät jossain Kiinaan paalattavan rautaromun tasolla. Saksassa, testien maassa, Mazdan 12 vuotias laatu luokkaa 500e :)
Ehkä saksalaisetkaan ei ole niin hulluja. Vale -> emävale -> tilasto, vai miten se nyt meni? - Äksviis
Driver kirjoitti:
Kyllä auton luotettavuudella ON väliä. Itsellä oli aikoinaan Saab 9000 2.3 turbo vm -95. Oli todella hyvä auto ominaisuuksiltaan mutta vikoja oli jumalattoman paljon. Jätti monta kertaa tielle ja joskus ei lähtenyt aamulla käyntiin. Kaiken huippu oli kun oltiin tammikuussa matkalla lomalle Vuokattiin ja auto hajosi tien varteen Siilinjärven jälkeen.
Homma sai humoristisia piirteitä kun korjaamolla sanoivat 3 päivän tutkimisen jälkeen ettei tässä ole mitään vikaa. Ja eiköhän se reilun viikon jälkeen taas jääny tielle. 3 vuoden jälkeen vaihdoin autoa kun kyllästyin vikoihin. Onneksi Saabista sentään sai aika hyvän hinnan vaihdossa. Vika ei koskaan selvinnyt kunnolla. Ilmeisesti jotain sähkövikaa jonka lähde ei koskaan selvinnyt. Voin vain sanoa että kyllä vitutti kun kallis auto ei toiminut.BMW ei ole koskaan jättänyt minua tielle. Ainoastaan äidin opel on sen minulle tehnyt, silloin kun olin 18v. Muuten kaikissa autoissa viat ovat olleet vähemmän vakavia. Toyota on ollut omistamistani autoista viattomin, mutta myös surkein ajettava. Vaikka siinä ei ollut vian vikaa, en pitänyt sitä laadukkaana ajo-ominaisuuksien puutteen vuoksi.
- Toyota hyvä kakkonen
tomaatilla kirjoitti:
Niin tai...
Jos hintaa verrataan, 12 vuotias E34 525i hinnaltaan puolet vs Mazda 6, mutta silti tuplasti autoa.
Joku taas kehoitti vertaamaan 525:ta Madza 2.3Gt:hen. Noh. rajut 122Kw, 0-100 9s, huiput 211Km/h tms. jää jopa 525iA automaatille. Varsinainen GT tämäkin.
Oikeastaan tälläinen vertailu pitäisi käydä esim. uuden Madzan ja vastaavahintaisen käytetyn Bemarin välillä. Eli jos ostamassa on, kuinka hyvän Bemarin saisi uuden Madza 6:sen hinnalla. Voitaisiin päätyä vaikka 523-528iA E39 -99 tai esim. 323-328i E46 -98 sedaneihin, n. 120Kmt ajettuna normaalin keskimääräisen kertymän mukaan. Yhdelläkään Madzalla ei päästä vielä nykypäivänäkään edes lähelle hiljaisuudessa, ajettavuudessa, saatika laadukkuudessa, kaikenmaailman testeistä huolimatta. Menkää kokeilemaan Mazda-kuskit, ovet on kuin kassakaapissa, kutosen ääntä ei edes tahdo kuulla (harmi), muovit ei kitise jne. Voisi kenties ilme muuttua virnistykseksi harmittaessa?
Nuo laatupalkinnot ja -testit on vähän niin ja näin. Hullut niihin uskoo, tai selittelijät.
Jollainhan sitä paremmutta tarvii todistella ja autojakin myydä, BMW tosin myy hyvin ilman niitäkin. Mitähän muutoin mahtaa olla 12v Mazdan laatutaso, koliseeko paikat jne.? Jos jälleenmyyntiarvoja katsoo Suomessakin, niin arvostus ei kovin korkealla ole, hinnat kun pyörivät jossain Kiinaan paalattavan rautaromun tasolla. Saksassa, testien maassa, Mazdan 12 vuotias laatu luokkaa 500e :)
Ehkä saksalaisetkaan ei ole niin hulluja. Vale -> emävale -> tilasto, vai miten se nyt meni?Saksan laaturaati on jyrissyt!!!............
- BMW:n hiljainen moottori
tomaatilla kirjoitti:
Niin tai...
