Kokemuksia canon eos 100d

Amateurphotographer

Moi! Oon ensimmäistä järkkäriäni hankkimassa ja oon aatellu ostaa canon eos 100d:n käytettynä. Mietin kuitenkin että onkohan se pienen kokonsa takia yhtä hyvä kädessä kuin tavallisen kokoinen järkkäri. Oiskohan jollaki kokemuksia kyseisestä kamerasta? En hirveesti nuista kmaeroista ymmärrä mutta sen verran oon saanu selville että 100d ja 700d ovat käytännössä sama kamera kokoa ja kääntyvää näyttöä lukuunottamatta. Kannattaiskohan sittenkin ostaa 700d? Kiitos jo etukäteen vastauksista:)

12

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsuumikosh
    • Eos_ämmä
      • Tsuumikosh

        Terävyyden aihetta ja Leicaa on selostanut videoillaan Youtube-sivuilla mm. Thorsten von Overgaard. Monilla on kummallisia käsityksiä, että Leican kaikki kamerat tekevät terävämpää kuvaa kuin muut. Näinhän asian laita ei ole. Leica-objektiivit saattavat vaikuttaa siltä, kuin olisi aavistuksen verran valkoista jossain linssissä, tekemässä Leicamaista kiiltoa, pehmytpiirtoa, utua, satumaista Leica-efektiä.

        https://www.youtube.com/results?search_query=overgaard sharpness


    • Moni voi olla kokemusta, mutta heillä ei ole sinun käsiäsi. Vain itse voi kokeilla miten se tuntuu kädessä.

      • Canonisti_

        Okaro on oikeassa. Tuo 100D ja sen seuraaja 200D ovat hyvin pienikokoisia sekä hyvässä että pahassa. Niissä on kuitenkin paketoitu ajankohtaan nähden melko hyvät aloittelijalle tarkoitetun rungon ominaisuudet tuohon pieneen pakettiin. Jos on pienikätinen ja kamera istuu käteen, tuollaista on helppo kuljettaa aina mukana.

        Objektiiveiksi suosittelen 24 mm pannaria ja f/1.8 50 mm:stä.


      • parasta

        Miksi suosittelet pannaria? Huono kuvausote,optisesti kittizoomitasoa. Eihän hyvää runkoa kannata pilata huonolla optiikalla vai mitä?


      • Canonisti_
        parasta kirjoitti:

        Miksi suosittelet pannaria? Huono kuvausote,optisesti kittizoomitasoa. Eihän hyvää runkoa kannata pilata huonolla optiikalla vai mitä?

        Itse asiassa nuo Canonin 24 ja 40 mm pannarit ovat aika ok optisesti. Valovoima toki on huono ja rakenne muovinen, mutta ei heppoinen.

        https://www.opticallimits.com/canon-eos/889-canon_24_28stm

        Itselläni on kokemusta tuosta nelikymppisestä ja se pesi kittisutun mennen tullen.


    • ehkä_tai

      Väärä palsta? Perinteisillä kameroilla taidetaan tarkoittaa täällä filmikameroita.

      • Mikä filmi? Alkaa olla porukkaa, joka ei tiedä sellaisten olemassaolosta.


      • uskomaton-pahvi
        okaro kirjoitti:

        Mikä filmi? Alkaa olla porukkaa, joka ei tiedä sellaisten olemassaolosta.

        Sinä et tiedä mistään mitään. Miksi sinä yleensäkkään sotkeudut näihin asiantuntioiden juttuihin. Pitäs edes pikkuisen tietää mistä on puhe ennen kuin tulee sönköttämään puuta heinää.


      • Canonisti_
        uskomaton-pahvi kirjoitti:

        Sinä et tiedä mistään mitään. Miksi sinä yleensäkkään sotkeudut näihin asiantuntioiden juttuihin. Pitäs edes pikkuisen tietää mistä on puhe ennen kuin tulee sönköttämään puuta heinää.

        Okaron jutut kannattaa toki lukea, hän on yksi niistä, joka täällä ymmärtää jotain kuvaamisesta.


    • sovitettava

      Minun käteen sopi oikein hyvin, mutta olen kyllä aika pienikätinen mieheksi. Voisin kuvitella että isoon kouraan saattaa tuntua ehkä liiankin pieneltä. Muuten ihan asiallinen kroppi-Canon siinä missä muutkin. Hieman jo vanha malli, joten jotain uusimpien ominaisuuksia saattaa puuttua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe