Kokemuksia canon eos 100d

Amateurphotographer

Moi! Oon ensimmäistä järkkäriäni hankkimassa ja oon aatellu ostaa canon eos 100d:n käytettynä. Mietin kuitenkin että onkohan se pienen kokonsa takia yhtä hyvä kädessä kuin tavallisen kokoinen järkkäri. Oiskohan jollaki kokemuksia kyseisestä kamerasta? En hirveesti nuista kmaeroista ymmärrä mutta sen verran oon saanu selville että 100d ja 700d ovat käytännössä sama kamera kokoa ja kääntyvää näyttöä lukuunottamatta. Kannattaiskohan sittenkin ostaa 700d? Kiitos jo etukäteen vastauksista:)

12

1821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsuumikosh
    • Eos_ämmä
      • Tsuumikosh

Terävyyden aihetta ja Leicaa on selostanut videoillaan Youtube-sivuilla mm. Thorsten von Overgaard. Monilla on kummallisia käsityksiä, että Leican kaikki kamerat tekevät terävämpää kuvaa kuin muut. Näinhän asian laita ei ole. Leica-objektiivit saattavat vaikuttaa siltä, kuin olisi aavistuksen verran valkoista jossain linssissä, tekemässä Leicamaista kiiltoa, pehmytpiirtoa, utua, satumaista Leica-efektiä.

https://www.youtube.com/results?search_query=overgaard sharpness

• Moni voi olla kokemusta, mutta heillä ei ole sinun käsiäsi. Vain itse voi kokeilla miten se tuntuu kädessä.

• Canonisti_

Okaro on oikeassa. Tuo 100D ja sen seuraaja 200D ovat hyvin pienikokoisia sekä hyvässä että pahassa. Niissä on kuitenkin paketoitu ajankohtaan nähden melko hyvät aloittelijalle tarkoitetun rungon ominaisuudet tuohon pieneen pakettiin. Jos on pienikätinen ja kamera istuu käteen, tuollaista on helppo kuljettaa aina mukana.

Objektiiveiksi suosittelen 24 mm pannaria ja f/1.8 50 mm:stä.

• parasta

Miksi suosittelet pannaria? Huono kuvausote,optisesti kittizoomitasoa. Eihän hyvää runkoa kannata pilata huonolla optiikalla vai mitä?

• Canonisti_
        parasta kirjoitti:

Miksi suosittelet pannaria? Huono kuvausote,optisesti kittizoomitasoa. Eihän hyvää runkoa kannata pilata huonolla optiikalla vai mitä?

Itse asiassa nuo Canonin 24 ja 40 mm pannarit ovat aika ok optisesti. Valovoima toki on huono ja rakenne muovinen, mutta ei heppoinen.

https://www.opticallimits.com/canon-eos/889-canon_24_28stm

Itselläni on kokemusta tuosta nelikymppisestä ja se pesi kittisutun mennen tullen.

• ehkä_tai

Väärä palsta? Perinteisillä kameroilla taidetaan tarkoittaa täällä filmikameroita.

• Mikä filmi? Alkaa olla porukkaa, joka ei tiedä sellaisten olemassaolosta.

• uskomaton-pahvi
        okaro kirjoitti:

Mikä filmi? Alkaa olla porukkaa, joka ei tiedä sellaisten olemassaolosta.

Sinä et tiedä mistään mitään. Miksi sinä yleensäkkään sotkeudut näihin asiantuntioiden juttuihin. Pitäs edes pikkuisen tietää mistä on puhe ennen kuin tulee sönköttämään puuta heinää.

• Canonisti_
        uskomaton-pahvi kirjoitti:

Sinä et tiedä mistään mitään. Miksi sinä yleensäkkään sotkeudut näihin asiantuntioiden juttuihin. Pitäs edes pikkuisen tietää mistä on puhe ennen kuin tulee sönköttämään puuta heinää.

Okaron jutut kannattaa toki lukea, hän on yksi niistä, joka täällä ymmärtää jotain kuvaamisesta.

• sovitettava

Minun käteen sopi oikein hyvin, mutta olen kyllä aika pienikätinen mieheksi. Voisin kuvitella että isoon kouraan saattaa tuntua ehkä liiankin pieneltä. Muuten ihan asiallinen kroppi-Canon siinä missä muutkin. Hieman jo vanha malli, joten jotain uusimpien ominaisuuksia saattaa puuttua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      274
      2507
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      12
      1615
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      51
      1510
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe