Moi.
Minulla on pihalle asennwttu LED-nauha katon rajaan mikä on palqnut vuosia ja nyt ei enää pala. Miten lähteä etsimään vikaa?
Kiitos asiallisista vastauksista.
LED-nauha ei enää pala
5
861
Vastaukset 5
- päättelytehtävä
Tarkista ensin saako virtalähde ja/tai nauha sähköä.
- Nipsa
Antamillasi olemattomilla lähtötiedoilla varmaa vastausta on mahdoton antaa, mutta ylivoimaisesti suurin syy led-valojen vikaantumiseen on kypsynyt "Kiinalainen" täysteholle mitoitettu teholähde. Mittaa tuleeko nauhalle jännitettä. Jos vika on tässä niin laita uudeksi poweriksi tuplatehoinen niin kestää paremmin yli 5 vuotta.
"Pihalla" (=ulkona?) olevan led-nauhan juotokset/liitokset voivat myös olla hapettuneet. - Anonyymi
Voi olla, että nauhan kosteussuoja on pettänyt tai sitten muuntaja rikkoontunut. Kannattaa valita sellainen nauha, jossa on IP67 luokitus! https://valotehdas.fi/kauppa/96w-m-24v-cc-led-nauha-20m-vesitiivis-ip67-jopa-20m-yhtenainen-veto/
- Anonyymi
Leditpalaneetoikosulkuun
Johto poikki
Kondensaattori oikosulussa
Virtalähde vauroitunut tai ylikuumentunut lämpösukake lauennut
Virtalähde hajonnu
Valot eivä t päällä ka y kaisijasta
Sulake palanut
Säklöasku maksamtta
Leditniin vanhentuneet että palavat himmeesti
Mitä raati luule tai arpoo Todennäköisimmät vaihtoehdot ovat rikkinäinen led-nauha ja risa liitäntälaite.
Vaihda toinen ja katso lähteekö toimimaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361760Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38576- 63548
- 30546
- 46540
- 66536
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25520