Civiciin jäähynesteet

Ludraaja

02 sivikkiin siis haaveilin termarin ja jäähdytysnesteiden vaihtoa. Tällä hetkellä siellä näyttäisi olevan ihan normi vihreää ainetta ja sekin jo yliajalla kun kolmatta vuotta mennään. Parempi kai siis huuhtoa entiset pois ja vaihtaa long lifeen. Hondan oma ainehan olisi tietysti parasta, mutta laiskana ja pihinä nappasin jo Motonetistä Motoxin punaista long life OAT:ia jonka pitäisi olla silikaattivapaata ja alumiinille tarkoitettu. Ei varmaankaan ainakaan tuota vihreää huonompaa? Kannattaakohan lohkon tyhjennysproppu jättää rauhaan, jos sitä ei ole vuosien aikana liiemmin auottu, voiko mennä kierteet? Jos ensin huuhtelisi termarin kautta hanavedellä letkulla suihkuttamalla kunnes ulos valuu kirkasta ja vaikka lopuksi kierrättäisi vielä paikat kiinni tislatut vedet ennenkuin heittää lopulliset aineet sisään?

10

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondapower

Lohkonroppu on hyvä avata että tulee ilmattua kunnolla eli siis ekana tulee ilmaa ja sitten nestettä aukosta.

• Ludraaja

Varmaankin systeemi ilmaa itsensä kun ei siellä erillisiä ilmausruuveja näytä olevan missään ja tuo koneen takana oleva proppu taitaa olla vaan tyhjennykseen. Olin jostain lukevinani, että tehtaalla laitettu jäähdytysneste olisi Hondissa tummanvihreää ja kestää jonkun 10v/200tkm, onhan tuo sitten ihan kivan aikaa jo ollut jos auto 16v vanha ja ajettu 240tkm eikä merkintöjä missään vaihdosta....

• tuleereaktiot

Ei kannata erilaiseen vaihtaa. Vanhaa jää aina..

• dsvsdb

Ei kai sitä sinne jää jos kunnolla huutelee välillä moottoria käytellen että lopulta ulos tulee enää kirkasta. Sitten vaan vaikka erilaistakin tuoretta pakkasnestettä lopuksi sisälle ottaen huomioon sisään jääneet vedet seoksessa että pakkaskestävyys on riittävä. Ei kai tämä nyt niin rakettitiedettä ole, on se kumma kun ennen pärjättiin kaikki samalla nesteellä ja nyt pitäisi muka olla joka moottoriin oma litku vaikka samasta alumiinista ne kaikki tehdään nykyään. Vaikka mielelläänhän ne autovalmistajat pelottelee ja myy omia aineitaan tuplahinnalla.

• Greisii

Älä vaan laita kotimaista paskaa, tokmannilta, suosittele orginaal .

• svgsbd

Aineella ei ole väliä jos on silikaattivapaa ja OAT, sitä se originaalikin on.

• Ludraaja

Siellä on nyt siis vihreät aineet sisällä ja ymmärtääkseni Hondan oma on nykyään sinistä. Kaipa se pitäisi joka tapauksessa huuhdella niin jospa kokeilen nyt jännittävästi miten käy tämän punaisen Motoxin kanssa.

• kerrositten

Kokeile onksentaako. Joskus lisäsin Bilteman jotain glygööliä. Tyhjens järjestelmän?

• Ludraaja

Miten tyhjensi, tuli vuoto?

• eisopinutkaan
        Ludraaja kirjoitti:

Miten tyhjensi, tuli vuoto?

Oksensi paineella..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe