(Iva ja ironia ja sarkasmi ovatkin lähes sama asia, vahingonilokaan ei ole hauskaa.)
"Elä hyvin - naura usein - rakasta paljon "
" Jokaisen pitäisi nauraa vähintään kerran päivässä niin, että vedet lentää silmistä."
- Sä mistä naurun aiheet saat, niin moni aprikoi...
Hyvään elämiseen kuuluu nauru! :)
32
574
Vastaukset
- vielä-kerran
Is_that_so_
4.8.2018 17:39
" Elä hyvin - naura usein - rakasta paljon " - Aikuinen____
Pitäisi, ja pitäisi.
Mun ei pitäisi mitään. Olenhan aikuinen kuten nimimerkistäni näet.- Aikuinen____
Anteeksi, aloittaja, ankea kommenttini. Iloinen aloituksesi on ihan hyvä ja varmasti hyvää tarkoittava.
Mutta, kun just olen tutkimassa muutaman ihmisen tapausta, jotka ovat tulleet kohdelluiksi tunnekylmästi ja armottomasti oman vanhempansa ja sisarustensa taholta juuri silloin, kun epäonnistuttuaan ja vaikeuksissaan olisivat eniten tukea ja lämpöä tarvinneet. Ei näillä sitten voimat riittäneet hyvän elämän rakentamiseen. Kunpa sitä osaisi ja huomaisi ja jaksaisi tukea ihmistä, jolla on vaikeaa. Usein ihmiset juuri lyötyä lyövät. Jos jaksaisi kohdata särkyneen, sekin olisi jo jotain. Kuunnella oikeasti.
Eivät kaikki epäonnistujat ole pahoja ja huonoja ihmisiä, vaikka heillä ei ole elämä hyvä.
Vain hullu nauraa tyhjälle.
Minä nauran silloin, kun siihen on aihetta.
Naapuritalossa jollakin kuulostaa olevan hyvä elämä, kun tälleen helteellä on ikkunat auki ja välillä läpi yön kuuluu tällainen ja kovalla äänellä
https://www.youtube.com/watch?v=6wTGHfLaafs- Ajattelitko
aloituksen tarkoittavan sitä?
Taisit erehtyä pahasti. - Osaatko
nauraa itsellesi? Anna esimerkki!
Ajattelitko kirjoitti:
aloituksen tarkoittavan sitä?
Taisit erehtyä pahasti.Tarkoittavan mitä? Tyhjälle nauramistako?
Kyllä se on väkinäistä tyhjälle nauramista, jos muistaa vaikka jonkun surullisen päivän iltana, että pirhana kun en ole muistanut sitä nauramista tänään ja alkaa nauraa rotkottamaan ihan vain sen takia, kun joku on määrännyt että "Jokaisen pitäisi nauraa vähintään kerran päivässä niin, että vedet lentää silmistä."- EI_ALOITUS_SITÄ
TARKOITTANUT tietenkään!!!
Mitäs olia se elämään toisi? - hohoh
'olia' p. o. ILOA
- Itsestään-selvää
ettei kukaan surun kohdatessa naura.
Itsestään-selvää kirjoitti:
ettei kukaan surun kohdatessa naura.
No sitähän minäkin, eikä koskaan jos ei tosiaan naurata.
Suoraan romukoppaan siis tämä:
" Jokaisen pitäisi nauraa vähintään kerran päivässä niin, että vedet lentää silmistä." Olipa sitten itsesi keksimää tai joltain lainattua.
- Oikeita
naurun aiheitakin on, hyviä onkin! ja yhdessä jutellessa sellaisen esiinpoksahtaminen aiheuttaa yhteisen naurun. Sen olen kokenut usein sisarusteni kanssa jo pienena, ja parhaiden ystävieni kanssa olen aina nauranut paljon.
Edelleenkin sanon saman kuin alussa:
Iva ja ironia ja sarkasmi ovatkin lähes sama asia, vahingonilokaan ei ole hauskaa.
