Aihe

Lääkityksestä

Mä93

Kuinka usein lito määrätään kaksisuuntaiseen? Määrätäänkö se heti kun saa diagnoosin? Lito kuulostaa aika vahvalta aineelta ja pelottaa että sitä määrätään jos/kun bipo todetaan... Onko kokemuksia?

3

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bipo1

Ensi sijaisesti aloittavat lääkityksen jollain muulla lääkkeellä kuin Litolla.. Näin ainakin minulla.. En syö Litoa vaan Ketipinor lääkettä

• Äxöxmxc

Voit sanoa ettet halua litoa niin saat jotain muuta. :)

• Bipokasineljä

Kohta vuoden kokemus bipo-diagnoosista ja lääkityksestä. Biponi on toistaiseksi kakkostyyppiä.

Masennukseen söin lamotrigiinia 200-400mg. Ketipinor 25mg tarvittaessa nukkumiseen.

Sekamuotoiseen meni lamotrigiini 200-400mg ja Ketipinor depot 300mg.

Nyt menee hypomaniaan Lito (litium) 900mg, Ketipinor depot 400mg ja lyhytvaikutteinen ketiapiini 2-3 x 50-75mg.

Lamotrigiini auttoi isolla annoksella todella hyvin masennukseen, mutta jouduin lopettamaan sen sivuvaikutuksien takia. Ketipinor on pakollinen paha. Litosta ei ole mitään huonoa sanottavaa. Arastelin todella paljon Liton aloitusta, mutta aivan turhaan. Tosin minulla se ei yksin riitä vaan tarvitsen Ketipinorin kaveriksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      19732
    2. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      379
      7363
    3. Uusin Seiska herttainen Torppa

Uskomatonta luettavaa herttaisesta Torpasta. Olisi nyt kiva saada valkopesuri-jankkaajan ja palstalaisia oikeusjutuilla uhkailleen ja uhonneen kir
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2485