Jos hintaa verrataan, 12 vuotias E34 525i hinnaltaan puolet vs Mazda 6, mutta silti tuplasti autoa.
Joku taas kehoitti vertaamaan 525:ta Madza 2.3Gt:hen. Noh. rajut 122Kw, 0-100 9s, huiput 211Km/h tms. jää jopa 525iA automaatille. Varsinainen GT tämäkin.
Oikeastaan tälläinen vertailu pitäisi käydä esim. uuden Madzan ja vastaavahintaisen käytetyn Bemarin välillä. Eli jos ostamassa on, kuinka hyvän Bemarin saisi uuden Madza 6:sen hinnalla. Voitaisiin päätyä vaikka 523-528iA E39 -99 tai esim. 323-328i E46 -98 sedaneihin, n. 120Kmt ajettuna normaalin keskimääräisen kertymän mukaan. Yhdelläkään Madzalla ei päästä vielä nykypäivänäkään edes lähelle hiljaisuudessa, ajettavuudessa, saatika laadukkuudessa, kaikenmaailman testeistä huolimatta. Menkää kokeilemaan Mazda-kuskit, ovet on kuin kassakaapissa, kutosen ääntä ei edes tahdo kuulla (harmi), muovit ei kitise jne. Voisi kenties ilme muuttua virnistykseksi harmittaessa?
Nuo laatupalkinnot ja -testit on vähän niin ja näin. Hullut niihin uskoo, tai selittelijät.
Jollainhan sitä paremmutta tarvii todistella ja autojakin myydä, BMW tosin myy hyvin ilman niitäkin. Mitähän muutoin mahtaa olla 12v Mazdan laatutaso, koliseeko paikat jne.? Jos jälleenmyyntiarvoja katsoo Suomessakin, niin arvostus ei kovin korkealla ole, hinnat kun pyörivät jossain Kiinaan paalattavan rautaromun tasolla. Saksassa, testien maassa, Mazdan 12 vuotias laatu luokkaa 500e :)
Ehkä saksalaisetkaan ei ole niin hulluja. Vale -> emävale -> tilasto, vai miten se nyt meni?Kuka sanoo BMW:n moottoria hiljaiseksi? Käynti kuulontarkastuksessa voisi auttaa sinua muutenkin elämän eri tilanteissa.
- tomaatilla
BMW:n hiljainen moottori kirjoitti:
Kuka sanoo BMW:n moottoria hiljaiseksi? Käynti kuulontarkastuksessa voisi auttaa sinua muutenkin elämän eri tilanteissa.
On sitä kutosen hiljaisuutta vs. uusi neloskone useampi muukin ihmetellyt, muutkin siis kuin "huonokuuloinen" allekirjoittanut, "Ai se onkin jo käynnissä?" kommentein. Puhumattakaan nyt ajossa lähtevästä nelkun rohinasta vs. kutosen vaimea kehräys. Sen eron huomaa jo lähes kuurokin.
Tosin monesti näihin vanhempiin Bemareihin on laitettu kaikenmaailman tarpeetonta tehoputkea, vvs vermeitä ym. Mutta niiden tuoma lisämeteli pitää erottaa itse koneen muodostamasta teknisestä käyntiäänestä. Jos huollot hoitamatta, mittarissa joku 300tKm ja viriputkea löytyy, meteli on tietty melkoinen ja useimmiten aivan tahallista.
Kirjoitinkin edellisessä juuri n.120tKm ajetuista huolletuista kutosista vs. uusi nelkku. - 528iA
BMW:n hiljainen moottori kirjoitti:
Kuka sanoo BMW:n moottoria hiljaiseksi? Käynti kuulontarkastuksessa voisi auttaa sinua muutenkin elämän eri tilanteissa.
Kävin muuten eilen kuulotestissä, ihan kunnossa oli, oikeassa korvassa taajuusvaste putoaa enemmän kuin vasemmassa 8KHz kohdalla mutta silti normaalin kuulon rajoissa. BMW:n moottori ja koko auto kuulostaa yhä hyvin hiljaiselta Mazda6:een verrattuna.
