Hei. Eilen kännykkääni tuli viesti, että tervetuloa ruotsin puolelle vaikka en ole ruotsissa. Olen suomen ja ruotsin rajan lähettyvillä. Samalla veti kännykkä itsensä roaming tilaan, enkä saa nettiä takaisin. Saunalahti kyseessä. Oon yrittäny käynnistää uudelleen ja laitoin jopa tehdasasetuksille takaisin. Silti on roaming tilassa. Kännykkä oli automaattisesti myös päättänyt ottaa ruotsin kellon käyttöön eli tunnin myähässä.
Kännykkä luulee olevansa ruotsin puolella.
2
2030
Vastaukset
- fsbeth
Sieltä puhelimen jostain valikoista löytyy sellainen asetus, jossa voi määrätä käytettävän verkon itse.
- larssiterr
Jos pelkäät että puhelimesi menee itsestään ulkomailla nettiin, sinun kannattaa vielä kirjautua Oma Saunalahteen ja sieltä numerolistasta valita haluamasi numero ja sieltä "Muokkaa asetuksia" ja sieltä "Estä data ulkomailla", lopuksi valittuasi sen tallenna. Tämän jälkeen esto on SIM-kortissa eikä SIM mene verkkovierailuun datassa missään maassa Suomen ulkopuolella.
Dataesto ulkomailla ei estä ulkomailla tehtäviä puheluita tai tekstiviestejä.
Myös Suomessa kannattaa Roaming pitää pois päältä.
Wi-Fi apuri pois päältä ainakin iPhonessa
https://www.mikrobitti.fi/2017/05/mikrobitin-roaming-opas-22-ulkomaanmaksut-poistuvat-euroopassa-ainakin-melkein/
Roaming pois päältä, aina ollu niin........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403097- 812984
- 1912504
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362205- 271529
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251