Perämoottorin kova tyhjäkäynti

ihanaajakovaa

Mercury 20 heppanen kone alkanut käymään liian korkeaa tyhjäkäyntiä varmaan jotain 4000-5000 kierroksen tyhjäkäyntiä, Neuvoja miten saa kierroksia alaspäin.

13

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ootkona

Virittäny sitä. Jos mitää et oo tehny, niin siitä on pettäny vauhtipyörän kiila, ja nyt sytytys on liian aikaisella.

• Todellinen_viritys

Saako todella laittamalla sytytyksen väärään kohtaan jopa yli 4000 kierrosta lisää samalla kaasukahvan asetuksella?

• Virittäjät
        Todellinen_viritys kirjoitti:

Saako todella laittamalla sytytyksen väärään kohtaan jopa yli 4000 kierrosta lisää samalla kaasukahvan asetuksella?

Suoli24 virityspajassa kaikki on mahdollista, aivan kaikki.

• jaSINÄ
        Virittäjät kirjoitti:

Suoli24 virityspajassa kaikki on mahdollista, aivan kaikki.

Uskot aivan kaiken.

• KerropaEnsin

Onko kyseisessä koneessa rattiohjaus ja kaukohallintalaite vai ajatko kahvasta?

• ihanaajakovaa

On ratti ja kaukohallintalaite.

• KerropaEnsin
        ihanaajakovaa kirjoitti:

On ratti ja kaukohallintalaite.

Jos moottorissa on 'kahva' paikallaan kaukohallintalaitteen lisäksi, koeta kiertää kahvasta kaasu minimiin.

• Kun palaan muistoissani 60-luvun alkupuolelle ja silloiseen Tunturi Sport mopooni joka rupesi myös käymään aika reippailla tyhjäkäyntikierroksilla vika oli vuotavassa magneeton puoleisessa kampiakselin stefassa. Hori ilmaa sieltä ja seokset sekaisin. Ei tosin ihan noin hurjilla kierroksilla.

• räpläääääjä

Juu, jos seoksen menee sekaisin niin nostaa tyhjäkäyntiä, mutta ei varmaan paljon yli 2000 rpm:n. Sama jos sytytys on pielessä (liian aikaisella), niin tyhjäkäynti nousee. Ei kuitenkaan varmaan paljon yli 1600 rpm:n.

4000-5000 rpm varmaan onaloittajan oma arvio, ei mittaustulos. Olisin siis valmis uskomaan että se on lähempänä 2000 rpm ja tyhjäkäyntipiirissä roska, jolloin seos on laihalla.

Jos tosiaan luokkaa 4000-5000 rpm niin silloin kaasarin / kaasarien läpät onjo auki eli jostain syystä kaasuvivusto kanittaa eikä läpät mene kiinni. SIlloin kyseessä on mekaanien vika. Pitäisi löytyä helposti, kun avaa kopan ja kokoeilee vivuston liikkeen ja palautumisen. Vaikka suoraan kaasuttajilta (onko Meruryssä tuplakaasarit, ainakin Yammussa on).

• ihanaajakovaa

Juu toi 4000-5000 on mun kuuloarvio mutta kyllä se käy liian kovaa tyhjäkäyntiä täytyypi käyttää kone huollossa.

• jumissako
        ihanaajakovaa kirjoitti:

Juu toi 4000-5000 on mun kuuloarvio mutta kyllä se käy liian kovaa tyhjäkäyntiä täytyypi käyttää kone huollossa.

Ota nyt ensin kaukohalintalaitteen kaapelit koneesta irti ja kokeile sitten käynistää.

• MITENSE
        jumissako kirjoitti:

Ota nyt ensin kaukohalintalaitteen kaapelit koneesta irti ja kokeile sitten käynistää.

Vaikuttaa niin, että itsestään alkaa tyhjäkäynnillä ulvoa, ku hornetti.

• ihanaajakovaa
        jumissako kirjoitti:

Oon kokeillu ja ei auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      241
      2932
    2. Luulen etten kelvannut sulle nainen

Tiedän että käyt täällä
      Ikävä
      59
      1482
    3. Sullahan on nainen

Varmasti kaikki mitä tarvitset, ei sinulta puutu kaiketi mitään?
      Ikävä
      99
      1456
    4. Kuinka paljon teillä on ikäeroa?

Ja kuinka ison ikäeron olisit valmis hyväksymään?
      Ikävä
      80
      1148
    5. Kuinka vanha olet?

Ite olen 35-vuotias. Kiinnostaa että onko se paljon vai vähän palstalaiseksi? Nyt ikiä pöytään :)
      Sinkut
      177
      1004
    6. Olen nainen sairaalassa

Musta ei kuulu tänään. Yöllä iski rytmihäiriöt.
      Ikävä
      60
      958
    7. Ei mee kauaa ni saa

Pimperoo naapurin rouvalta :D
      Ikävä
      78
      940
    8. Kyynel vierähtää silmäkulmaan

Ku mietin kaikkea mitä meillä oli, vaikkei se paljoo ollut oli se enemmän ku mitä olen ikinä kokenut. Ehkä se ei ikinä r
      Ikävä
      40
      880
    9. Miten abortin tekemisestä kieltäytyminen on "ihmisvihaa"?

Kertokaapa minulle tyhmälle, miten se on "ihmisvihaa", jos joku terveydenhuollon ammattilainen ei halua vakaumuksensa ja
      Luterilaisuus
      306
      832
    10. Epävakaan persoonallisuuden kera "ihana" olla

Se on mulla ainakin niin, että päivästä toiseen mieliala heittelee mitä ilosimmasta mitä matalimpaan. Ja se vaihtelu tap
      Tunteet
      239
      780
    Aihe