Sen takia monet jättivät lauantai-iltaisin tulleen Baban vetämän ohjelman väliin,
kun ihmisiä käytettiin siinä ivailun kohteina, usein poliittisestikin vahingoniloisesti.
Jos koulukiusaaminen on paha asia mielestäsi, niin silloin tuollaiset ohjelmat pitäisi jättää pois. Itselleen sen sijaan voi hyvin nauraa.- Itseironiaa-pidetääkin
hyvinkehittyneen persoonallisuuden merkkinä.
- Hangonkeksi-kin
Joku sellainen aforismi on, että olet kasvanut aikuiseksi sinä päivänä, kun naurat - itsellesi. Jos ei naurata muuten, niin voi - ja kannattaa - ruveta harrastamaan naurujoogaa, jotta saa nauraa ilman mitään syytä.
En vieläkään käsitä, miksi "kannattaa" väkisin nauraa ilman mitään syytä, jos ei naurata.
Onko kysymys jostain psykoterapiasta vai?- Jätetään-tämä
älä viitsi jankuttaa samaa.
Aloituksessa ei kukaan puhunut väkisin nauramisesta.
Vain sinä aloit jankuttaa sitä pakkomielteenomaisesti.
Ei tietenkään väkisinnauramista, eihän se ole luonnollista!!!
Hyvään elämään kuuluu hyviä ystäviä, joiden kanssa voi nauraakin, silloin kun jutut sattuvat naurattamaan hyvin!
Minä olen aina koulutytöstä asti parhaitten ystävieni kanssa nauranut hyville jutuille, nauranut usein.
Tämä ketju oli tässä. Jätetään-tämä kirjoitti:
Hyvään elämään kuuluu hyviä ystäviä, joiden kanssa voi nauraakin, silloin kun jutut sattuvat naurattamaan hyvin!
Minä olen aina koulutytöstä asti parhaitten ystävieni kanssa nauranut hyville jutuille, nauranut usein.
Tämä ketju oli tässä.Älähän nyt aloittaja. Aihe oli mitä parhain. Kuka nyt ei tahtoisi saada iloa elämäänsä ?
Huumori vain on tunnetusti vaikea laji, pitäisi löytyä se yhteinen aaltopituus, muuten tulee herkästi väärin tulkituksi.
Minusta nauru on kuitenkin vain yksi huumorin ilmentymä. Koomikot ovat usein hyvinkin vakavia. Saavat muut nauramaan, mutta eivät nauraa itse.
Minulla se menee päinvastoin eli "se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo"..))
Muita ei sitten enää välttämättä nauratakaan...- Aikuinen____
demeter1 kirjoitti:
Älähän nyt aloittaja. Aihe oli mitä parhain. Kuka nyt ei tahtoisi saada iloa elämäänsä ?
Huumori vain on tunnetusti vaikea laji, pitäisi löytyä se yhteinen aaltopituus, muuten tulee herkästi väärin tulkituksi.
Minusta nauru on kuitenkin vain yksi huumorin ilmentymä. Koomikot ovat usein hyvinkin vakavia. Saavat muut nauramaan, mutta eivät nauraa itse.
Muita ei sitten enää välttämättä nauratakaan...Itselläni on sellainen makea nauru, että saan toiset (en väitä, että kaikki saan) nauramaan. Minulle on jotkut soittaneet kuullakseen nauruni . Siinä vaiheessa, kun naurun heläytän, niin sanovat "Oi, tuo sun ihana nauru"
Minä itse voin olla hyvin surullinen, mutta silti nauruni on tarttuva eikä siitä huomaa suruani.
https://www.youtube.com/watch?v=gybDORvJIT4
Tästä laulusta pidän. Aikuinen____ kirjoitti:
Itselläni on sellainen makea nauru, että saan toiset (en väitä, että kaikki saan) nauramaan. Minulle on jotkut soittaneet kuullakseen nauruni . Siinä vaiheessa, kun naurun heläytän, niin sanovat "Oi, tuo sun ihana nauru"
Minä itse voin olla hyvin surullinen, mutta silti nauruni on tarttuva eikä siitä huomaa suruani.
https://www.youtube.com/watch?v=gybDORvJIT4
Tästä laulusta pidän.Minulla oli ystävä, edesmennyt jo, jolla oli juuri tuollainen nauru, hersyvä ja syvältä tuleva. Sekin tarttui muihin. Sinä onnellinen "aikuinen", kun sinulla on tuollainen lahja...
