Olen aikeissa ostaa BX 16/19, erityisesti GTI kiinnostaa. Mulla ei ole aiempaa kokemusta merkistä ja haluaisin hieman tietoja:
Hydrauliikkaputket: mistä vm:sta saakka päällystetyt putket?
Saako hintaluokassa 10 000 kelvollisen ajopelin?
Onko 16/19 malleilla muuta eroa kuin moottoriteho?
Paljonko putkistoremontti maksaa itsetehtynä?
Jos joku ystävällisesti vastailisi ja kertoisi muutakin aiheeseen liittyvää, olisin syvästi kiitollinen
BX ostoaikeissa
2
668
Vastaukset
- MP
Jonkin verran BX-kokemiusta omaavana vastailen mita tiedan. Sitrosen kotisivuilta (hae vaikka altavistasta Sitronen) kannattaa katsoa niita osien hintoja - ei yleensa kovin pahoja. BXssa ei putkia ole tietaakseni pinnoitettu - Xantiassa kyllakin. Kestaa ne putket varmaan sen 8 vuotta mita mullakin. Sitten voi tulla vuotoja. Samalla kannattaa taytattaa ne etupallot ja pumpun kyljessa oleva varaajapallo.
Niita GTita: Varustus lienee sama. 1.9 :a loytyy 16v:ta ja 8v:ta. 16v siis tehokkaampi. En tieda onko muita eroja.
Tuurilla voi loytaa hyvankin pelin halvalla. Kannattaa tutkiskella. On ne mielestani paljon parempia kuin tarina kertoo. Kymmppitonnon auto voi olla tosin aina mita sattuu. Ota joku sitikoista tietava mukaan, kun meet katsomaan autoa. - XMisti (4x BX joista 2x 19 GTi
Kyllä BX:ssäkin tosiaan oli ohuella valkoisella muovikalvolla päällystettyjä putkia. En tiedä koska vaihtuivat näihin. Ja ainakin varaosana myytävät alkuperäiset ovat aina näitä.
Kaikki BX:t alkavat olla kohta yli kymmenen vuotta vanhoja, eli niihin on pitkät putket ja taka-akseliston putket vaihdettu. Jollei ole, niin kannattaa tehdä heti, niillä on taipumus hajota juuri silloin kun on joku hankala tilanne tai kiire jonnekin...
16/19 GTi malleista valitsisin itse 19 GTi:n. Niissä on tuntunut esim. ruiskulaitteet pelailleen vanhemmiten paremmin. Muutenkin kannattaa koeajolla tarkkailla kaikenlaista nyppimistä etenkin tasakaasulla taajamanopeuksissa.
Autoa ostaessa kannattaa tarkistaa, että takatukivarren laakerointi on uusittu. Jollei, se tulee varmasti eteen.
Samoin kannattaa katsoa, että etuakselipalkki ei ole ruostunut.
Hydraulinesteiden vaihdosta kannattaa kysyä, samoin etenkin paineenvaraajapallon vaihdosta/täytöstä. Vaikuttavat pumpun kestoikään..
BX:stä saa todella hyvän ja mukavan auton, kun ostaa sellaisen jota huollettu ja muutenkin korjailtu näistä vakiopaikoista.
Jos kaikki em. rempat on tekemättä ja auto ollut muutenkin täysin huoltamatta, vanhasta BX:stä ei saa kuin riesaa ja rahanmenoa. Näin se valitettavasti on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701459
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3311059- 43885
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html162749- 39739
- 49700
- 52571
- 116568
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244529567Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531