- on hiljainen
BMW:n hiljainen moottori kirjoitti:
Kuka sanoo BMW:n moottoria hiljaiseksi? Käynti kuulontarkastuksessa voisi auttaa sinua muutenkin elämän eri tilanteissa.
Oma kuutoskone BMW:ni on kaikilta osin käsittämättömän hiljainen. TM-testissä v. 1997 BMW oli 80 km/h nopeudessa jopa 5 dB Volvo S70 -mallia hiljaisempi - ja se on paljon. Se oli muutenkin testin hiljaisin auto. Samaa kertoo jokin aika sitten julkaistu isojen automaattiautojen TM-testi, jonka BMW voitti.
- tarkistanut
on hiljainen kirjoitti:
Oma kuutoskone BMW:ni on kaikilta osin käsittämättömän hiljainen. TM-testissä v. 1997 BMW oli 80 km/h nopeudessa jopa 5 dB Volvo S70 -mallia hiljaisempi - ja se on paljon. Se oli muutenkin testin hiljaisin auto. Samaa kertoo jokin aika sitten julkaistu isojen automaattiautojen TM-testi, jonka BMW voitti.
että se varmasti on lähtynyt käyntiin? Noista vanhoista autoista ei aina tiedä...
- heh heh
BMW:n hiljainen moottori kirjoitti:
Kuka sanoo BMW:n moottoria hiljaiseksi? Käynti kuulontarkastuksessa voisi auttaa sinua muutenkin elämän eri tilanteissa.
No kyllähän toi bemun kutonen käy nätisti ja hiljaa vertaa sitä sitten mihin tahansa muuhun moottoriin.Tietty jos on kuulossa vikaa niinkuin itse viittasit niin eihän sitä erota kakstahtista nelitahtisesta joten....
- joujou
No kylläpäs se mazda onkin sitten paska auto. Itse en 12-v vanhaa autoa tosin ostaisi edes unissani. Huolto/korjauskulut vanhassa autossa about 500% verrattuna uuteen, näin myös bemarin kohdalla, vaikka laadukkaan pirssin maineessa onkin.
Varusteluista sattui silmään, että mazdassa xenonit ja esp ja bmw:llä sähköpenkit ja nahkasisustus. MAzda vei kyllä ihan 6-0, ottaen huomioon kumpia oikeasti tarvitsee...- sama
Olisi muuten mielenliintoinen vertailu esim TM:ään: vanha "loistoauto" vs. uusi perusauto....
- TM MM
sama kirjoitti:
Olisi muuten mielenliintoinen vertailu esim TM:ään: vanha "loistoauto" vs. uusi perusauto....
vaikka verrattaisi BMW:tä ja Mazdaa niin Golf sen voittais kuitenkin.
- BMW :llä kulkeva mies
TM MM kirjoitti:
vaikka verrattaisi BMW:tä ja Mazdaa niin Golf sen voittais kuitenkin.
HAHAA!
Erittäin hyvin sanottu ;)
Siltä tosiaan vaikuttaa
- Just, just
Surullisinta kaltaisissasi ihmisissä on se, kun sokea usko voittaa järjen. Jokainen elämys ja tuntuma arvostellaan vain ja ainoastaan auton merkkiin suhteutettuna. Oletko kenties ollut Tekniikan Maailmassa töissä? Ettäkö bemari vm.-92 pesee mennen tullen tuliterän Mazda 6:n. Just joo...
Tyypillisimmillään sokeutesi on kommenteissasi siinä, kun epäilet Mazdan korrosionkestävyyttä. Mazda saattaa kestää huomattavasti paremmin, kuin tiedämmekään. Toisaalta tänä päivänä käyttöönotettu Bemari saattaa olla läpimätä kymmenen vuoden kuluttua. Kas kun sitä ei kukaan voi vielä sanoa... Niin, paitsi kaltaisesi oraakkelit. Esim. Mersun E ja M-sarjojen pahat ruosteongelmat ovat selvinneet vasta parin vuoden ikäisissä autoissa.
Surullista on tuollaista lukea. Kaikki pimeässä vaeltavat eivät koskaan tule näkemään valoa...
nimim. usealla merkillä ajanut, nykyinen Bemaristi- Pekka
No eihän tuossa paljoa sanottukaan nykyajan bemareista, vaan havainnoitiin kuinka hyvä auto E34-sarjan bmw tosiasiassa on.