Monilla pienillä lapsilla se on myös. Toivoisi, että se säilyisi heilläkin.
Hassu juttu, että tavoittelin mielessäni juuri tuota kappaletta, jonka linkitit..))
Kiitos siitä.Jätetään-tämä kirjoitti:
Tämä ketju oli tässä.En minä, "jätetään-tämä", aloitusta tarkoittanutkaan, vaan tämän "Hangonkeksi-kin" kommenttia:
"""Jos ei naurata muuten, niin voi - ja kannattaa - ruveta harrastamaan naurujoogaa, jotta saa nauraa ilman mitään syytä."""demeter1 kirjoitti:
Älähän nyt aloittaja. Aihe oli mitä parhain. Kuka nyt ei tahtoisi saada iloa elämäänsä ?
Muita ei sitten enää välttämättä nauratakaan..."se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo"..))
Niinhän se
https://www.youtube.com/watch?v=mTXVlYLJbfw&frags=pl,wn- Kehity
"Jätetään tämän" kannattaa jättää tämä saitti ja painua pimeään kellariin tai tynnyriin mököttämään omiaan.
Varmasti nauraminen tekee hyvää, mutta vähän minäkin pistäisin vastaan. Kun ei naurata niin ei naurata. Joskus taas voi nauraa tyhjästäkin.
Jollakin kurssilla meillä oli "listalla" naurujooga. Se oli silloin - ehkä 10 vuotta sitten - uusi hitti. Kyllä se nauru monelta irtosi, minulta ei. Tai kai minä jotakin hohotusta sain aikaiseksi, mutta iloa en tuntenut. Tympi pikemminkin.
Kai minä olen kuin se savolaismies, joka souteli anoppinsa kanssa ja kun anoppi putosi veteen, mies totesi: "nyt ei kyllä naarata"...- Hehheh-
:) - - - - -
- Aloittaja-
Mikään ei vedä vertoja luonnollisuudelle, hyvän ystävän seurassa on helppo nauraa.
Ja se oikeasti tekee hyvää ihmiselle, sen tuntee koko olemuksessaan. Aloittaja- kirjoitti:
Mikään ei vedä vertoja luonnollisuudelle, hyvän ystävän seurassa on helppo nauraa.
Ja se oikeasti tekee hyvää ihmiselle, sen tuntee koko olemuksessaan.Ihan samaa mieltä. Ja kuten Ramoona tuolla kirjoitti, niin kyllä se samanlainen huumorintaju on vahva side ihmisten välillä.
Eikä huumori ole mikään pinnallinen ominaisuus. Se on myös verraton jännitteiden laukaisija ja voi auttaa siirtymään uudelle vaihteelle, jos vaikka ollaan napit vastakkain.
Tuo oli hyvä erittely, minkä alussa mainitsit. Ironiassa ja sarkasmissa saattaa olla pieni piikki sisällä, iva ja vahingonilo sisältävät jo mielestäni pahansuopaisuutta..
Näin olen ainakin itse noita tulkinnut...
- Ramoona-
Ystäviksi ja kumppaneiksi hakeutuvat samanlaisen huumorintajun omaavat, hymy ja nauru tarttuvat, ilmapiiri on vapautunut , nauru saa tilaa. Koulutunneilla piti välttää vilkaisemastakaan parasta ystävää, kun jotain koomista tai hauskaa huomasimme. Joskus aamuhartaudessa pyylevän open harmoonin polkemistyyli tai virren hassut sanat saivat tirskumaan, taidettiin pari kertaa nurkkaankin joutua.
