Sattumalta osui silmiini artikkeli lahjoista ja lahjaverosta.
Siinä mainittiin mm. että saa lahjoittaa esim. aikuiselle lapselleen 139,00 €/kk. On kyllä melko pieni summa, sanoisin. Mistä etsisi lisätietoa? Jos esimerkiksi jollakin on syntymäpäivät ja kaverit keräävät rahalahjan, niin olisiko sekin ilmoitettava verotukseen?
Vai tarkoittikohan se jatkuvaa maksamista.
Eli joku vanhempi, jonka lapsi opiskelee, asuu kalliisti ja elää makaroonilla, niin eikö hänelle saa lähettää 150 egua kuukausittain, että saa maksunsa maksetuksi? Ihmettelen vaan.
Kyllähän meikäläiset ilolla maksavat veronsa, ei siinä mitään, mutta aika raskaalta tuntisi varmaan äidistä, joka pienestä eläkkeestä maksaa työttömälle lapselleen avustusta, niin siihenkin verottaja hyökkäisi.
Miten verottaja pääsee tietoihin käsiksi? Onko pankeilla joku tiedotusvelvollisuus nykyään? Olen kuvitellut, että pankkisalaisuus on ehdoton.
Artikkelissa sanottiin myös, että voi lahjoittaa 4999 € joka kolmas vuosi verovapaasti. Hyvä edes se.
Rahalahjat
2
114
Vastaukset
"Artikkelissa sanottiin myös, että voi lahjoittaa 4999 € joka kolmas vuosi verovapaasti. Hyvä edes se."
Lahjojen enimmäismäärä on luotu meitä taviksia varten, koska minä en ymmärrä, kuinka miljönäärit siirtelevät vain rahojaan verottomiin maihin, tai mistä minä tiedän, joutuvatko he maksamaan siitä mitään, mutta tuskin, koska he osaavat. Uskoisin, että jokaisella, joka omistaa rahavaroja paljon on myös konstit, kuinka siitä selviää veroitta, kuten kiinteästä omaisuudestakin. Siihen ei tavis pysty.
En minä edes muista, kuinka lapseni opiskelivat, mutta ilmeisesti molemmilla oli opintolainaa, mutta aikapaljon he saivat myös meiltä, sen ainakin muistan. Ei siitä kukaan kirjaa pitänt, tai ainakaan verottajalle ilmoittanut.
Nyt olen itse alkanut säästää lastenlasteni tileille käyttörahaksi 50,-€/kk ja sitten myöhempää varten toiset 50,-€/kk laskien juuri, että tuo summa ei ylity, koska ne on pankkitilillä..Kukaan ei pysty käteisen antamista kontrolloimaan, edes verottaja, mikäli ei vaadi perheiltä tiliotteita ja omaan käyttöön meneviä kuluja.- sini.sirkku.ek
Vakituisesti kuukausittain ei ole lapsia autettu, joskus sitten käteisumma on ylittänyt. tai maksettu jokin matka heille. Nyt ei enää vuosiin ole ollut tarvetta, omillaan ovat selvinneet.
Jaa lastenlapselle olen maksanut opiskeluaikana vuokran, senkin hän maksoi takaisin, vaikka sanoin anna olla.
Joulurahaa annoin ennen kun en osannut ostaa lastenlapsille mieluisia, nykyään en sitäkään ole harrastanut. Työssä käyvät jo kaikki, joten eivät ne mummin avustusta kovin kaipaa. Pikemmin ovat hakeneet ulos syömään, mistä olenkin iloinnut. Täällä uudessa asunnossa olen vain kerran kutsunut kaikki syömään pääsiäisenä, vuorollaan voivat käydä jos haluavat.
Mukava normaali lämpötila on hellinyt meitä, joskin lämpöaalto taas on lähestymässä. Näin olisi ollut hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735012Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1194721- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33328Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1243137- 352848
- 282787
- 402773
- 372762