Olen samaa mieltä.
Uusien kestävyydestä voi sanoa jotakin kymmenen vuoden kuluttua. Toivottavasti kestävät, niin Mazdat kuin BMW:t.
Äänettömyys on sellainen asia joka erottaa BMW:n oikeastaan kaikista muista autoista. Hiljaisin auto minkä all kymppitonnilla saa on käytetty bemari, saattaa päteä 50 ja jopa 100 tuhanteen asti. En tiedä. - Seiska
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=112567&page=4
Niille jotka eivät jaksa klikata linkkiä, tässä oleellisin ruostumistutkimuksesta:
"Mazda 6 ala-arvoinen
Samantapaisia palkkien ruotumispulmia on myös Mazda 6:ssa. Ruostuminen ei ole Kuutosessa edennyt yhtä pitkälle kuin Primerassa, mutta ruosteen aiheuttamia pulmia auton omistajat tulevat saamaan. Ajan myötä galvanisoinnin vaikutus vähenee, siksi auton ruostesuojausta olisi lisättävä, jos halutaan auton säilyvän moitteettomana ruotsalaisissa olosuhteissa. Vajaa vuosi sitten Mazda 6 sai ruostetestissä ala-arvoisen arvosanan! Sen jälkeenkään Ruotsiin tuoduissa autoissa ei ole tehty mitään ruostesuojauksen parannuksia."
Entäs tämä:
http://www.finikor.fi/
"Joulukuu 2004
Mazda 6 vm.2004
Auto on ollut ajossa 1kk:n ja akseliston hitsaussaumat on jo ruosteessa"
JOS ostaisin Mazda 6:n niin ruostesuojaukseenhan se olisi pakko heti kiikuttaa. Muutenhan auto ei ole huono, japanilaisten parhaimmistoa. Meluallergikkona valitsin kuitenkin E38:n. - Jyri.
Pekka kirjoitti:
No eihän tuossa paljoa sanottukaan nykyajan bemareista, vaan havainnoitiin kuinka hyvä auto E34-sarjan bmw tosiasiassa on.
Olen samaa mieltä.
Uusien kestävyydestä voi sanoa jotakin kymmenen vuoden kuluttua. Toivottavasti kestävät, niin Mazdat kuin BMW:t.
Äänettömyys on sellainen asia joka erottaa BMW:n oikeastaan kaikista muista autoista. Hiljaisin auto minkä all kymppitonnilla saa on käytetty bemari, saattaa päteä 50 ja jopa 100 tuhanteen asti. En tiedä.Ajatuksena oli vertailla tällaista vanhaa omistamaani Bemaria täysin uuteen automalliin. Kun aina kehutaan että autotekniikka kehittyy huimasti... Itse ajan niin vähän (alle 10tkm vuodessa) että vanhempi auto täyttää tarpeeni loistavasti. Ja mitä ajotuntumaan ym. tulee niin eipä harmita yhtään että alla on vanha laatuauto. Jos vastakkain laitetaan uusi BMW ja Mazda niin onhan se kuin vertaisia sisäfilepihviä Hesen hampurilaiseen. Tosin suuri osa suomalaisista tyytyy ja tykkää noista Hesburgerin hamppareista. Ja jos ruosteesta puhutaan niin kun Mazda kutonen on 10-vuotias auto niin siitä lienee jäljellä vain kauhtunut listanpätkä. Ja se 10 vuottahan on suomessa autokannan keski-ikä.
- Suomessa on
Jyri. kirjoitti:
Ajatuksena oli vertailla tällaista vanhaa omistamaani Bemaria täysin uuteen automalliin. Kun aina kehutaan että autotekniikka kehittyy huimasti... Itse ajan niin vähän (alle 10tkm vuodessa) että vanhempi auto täyttää tarpeeni loistavasti. Ja mitä ajotuntumaan ym. tulee niin eipä harmita yhtään että alla on vanha laatuauto. Jos vastakkain laitetaan uusi BMW ja Mazda niin onhan se kuin vertaisia sisäfilepihviä Hesen hampurilaiseen. Tosin suuri osa suomalaisista tyytyy ja tykkää noista Hesburgerin hamppareista. Ja jos ruosteesta puhutaan niin kun Mazda kutonen on 10-vuotias auto niin siitä lienee jäljellä vain kauhtunut listanpätkä. Ja se 10 vuottahan on suomessa autokannan keski-ikä.