Kyllähän huumorintaju siitä kehittyi. Meillä sisaruksilla on ihan omat sisäpiirijuttumme, joille nauramme niin, että jopa puolisomme ovat ihmeissään. Yksi juttu on mehtäkitara ....😄😀😁🌲🌲🌲🎸Joskus se nauru on herkemmässä kuin toisinaan. Joskus liiankin herkässä.
Sen olen huomannut, että jos on väsynyt ja hervoton olo, niin silloin nauraa herkemmin omille ajatuksilleenkin ihan yksi ollessaankin. Alkoholilla lie sama vaikutus.
Varmaan väsymys oli suuresti syynä siihen, että just etenkin koulussa saattoi pärskähtää nauramaan ilman mitään ulkopuolisen havaitsemaa syytä. Ei tarvinnut kuin jokun jonkun sanoma sana tai ele, mikä johdatti assosiaation johonkin aivan muuhun ja hassuun tilanteeseen.
Mutta vieläkin; aito rehellinen ihminen nauraa silloin kun naurattaa, itkee silloin kun itkettää, hymyilee jos hymyilyttää ...
Kaikki muu on kaksinaamaista teeskentelyä ja näyttelemistä, eikä kukkokaan käskien laula tai hyeena käskien naura.- e.lä.mä
Tellukka kirjoitti:
Joskus se nauru on herkemmässä kuin toisinaan. Joskus liiankin herkässä.
Sen olen huomannut, että jos on väsynyt ja hervoton olo, niin silloin nauraa herkemmin omille ajatuksilleenkin ihan yksi ollessaankin. Alkoholilla lie sama vaikutus.
Varmaan väsymys oli suuresti syynä siihen, että just etenkin koulussa saattoi pärskähtää nauramaan ilman mitään ulkopuolisen havaitsemaa syytä. Ei tarvinnut kuin jokun jonkun sanoma sana tai ele, mikä johdatti assosiaation johonkin aivan muuhun ja hassuun tilanteeseen.
Mutta vieläkin; aito rehellinen ihminen nauraa silloin kun naurattaa, itkee silloin kun itkettää, hymyilee jos hymyilyttää ...
Kaikki muu on kaksinaamaista teeskentelyä ja näyttelemistä, eikä kukkokaan käskien laula tai hyeena käskien naura.Hyvin kirjoitettu.
- M-L_
Kuinka tuttua nuoremmalle siskolleni ja minulle on ollut usein tuo Ramoonan mainitsema toisiinsa katsomisen naurattava voima. Muistan vieläkin erään tutun opettajan, joka tuli vieraisille meille, ja sanoi heti ovella jonkin uskonnollisen lauseen, "veri vei velat!" - joka yllätti meidät - ja silloin ei voitu toisiimme päin vilkaistakaan, ettei pyrskähdys seuraisi, - ettemme loukkaisi vanhaa miestä, - eikä äitikään olisi siitä tykännyt.
- M-L_
M-L_ kirjoitti:
Kuinka tuttua nuoremmalle siskolleni ja minulle on ollut usein tuo Ramoonan mainitsema toisiinsa katsomisen naurattava voima. Muistan vieläkin erään tutun opettajan, joka tuli vieraisille meille, ja sanoi heti ovella jonkin uskonnollisen lauseen, "veri vei velat!" - joka yllätti meidät - ja silloin ei voitu toisiimme päin vilkaistakaan, ettei pyrskähdys seuraisi, - ettemme loukkaisi vanhaa miestä, - eikä äitikään olisi siitä tykännyt.
Ja osasyynä tietenkin se, ettemme pienenä tuon lauseen uskonnollista syvyyttä ymmärtäneet. - Yllättäen kuultuna se töksähti, tahallista ivaa se ei ollut.
- Tunteet_tarttuvat
naurukin voi tempaista toiset samaan tunteeseen.
Ja myöskin esim. haukotus, oletteko huomanneet, sekin voi tarttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693