14-vuotta. Syynä kova autovero, joka pitäisi poistaa kokonaan, kuten Ruotsissakin on tehty...
- auto on Mazda
Seiska kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=112567&page=4
Niille jotka eivät jaksa klikata linkkiä, tässä oleellisin ruostumistutkimuksesta:
"Mazda 6 ala-arvoinen
Samantapaisia palkkien ruotumispulmia on myös Mazda 6:ssa. Ruostuminen ei ole Kuutosessa edennyt yhtä pitkälle kuin Primerassa, mutta ruosteen aiheuttamia pulmia auton omistajat tulevat saamaan. Ajan myötä galvanisoinnin vaikutus vähenee, siksi auton ruostesuojausta olisi lisättävä, jos halutaan auton säilyvän moitteettomana ruotsalaisissa olosuhteissa. Vajaa vuosi sitten Mazda 6 sai ruostetestissä ala-arvoisen arvosanan! Sen jälkeenkään Ruotsiin tuoduissa autoissa ei ole tehty mitään ruostesuojauksen parannuksia."
Entäs tämä:
http://www.finikor.fi/
"Joulukuu 2004
Mazda 6 vm.2004
Auto on ollut ajossa 1kk:n ja akseliston hitsaussaumat on jo ruosteessa"
JOS ostaisin Mazda 6:n niin ruostesuojaukseenhan se olisi pakko heti kiikuttaa. Muutenhan auto ei ole huono, japanilaisten parhaimmistoa. Meluallergikkona valitsin kuitenkin E38:n.eikä se ole kenellekkään yllätys!!!
- Hiljainen saksalainen
auto on Mazda kirjoitti:
eikä se ole kenellekkään yllätys!!!
Taisi tulla hätä käteen kun tuli puolueetonta faktaa, että Mazda ei ilman lisäsuojausta sovi käytettäväksi pohjoisen olosuhteisssa :-)
Lisäksi, kukaan ei ole ottanut vielä puheeksi sitä, että kun Mazdaan tarvii varaosia (ennen pitkää siihenkin) niin ne ovat törkeän hintaisia. Eurooppalaisiin saa halvemmalla. - Nimetön
Hiljainen saksalainen kirjoitti:
Taisi tulla hätä käteen kun tuli puolueetonta faktaa, että Mazda ei ilman lisäsuojausta sovi käytettäväksi pohjoisen olosuhteisssa :-)
Lisäksi, kukaan ei ole ottanut vielä puheeksi sitä, että kun Mazdaan tarvii varaosia (ennen pitkää siihenkin) niin ne ovat törkeän hintaisia. Eurooppalaisiin saa halvemmalla.niin saadaan suomen autokanta nuoremmaksi ja
samalla turvallisemmaksi!!!!!!!!!!!!!!!!! - tosiaan poistaa
Nimetön kirjoitti:
niin saadaan suomen autokanta nuoremmaksi ja
samalla turvallisemmaksi!!!!!!!!!!!!!!!!!niin saisi suomalaisetkin autonsa kohtuuhintaan.
Mallia voisi ottaa Ruotsista... - Anonyymi
tosiaan poistaa kirjoitti:
niin saisi suomalaisetkin autonsa kohtuuhintaan.
Mallia voisi ottaa Ruotsista...1.8 120hp 0-100 10.3 s.
2.0 141hp 0-100 9.2 s.
2.0 147hp 0-100 9.0 s.
2.3 166hp 0-100 7.9 s.
2.3 Mps 0-100 5.7-5.9 s.
Ps. Jämäkkä ja iso perheauto tämäkin (2002-2008) Mazda 6.
Ps. Kaksilitraiset menevät Automaatilla mm... noin puolisekuntia hitaammin. Diisseleistä taas en tiedä mitään. Kyseisen sukupolven Kuutoset ovat paljon parempia kuin 90-luvun alun bemmut. Mazdan täydellinen luotettavuus, jota Bemmu ei ole ikinä tarjonnut vikoineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818